Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1197 hozzászólás Oldal: 78 / 80
Nem te szúrtad el a festést, a legtöbb festék nem ilyen igénybevételre való. Gondolkodtam még az alvázvédők közül arra a fajtára amit küszöbre szoktak kenni, rugalmas, kissé rücskös felületet ad, de pont a rücskössége lehet gond a fűnyírónál, mert jobban beletapad a föld és nyesedék. Kalapácslakkal nem próbáltam, de ki tudja, egy próbát megérhet. :D
Próbáltam ma picit jobban utánaolvasni. Nem jobb a kalapácslakk, mint bármelyik olajfesték. Mármint keménység/tartósság szempontjából.
Tartósabb festékek az úgynevezett 2K, azaz 2 komponensű festékek. Ilyen például az Egrokorr Katepox, amit pont ilyen helyekre ajánlanak. Ezzel viszont az a probléma, hogy a két komponens összesen 2 liter festéket állít elő, ami egyrészről rengeteg, másrészről így drága is. Kisebb kiszerelésben jó lenne (mondjuk 0,25 literes), de sajnos nincsen.

Arra gondoltam, esetleg lefesteni valami jobb minőségű zománccal, és arra felvinni a maradék alapozót, mint kopóréteg. Persze ez is csak akkor működhet, ha nem kezd el leválni maga a zománc.

Ezek az alvázvédők kátrány alapúak, amik nem igazán benzin és olajállóak. És bár direktbe nem kerül egyik sem a fűnyíró aljára, de azért mégiscsak csuroghat egy pici, és ha egy helyen kikezdi, akkor már vége.
Igazából egy műanyag betét lenne a megoldás, mint az autóknál a kerékjárati dob. Bármilyen normál festék lekopik idővel, sok lúd disznót győz alapon.

Nyári munkán dolgoztam kenyérgyárban, a sütőből kikerülő kenyereket a szállítószalag egy tömör fa asztalra rakta ki, ahonnan kellett kocsira pakolni. Az asztalban olyan mély gödröt koptatott ki a sok kenyér, pedig mennyivel keményebb a fa mint a kenyér....
Hát idén valószínűleg nem lesz lefestve az alja. A műanyag bevonat nekem is eszembe jutott már, hőre lágyuló műanyag lemezből lehet, hogy el is készíthető. De most nem foglalkozok ezzel.

Viszont a másik problémát meg kéne oldani. Korábban már volt ilyen, hogy nehezen indul, és indulás után egy ideig, kb fél perc, hullámzik a fordulatszám, majd beáll szépen. Akkor segített a karburátor kitisztítása. Most viszont nem segít. Hiába fújok be minden kis résbe karbi tisztítót, nem javul tőle. Cseréltem membránt, igaz, nem gyári lett belerakva, de semmi változás.
Nem tudom mennyit számít egy a gyári-nem gyári dolog. Az a gond, hogy csak neten tudom rendelni, és zsákbamacska, hogy milyet küldenek. Ár alapján próbálom kitalálni, milyen lehet, de ez sem ígéret semmire. Vagy hiába írják ki, hogy gyári, akkor sem biztos, hogy olyat küldenek. Mindenesetre szeretném gyárira cserélni, de nem tudom, hogy ettől változna-e valami.
Nem tudom, hogy hol, és mit nézzek még meg.
Ha a légszűrőre fújok egy kis hidegindító spray-t, akkor rendszerint elmarad a fordulatszám ingadozás, viszont hallhatóan picit magasabb a fordulatszám is, ami nem biztos, hogy jót tesz a gépnek.

Azt nem értem, hogy mi változik fél perc alatt, ami megszünteti a problémát. Mert ennyi idő alatt a motor sem melegszik be. Tanácstalan vagyok.

Az üzemanyag tartály alján viszont van egy sárga lerakódás, ha kicsit megkaparom, akkor ilyen nyúlós valamimen érződik, de nem igazán jön föl. Benzinből lehet valami, viszont se hideg zsíroldóval, se karburátor tisztítóval nem sikerült feloldanom. Bár gondolom amíg a tankban van, nem okoz nagy problémát.
Nehéz megmondani mennyit számít a membrán eredetisége. Függ attól is, hogy mennyire közelíti meg a gyári minőséget.
Az ingadozás a benzinhiányos üzem miatt jelentkezik, hideg motorban túl sok benzin csapódik le a henger falán, kevesebb jut az égéshez. Fél perc sokat jelent, bár még nem éri el a motor az üzemi hőmérsékletet, de a henger már nem hideg, nem csapódik le a benzin a falára, helyreáll az egyensúly. Az alapjárat ingadozást az okozza, hogy a kevés benzin miatt a motor leállna, de a regulátor ellen szabályoz, felpörgeti a motort, majd amikor túlpörög egy kicsit,akkor leszabályoz. Ez mindaddig jelentkezik, amíg a motor annyira nem melegszik be, hogy egyenletes legyen az üzeme.
Értem, köszönöm. Ezért vadászok gyári membránra, az utángyártott nagyon zsákbamacska. :( Ezt a hibaforrást kizárnám.
Csak az a fura, hogy régen nem csinált ilyet. Most olyan 6-7 éves lehet már, tavaly nyáron kezdte, de akkor csak a karburátort kellett jó alaposan kipucolni.

Most arra gondoltam, hogy veszel benzinhez keverhető karburátor tisztítót, és idén egész évben azzal üzemeltetem. Hátha van valami kis luk, ahova mégsem fújtam tisztítót. Azzal kezdeném, hogy a tank aljára beöntenék valamennyit, hátha ez felszedi azt a sárga trutyit. Mert ha felszedi, ne használat közbe tegye, mert nem szeretném, ha végigvándorolna a karburátoron, be az égéstérbe.

Néha úgy érzem, hogy egy nagyon minimális szinten meleg motornál is jelen van az ingadozás, de lehet, hogy csak beképzelem már... fordulatszám mérővel lehetne csak megnézni.
A korral a kopás is növekszik, megváltoznak az üzemi viszonyok. Érdemes kompresszorral átfújatni a karburátort, lehet csak az nyomja ki a nem látható koszt. Volt, hogy a permetezőgép porlasztóját csak a harmadik szétszedés és kifújatás után tudtam csak normális működésre bírni.
Megpróbálom télen nagyon alaposan átmosni.
Először arra gondoltam, hogy E85-tel elmosogatok mindent. A karburátort csak óvatosan, mert az műanyag. Csak sajnos ~40km-es körzetben nincs olyan kút, ahol van E85. Pedig lehet, hogy a tank alján lévő sárgás lerakódást is felszedné (erre majd teszek egy próbát gyógyszertári alkohollal).

De így marad a Liqui Moly karburátor tisztító üzemanyag adalék, majd ebben elmosogatom, aztán jól átfújom kompresszorral. Többi meg apránként megy a benzinbe.
Amúgy lehet, hogy a műanyag karburátor átka az egész, és nem is lerakódás van, hanem a Valvoline karburátor tisztító spray valahol picit megmarta, már nem porlasztja el olyan szépen az üzemanyagot, és ennyi.
Sajnos külön ilyen alkatrészt nem kapni, sőt, még az itt lévő fém benzinszűrő "kupakot" sem, pedig azt szívesen kicserélném.

Fontos lenne a könnyű indulás, és a megbízhatóság, mert nyáron heti 2x kell füvet vágnom, így az egyik hétköznapra esik. Általában fél7-kor érek haza munkából, akkor szoktam gyorsan levágni, ilyenkor még az a 10 perc is számít, amit a beindítással kell elszenvedni.
Közben sikerült gyári membránt szereznem. Még hogy lassú a posta, szerdán rendeltem, mára meg is érkezett. :)

Leszedtem a tankor és a karburátort, a mostani membrán meg volt kissé ráncosodva, de olyan helyen, ahol semmi nincs. Gondolom ott nem sokat számít. Ami viszont feltűnt, hogy úszott a benzinben a tömítéssel együtt. Ezen kívül jónak nézett ki.

Most megpróbálok mindent nagyon alaposan letisztítani, átmosni. Megpróbálom leszedni a szívató gumi cuclit is, hátha ott van valami kosz/lerakódás, amit minden szívatóhasználatkor benyomok a karburátorba.
Tank aljáról is jó lenne felszámolni a sárga lerakódást, mert bár látszólag nem oldódik azért lehet, hogy abból is kerül némi kosz időnként a szűrőbe/karburátorba.
Hello. Új tag vagyok, és tanácsot szeretnék kérni. Kedvenc és egyetlen hobbim a fűnyíró szerelés, illetve fűnyírók eladása vétele. Nemrég a birtokomba kerűlt egy önindítós, önjárós tecumseh fűnyíró, véleményem szerint potom pénzért, 13 ezer forintiért. Viszont akkumulátor nem járt hozzá. Nekem van itthon akkumulátorom, de olyan amit nem szabad tölteni. Az lenne a kérdésem h rálehet-e úgy kötni az akkumulátort, h valmilyen módszerrel kiiktassam a visszatöltését?? Előre is köszönöm a válaszokat!
Halas írta: Hello. Új tag vagyok, és tanácsot szeretnék kérni. Kedvenc és egyetlen hobbim a fűnyíró szerelés, illetve fűnyírók eladása vétele. Nemrég a birtokomba kerűlt egy önindítós, önjárós tecumseh fűnyíró, véleményem szerint potom pénzért, 13 ezer forintiért. Viszont akkumulátor nem járt hozzá. Nekem van itthon akkumulátorom, de olyan amit nem szabad tölteni. Az lenne a kérdésem h rálehet-e úgy kötni az akkumulátort, h valmilyen módszerrel kiiktassam a visszatöltését?? Előre is köszönöm a válaszokat!


Üdv!
Milyen akkumulátor az amit nem lehet tölteni? Vagy csak a gépen nem?
Ki tudod kötni a töltőtekercset, de akkor minden akkumulátorról fog menni és az idővel lemerül. Másik megoldás egy nagyáramú (generátor) dióda, amit az akku elé kötsz úgy, hogy a töltőáramot ne engedje az akku felé, de az akkuból tudjon áram menni a fogyasztók felé.
fgabor87 írta: Közben sikerült gyári membránt szereznem. Még hogy lassú a posta, szerdán rendeltem, mára meg is érkezett. :)

Leszedtem a tankor és a karburátort, a mostani membrán meg volt kissé ráncosodva, de olyan helyen, ahol semmi nincs. Gondolom ott nem sokat számít. Ami viszont feltűnt, hogy úszott a benzinben a tömítéssel együtt. Ezen kívül jónak nézett ki.

Most megpróbálok mindent nagyon alaposan letisztítani, átmosni. Megpróbálom leszedni a szívató gumi cuclit is, hátha ott van valami kosz/lerakódás, amit minden szívatóhasználatkor benyomok a karburátorba.
Tank aljáról is jó lenne felszámolni a sárga lerakódást, mert bár látszólag nem oldódik azért lehet, hogy abból is kerül némi kosz időnként a szűrőbe/karburátorba.


Elmúlt a karácsonyi roham, fellélegeztek a szállítószolgálatok. :lol:
Nem szerencsés, ha a membrán ennyi idő után már megráncosodik. Ha szerencséd van, a gyári membránnal megoldódik a problémád, néha egészen kicsi eltérések is sokat számítanak.
Írd meg, mire jutottál. :D
Ez olyan akksi ami áramszünet esetén biztosít áramot eszközöknek. Csak annyira kéne nekem h ki tudjam próbálni h működik e, illetve a vevő is lássa h működik. Egyébként a fűnyírót ugy árulták h működik, erre mikor meghozta a gls (jófogáson keresztűl) be sem indult, illetve benzin volt az olajba, gondolom a sok berántástol átdolgozta az anyagot. Kiderűlt h a karburátort szakszerűen kinyomták BELŰLRŐL tömítőpasztával amit a benzin szépen gyorsan feloldott, a többit pedig kitaláljátok szerintem :D :D
Egyelőre most kisebb problémába ütköztem.
A tank aljáról sikerült eltávolítani a sárga lerakódást (az oldaláról még nem). A lerakódás alatt voltak apró fekete pöttyök, nem teljesen volt eddig világos, hogy az rozsdafolt, vagy a lerakódásba beleragadt szennyeződés, mostanra viszont világossá vált, hogy rozsdásodik belülről a tank.
Egy ilyen pici darabot igazán csinálhattak volna rozsdamentes anyagból.
Most nem igazán tudom, hogy ezzel hogyan tovább.
Ha beindul rendesen a rozsdásodás, elég sokszor kell majd karburátort tisztítani.
Addig is egy kis érdekesség, két különböző gyártmányú membrán összehasonlítása.

A bal oldali eredeti, briggs membrán, a jobb oldali "eredeti USA" membrán. Ilyen amerikai zászlós csomagolásban van, ha jól emlékszem. Ez utóbbi kb 1-1,5 hónapot töltött a fűnyíróban, ennek ellenére már zebramintás ráncok figyelhetők meg a bal oldalán. Fotón annyira nem látszik, és a szétszerelés pillanatában több is volt, mint most.

A tömítés:
teljesen megegyeznek, méret, kivágás, szerintem még az alapanyag gyártója is ugyan az, már amennyire a látható feliratokból meg lehet állapítani.

A membrán:
méretre ezek is teljesen megegyeznek, pontos a kivágás. A vágási élek minősége még talán jobb is, mint az eredetinél, ott picit szöszösebb. Ez viszont lehet az eltérő anyagminőség miatt is. A gyári egy hajszállal vastagabbnak, és ezáltal picit merevebbnek érződik. Persze ez lehet, hogy annak is köszönhető, hogy a másik már használatban volt, két vadonatújat lenne jó összehasonlítani.
Az egyetlen eltérés, hogy a nem gyárinál a jobb felső sarokban a tömítéshez hasonlóan van egy háromszög alakú kivágás, ez az eredetinél hiányzik. Nem hiszem, hogy nagy jelentősége lenne, a benzintankon ezen a részen nincs semmi, és emlékeim szerint a karburátoron sem.

20161231_095856.jpg
20161231_095856.jpg (998.19 KiB) Megtekintve 394 alkalommal.
1197 hozzászólás Oldal: 78 / 80

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 3 vendég