Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1352 hozzászólás Oldal: 73 / 91
Előző 1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 91 Következő
Üdv!
Ezek a gépek fix előgyújtással rendelkeznek, így sokat nem lehet változtatni rajta. Talán csak annyit, amennyi a rögzítőcsavar és a gyújtótekercs felfogató lyukai között vannak. A forgó és állórész közötti hézag változásával nem változik az előgyújtás, mivel sugárirányban állítod, így az előgyújtási szög nem változik, csak a légrés nagysága.
Annyiban lehet más, hogy nagyobb légrésnél kicsit gyengébb a mágneses indukció, így (talán) később alakul ki a szikra átugrásához szükséges feszültség. Elvileg minél közelebb van a forgórészhez az állórészhez (minél kisebb a hézag, légrés), annál erőteljesebb az indukció és így a gyújtószikra.
Sok gépnél a lendkerék retesze aszimmetrikus, így ha fordítva rakják be, elmászik az előgyújtás, így a motor járása is egyenetlenebb lesz. Ezt kellene megnézni, hátha ez a gond.
Üdv Urak!

Össze van téve a motor, olajjal feltöltve. Önindítóval forgatva, van szikra, szelepek mozognak. Aki összerakta, próbálta megmenteni a gyári karburátort, remélem sikerült neki. Elvileg ma vagy holnap köti benzinre, nagyon kíváncsi vagyok. :)
Ha visszakapom, csinálok róla videót. Még a vágótálcáját kell felújítani, érdekes 3 késes konstrukció, elég pici késekkel. Akad rajta pár luk. Mármint a fémbódén.
Plaszlo írta: Üdv!
Ezek a gépek fix előgyújtással rendelkeznek, így sokat nem lehet változtatni rajta. Talán csak annyit, amennyi a rögzítőcsavar és a gyújtótekercs felfogató lyukai között vannak. A forgó és állórész közötti hézag változásával nem változik az előgyújtás, mivel sugárirányban állítod, így az előgyújtási szög nem változik, csak a légrés nagysága.
Annyiban lehet más, hogy nagyobb légrésnél kicsit gyengébb a mágneses indukció, így (talán) később alakul ki a szikra átugrásához szükséges feszültség. .


Köszi a segítséget!
Valami biztos változik, mert semmihez nem lett nyúlva, csak a hézagot növeltem, ha nem is sokkal ,0,1mm-ről 0,2-re ( itthon mértem,hogy 0,1mm a sörösdoboz vastagsága) és jobb lett a motor járása. Nem vagyok villamossági szaki (esztergályos a szakmám), így csak gyanítom, hogy a mágneses terekhez lehet köze a hézagnak. Emlékeim szerint azok ugye kör alakúak, így biztos, hogy más ponton , illetve előbb vagy később érik, hagyják el a tekercs vasmagját és emiatt változhat a gyújtás időpontja.
Sajnos mivel az ismerős 50km-re lakik, így a hézag növelését nem tudom mikor lesz időm kipróbálni, de a dolog nagyon piszkálja a csőrömet :D :D , így talán a hétvégén kipróbálom. ;-)
Nagyon kényes lehet ez a szerkezet, mert ahogy írtam is, a briggs-nél nagy hézagnál, még szikra sem volt.
Ha ez nem válik be akkor jön az ék ellenőrzése, ahogy írtad is, bár akkor ahhoz meg össze kell dobnom egy lehúzót :D
Üdv!

Nem teljesen kör alakúak a mágneses erővonalak, maximum a szélein.

patkomagnes.jpg
patkomagnes.jpg (69.35 KiB) Megtekintve 2712 alkalommal.

Ezek az erővonalak üres térben, levegőben alakulnak ki, de a tekercsekben a vasmag koncentrálja és rendezi az erővonalakat. A vasmagban szépen rendezetten helyezkednek el az erővonalak, míg a gyújtótekercs és a mágnes közötti légrésben már a képen látható módon, ami veszteséget okoz. Ebből adódóan minél nagyobb a légrés, annál nagyobb a veszteség a szórt mágnesesség miatt, a mágnes szélein lévő erővonalak már nem jutnak el a másik pólusig.
Szóval nagyobb légrés gyengíti a szikra erejét, de az álló és forgórész között nem változik meg a forgási szög, a gyújtás ideje csak akkor mászik el, ha a gyújtótekercs középpontja forgásirányban (nem sugárirányban) eltolódik az eredetihez képest.
Az állíthatóság miatt van némi játéka a gyújtótekercs helyzetének, én erre gondolok ami miatt változhatott az előgyújtás szöge.
Sziasztok!
Megint Tecumseh!
A motor szépen jár, nem füstöl, óránként kb. 1 liter üzemanyagot fogyaszt, max. félgázon.
A gyertya viszont fekete kormos. Gondolom sok a benzin és kevés a levegő. A légszűrőszivacs új, tiszta, motorolajjal beitatott.
A karburátort próbáltam úgy beállítani, hogy elég alacsony alapjáratot állítottam, ehhez pedig annyi levegőt, hogy még ne fulladjon. Ez kb. 1,5 fordulat kifelé. Így szépen jár de kormos a gyertya. Fél fordulatot még kitekertem de nem hozott változást.
Mit tegyek?
Köszi.

Csatolmányok

Üdv!
Tekerd ki addig a levegőcsavart, amíg az alapjárata stabil és a gázra gyorsan reagál. Ha ezután is kormos a gyertya, lehet rossz hőértékű van benne.
A légszűrő szivacsba nem kell sok olaj, csak egy pici és azt jól átnyomkodni, hogy minden részét elérje. Én rongy között szoktam átnyomkodni, így a felesleges olajat a rongy felszívja.
Sziasztok!

Nekem egy benzines funyirom van.
Elso hajtasa van, kar huzasa eseten meghajtast kapnak az elso kerekek.
De, amikor betolom valami szűk helyre es visszafele akarom huzni akkor nem forognak.
Ha megemelem az elejet es jatszogatog a "gázzal" akkor neha visszafelé is forognak.

Nem lehetne ezt valahogy megoldani hogy ha visszafele huzom akkor a ket kerek ne szantsa fel a fuvet?
Itthon a traki motorja. Félig már beszereltem, de a műhelyben kb. 35 fok van, így a motor lefogatását még lecsavartam, önindítót, lendkereket lehúztam, szíjat helyére raktam, szóval holnap reggel indítható... :D kíváncsi leszek.
Szép estét!
A mai napon leszereltük és kitisztítottuk az MTD fűnyírónk karburátorát, minden rendben ment, viszont a visszaszerelés után erősen csöpög a benzin, ott a falnál ahova visszaszereltük. Mi lehet az oka? Tudnátok segíteni?
Köszönöm Ildikó
ildi írta: Szép estét!
A mai napon leszereltük és kitisztítottuk az MTD fűnyírónk karburátorát, minden rendben ment, viszont a visszaszerelés után erősen csöpög a benzin, ott a falnál ahova visszaszereltük. Mi lehet az oka? Tudnátok segíteni?
Köszönöm Ildikó



Üdv!

Tömítés lett cserélve? Ha nem, lehet a régi megsérült levételkor, nem nagy tétel a tömítés, célszerű lenne cserélni. Így első blikkre. De egy fénykép sokat segítene, ha lehet makróban, közelről a csöpögés helyéről.
Pöfög a rohadék, friss olaj van benne, a karburátort kell még beállítanom, kormányművet a helyére tenni, akku bele, burkolatok, aztán gyítefakó!! :D

https://www.youtube.com/watch?v=IggaXNgnBFI

Majd töltök fel jobb videót is, orrán száján folyt a benzin, azért ilyen nyögvenyelősen pöfög. Nem volt lehúzva a karburátoron 4 csavar, az úszóház fölött.
Összeraktam a kormányművet, helyére tettem a burkolatokat, pöcc-röff. Már mentem vele pár métert, a hydro váltó is működik. Amivel viszont nem tudok mit kezdeni, a feszültség szabàlyzó alapjáraton 9V DC-t ad, fordulaton viszont 20V DC-t. Ezzel ugye nem lehet akkut tölteni, mert felrobban az akku. Ezek terheletlenűl mért értékek, nem raktam rá sem fogyasztót, sem akkut.

Próbáljak akkut tenni rá pár percre, és mérjek úgy?
Üdv!
Az akku leterheli a fesszabályzót, ha jó az áramkör, akkor jónak kellene lenni a feszültségnek is. Itt olyan fesszabályzó van, ami nem a gerjesztést és ezzel a teljesítményt szabályozza, hanem a felesleget valahol eldisszipálja.
Próbáld ki akkuval, tegyél rá feszültségmérőt és figyeld az értékeket. Ha nagyon magas az akkun mért feszültség, akkor nem jó a fesszabályzó.
Plaszlo írta: Üdv!
Az akku leterheli a fesszabályzót, ha jó az áramkör, akkor jónak kellene lenni a feszültségnek is. Itt olyan fesszabályzó van, ami nem a gerjesztést és ezzel a teljesítményt szabályozza, hanem a felesleget valahol eldisszipálja.
Próbáld ki akkuval, tegyél rá feszültségmérőt és figyeld az értékeket. Ha nagyon magas az akkun mért feszültség, akkor nem jó a fesszabályzó.



Köszönöm, tettem rá akkut, 13.2V alapjárat közeleben, ha tolom neki, 14V a max. Ez parádés, már csak belsőt kell hozzá szereznem, mert mindkét hátsó kerekem lukas... :(
Illetve valahogy le kell varázsolnom a késeket, mert 28-as krovám nincs.
Üdv!
Pedig be kell szerezned a Crovát, mert szükséged lesz rá máskor is. Átmenetileg egy nagyméretű franciakulcs segíthet. :)
Előző 1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 91 Következő
1352 hozzászólás Oldal: 73 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 201 vendég

cron