Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1360 hozzászólás Oldal: 65 / 91
Előző 1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 91 Következő
Tegnap vétettem egy hibát, segítséget kérnék.

Adott egy Mcculloch m46-125r fűnyíró. (Szinte új) Véletlenül benzint öntöttem az olajnyílásba, majd rántottam rajta párat, mire láttam,hogy valami folyik ki az olajszűrőnél. Gyorsan kiöntöttem belőle a benzines olajat.
(Tudom hülye vagyok, ilyen mással biztos nem fordul elő, de ezt most hagyjuk!)

Az szeretném kérdezni, hogy ha most feltöltöm olajjal, megrángatom, kiöntöm majd feltöltöm megint,akkor utána már lehet használni vagy csináljam meg többször???
Attól függ mennyi benzint öntöttél bele, ha sokat, akkor cseréld le az olajat, mozgasd át a motort, vagy indítsd be rövid időre és cseréld le ezt az olajat is.
Amennyiben csak kevés benzint kapott a motorolaj, akkor öntsd ki a benzines olajat teljesen, majd párszor forgasd át a főtengelyt (rángasd meg). Utána megint hagyjad kifolyni az olajat, ha a rángatás után még lenne utánpótlás. Töltsd fel friss olajjal szintig aztán hajrá, had menjen. Ha még így is maradna benne egy pici benzin, akkor az menet közben elpárolog. :)
Sziasztok.

Van egy Briggs motoros fűnyíróm. Kb 5-6 éves lehet, idén év vége felé már nagyon nehezen lehetett használni. Nehezen indul, ha beindult rettenetesen ingadozik a fordulatszám, fulladáshatárról hozza vissza, nagyon felpörög, majd ismét fulladáshatár. Ilyenkor a teljesen tiszta gyertya is korom fekete lesz.
Volt karburátortisztítás, membráncsere, gyertyacsere, de nem segített. ha beindult, és valahogy sikerült túllendülni a fordulatszám ingadozáson, kis mértékben akkor is ingadozik, ahogy melegszik a motor, talán egyre jobb, de teljesen nem szűnik meg. Egyáltalán nem füstöl, ha a leheletemet már látom olyan hideg van, füstöt akkor sem látni. Viszont elég erős szaga van a kipufogógáznak. Nem is tudom ezt leírni. Nem éget olajat, mert azt a szagot ismerem.
Próbáltam légszűrő nélkül, akkor is ilyen, benzintank kupak nélkül, akkor is.
Még korábban volt olyan, már kétszer is előfordult, hogy berántás közben csattant egy elég nagyot. Talán az egyiknél egy pici fehér füst jött is ki a léghűtő nyílástól. Gyújtótekercsre gyanakodtam, de mivel beindult, nem foglalkoztam vele.
Illetve még annyi, hogy idén egy picit sikerült a max fölé töltenem az olajat. Hideg állapotban van a max-on, melegen már kb 1-2 mm-el fölötte. De mivel melegben már fogjuk rá, hogy jól működik, és inkább hidegben rossz, nem hiszem, hogy ez lenne.

Gondoltam rá, hogy mivel már 5-6 éves, kéne valami alaposabb takarítás, hátha. De nem tudom, hogy mit és hogyan érdemes. Karburátor járatait átfújtam sűrített levegővel, azt a kis benzinszűrőt is. Légszűrő ugye most mindegy, mert anélkül is rossz.
Korábban ha regulátorral állította a fordulatszámot, a kipufogóból puffogó hang jött, most egyáltalán nem csinál ilyet.

De az is lehet, hogy egyszerűen sz@r minőségű benzin volt a kúton, és semmi baja a gépnek.
Plusz infó. Nem biztos, hogy csak ez a gond,mindenesetre fura.
Tisztítás miatt leszdtem a hengerfejet, ezt már jó ideje tervezem a hibától függetlenül. Kézzel megtekerve a motort, azt figyeltem meg, hogy a kompressziós ütem kb felénél megmozdul a kipufogószelep, és egy hajszálnyit kinyílik, majd az ütem végére visszazár. A hajszálnyi kinyílt fázisában kézzel tudom is mozgatni jobbra-balra, picit lötyög, tehát egyértelműen nem zár rendesen. Ez gondolom probléma ugye? :shock:
fgabor87 írta: Plusz infó. Nem biztos, hogy csak ez a gond,mindenesetre fura.
Tisztítás miatt leszdtem a hengerfejet, ezt már jó ideje tervezem a hibától függetlenül. Kézzel megtekerve a motort, azt figyeltem meg, hogy a kompressziós ütem kb felénél megmozdul a kipufogószelep, és egy hajszálnyit kinyílik, majd az ütem végére visszazár. A hajszálnyi kinyílt fázisában kézzel tudom is mozgatni jobbra-balra, picit lötyög, tehát egyértelműen nem zár rendesen. Ez gondolom probléma ugye? :shock:


Nem gond, ez a dekompresszor. Ez azért van, hogy könnyebb legyen elindítani a motort. Amint emelkedik a fordulatszám, átvált normál üzemre, a kompresszió alatti szelepnyitás elmarad.
De ha már levetted a hengerfejet, tisztítsd ki a szelepek körüli teret, ha van koromlerakódás.
Az a baj, a leírt hiba nem megfelelő keverékképzésre utalhatna, de nem egyértelmű a hibajelenség. Olyan, mintha több dolog lépne fel egyszerre.
Nézd meg a regulátor szabályozórendszerét, hogy könnyen mozogjon a rudazata, ne szoruljon sehol.
Ha semmitől nem javul meg, egy gyűrűzéssel lehetne próbálkozni, még az is elképzelhető, hogy a kompressziógyűrű van jobban elkopva, ezért nem jelentkezik mellé a füstölés.
Ez nagyon jó hír, akkor egy tennivalóval kevesebb. :)
Hengerfej, dugattyú és szelepek környéke tisztítás alatt. Nagyon sok lerakódás volt, mert elhittem a kézikönyvnek, hogy télre pár ml olajat kell önteni a hengerbe, hogy ne rozsdásodjon. Ez most mond nagyon szépen ráégett mindenhova. Nem csak kormos, hanem szinte mm vastag réteg volt pár helyen. Korom az mindenhol jelen van. Szelepek alatt mivel tudom pucolni?
Ja, mellesleg a blokk alumínium, szóval szerintem tök felesleges ez az olajosdi télire.
Karbit megpróbálom valami tisztítósprayvel átmosni még egyszer.

Regulátor karja szépen, könnyen, akadás nélkül mozog.
Üdv!
Szelepek alatt valami puhább anyaggal, nehogy felsértsd a szelepülést. Fa-, vagy alulappal kapard ki óvatosan a lerakódást. Szívószelepnél vigyázz arra, hogy ne menjen a hengerbe kosz, nem tesz jót neki. Porszívóval szívasd ki a lekapart lerakódásokat.
Jó segítség a hengerfej és szeleptányérok takarításához egy kisméretű bronzkefe, ez elég erős a korom eltávolításához, de elég puha is, hogy ne okozzon kárt az alkatrészeken.
Nyitott szelepállásnál meglátod ha bevilágítasz, hogy mennyire van elkormosodva. Ha nagy a lerakódás, jobb lenne szétszedni és úgy kitisztítani.

A téli leállásnál egy trükk van, az utolsó használat után a berántóval forgasd úgy a motort, hogy a legnagyobb ellenállást érezd a berántón. Ilyenkor sűrítési ütemben van, mindkét szelep zárva, nem tud bejutni a levegő páratartalma.

Féktisztító spray tökéletesen jó a karbi tisztítására, de a lepucolt hengerfej végtisztításához is.
Szia!

Nagyon szépen köszönöm! Karburátor tisztításra jó a brigéciol is, vagy inkább vegyek fék vagy karburátortisztítót?

Gyorsan leírnám, hogy zajlik most egy beindítás, mert hátha ráismersz valamire.
Eddig 3 nyomás elég volt a szivatógombon, és beindult. Most 5 kell neki, és ezután is csak felpörög a motor, majd le is áll. Ha megint be akarom indítani, újabb 2 vagy inkább 3 nyomás. Ekkor megint csak felpörög, és már fullad is vissza. Ilyenkor a szivató nyomkodásával életben lehet tartani, persze folyamatosan fulladni akar. 5-6 nyomkodás után már járva marad, de fulladáshatárról hozza vissza, felpörög, majd ismét fulladáshatár. Periódikusan, szabályos időközökkel.
Nem szoktam így sokáig hagyni járni.
Ha ezek után leveszem a karburátort (ilyen fajta, csak a regulátor nem ilyen rajta, és nem állítható a fordulat sem: http://img.index.hu/imgfrm/0/6/4/0/BIG_0012020640.jpg), azt látom, hogy a tankon lévő (http://www.img.casual.hu/shops/821/imag ... -33292.jpg), mélyebb, hengeres alakú luk színültig van benzinnel, a másik, laposabb, ahol a karburátoron a kis rugó is van, és a membránt nyomja bele, szinte üres. Szerintem csak a környékről becsurgó van ott.
Mivel nem tudom, hogy melyik luk mire szolgál, így nem tudom, hogy ez jó állapot-e. Korábban a mély, henger alakúnak mindig csak az alján volt benzin mikor szétszedtem.
Ha a karburátoron megnyomom a szivató gombot, elég sok benzin kifolyik belőle, tehát a szívócsőben van utánpótlás.

Egyébként ha már jár, csak viszonylag picit ingadozik a fordulat, de régebben ennyi sem volt. És régebben puffogott néha a kipufogó, most meg semmi. Azt viszont nem érzem, hogy gyengébb lenne.
Sziasztok!

Hozzám került egy öreg fűnyíró traki, egy Briggs motoros boxer gép.
Motor típusa 402707.
Mikor elhoztam nem lehetett beindítani, nem volt rajta gyújtás.
Rendeltem hozzá gyújtást, akkora szikra van, hogy elefántot lehet rajta sütni, de nem indul be.
Kipucoltam a karburátort, megnéztem, hogy van-e vákum, amivel a motor szívja a benzint, szó szerint dől bele a benzin.
kiszedtem az úszót, fülre nincs benne benzin, valami kis fém bizbasz lötyög benne, de továbbra sem indul be.
Kicsit már ráng a szemem sarka a mocsoktól, akitől elhoztam ezer éve ismerem, és megesküdött, hogy ők beindították, tehát ment a motor.
Rá is volt szerkesztve egy trabi gyújtás, de azt levakartam róla, miután megjött a gyári.

Van bárkinek bármi ötlete, hogy mi lehet a gond?

Segítségetek előre is megköszönve,

Üdv:

Zoltán
Vedd ki a gyertyát, gázlángon melegítsd vörös izzásra majd pucolás és vissza (vagy új gyertya) de előtte nézd meg hogy jó helyen e ad szikrát (sűrítési felső holtpont előtt pár milliméter) Ha ez ok akkor hidegindítóval bespriccentesz a szívócsőbe és ha pöffen párat indításkor akkor megpróbálod benzinnel is.
Néha egy kis hidegindító csodára képes :)
lalibatyo » hétf. dec. 28, 2015 8:25 pm

Szia!

Köszönöm a választ, két kérdés.:

1.: ebbe milyen gyertya kell? (googliba beírva a motor típusát megtaláltam a robbantott ábrát, de gyertyát nem.)
2.: Hogy tudom ellenőrizni, hogy a gyújtás a felső holtponton van-e?

Nincs erről youtube videó valahol? :)
A gyújtást az alapján tettem fel, és állígattam be.

köszönöm szépen,


Üdv:

Zoli


Szerk.: Azon a gyújtáson sokat nem lehet variálni, fix helyen van, rögzítve.
De egy, szög egyszerű mágneses gyújtás, kettő vezeték, semmi extra.
Egyszerre adja a szikrát, de az egyik henger ellenütemben dolgozik, így mindig csak az egyik hengert robbantja.
(ha jól értem a működését... :D )
Üdv
https://www.youtube.com/watch?v=ieDUGgxh5zE
https://www.youtube.com/watch?v=SwKa-7Payvk
És még van egy csomó erről a gépről is. Tippkeresés miatt célszerű megnézni őket.
Hát próbáltam sugallni hogy el kéne dönteni gyújtás vagy benya. (esetleg mindkettő) Aztán ha már tudjuk akkor jöhet a javítás. Azt hogy mit hogyan ? Sajna nem vagyok abban a helyzetben hogy több oldalnyi terjedelemben leírjak mindent, de számtalan apró dolog is rejtélyes hibát tud okozni pl egy elnyíródott gyújtómágnes stift vagy ék ami ránézésre nem látszik csak szétszedésnél. De akár fals levegő és még ezer dolog. Talán mielőtt haza vitted el kellett volna indítani nem pedig elhinni a "mesét". Valószínűleg nem véletlenül szoktak használt piacra megbízhatatlan üzemű masinákat üres tankkal kivinni, vagy valami jól látható létfontosságú alkatrészt leszerelni. Viszont amelyik működik az az eladója 10 percenként indítgatni túráztatni szokta :D
lalibatyo írta: Üdv
Talán mielőtt haza vitted el kellett volna indítani nem pedig elhinni a "mesét". Valószínűleg nem véletlenül szoktak használt piacra megbízhatatlan üzemű masinákat üres tankkal kivinni, vagy valami jól látható létfontosságú alkatrészt leszerelni. Viszont amelyik működik az az eladója 10 percenként indítgatni túráztatni szokta :D


Üdv!

Itt lakik a falumban, tőlem 1 km.-re.
Szóval van hová visszavinni, de annyira pofátlanul olcsó volt, hogy nem akarom... Mindegy, igazándiból csak bütykölgetni vettem, vagy alkatrésznek, és mivel többen állították, hogy ez bizony pöfögött, és lábán állt be a szérűbe, mertem megvenni beindítás nélkül.
Ebből tippelek, hogy akkora baja csak nincs.
Készítek majd videót, mert lehet hogy valamit én nem jól csinálok, például ha jól gondolom, akkor ennek a gyújtása kizárólag mágneses, tehát nem kell rá se megszakító, se semmi.
Igaz?

De köszönöm szépen, hogy időt szántál rám, bütykölöm tovább. :)

szerk.: a második videónál én voltam tegnap este a 150.-ik, aki megköszönte.. :D

szerk2.: pl egy elnyíródott gyújtómágnes stift vagy ék ami ránézésre nem látszik csak szétszedésnél.

Csapágylehúzóval leszedtem a lendkereket, az ék a helyén van.
Udv Mindenki!
Kaptam ajandekba egy problemat.
Haver nagyfaterja hozzam vagott egy tecumseh lav-153 tipusu funyirot. Meg nem volt idom vele foglalkozni, de a tavasz bekoszontevel szeretnem hasznalni. A nagyapo azt mondja berantoszerkezete hibasodott meg. Szet is szedte de mar nagyon remeg a keze szegenynek ugyhogy marad a mukodo elektrofosnal, felbemaradt.
Namost a kerdesem, h. honnan szerezzek alkatreszt? Melyik tipus azonos az enyemmel? Mivel ingyen volt a gep gondoltam veszek egy mukodot vagy rozzantat es lesz alkatreszem. Lattam itt valaki felujitott ilyet Lacika13 es jmedvegy segitett neki. Google kidobta.
Segitsegetek elore koszi!
Fejlemény.:
Vettem egy endoszkóp kamerát, és belenéztem a hengerekbe.
Hengerfej belülről kicsit kormos, de semmi extra.
Viszont hiába van az ék a helyén, benne az ékpályában, kipufogás ütemben ér el a mágnes a gyújtótekercshez.
Szóval nem jó ütemben ad szikrát, az indexen fórumon azt mondják, hogy a vezérműfogaskerék nem jó helyen van.
Erről nincs valahol valami robbantott ábra? Vagy angolul nem tudja valaki, hogy mire keressek rá?

Köszönöm előre is,

üdv:

Z
Előző 1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 91 Következő
1360 hozzászólás Oldal: 65 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég

cron