Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1340 hozzászólás Oldal: 4 / 90
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 90 Következő
Szia!
A forgattyúsház felé menő kar minden bizonnyal a regulátortól megy a porlasztóhoz. Ez egy röpsúlyos szabályozó, ami a motor fordulatszámát tartja nagyjából azonos szinten, terheléstől függetlenül.
A nem pörög fel mit jelent pontosan? Jó lenne egy kicsit részletesebben körülírni a folyamatot. Fuldoklik a motor, erőtlen, vagy egyszerűen csak alacsony az üzemi fordulatszáma. Egy fotó is segítene arról a karról, a biztos beazonosításhoz.
Estére csinálok képet. Pontosabban...mintha alapjáraton ketyeregne. A a gázkonozl az nincs bekötve..és amikor kézzel játszom a karbinál a gáznál...akkor lehet hallani, hogy szivja a levegőt tehát ilyen törkösabb hangot, de nem pörög fel. Jah és annál a karnál folyik a benzin! Gondolom nem szabadna nem...!!??
Biztosan nem kéne. Jó lenne a fénykép, mert akkor az a kar, nem az a kar, amire gondoltam. :roll:
Elvileg a benzintank és a porlasztó között lehet csak benzinfolyás a benzincső hibájából. Persze lehet, a porlasztóból jön a benzin, fennakadt úszótű, egy rossz szigetelés, túl magas benzinszint. Viszont ha túl magas a benzinszint a miotornak fuldokolnia kellene, és feketén füstölni a sok elégetlen benzin miatt. Kicsit körül kéne nézned a porlasztó tájékán, látsz-e folyásnyomot.
Nem a porlasztóbol folyik. A porlasztó fölé megy egy fém konozol amibe bele akad a gáz bowden+abba még az a karról jövö fém rud is bele akad. Tehát mozgásban van a gázzal. Ilyen feketés benzin folyik onnan. Mintha a forgattyusházból folyna...
Akkor viszont bontani kell, legalább a felső légterelő burkolatot, hogy látszódjon a folyás helye. Kétféle regulátort szoktak alkalmazni, régebben levegős volt, amit a motort hűtő levegőáramlat vezérelt. Minél gyorsabban forgott a motor, annál erősebb volt a légáramlat, ami visszaszabályozta a porlasztó pillangószelepét. Egy nagy baja volt, ha a légjáratok eltömődtek, kisebb volt a légszállítás, a motor hűtése csökkent, ráadásul a regulátor hagyta még jobban pörögni.
A mostaniak röpsúlyosak, a motor főtengelye hajtja áttételen keresztül és a blokkon belül van, kívülről nem gátolhatja a működését semmi, kivéve ami rudazat szabad mozgását akadályozza, mint kosz, fűnyesedék, felverődő fadarabkák, stb. A folyás a regulátor tengelyénél keletkezhet, ha a persely ki van kopva.
Szóval meg kéne nézni mi a helyzet arrafelé.
Okkés!
Holnap megnézem és csinálok képeket. És amúgy ez akadályozhatja hogy nem pörög fel rendesen??
Ez szerintem egy másik fejezet lesz. Azt nézd meg leállított motornál, hogy a gázszabályozó rész működik-e. Vedd le a légszűrőt a házával együtt kompletten és akkor látod a pillangószelepet. Mozgasd a gázkart és figyeld a pillangószelep mozgását, ha nem mozdul, vagy csak kicsit, nézd át a rudazatot, nem akad-e valahol. Ha kiakadt a regulátor, megakaszthatja a pillangószelepet is, és azért nem pörög fel. Amennyiben a pillangószelep rendben működik, tovább kell keresni a hibát.
Juuj. Jelenleg a regulátor nincsen összekötve semmivel. Meg a pillangó szelep sincs. Csak kézzel mozgatom a karbinál. Tehát a regulátor meg a pillangó szelep most teljesen külön mozog egymástól. :) Ez lehet baj?? Nemsokára megyek le és megnézem a dolgokat! :DD MEg csinálok már fotokat! :D
Nem, ezzel csak a fordulatszám szabályozás lett kiiktatva. Akkor máshol lehet a baj. Próbáld alapjáratról finoman felpörgetni a motort, és írd meg mit csinál. A porlasztó tisztítás mennyire volt mély? Fúvókákat kifújtad, benzinszint nem állítódott el? A tisztítást mi indokolta? stb. Válaszokat akarok!! :lol: :lol:
Úgy kaptuk a fünyirót és már akkor sem akart felpörögni. Karbit elég mélyen kitisztitottuk és most sem pörög fel. Csinálok majd videót is...
Úgy tűnik nem véletlenül kaptátok :D . Akkor még lehet gyertyát ellenőrizni, kiégetni, hézagot beállítani, gyújtószikrát ellenőrizni, izmos és kék legyen. Nézd meg, a gyújtókábelt, nem húz át valahol? A gyertya kiégetését lehet gáztűzhelyen, de a legjobb gázforrasztóval végezni. Laza vörös izzásig felhevíted, akkor leég róla a sok trutyi, kihűlés után bronzkefével lepucolgatod, majd hézagállítás. Az előző tulaj már próbálkozott javítani és amikor nem ment akkor adta neked?
Jah és a karbi felfogatásával nem kell foglalkozni!! :D (Nem folyik a benzin ott)
Bocsika, de olyan homályosak a képek, hogy ha nem tudnám miről van szó, berúgókarnak vagy sebváltókarnak nézném a regulátort. Próbálj éleset készíteni, nem látom a részleteket a kis képen, a nagyításnál meg tök homályos. Annyit mégis sikerült kiderítenem, hogy nagyon régi motor, ilyet ma már nem gyártanak. Az egyik képen mutatsz valamit, de fogalmam sincs, hogy mit.
Addig amíg jönnek képek, némi elméleti segítség a regulátor bekötéséhez. A gázbowden és a regulátor a pillangószelep vezérlő karjához csatlakozik. A gázbowden egy rugó ellenében elmozdítja a vezérlőkart, ami nyitja a pillangószelepet, ezáltal - normál esetben - felpörög a motor. A motor fordulatszámának emelkedésével a regulátor röpsúlyai szétnyílnak és megpróbálják a karon keresztül a pillangószelepet záró irányba mozdítani a rugó ellenében. A pillangószelep elkezd záródni, esik a motor fordulatszáma, a regulátor röpsúlyai így kisebb erőt támasztanak a regulátorkaron keresztül a pillangószelepet nyitni próbáló rugóval szemben és ha ez a két erő egyensúlyba kerül, a motor fordulatszáma ezen a ponton stabilizálódik. Ha terhelés hatására lecsökken a motor fordulatszáma, a regulátor ereje is csökken, így a rugó jobban tudja nyitni a pillangószelepet mindaddig, míg a fordulatszám megemelkedik az üzemi fordulatra és a regulátor megállítja a pillangószelep további nyitását.
A különböző gyártmányú motorokon eltérő lehet a vezérlés megoldása, de működési elvében megegyeznek.
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 90 Következő
1340 hozzászólás Oldal: 4 / 90

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég