Ezermester Fórum

Járművek, gépjárművek szerelésével kapcsolatos kérdések, problémák, tanácsok.
4 hozzászólás Oldal: 1 / 1
Tisztelt Ezermester!

Olvastam Hartwig András régi, de kiváló cikkét az autófényezés javításával kapcsolatban (http://ezermester.hu/cikk-240/Festomuveszet_a_garazsban), tényleg nagyon hasznos, sokat segít. Köszönöm ezúton is.

Van egy metálfényezésű Suzukim, amin egy hosszabb, vékony sávban lejött a festék (meghúzták), egészen a fémig, ami már sajnos el is kezdett rozsdásodni, ezzel kapcsolatban lenne három kérdésem, remélem jó helyen teszem fel:

1. Rozsdavédelemre írták, hogy Ferropasztittal kell bekenni a felületet rozsdamarás után. Ilyet sehol nem találok, milyen más megoldás használható helyette? Van pl. RO55 nevű szerem (http://www.piktorfestek.hu/ro-55-rozsdamaro--C001342.html/hun/), ezzel lehet pótolni? Vagy találtam egy "4 az 1-ben csodaszert" (http://www.motipdupli.de/en/products/dupli-color/rust-protection/rust-stop/ipg-1271.html), ami elvileg rozsdamentesít és alapozóként is szolgál, elég ezt felkenni, és akkor nem kell külön Ferropasztit meg alapozó?

2. Kell-e minden esetben alapozófesték? Tudom, a cikk azt írta, hogy csak gombostűfejnagyságúnál kisebb sérüléseknél nem szükséges. Azért merült fel a kérdés bennem, mert számos javítókészletet találtam, ahol a készlet csak a gyári színnel megegyező festéket és a fedőlakkot tartalmazza, és elvileg nem kell hozzá alapozófesték használata. Ilyen a gyári Suzuki készlet is (http://www.suzuki-alkatreszek.hu/index.php?inc=product&ref=342), vagy pl. a ScratchDoctor készlet is, melynek leírása sem említ alapozást (https://store-68c8d.mybigcommerce.com/content/PaintRepairInstructions.pdf): rozsdaeltávolítás, tisztítás után egyből fel kell kenni a színezett festéket a felületre.

3. Sajnos nincs garázsom, az autó napi használatban van, és nagyon csapadékos helyen élek, szinte minden nap esik az eső vagy legalább köd van, ha más nem, éjszaka. Ugye több festéknél is 24 óra száradási idő az előírás, a cikkben is szerepel, hogy "néhány napig hagyjuk száradni", "másfél hétig ne mossuk le"; ez nekem gyakorlatilag megoldhatatlan, pl. nincs olyan másfél hét, ami alatt legalább egyszer ne esne az eső, és ha éjszakára le is takarom, másnap amikor menni kell, a vizes-sáros úton a félkész felületet megint összecsapja a kerék. Erre tud valaki valamilyen megoldást? Vagy jobb, ha elfelejtem az egész javítást ilyen körülmények közt? Azt nem szeretném... Gondoltam, a száradási idő alatt lefóliázom a felületet, hogy ne juthasson be a szennyeződés, de gondolom az meg pont a száradást gátolná meg, mert akkor nem tud párologni a felvitt réteg.
Visszatérve az 1.-2. kérdésre, ezért is lenne jó, ha kihagyhatnék lépéseket (pl. Ferropasztit, alapozás), mert a kevesebb réteg kevesebb száradási időt jelent. Egy napos délutánt, kivételesen szerencsés esetben egy egész hétvégét még talán-talán ki tudok fogni, de hogy több napon keresztül tudjanak száradni a rétegek, és ne érje őket közben víz/szennyeződés, az kizárt.

Előre is köszönök minden segítséget!

Üdv: Miklós
Üdv!
Ebben a trutymák időben én átmenetileg levédeném a festékhibát a Dupli rozsdagátlójával finom átcsiszolás után, hogy ne rozsdásodjon tovább és csak nyáron javítanám ki. Akkor meleg van és egy ilyen csapadékos nyár után valószínűleg sokkal szárazabb lesz idén. A nagy melegben hamarabb köt meg a festék és éri el végleges állapotát. Javítófestéket 3-4 napos korában is lehet mosni ha nagyon muszáj, csak bő vízzel, finoman, a kosz ne tudja megkarcolni.
Nagyon köszönöm a gyors választ! Igen, végülis ez a legkézenfekvőbb, a rozsdagátló alapozóra később is lehet festeni, nem tudom, erre hogy nem gondoltam... :wink: Akkor ez lesz, levédem a felületet, aztán nyáron meg meg lesz csinálva rendesen.

Köszönöm mégegyszer!
Szívesen! Én is meghúztam a kocsim oldalán a festéket és így konzerváltam a melegebb időkre. :)
4 hozzászólás Oldal: 1 / 1

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég