Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1218 hozzászólás Oldal: 5 / 82
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 82 Következő
sziasztok
A problémám a következő. -Van egy tecumseh 4 ütemű fűnyíróm, aminek az a baja ,hogy nem ad szikrát. A pipánál ha megfogom nagyot üt, viszont ha belerakom a gyertyát és úgy érintem a gép egy fém részéhez akkor nincs szikra.
A gyertyát szépen megtisztítottam, hézagot is beállítottam 0.5 mm-re és úgy is megpróbáltam -akkor sem jártam sikerrel. Azután új gyertyát vettem bele, de azt követően sem volt képes szikrát adni.
Azt azért el kell mondanom,hogy mielőtt ez a hiba előállt volna még nyírtam vele a füvet , csak már elég erőtlenűl és szakaszosan működött majd pedig leállt. Arra gondoltam, megint a porlesztó van eldugulva, mint már jópárszór ,ezért szétszedtem és újra kitisztitottam, de nem lett jó. Törtem a fejem egy kicsit, majd odanyúltam a gyertyához. Észleltem, hogy ki volt lazulva. Megörültem. "Megvan a hiba oka" nem volt benne kompresszió, azért állt le , járt szakaszosan és volt erőtlen.
Rárántottam egy jó párszor de csak nem indúlt. Ezután kezdtem vizsgálni a szikrát.

Nem lehet, hogy amikor karburátot buheráltam akkor azt a vezetéket sérthettem meg amely a gyújtótekercstől jön és a porlasztó tetejéhez,vagy oda mellé valahova van kötve?
Vagy a gyújtótekercs ment volna tönkre?
( A gépet használtan vettem, van vagy 20 éves.) A gyújtókábel is végig volt szigszallagozva valami miatt).
Mi tévő legyek?
Előre is köszönöm a segítséget
Üdv!

Leirásod alapján nagy valószinűséggel a gyújtótekercs környékén kell keresni a hiba okát.
Megfogva a pipát, az nagyot "rúg", gyakorlatilag viszonylagos. Már a 230 V is képes nagyot "ütni", hát még ha a szikraközön át kell ezt megtenni, ami több kV feszültség. Ha nem jeletkezik, a beállitott hézag ellenére, nagy valószinűséggel a tekercs hibája. Ha szárazon nem ad szikrát, akkor a hengerben, sűrités alatt, kompresszió alatt, ahol nő a levegő átütési feszültsége, még inkább valószinűtlen.
A gyújtókábel szigszalagos "szigetelését" vedd le, vizsgáld meg, nem-e volt ott korábban valamiféle sérülés, elképzelhető, hogy ezen keresztül "szivárog el" a szikra energiájának egy része. Hibátlan kábelt nem szokás "szigetelni".
Hogy a hengerbe jut-e üzemanyag, azt könnyen ellenőrizheted. Gyertya nélkül, párszor forgasd át a dugattyút, majd fogd be ujjal a gyertya helyénél az ujaddal, és most is forgass át. Ha a végén benzinszagot érzel az ujjadon, akkor kap üzemanyagot a henger, ha kevés is, néhány pöffenéssel, krákogva, de indulna a motor. Ha sokat, akkor meg a kipufogó füst lenne némiképp fekete, vagy a kipufogó környéke erősen kormos.
Többször előfordult már, hogy ha minden OK, akkor a lenditőkerék tengelyrögzitője törött el, és bár van szikra, de nem a megfelelő helyen adja, ilyenkor előgyújtásos jelenségeket produkál a motor.

Problémás esetben, ha nem teljesen egyértelmű az indul vagy nem indul, leszerelve a berántó szerkezetet, a motor tengely csavarjára egy megfelelő krova kulcsot rakva, beköszörült köracél + pisztolyfúróval lehet még megkisérelni a beinditást. Érdemes figyelni a forgásirányra! Ha igy sem megy, akkor viszont vagy szerviz, vagy további hibakeresési próbálkozások következnek.

És még egy megjegyzés: régi, öreg motoroknál fel rá készülni, hogy több hibaforrás is előfordulhat, és ha egyet kizártunk, egy másik még indig akadályozza motorunk működését.

További szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Üdv!
Ha a gyújtókábel végig volt szigszalagozva, akkor az már átütött egyszer, vagy megsérült. A leírtakból nagy valószínűséggel gyújtás körüli hiba lehet. Mindenképp nézd meg a gyertyakábelt, próbáld úgy vezetni, hogy ne érjen fémhez (általában hengerfej mellett vezetik, van ahol a hengerfej hűtőbordái közt), esetleg rakj közé ideiglenesen valamilyen szigetelőanyagot, műanyag lapkát, vastagabb papírt és úgy próbáld indítani. Az ujjazós módszer itt nem megoldás, Jmedvegy leírta miért. A szikrának normálisan kivett gyertyán világos kék színűnek kell lennie és erősnek, ha éppen csak átugrik, alig látszik, vagy sárgás színű akkor a tekercs nem ad megfelelő feszültséget, vagy áthúz valahol. A gyertya állapota most nem annyira segít a hiba behatárolásához, mert a kihagyások miatt valószínűleg nem a megszokott képét mutatja.
Először próbáld így beindítani, ha megy a gép, akkor ki kell cserélni a gyújtótekercset, mert ezeknél egyben van a kábel és a tekercs. Ha így sem indul, akkor szerelés jön.
Nekem van egy ALKO kapagépem, kb 1000 éves, a gyertyapipa hiányzik és szigszalaggal van leragasztva. Nagyon jól működött, amikor elérte a fémhálós kerítést a szűk fordulóban, leállt a motor mert leföldelte a fémháló, így nem tépte szét a kerítést. Teljesen automata volt. :lol: :lol:
A szig szallag eltávolítását követően , a kábelt épnek láttam . Rárántottam egy párszor kb. annyira "párszor" , amennyi elég volt ahhoz, hogy tönkretegyem a berántó szerkezetet, eltörjem benne a spirálrugót. - Na mindegy azt megbarkácsoltam, az most jó. Viszont a szikraprobléma az megvan és az ilyenfajta elektromos gondal még eddig nem találkoztam, elhárításában pedig nincs gyakorlatom.
Plaszlo említetted, lehet. hogy átütött már azon a kábelen valamikor. A szigszallagot már a legvégén szedtem le addig rajta volt. Csak azt nem értem, hogy a karbi eldugulása, a gyertya kilazult állapota és az ,hogy nem kapott szikrát, ez mind eredményezheti a motor szaggatott járását vagy a leállását. Vagy nem? Esetleg, - akarkarbi tisztítása és eközben a többi dolog (elektromos vezetékek) véletlenszerű elmozgatása adta az elektromos bajt.
Egyépként pontosan ezért gyanakodtam én is a gyújtókábelre, és nem pedig a tekercsre. Le is szedtem a kábelt a régi r- 400 tipusú kétütemü fűnyírónkról, de nem tudtam a másikra rárakni, mivel azon egybe van a tekercs a kábellel. Ahogy te is mondtad.
A kábel végén nincs rajta a gumipipa csak az érintkező . Az baj?

Ja még annyit, - megnéztem aszikrát úgy is, hogy a kábelt A HENGER KÖZELÉBE HELYEZTEM kb 1-2 mm-re úgy adott szikrát nagynehezen,Ha pedig a gyertyát a pipába raktam és úgy indítóztam akkor engem a menetes résznél már nem rázott.

Ha a tekercs a beteg, abban az esetben lehet, hogy többe kerül a leves mint a hús.( 7000 ft. felett). Aztán meg jön a többi hiba.

Köszi a véleményeket.Hello
Robko,
a gyújtókábelen nem feltétlen látod meg a hibát, úgy is át tud húzni a nagyfesz a kábel szigetelésén, hogy észre sem veszed, sok idő kell, míg kiég a gumi körülötte. Viszont nem teljesen értelek, azt mondod nincs gyertyapipa rajta, viszont később említed a gyertyapipát a próba során. Most hogy is van ez?
A gyertyapipa főleg szigetel, ha nincs, attól még működhet a motor - lásd az én kapagépemet -, csak könnyebben letestel nedvesség és egyéb oda nem illő dolgok esetén. A régi bakelit gyetyapipákban volt egy zavarszűrő ellenállás, ami elég sokszor okozott gondot, következetesen nem adott megfelelő feszültséget a gyertyára. A mostani kis gumipipákban már nincs semmi, de ott is megszakadhat a vezeték folytonossága és az is lehet hiba.
Van egy kétemberes módszer, a gyújtáskábel végét rögzíted a gyertyán és egy szigetelt fogóval testhez fogod, míg a másik ember rángatja a berántót. Ha ekkor sem kapsz elfogadható szikrát, érdemes egy másik jó gyertyával is kipróbálni, és ha ekkor sincs szikra nagy valószínűséggel gyújtótekercshiba lesz.
A kihagyós üzemet leginkább gyújtáskimaradás okozza, a kilazult gyertyánál kifúj mellette, ami hallható, nehezebben indul a kompresszióhiány miatt és kisebb a teljesítménye a motornak. Eldugult porlasztónál lehet nehéz indulás, fuldoklós járás, nem pörög fel, vagy erőtlen a motor, nincs alapjárat, attól függ melyik fúvóka dugult el. Elképzelhető, hogy csak dúsításnál vagy szivatóval - attól függ milyen a porlasztó - megy a motor, utána leáll. Ez a főfúvóka dugulása, vagy a benzinszint jelentős csökkenése okozhatja.
Jó kérdés, kap egyáltalán benzint? Nincs a tartálynál vagy a tanksapka szellőző furatánál eldugulva?
Az ilyen hibáknál mindig sorban kell leellenőrizni a dolgokat:
- kapjon benzint,
- porlasztó fúvókák, benzinszint, tömítések épsége (fals levegő),
- szikraképződés, régi megszakítós motoroknál megszakítóhézag, szikrázást csökkentő kondi épsége,
- bár ritka, de buherálás után tényleg elfordulhat a lendkerék a tengelyen és akkor rossz helyen ad szikrát.
Bontott alkatrészt lehet a Vaterán is keresgélni, van egy két ember aki ilyeneket árul, egy próbát megérhet.
plaszlo! szeva.

Most már értem. OK
Egyéként a pipa alakú gumi szigetelés hiányzik a kábel végéről, a benne lévő fém foglalat megvan. A két emberes próbát egy emberként már párszor megcsináltam, de vagy nem adott szikrát, vagy csak kicsit.
Szia!
A kétemberes próbát lehet egyedül is lehet végezni de tapasztalatom, hogy egyszerre rántani, odaszorítani és figyelni nagyon nehéz, a végeredmény kétséges.
Próbáld segítséggel, akkor jól szemrevételezheted a gyertyát és a szikrát. Ilyen kis gépeknél nem ad akkora szikrát mint egy autó, de akkor is határozottnak kell lennie a szikraképződésnek, ha jó a gyújtótekercs. Azért még ellenőrizd le a leállító-testelő kábel épségét és helyes vezetését, ez is szokott "viccelődni".
Sziasztok!
Már írtam régebben is a Tecumseh fűnyíróm hibája miatt. Nem pörgött fel. Mostanság megint neki álltam. Nem pörgött fel full gázon se akármit csináltam, majd egyszer felrobbant!!!! Ezt úgy képzeljétek el, hogy a karburátor szívócsonkja csak bele van dugva a forgattyús házba már gyárilag is és semmi csavar nem rögzíti. ÉS akkor nagy robaj meg láng és kibassza az egészet... Gondoltam azért, mert nem a legjobb a karbi és állandóan folyatott és mondom megtelt a forgattyús ház benzinnel majd belobbant. Tettem rá egy másik karburátort beindult minden, azzal sem pörgött fel. Nézem meg minden ezzel is felrobbant. Vajon mi lehet a gond?? Esetleg kipufogó?? Vagy lehet, hogy megint azért robbant fel mert sokszor tartottam full gázon mert állíltottam rajta a cuccosokat meg játszottam a levegővel....és megint megtelt benzinnel???
Szia!
Ez vagy gyújtási probléma - nagyon nem ott ad szikrát, ahol kellene -, vagy szelepvezérlés (feltéve,hogy 4ütemű) nem zár a szívószelep és visszamegy a porlasztó felé a belobbant keverék.
Nos, ha kétütemű, akkor gyújtás gond lesz, ott a vezérlés fix (résvezérlés), nem állítható. Négyütemű gép esetén lehet gyújtás és szelep gond is, akár a kettő együtt. A kompresszióból érezni kell, ha nem zár az egyik szelep, mert akkor szinte nincs is olyan, könnyű átpörgetni a motort. A hengerfej levételével ellenőrizheted, oldalt szelepelt jószág, a szelep a hengertömbben van.
Gyújtáshibánál vedd le a lendkereket és nézd meg a rögzítő éket nem nyírta-e el, mert akkor elmozdul a vezérlése, vagy ha megszakítós, a megszakítóhézagot ellenőrizd le és a gyújtáslapot - amin a megszakító van -, az is elállítódhatott. Megszakítós motornál az előgyújtás értékét kivett gyertyánál egy vékonyabb dugókulcs hosszabbító szárral ellenőrizheted le. Keresd meg a felső holtpontot (azután megint befele megy az "indikátor"), majd visszafelé tekerve a főtengelyt, nagyjából 1-2 mm-el a felső holtpont előtt kell lennie. Ezek alacsony fordulatú motorok, nincs nagy előgyújtási értékük. Ezzel már el kell indulnia és pörögnie is kell, ha nincs más baja is. Először ezeket nézd meg, és írd meg, mit találtál.
Hát holnap délelött megnézem akkor a gyújtást. De 2 ütemű. Csak amikor szenvedtünk vele akkor is épp hogy egy picit megrántottuk és már indult is...de felpörög nem akart sose aztán meg berobbant...
OK, várom a fejleményeket.
Nah, leszedtem a kipufogot és láttam hogy a csatorna tele volt kokkszal meg el volt tömödve. Most széthuztam a blokkját kitakaritottam a kipu csatornát. KB 80%-a el volt tömödve. Mindjárt megyek le és rakom össze. Remélem jó lesz! ;) Amúgy a gyujtása sima gyujtó tekrcses vagy hogy mondjam. Tehát nem magszakítos meg nem is jeladós, csak van egy gyujtü tekercs azt jovan! :D Este fele irok, hogy jó lett a fűnyíró. De szerintem biztos, hogy ezért nem pörgött fel. 8)
Üdv!
Elképzelhető, az eltömődött kipufogó is okozhat ilyet, erre nem is gondoltam (olyan rég találkoztam kétüteművel). Ha nem megszakítós, akkor gyári fix a gyújtása, a gyújtótekercs annál a megadott szögnél adja le a feszültség maximumot, ahol be kell gyújtania a keveréket. A lendkerék ékjének épségét azért ellenőrizd le, ne legyen gond vele.
Vittem már régen egy kolléganőm Trabantját szervizbe úgy, hogy a Hegyalja úton csak egyesben tudott felmenni és azt is csak éppen. A szerelő mondta, a kisujja nem fért be a kipufogóba . Remélem nálad is csak ez lesz a probléma.
Nah széthúztam az egész blokkot és szépen kitakarítottam a kipunyílást. :D Össze raktam, jó is lett. Tartottam a tisztes távolságot a mult robbanások miatt. :)) Kicsit nehezen indult de beindult. Kellet vele szenvedni hogy elkapja de már rendesen felpörgött!!!Aztán mindig megállt mert nem kapott benzint. Egyszer elkapta azt ment nyélen. Le húztam a gyertya pipát azt még letestelt azt elindult megin...pörögtt full gázon! Hehehe Azt egyzser cask megint kilötte a karbit azt kigyulladt a fűnyiró!!!! :lol: Azt gyors elolotottam azt többet nem szenvedtem vele... :D De már kipörög. Már csak a karbi felfogatást kel megcsinálni hogy nem lője ki, mert éppen hogy csak benne van és ezért lövi ki mindig! :DD Tehát a probléma a kipu nyílás volt... Majd ha már teljesen kész lett akkor irok. Viszon ugye most másik karbi van rajta és nem tudom, hogy a regulátort hogyan kössem be.
Üdv!
Ez kissé elgondolkodtató, hogy miért lövi le a karbit. Nem lenne szabad, valamiért visszajut a berobbant keverék. Azt írtad, a karbi csak be van dugva, semmi rögzítés. Próbáld meg hőálló szilikonnal beragasztani, az annyira nem fogja meg, hogy szükség esetén ne lehessen levenni, de a visszalövéseket remélhetőleg kibírja.
A regulátort ellenőrizd le, hogy működik-e. A fordulatszám növelésével a regulatorkarnak vissza kell szabályoznia a karbit, érezhetően el kell mozdulnia az alaphelyzethez képest. A gázkarnak nyitnia kell a pillangószelepet, a regulátornak meg visszafele kell húznia, tehát a fordulatszám növekedésével megpróbálja visszaállítani arra az értékre, ami az üzemi fordulatszám. Ha valamiért lelassul a főtengely, a regulátor visszaállító ereje is csökken, így megint engedi jobban kinyitni a pillangószelepet.
A fényképek alapján nem lehetett látni konkrétan milyen rendszerű a karbi, de alapértelmezésben a gázkar a gázbowdenen keresztül egy rugó ellenében nyitja a pillangószelepet, míg a regulátor ellene dolgozik a fordulatszám emelkedésével zárni próbálja. Enélkül is használható direktbe kötve a gázkart - ha nincs meg minden eleme a karbinak - de sokkal nagyobb lesz a fordulatszám kilengése a fűnyírónak.
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 82 Következő
1218 hozzászólás Oldal: 5 / 82

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég