Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1231 hozzászólás Oldal: 3 / 83
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 83 Következő
Szia!
Igen alapjáraton fuldokol és nem pörög fel a légszűrőt már kimostam!A gázkar mozgatásra reagál,felpörög a porlasztót már szétszedtem,kifújkáltam amennyire tudtam a hidegindító gumilabdacsos!A gázkarral kellene operálni?,de annak előtte ahhoz hozzá sem értem,nem értem mi baja lehet!
Szia!
Akkor valahol ott kéne keresgélni. Lehet független a két dolog egymástól, csak egyszerre jött ki.
Nézd meg, a gázkar mozdításával a porlasztó pillangószelepe is mozdul, és ha igen, akkor kellő mértékben? Lehet a rázkódástól elállítódott a gázbowden állítócsavarja és nem jól vezérli a porlasztót. Ha felpörög a motor és tudja is tartani a fordulatot, akkor valahol a "vezérlésnél" lehet gond.
Próbáld meg, kézzel felpörgetni a motort és megtartani abban a gázállásban legalább egy percig, ahogy fűnyírásnál szokott lenni. (fülre, hangra érzed, hogyan pörög) Ha nem kezd el fuldokolni, lassulni, egyenetlenül járni a motor, akkor emeld a fordulatot, és érezned kell, ahogy a regulátor próbálja visszatolni a pillangószelepet az üzemi fordulat felé.
Nekem az a fajta fűnyíróm van, aminél csak egy üzemi fordulat és a leállás az alternatíva, tehát a fűnyíró tolófogantyújánál lévő vezérlőkart hozzá kell fognom a fogantyúhoz és működik, ha elengedem leáll a gép. Valahol vezérlőkar és a porlasztó összeköttetésénél keresd a hibát, valahol kiakadhatott a bowdenszál és nem működteti a porlasztót.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van egy tecumsec lav 153-as fűnyíróm, most lett totál felújítva, gyűrű, tömítés stb. A gondom az, hogy kb 10 perc fűnyírás után leáll, nincs szikra pihen egy kicsit és utána megy,van benne egy hőkioldó?
Köszi!
Üdv!

Hőkioldó aligha, ez egyáltalán nem jellemző. Inkább villamos motorokon, de az egy másik téma :D . Mivel motorikusan újíttottad fel (gyúrú tömítés), vélhetően a szétszereléskor a gyújtótekercset is leszerelték a hengerről, amelyben a lendkerék mágnese indukálja a szikra gyújtásához a feszültséget. Ezeknél a gyújtótekercsen van egy + kivezetés, amit vagy egy kapcsoló, vagy a gázkarhoz kapcsolódó érintkező zár a tesre, így állítva le a motort. Az ide menő vezetéket kellene kissé átvizsgálni, mert könnyen meglehet, hogy a meleg hatására megolvadt kissé a vezeték szigetelése valahol, és a rázkódás és a szigetelés leromlásának hatására egy adott időre rövidre zárás történik, ami leállítja a motort. Abból kiindulva, hogy mint írtad, nincs szikraképzés.
De a rosszabbik eset is elképzelhető, hogy maga a gyújtótekercs belső menetzárlatos, és egy adott belső hőmérséklet hatására a belső körön átüt a transzformátor, és a maradék feszültség már nem elegendő a szikraképzéshez, aminél ne felejtsük el, túlnyomásban kell létrejönnie (ld sűrítés), ahol bizony elég erőteljes feszültségnek kell létrejönnie, hogy az átütés létrejöjjön.
Tanácslom, próbáld az első verzió szerint végignézni a vezetéket, ha nem tapasztalsz elváltozást, húzd le a transzfromátor kivezetéséről a testelő vezetéket, kevés, de a beindításhoz és kb félóra működéshez elegendő benzint tankolva, próbáld meg a másodlagos hibaokot behatárolni. Valamelyiknek mindenképpen mutatnia kell, merre keresd a hibát.
Az elsőnél vezeték csere, de ne forrasztással való rögzítés!, a másodiknál sajnos gyújtó transzf. csere. Ez a zsebbe nyúlósabb.
Egy visszajelzésre számítok, mit tapasztaltál. Illetve ha a helyzet nem változik, akkor tudunk továbblépni.

További szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
lacika13 írta: Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van egy tecumsec lav 153-as fűnyíróm, most lett totál felújítva, gyűrű, tömítés stb. A gondom az, hogy kb 10 perc fűnyírás után leáll, nincs szikra pihen egy kicsit és utána megy,van benne egy hőkioldó?
Köszi!

A felújítás előtt volt ilyen problémád? A leállás után, ha békén hagyod, akkor is be tudod indítani a pihenőidő után, majd megint leáll? A következő leállás hamarabb következik be, mint az első?
Minden bizonnyal elektromos probléma lesz, de ez lehet többrétű is. A kiváltó ok a melegedés, a kiváltott ok a gyújtószikra eltűnése.
Ez lehet amit Jmedvegy is írt, mint menetzárlatos ill. szálszakadásos gyújtótekercs ezeket nem boncolgatom. Sajnos ennek a megállapítása nehézkes, mivel a gyújtótekercs a lendkerék alatt helyezkedik el, a lendkerék levételéhez általában lehúzószerszám kell, ami normál szerszámosládákban nem található.
Találkoztam már olyannal, hogy a gyújtótekercs leállítóvezeték érintkezőjének felrögzítése volt laza, és egy idő után az érintkező testhez ért. Ez inkább rázkódásra szokott történni, de érdemes a vezetéket emiatt is átvizsgálni.
Lehet gond a gyertyakábellel is, a legtöbb motoron a gyújtókábelt a hengerfej bordái között vezetik ki, melegedésre ez is okozhat leállást. Régebbi Tecumsen motorok még megszakítósak voltak, ezek is tudtak csodákat művelni, ha véletlenül még ilyen motorod van, érdemes a megszakító rögzítését és a hézagot is ellenőrizni.
Szia!
Igen az volt a gond,amit mondtál a gázbovden csavarját kellett meghúzni!Most már dolgozik rendesen!Köszönöm szépen a segítséget!
Szívesen. :D
Először is köszönöm a válaszokat!
A hiba a leállító vezeték szétégése volt.Úgyhogy nem a melegedés,hanem inkább a rázkódás volt a leállás oka. Elég közel megy a vezeték a kipufogóhoz,KB 3cmm de raktam fel képet, nézzétek meg.
Még egyszer köszönöm a segítséget!

http://img813.imageshack.us/img813/6629/dscf7313.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/6418/dscf7310b.jpg
Akkor ez köszönhető a szerviznek, akik hanyagul rakták össze? :shock:
Azért jó helyen kapirgáltunk Jmedvegy kollégával, nemde?? :lol: :lol:
Nem hivatalos szerviz csinálta, hanem sufniszerviz :roll:
Mindennek megvan a maga kockázata. :?
A gyerekeim közül az egyik hozzott a papinak egy kis munkát de a papin is kifogott. Adva van egy MOCVLLOCH TM251-es damilos fűnyiró a gyújtás elmenve valószínű a tirisztoros gyújtás hibás amin ezek találhatók 530-039163 és 329 1 08 00-R Az ismerőseim adtak egy fehér szinű de nem pont olyan mint a régi de ez nem probléma egy magam fajta idős szakinak de csak tiszta kék szinü vékony (semmi sárga) szikra van de a motor nem indul . Ha tudja valaki miért írjon mert holtig tanul a Pap is. Köszi. papi61
Talán a gyújtásidőpont nem teljesen ott van, ahol a réginek volt. Másrészt kérdés, hogy a sűrítési ütemben is le tudja adni azt a szép kék szikrát, vagy ott már gyengélkedik. Találkoztam már ilyennel, kiszedve gyönyörű szikrát adott, üzemhelyzetben meg nem tudta begyújtani a keveréket.
Biztos csak a gyújtószikra hiány volt az egyetlen baja a gépnek?? Nem tudom a kórismét, csak találgatok.
Egy gyertya cserét megérne az ügy. Vagy legalább a régi gyertyát gázforrasztóval pirosra melegíteni majd lepucolni. Ez szokott az én makacskodó masinámon is segíteni.
Üdv !
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy Tecumseh 5.0 HP fűnyíróm, de nem pörög fel rendesen. Van a karburátor után egy kis kar...ha jól láttam a forgattyúsház felé megy. Az mi és mi a szerepe?? Amúgy a karbit már kipucoltam, új levegőszűrőt kapott.

A válaszokat előre is köszönöm!
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 83 Következő
1231 hozzászólás Oldal: 3 / 83

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég