Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
2 hozzászólás Oldal: 1 / 1
Helló
Hozzájutottam olcsón egy szinte új fémdaraboló géphez, az olcsóság oka, hogy donor lett belőle és sajnos hiányzik róla a fogantyú, meg a motor végéről a burkolat.

Videó egy működő gépről: https://www.youtube.com/watch?v=3iTY4ysjgZI

A nagyobb baj a markolat rész nem léte, mert abban van az indító kapcsoló, meg egy fordulatszám váltókapcsoló. Az én gépemből mindössze 5 vezeték lóg ki.
0059_4_big.jpg
én gépem
0059_4_big.jpg (121.78 KiB) Megtekintve 484 alkalommal.
^D075183A966493C70933894B367ACB0CEC2DF967CFDEC3168D^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
Kilógó vezetékek
^D075183A966493C70933894B367ACB0CEC2DF967CFDEC3168D^pimgpsh_fullsize_distr.jpg (100.01 KiB) Megtekintve 485 alkalommal.

Pontosabban van benne 1 nagy lágy indító egység és ugyan teljesen szét nem szedtem, de gyanús hogy hogy abból ered az 5 vezeték.
^D41EBB6F9B5CA1A98BA18D1DC781916291376A8F98D040F6F4^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
lágy indító
^D41EBB6F9B5CA1A98BA18D1DC781916291376A8F98D040F6F4^pimgpsh_fullsize_distr.jpg (77.11 KiB) Megtekintve 494 alkalommal.

Próbáltam rákeresni a lágy indítóra hátha van mellette valami bekötési rajz, de eddig nem találtam pont ilyet.

Tehát abban kérném a hozzáértők segítségét, hogy milyen kapcsolók kellenek nekem, és azokat hogyan kössem be?

A markolat részt egyéb tönkrement fejező gérvágó fűrészgépek feláldozásával számítom pótolni. Mert alakra kb jó, méretre ugyan nem tökéletes,mert a függesztőpontoknál alakítani kel vagy valami közdarabra lesz szükség, de legalább van benne indító kapcsoló és tápkábel. ha másnak van jobb ötlete azt is szívesen veszem. Lényeg hogy jól működjön a gép, mert hamarosan nagy szükségem lesz rá.
Üdv!

Ami ezekbe a gépekbe kerül, az egy ún. univerzális motor, ha erre keresel rá a neten, rengeteg információt tudhatsz meg róla. Mellékeltem egy képet, amelyen a forgásirányváltás is szerepel, de mivel ez fémdaraboló, itt elég lesz pusztán csak az egyik irány, leginkább a tőled-elforgó, remélem érthető.
Univerzáis-sorosmotor_forgásirányváltása_.JPG
Univerzáis-sorosmotor_forgásirányváltása_.JPG (33.21 KiB) Megtekintve 483 alkalommal.

A vezetékek méricskélésével, ki kell bogozni, melyik mely állórész vagy forgórészhez tartozik. A rajz alapján gyakorlatilag sorba kell őket kötni. Az állórész tekercsek kezdete és vége a forgórészről indul el és oda érkezik, mivel gyorsdarabolónál nincs szükség a irányváltásra. Mivel 5 vezető van kivezetve, azt kellene mérésekkel kisakkozni, hogy így van-e, illetve nincs külön kivezetve a forgórész, mert akkor bizony elsőre az egyik állórész kivezetés hiányzik.
A kondenzátor zavarszűrő szerepet tölt be mindösszesen, ezt az egész motor táplálásával párhuzamosan kell kötni.
Ha elkészül a álló és forgórészek sorbakötése, akkor egy sorkapocs és egy egyszerű kapcsoló segítségével elkezdődhet a próba. Ajánlatos korong nélkül végezni, jobb a biztonság.
Ha bekapcsoláskor csak erősen zúg akkor valamely állórész bekötését kell felcserélni, ha nem jó irányba forog, akkor meg értelemszerűen a forgórész bekötését.
Ha az állórész felcserélését követően is csak áll, akkor bizony az "olcsó húsnak ma is híg a leve" üzemmód érvényesül, magyarán a balkéz, jobb váll, vagy fordítva, mert valamely állórész tekercs (jobb esetben) menet zárlatos.
Remélem, sikerült némi útmutatást nyújtani az elinduláshoz. Sok sikert!
Elakadás estén még mindig itt vagyunk :)
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
2 hozzászólás Oldal: 1 / 1

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég