Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1226 hozzászólás Oldal: 80 / 82
Üdv mindenkinek.
Motorolajos kérdésem lenne. Olvastam pár helyen, hogy 4 ütemű fűnyíróba nem szabad autóba való olajat tölteni. Sehol nem indokolják meg, hogy miért. Nekem a motor használati utasításában benne van, hogy 5W-30, vagy 10W-30 olaj is használható bele. Meg persze az egyfokozatú SAE 30.

Mi ennek az alapja, hogy nem szabad autóba valót használni? Esetleg arra tudok gondolni, hogy más hőmérsékleti tartományra van tervezve, és az autóba való nem bírja a léghűtéses motor magasabb hőmérsékletét?
Üdv!

A léghűtéses motoroknál nagyobb a hőmérséklet tartomány, ami között dolgoznak. Nehéz +10 és + 35 fokos külső hőmérsékletre egyaránt megfelelő léghűtést tervezni mindenféle hőmérsékletszabályzó nélkül. És itt a probléma, amikor az ember 35 fokos nyári döglesztő hőségben kénytelen léghűtéses kapagépet, fűnyírót használni, akkor bizony jóval magasabb olajhőmérséklet adódhat, mint egy vízhűtésesben. Ennek ellenére ha nem volt kéznél fűnyíró motorolaj, akkor lelkiismeretfurdalás nélkül betöltöttem az Opel motorolajat és eddig még soha semmi problémát nem okozott. Rendes gazda egyébként évente lecseréli a kisgépeiben (is) a motorolajat. :)

Egyszer próbálkoztam vitatkozni egy olajos szakival, hogy miért kell nekem a Bogaramban 5 ezrenként cserélni a motorolajat, amikor már sokkal korszerűbb és nagyobb teljesítményű olajok vannak, mint amikor gyártották a Bogarat. A vége itt is az lett, hogy nyáron sokkal magasabb az olaj hőmérséklete, mint egy vizes autóban, hamarabb öregszik az olaj. Pedig a Bogárnak volt olajhűtője is! ;)
Értem, akkor jól gondoltam.
Én is cserélem évente, és nem tapasztaltam eddig semmi problémát. Bár ugye az olajon nem látom, hogy mennyire tett be neki a hő, mert a koromtól amúgy is fekete.
(Ellenben a kompresszorom, ahol szintén motorolajat használok, lévén, hogy nem kapok sehol VG100-as kompresszorolajat, sok használat után látszik, hogy az olaj "megég", elkezd az aranysárgából barnás felé változni a színe. Gondolom itt is nagyobb hőmérséklet keletkezik, mint a vízhűtéses robbanómotoroknál. Itt is marad a sűrűbb csere.
Bár ha a fűnyíró olajok eleve magasabb hőmérsékleti tartományra vannak tervezve, akkor lehet, hogy a kompresszorba is ilyet kellene tenni. :D Elméletileg a VG100-as viszkozitás megegyezik a SAE30-al.)

Viszont még mindig küzdők a fűnyírónál a nehéz beindítással. Általában első rántásra indul, felpörög, majd leáll. Ilyenkor megint 1-2 nyomás a szívató gumin, beindul, majd leáll. Kb 3-4 ilyen után már járva marad, de ingadozik a fordulat, majd 10-20 másodperc múlva beáll szép egyenletesre. Utána már szépen indul és jár. Még nem jöttem rá, hogy mi lehet a gond. Ma membrán csere lesz, mert valami baj lehet már a papír tömítővel, picit folyik a benzin. Pedig a csavarok szorosak. Bár ha membránnal lenne a gond, akkor szerintem folyamatosan ingadozva járna a motor. Mindenesetre több év után végre újra gyári kerül bele. :)
Próbáltam már többet nyomni a szívatón (5-6), ilyenkor beköpi a gyertyát, és nem indul. Légszűrőre egy kis hidegindítót nyomva általában elmarad ez a probléma, de az meg nem igazán egészséges. Hallani is, hogy magasabb fordulaton jár a motor.
Olyasmire gondoltam, hogy kicsapódik a benzin a hideg hengerfalon. De akkor régebben is ki kellett volna csapódnia, nem csak az utóbbi 1-2 évben. Ha gyertya lenne rossz, akkor szerintem inkább egyáltalán nem indulna. Több ötletem meg nincs.
Sajnos úgy tűnik, hogy membrán és tömítő csere után is szivárog az üzemagyag a tank és a karburátor illesztésénél. :(
Szerencsére fals levegőt nem szív, de így sem igazán jó üzemeltetni, fél óra használat után már rendesen csöpög le a tank oldaláról a benzin. :(
Nincs eldeformálódva a porlasztótalp? Jó tömítéssel nem csöpöghet a benzin.
Nem látszik rajta deformálódás, és repedést sem találtam.
Szerencsére nem nagy mértékű a szivárgás, de persze ennyinek sem kéne jönnie.

Rettentő sok gond van ennek a briggs motornak az üzemanyag ellátó rendszerével. Hiába patika tisztaságú, nehezen indul, szivárog... Gondolkodtam már egy tank és karburátor cserén, dehát elég drága beruházás lenne.
Szerbusztok!
Segítségre lenne szükségem. Van, egy MTD 395 PO Thorx ohv 35 motoros fűnyíró ami azt produkálja, hogy berántás után alacsony fordulaton pöfög, egy kicsit, de hamar le is áll. Én a karburátort levettem megtisztogattam a tömítéseket is, de összeszerelés után a jelenség ugyan az maradt. Remélem tudtok segíteni.
Üdv, Béla
Üdv!
Van egy tecumseh fűnyíróm nem füsttől nem eszi az olajat csak nagyon kopog valami benne .
Mi lehet a baja?
Üdv!
Hozzájutottam egy MTD 40 Po típusú használt fűnyíróhoz. Első próbálkozásokra nem indult be, áttakarítottam a tanktól a henger beömlő csonkig mindent, ami üzemanyaggal és levegővel kapcsolatos (karburátor porlasztóját és beömlő szelepét egy sodrott réz drót egy szálával és kompresszorral kirakarítottam), levettem a kipufogót (ha esetleg lefolytaná, azóta visszakerült), kitakarítottam a gyertyát, most elindul, csak alacsony fordulaton, egyenletlenül jár, majd egy perc után magától lefullad. Az alapjárat állítócsavar semmilyen szinten nem tölti be funkcióját, állítgatom, de nem változik. A pillangószelepet két rugó húzgálja, kézzel mozgatva szépen felpörög, bár egyenletlenségét megtartja és lefullad egy 15-20 másodperc után. További érdekesség (számomra), hogy a szivatón kívül nem lehet állítani a gázt rajta, de jelenleg a szivató annyi szerepet tölt be, hogy nyitva nem lehet elindítani, de a motor járását a továbbiakban nem befolyásolja az állapota. A motor tengelyét kézzel megforgatva egy ponton jelentős ellenállása van (nem tudom, hogy van e jelentősége, én a kompresszióak tulajdonítom be). Valaki tudna ötletet adni, hogy merre induljak el?
Előre is köszönöm az ötletek!
Kedves fórumozók!
3 éve vásároltam újan egy AL-KO fűnyirót, 140ccm Loncin 4ütemű motorral. Évente olajcserét kapott,szépen üzemelt,viszon a napokban elkezdett egyenletlenül járni.Alapjárati valamint afölötti alacsonyabb fordulaton észlelhető a hiba. A motor a normál ütemtől eltérve "köhögő" hangot produkál.Ha kézzel megemelem a fordulatot nem észlelem. Karburatort kitisztitottam,olajat nem eszi,kartergáz nincs,kapott egy új gyertyát is,de a jelenség megmaradt.Nem fullad,használható csak zavaró a jelenség.Olyan mintha a kipufogó szelep néha nem zárna rendesen és gyujtás pillanatában kipufogna kicsit. Egy rántásra gyullad,ereje van.Készitettem róla egy videót,hátha valaki találkozott hasonló esettel.
A válaszokat előre is köszönöm!

https://drive.google.com/open?id=0B40-Obv8qPzFaDR1UHZ1d0djekE
Sziasztok!

Van egy Tecumseh 35 Vantage fűnyíróm és kinyúlt a regulátor rugó. Most ideiglenesen három kört összefogtam egy kis dróttal és így működik, bár nehéz beindítani.
Tudja valaki, hogy milyen rugó kell ehhez?
Esetleg Budapesten valami boltot, ahol kapok ilyet?
Vidéken találtam de valahogy az 500 Ft-os rugóra a 2000Ft postaköltség nem túl vonzó...

A másik - ami lehet, hogy a fentivel összefügg - hogy most nem állandó a fordulatszám, hanem folyamatosan változik: fel-le.
Van valami tipp, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is.
Sziasztok segítségre lenne szükségem.
Van egy tecumsen motoros fűnyíróm.
Használtan vettem nagyon olcsón.
A gond vele az, hogy a regulátor karból kiesett a csavar és szétesett.
Az előző gazdája összerakta. Viszont azóta a regulátor nem szabályoz fordulatot csak full fordulaton pörög.
Az a kérdés, hogy szerintetek ez jól van összerakva a kép alapján?

Csatolmányok

Sziasztok!
Nekem egy kb 8 éves MTD benzines fűnyírom van. Évekig nem volt használva.
A nagy szünet előtt a benzint kijárattam. Tavaly a nyár végén elő kellett vennem.
Elindult, de terheléskor leállt.
Most újra elővettem, de elindulni sem akart.
Videó nézés hegyek után, megtisztítottam a karburátort. Hogy kellően-e azt nem tudom, de volt trutyi rendesen. Elindult de amint elfogyott a karburátorból a benzin leállt. Ismét Google. Fúvókát tűvel tisztítottam.
Most elindul (nem könnyen kb 10-szer is ) de terhelésre ismét leáll.
Féktisztítóval tisztítottam.
A regulátor mozog.
Amikor leáll a gép teljesen elmozdul.
Mit tehetek még?
A 10-szerből kimaradt, hogy a szivatót legalább ennyiszer kell megnyomni.
Friss benzin, karburátor pucolás ismét mert bele kötött a a benzin járatokba fúvókákba a sok sok év lerakódása. Terhelni bemelegedés után kellene (2-3 perc járás) Ha szerencséd van akkor friss benyával járatva 10-20 percet lehet hogy kipucolja magát. Ja és hidegindító spray :)
1226 hozzászólás Oldal: 80 / 82

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég