Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1340 hozzászólás Oldal: 7 / 90
Előző 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 90 Következő
Ja a másik! Mivel ilyen márkát nem talált a boltos sem a katalógusokban,igy lyukmértek alapján vettem másik kést.husqvarna jet 50-es kése jó rá,de az szélesebb,ezért nehezebb is.Elöször azt hittem hogy köze lehet hozzá,ezért leszedtem a kést és anélkül is kiprobáltam,de ugyan az a helyzet.Pörög mint a barom :(
A baromi pörgés oka minden bizonnyal a fejreállított fűnyíró miatt kiakadt a regulátor röpsúlya. Ezt csak az alsó dekli leszerelése után tudod visszarakni.
Olajleeresztő csavart már láttam fűnyírómotor oldalán is. Ott nézted?
Néztem én mindenhol,de semmi.De mint ahogy kiderült,nem csak én vagyok igy ezzel,van aki sokkal rosszabbul járt.
Ezt érdemes elolvasni. http://homar.blog.hu/2010/07/21/ember_i ... funyiroval
Szerintem én is ebbe a csapdába estem bele.
Akkor alsó ismét olaj le és alsó deklit leszedem.Remélem sikerül megcsinálnom,ha nem akkor majd még irok.
Köszönöm a segitséget!
Nos megleptél, ilyenről még nem hallottam, eszembe sem jutna a meglétét ellenőrizni. Nagy az Isten állatkertje. :?
Vigyázz a dekli lehúzásánál, hogy a főtengely szimering ne sérüljön meg, mert azt is cserélheted. A tengelyről takaríts le előtte minden koszt. Fényképezd le, mit találtál légyszíves.
Na azt hiszem a célnál vagyok!
Levettem a kartert! Na de ahoz hogy levegyem,le kelett venni a késtartót.Az meg annyira rá volt rohadva a fötengelyre hogy csak melegítéssel tudtam levenni.Szóval nem volt alkalmam vigyázni a szimeringre,ugyanis az megsült kicsit,szóval csere lesz.
Akkor ime a képek :
Maga a gép http://www.kephost.com/view3.php?filena ... z068mf.jpg
A blokk kiszerelve.Nincs az alján sehol leeresztő csvar http://www.kephost.com/view3.php?filena ... ly0zm6.jpg
s az oldalán sincsen sehol,igaz a helye megvan http://www.kephost.com/view3.php?filena ... 0k7dr2.jpg
Szétszedés után,megvan a hiba! Szétakadt a röpsúly http://www.kephost.com/view3.php?filena ... 8e43u9.jpg
A blokk belseje http://www.kephost.com/view3.php?filena ... w9ewbu.jpg
Ez pedig a gyári hiba orvoslása http://www.kephost.com/view3.php?filena ... h32gfo.jpg

Megfurtam kb ott ahol a másik ALKO fűnyironkon a gyári leeresztő csavar van,vágtam bele egy M6-os menetet.Egy nagyfejű rozsdamentes csavart tettem bele gumialátéttel.Direkt laposcsavarhúzos csavart tettem bele,ezt nehéz ugy megtépni hogy megszakadjon a menet,de annyira pont eléggé meg lehet húzni hogy ne eresszen az olaj.

Jövöhéten veszek szimeringet és rakom is össze a gépet.Na de van egy kis problémám!
Amikor lehuztam a kartert akkor(mint késöbb kiderült) a vezérmütengely abban maradt,magyarul teljesen kijött a helyéről.Nézegettem is hogy ej,ej vezérműtengely müanyagból? És eszembe jutott hogy akkor ez most hogy is volt a helyén? Találtam a vezérműtengelyen és a fötengelyen is egyeztető jeleket,és ugy tettem vissza a helyére hogy azok találkozzanak.Akkor vettem észre hogy nem egyforma a két fogaskerék,szóval nem elég csak ugy betenni eggyezenek a jelek,a fötengelynek jó helyen kell állnia hogy minden egyezen.
Kérdeésem honnan tudom meg hogy mikor van jó pozicióban a vezérmű tengely?
A dugattyú felső holtpontja a mérvadó, úgy össze tudod passzítani a jelöléseket. A felső holtpontot látod a dugattyúkar állásán, vagy ha kiveszed a gyertyát, egy a helyére bedugott vékony rúddal - én a kis Crova hosszabbító szárát szoktam használni - megállapíthatod.
Az egyik felső holtponton mindkét szelep zárva van, a másikon mindkettő nyitva (szelepváltás). Feltételezem a jelölések a sűrítési ütem végén lesznek, ekkor egyik szelepet sem emeli a vezérműtengely.

Ebben az a szép, hogy mindkét irányban - oldalt és alul - megvan az olajleeresztő helye, csak bele kellett volna vágni a menetet. Ez hogyan ment át az ellenőrzésen (ha van a gyárban) :?: :evil:
Ok,köszi! Majd összerakás elött beállitom a vezérlést.
Most öszintén ellenörzés egy kinai üzemben? Max beinditják,ha megy akkor irány a konténer.Nekem az a gyanúm hogy ennek elméletileg alul kellene lennie a leeresztöjének,csak az alsó dekliről lemaradt a helye.A másik ALKO gépünknek az olajleeresztö csavarnál vastagabb az anyaga.Ebben meg mindenhol ugyan olyan vékony(max3mm).Olyan mintha egy alsó leresztésü gépre oldalsó leeresztésü kartert tettek volna.Hung Hia Lee jómunkásember több szákét nyomott be a keletinél és keverte a dolgokat,a lényeg hogy aznap is meglett a 200%-os termelés és tartották a kommunista munkatervet.Ja hogy valami nem stimmel rajta? Áhh a hülye kerekszemű európaiaknak nem mindegy? Ugysem tudják mi az :mrgreen:
A képek alapján az alsó leeresztő vakfurat az oldalsó leeresztő vakfurat alatt van, a beöntőnyílás alatt. Nem tudták eldönteni, oldalsó vagy alsó leeresztős fűnyíróra kerül, ezért meghagyták a választás lehetőségét az összeszerelő üzemnek. 8)
Teljes siker! :wink:
Csak ma volt idöm összepakolni a gépet és minden faja! Ugy indul mint az álom és szabályoz a regultor ahogy kell :)
Az a furcsa hogy ujonnan nem indult ilyen jól,komolyan! Most totál hidegen(ma tényleg nincs meleg) egy közepes rántásra beindult.Kicsit csodálkoztam is,azt hittem itt fogom rángatni egy órát.Szivató startra azt gyerünk :)
Szerintem csak a kinai tömegtermelés hibájait kell orvosolni és nagyon jó kis fűnyírót kapunk cserébe.Értem ezalatt hogy eddid a karburátor csatlakozó részeinél mindig lerakodott a por,de körülötte máshol nem.Szerintem hiába van a karbi elött paírtömítés,akkor sem tömít rendesen.Nagyhőfokot biró loctite tömitőpasztával bekentem a tömitéseket a szivócsonknál azóta sokkal jobban indul.Mivel eltört a kés ujat kelett venni,de eredetit nem kaptam.Ennek a kése hosszméret,furattávolság és méretek alapján megegyezett a Husqvarna Jet 50-essel,csakhogy az szélesebb és nagyobbak a légterelő lapátjai.Ennek köszönhetöen sokkal nagyobb a légáramlat,ugy nyomja a füvet hogy jaj.A másik gépünk fűgyüjtös,ha ilyen kés lenne rajta akkor nem lenne az a jelenség hogy nem tudja teljesen megtölteni a fűgyüjtőt,és ha nem figyel az ember akkor majdnem megszorul a kés mert csak nyomja a füvet a csatornába,de az nem tud bemenni a gyüjtőbe.Látszik hogy csak épp olyan széles kést raktak rá ami épp elég,egy centivel sem többet.
Örülök, hogy sikerült! Jó munkát a továbbiakban. :wink:
Indulási nehézségeket okozhat a falslevegő, ami egy rossz tömítéssel, elgörbült illesztési felülettel már jelentkezik. A Loctite kijavította a hibákat. 8)
A regulátor csak szétugrott, nem tört el benne semmi?
Köszi :wink:
Sajna azóta az esö miatt nem tudtam nyirni a füvet,de jó tudni hogy teljesen szuper.
Hál istennek nem törött el semmi,csak az egyik röppsúly túlságosan kinyilt,és megakadt.Sajnos igy a vezérlökart teljesen megnyomta,igy mindig a maxon tartotta a gázt :(
De a hiba orvosolva,jobb is lett a gép mint elötte
Köszönöm a segitséget!
Sziasztok!
Következő a problémám. van egy idősebb briggs and stratton mootoros 3.5 LE fűnyíróm. frissen van szervizelve, azonban nagyobb fűben viszonylag lejtősebb terepen egy idő után leáll és nem tudom újra indítani egy fél órán keresztül. aztán egyszer csak elindul előszőr elég erőtlenül aztán egy idő után egy rántásra beindul és rendesen felpörög és normálisan üzemel. Én arra gyanakszom hogy valami túlmelegszik benne talán a gyújtótekercs. Membrán és olaj most volt benne cserélve. Ha valakinek van valami ötlete azt nagyon megköszönném.
Üdv
Yaneekeen,
Szívesen!

Fióka
Kérdések:
- egyenes terepen is megáll, vagy csak lejtős terepen?
- amikor leáll, akkor indítási kísérletre nehezen forog át, vagy ugyanúgy mint normál esetben?
- az egy idő kb mennyi és mindig kb ennnyi?
Nézd meg először a benzintank szellőző furatát, nincs-e eltömődve. Lehet csak nem tud a levegő átmenni rajta, és ahogy fogy a benzin, gyenge vákuum keletkezik, a motortól elfogy a benzin.
Szia!
KÖszönöm a választ. Az az igazság hogy a végén már egyáltalán nem indult be. Most vettem rá egy utángyártott tirisztoros gyújtótekercset és most úgy tűnik műkidik várom a tavaszt hogy hosszabb ideig is próbálni tudjam.
Üdv
Üdv mindenkinek!
Ugyan nem fűnyíró, hanem rotakapa, de benzinmotoros ez is. Kicsit rendbetettem, mert már régen nem volt használva. Az a probléma vele, hogy amikor beindítom, néhány másodperc után erős sívító hangot ad. Közben a berántózsinórból 5-10 centit visszalök, mintha a motor megforgatná a berántótárcsát. A zsinór behúzórugója szerintem rendben van, a tárcsa nem szorul. Úgy tűnik, hogy a berántó tengely is rendben, szabadon fut az egyik irányba. Mi lehet a gond?
Előző 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 90 Következő
1340 hozzászólás Oldal: 7 / 90

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég