Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1340 hozzászólás Oldal: 77 / 90
Előző 1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 90 Következő
Sziasztok!

Az alábbi problémában kérném a segítségeteket.

Adott egy McCullcoh M46-os fűnyíró Briggs & Stratton 500e típusú motorral. Beindítás után(hideg&meleg) a fordulatszám ugrál. A regulátor szinte végállásból végállásba megy. A videóban látható problémám van https://www.youtube.com/watch?v=CJJR9w9RH2E A hiba és a fűnyíró típusa is pontosan megegyezik.

Amiket eddig csináltam:
Gyertyacsere, takarítás.
Karburátor, légszűrő takarítás
Szelephézag ellenörzés
A regulátor rugó-előfeszítésén növeltem, az eredmény változtattam ugyan azt csinálja csak magasabb fordulatszámon.

Furcsa módon, ha letakarom a légszűrőházban a légbeömlőt a fordulatszám kisimul és már nem ugrál többé. Mi lehet ez a probléma? :roll: Kézzel állítva a regulátort magas és alacsony fordulatszámon is tökéletes.
Üdv!
Szegény keveréknek tűnik, ami falslevegő, vagy elállítódott keverékszabályozó csavart jelent. Ha letakarod a légbeömlőt, akkor kevesebb levegőt kap, így a benzin-levegő keverékarány javul.
zsozsi írta: Üdv!
B&S 3,5 HP Classic most olyat csinál, hogy beindul és megy kb. egy percig, majd lefullad. Újra indítom, ugyanaz! Az indítások előtt azért állt valamennyit, mert vagy a gyertyát néztem meg vagy a légszűrőt. Utána beindul majd megint leáll.
Másik, észrevettem, hogy húzva/rántva az indító zsinórt sokkal nehezebben mozog, mintha fékezné valami. Ez mi lehet? köszi


A beindítások előtt hidegindítót is használod?
Plaszlo írta:
zsozsi írta: Üdv!
B&S 3,5 HP Classic most olyat csinál, hogy beindul és megy kb. egy percig, majd lefullad. Újra indítom, ugyanaz! Az indítások előtt azért állt valamennyit, mert vagy a gyertyát néztem meg vagy a légszűrőt. Utána beindul majd megint leáll.
Másik, észrevettem, hogy húzva/rántva az indító zsinórt sokkal nehezebben mozog, mintha fékezné valami. Ez mi lehet? köszi


A beindítások előtt hidegindítót is használod?


Jó reggelt!

Ezen a motoron nincs cucli, a gázkaron van egy start állás, úgy indítom. De a beindulással nincs gond, csak fél perc múlva megáll.
Plaszlo írta: Üdv!
Szegény keveréknek tűnik, ami falslevegő, vagy elállítódott keverékszabályozó csavart jelent. Ha letakarod a légbeömlőt, akkor kevesebb levegőt kap, így a benzin-levegő keverékarány javul.


Üdv!

Köszönöm a választ!

A karburátoron én nem találtam se alapjárati se keverékszabályzó beállítási lehetőséget. Tudtommal ezeken nincs ilyen.
Üdv!
A Briggs honlapján ezt a képet találtam az 500e motorról, ezen nem tankon ülő karburátort látok, amin azért szokott lenni valamilyen állítócsavar.
{57F2445D-C33F-4699-8FBD-F9E965345B34}-Product Image.png
{57F2445D-C33F-4699-8FBD-F9E965345B34}-Product Image.png (195.46 KiB) Megtekintve 2991 alkalommal.

És van amelyiken van alapjárati szabályzócsavar, bár a leírásban is úgy szerepel: ha van alapjárati.....
carb_rebuild_9.jpg
carb_rebuild_9.jpg (73.29 KiB) Megtekintve 2985 alkalommal.


Mindegy, a jelenség nem megfelelő keverékarányra, vagy az alapjárat hiányára utal, ezért próbál a regulátor olyan kétségbeesetten szabályozni. Errefelé kell keresned a hibát.
Talán ez segít neked:
https://www.briggsandstratton.com/eu/en_gb/support/faqs/browse/carburetor-rebuild.html
zsozsi írta: Jó reggelt!

Ezen a motoron nincs cucli, a gázkaron van egy start állás, úgy indítom. De a beindulással nincs gond, csak fél perc múlva megáll.


Üdv!
A start állás egyben a szívató, hidegindító, ami dúsított keveréket ad a motornak. Leírásod alapján úgy tűnik elfogy vagy kevés lesz a benzin menet közben. Mivel ennek tankon ülő porlasztója van, a membránt kellene megnézned, vagy lecserélni, mivel ez adagolja a megfelelő mennyiségű benzint a működéshez. Vizsgáld meg a tömítéseket, csatlakozásokat, mert falslevegő is okozhatja, hogy a membrán nem dolgozik megfelelően.
Koszi megnezem de ezelott meg jol mukodott es a karbit is pucoltam akkor nem lattam hibat de elkepzelheto hogy az osszerakasnal hibaztam valahol.
Az egyenletesen szorulast mivel lehet magyarazni, csapaggyal?

Az alábbi gázkar passzol egy 3,75 sprint motorhoz?
http://www.agrooroszi.hu/shopimg/AgrOro ... 7023kB.jpg
Gázbowden KF; Robi merevszálas kpl.
Cikkszám: 7023
Gázbowden .Teljes hossz: kb. 1300 mm

koszi
Üdv!
A szorulást okozhatja a biztonsági leállító fék is, ha megnyúlt, kiakadt a bowden, vagy elállítódott valami. Ezt egy erős rugó szorítja a lendkerékhez, ha elengeded a biztonsági kart. Először ezt nézd meg, ha itt minden rendben, akkor keress tovább.

A második kérdésedre nem tudom a választ. A 3.75-ös motorhoz ez volt rendszeresítve, vagy csak át akarod alakítani?
Udv,
tenyleg a fek is lehet majd megnezem.

A mostani kar valami barkacs igy vettem de akkor lecserelem erre
Koszi
Nézd meg a motorban menyi olaj van mert ha túl kevés akkor megszorulhat, és azért áll le.
Plaszlo írta: Üdv!
A Briggs honlapján ezt a képet találtam az 500e motorról, ezen nem tankon ülő karburátort látok, amin azért szokott lenni valamilyen állítócsavar.
{57F2445D-C33F-4699-8FBD-F9E965345B34}-Product Image.png

És van amelyiken van alapjárati szabályzócsavar, bár a leírásban is úgy szerepel: ha van alapjárati.....
carb_rebuild_9.jpg


Mindegy, a jelenség nem megfelelő keverékarányra, vagy az alapjárat hiányára utal, ezért próbál a regulátor olyan kétségbeesetten szabályozni. Errefelé kell keresned a hibát.
Talán ez segít neked:
https://www.briggsandstratton.com/eu/en_gb/support/faqs/browse/carburetor-rebuild.html


Köszönöm a választ.

Ismételten szétszedtem a karburátort és ki takarítottam, de az eredmény ugyan az. Semmilyen állító csavar sincs rajta. Ez float-feed karburátor. Mellesleg nem látnám azt sem, hogy fals levegőt szívna. Esetleg a röpsúly?
Sziasztok!

Fűnyíró kaszaházát alul mivel érdemes lefesteni? Tavaly télen egy csomó időm ráment, míg rozsdátlanítottam, lealapozóztam, majd lefújtam autó alvázvédővel, ami idén aztán szépen elkezdett leválni. Van, ahol csak 1-2 réteg, de néhány helyen teljesen alapozóig. Pedig nem köves a telek, nem csapdossa le a festéket. Inkább a nyírások utáni takarítási műveleteket nem bírja. Se a kaparást, se az erősebb sugarú vízzel mosást.
Azt még nem látom, hogy mekkora a "kár", majd olaj és üzemanyag leengedés után tudom annyira megdönteni, hogy rendesen lássam.
Ezek szerint az alvázvédő nem jó választás, vagy rossz minőségű (Prevent).
Ti mivel festenétek?
Szia!
Én is próbáltam már alvázvédővel lefesteni, de egy szezon alatt lekopott. Mondjuk nálam fenyőtoboz is gyorsítja a folyamatot. Szerintem nem kell vele különösebben foglalkozni, maximum a téli leállás alkalmával leolajozni, hogy ne rozsdásodjon.
Létezik egy platófesték, ami igen erős, kopásálló bevonatot ad (amerikai autófelújítós műsorokban láttam), de vélhetően nehéz beszerezni és elég drága lehet. Talán valakinek van beszerzési infója.
Másik ötletem, hogy le kell a házról szerelni mindent, a festéket is eltávolítani és utána szintereztetni. Ráégetős porfestékre gondolok, ha jól emlékszem így hívják. Ez talán ad néhány évnyi védelmet, ha rendesen megcsinálják.
Akkor ezek szerint nem én szúrtam el a festést, ez valóban ennyit tud.
Kalapácslakkal nem próbáltad még?
Az olajat nem tartom annyira jó ötletnek, mert én sokszor nem használom a gyűjtőzsákot, mert mulcsozós a fűnyíró, de ha használom is, akkor az vagy megy a komposztba, vagy a haszonnövényekhez talajtakarónak. És azért valamennyire gyűjtené az olajat a fűnyesedék, azt meg nem szeretném.
Előző 1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 90 Következő
1340 hozzászólás Oldal: 77 / 90

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég