Ezermester Fórum

Elektronika, számítástechnika, digitális eszközök, tévé, videó, internet
4 hozzászólás Oldal: 1 / 1
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni tőletek abban, hogy a gépkocsi hogyan szereljek be 2 db hangszórót hátra a kalaptartóra. Nem olyan régen kezdtem el szerelgetni és most vettem egy pár hangszóró amit szeretnék szakszerűen beszerelni úgy, hogy ne legyen az vele mint az előző kettővel ami valami miatt "meghalt". Egy ismerősöm szerint fémmel érintkezett és ez lehetett a probélma. De nem is ez a lényeg. Nem szeretnék fél munkát végezni szigetelőszalaggal vagy ehhez hasonló dolgokkal hanem szeretném normálisan megcsinálni, viszont sosem csináltam ilyet és a nagyobb probléma hogy nem is láttam. A két hangfal egy pioneer ts-1712 es típus, kaptam hozzá két, aminek az egyik végét csak rá kell húzni a hangszóróra a másik vége egy vezeték amit gondolom rá kell kötni a kocsiban lévő vezetékre. A kocsiban ki van vágva a kalaptartó ugyhogy azzal nincsen gond, a vezeték sincsen megszakadva, csak azt nem tudom hogy ilyen esetben kell e forrasztani a vezetéket vagy sem.

Segítségetek előre is köszönöm.
Üdv
Ha audiofil lennél akkor azt mondanám nem szabad forrasztani csak hát egy autóba minek high end hangtechnika. (amit annak hívnak az sem az) Szóval forraszd csak rá azokat a sarukat arra a drótra és a polaritásra is figyelj nehogy ellentétesen mozduljonak a hangszórók membránjai mert az "vájt fül" nélkül is hallható.
Üdv!

Annyival egészíteném ki az előzőeket, hogy a jelenleg forgalomba lévő autórádiók, légyen az CD-s vagy USB-s stb., földfüggetlen kimenettel rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy a rádió kimenetén lévő két, a karosszéria testjétől független hangszóró kivezetést kell a sugárzókig elvinned. Ha forrasztasz, a forrasztások soha ne legyenek egy vonalban, hanem eltolva egymástól, hogy ne jöhessen létre még véletlenül sem zárlat. Korrekt szigetelésre ajánlom a zsugor csövet, ezek általában az eredeti méretük felére zsugorodnak, tehát ennek megfelelően válasz átmérőt. Ezekből létezik ún. ragasztós kivitelü, mely zsugorodás során egyfajta ragasztóként rá is tapad a vezetékre. A vezetéket olyan nyomvonalon vezesd, hogy be- ill kiszálláskor ne lépjenek rá, hiszen idővel széttaposódik a vezeték, ami kontakthibához, rosszabb esetben zárlathoz, és a készülék meghibásodásához vezethet.

Forrasztás és vájtfüllel kapcsolatban annyit, hogy anno még a HI-Fi magazinban valami olyat is kihoztak, hogy nem mindegy milyen irányban húzták a vezetéket gyártáskor, mert meghallani. Forrasztást legfeljebb akkor lehet kardinális, ha kontakthibás, rideg forraszt gyárt az emberfia. Ekkor igencsak hallható. Érdemes fenyőgyantát használni folyató szerként, illetőleg nem korrodált, patinás rézvezetéket forrasztani. A forrasztósavak és egyéb ilyen agresszív anyagok mindenképpen megmaradnak a forrasz alatt, ezért idővel belülről rágják szét a kötést. Ezt csak igen indokolt esetben célszerü használni, egyébként kerülendő.
Remélem, valamelyest tisztult a kép.

További szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Még egy apróság: nem tudom milyen vastag kábelt adtak hozzá - a gyártók is szeretnek spórolni és vékony tyúkbelet adnak mellé - de érdemes vastag, kis ellenállású hangszóróvezetékkel bekötni a hangszórót. Elég gagyi hangzást ad, ha a vékony vezetékek miatt az erős basszusok csak vinnyognak.
4 hozzászólás Oldal: 1 / 1

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég