Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
27 hozzászólás Oldal: 1 / 2
Sziasztok!
Kétütemű háti permetezőm magas fordulaton fullad, ha tovább húzom neki a gázt le is fullad.
Alapjáraton szépen ketyeg, közepes fordulaton is megy, magas fordulaton indítás után először még megy aztán mikor felforrósodik elkezd fulladni és leáll.
Valakinek van valami tippje mi lehet az oka?
Gyertyát ha cseréltem szinén a gyári póttal nem oldotta meg.
A sibertűn állítottam fel le nem oldotta meg.
Más állítási lehetőség nincs a karburátoron.
Gyújtása elektronikus, semmi állítási lehetőség.
A fúvókákat kitisztítotam, semmi.
Benzinszint a karburátorban leállás után is jó.
A gyertya szép szürkére égve, nem lucskos, nem kormos.
Én már csak a gyújtásra tudok tippelni, hogy melegen nem működik.
Esetleg valakinek valami tippje van?
Köszi.
Üdv
Fötengely szimering vagy a forgattyúsház tömítetlensége is lehet gond és az is hogy valami miatt nem tud annyi benzin bejutni a karburárorba ami nagy fordulat (nagy fogyasztás) mellet elegendő a motornak. Lehet szűrő ülepítő részleges dugulása vagy benzinvezeték szűkület miatt is. Ha esetleg membrános a karburátor ( mint a fűrészeken vagy a fűkaszákon többnyire) akkor még pár dolog lehet a leírtakon kívül. Esetleg a kipufogó is annyira tele lehet szutyokkal hogy megfolytja a motort.
Légszűrőt kifelejtettem azt is ellenőrizd.
Üdv, köszi a tippeket.
A gép még csak 3. éves, és permetező lévén ugyebár nem megy olyan sokat mint pl. egy robógó amit órákon keresztül üzemeltetünk.
Egy szezonban 5-6 alkalommal és 5-10 percet üzemelteti az ember.
Szóval még elég üjszerű, így a koszolódásból, kopásból eredő hibákat kizártam.
A légszürő egy egyszerű vékony szivacs, de levéve is fennáll a hiba.
A szimeringet nem tudom leellenőrizni, hogy tönkre ment e , de mivel keveset futott így nem valószínű.
A kipufogó sem olajsározódott még el.
A felforrósodás konkrétan mit jelent? Az üzemi hőfok már eleve elég forró, ezen is túl megy, vagy csak kézrátétes diagnosztika? Mennyi idő után áll le?
Amikor elkezd fulladni és leveszed a gázt, akkor is leáll, vagy akkor még megy tovább? Leállás után be tudod rántani, illetve át tudod forgatni a motort?

Ha túlforrósodik és leáll, akkor lehet megszorul a dugattyú, aminek elég kicsi az esélye, de előfordulhat. Ehhez a hűtésrendszer működésképtelensége kell, ami megint nehezen elképzelhető, de azért nézd meg, nincs-e eltömődve a ventilátora, a légjáratai. Ha megszorul, utána nem tudod elforgatni egy ideig a motort a berántóval, ezért ha leállás után átforgatható, akkor elvethetjük ezt a témát.
Inkább benzinhiányos állapotra utalnak a jelek, lehet dugulás: benzincsapnál, benzinvezetéknél, a benzintank kupakján lévő szellőzőfuratnál. Utóbbinál a benzin fogyásával légritka tér keletkezik a benzintankban, egyre kevesebb benzin folyik a karburátorba. Némi állás után kiegyenlítődik a nyomás és újra működik a gép. Cseles hiba, sokszor megszívatja az embereket.
Főtengelyszimering hiba inkább az indulásnál és alacsony fordulaton okoz gondot, jellemzően nehezen indulna, vagy egyáltalán nem.
A leginkább mégis a porlasztó főfúvókájának dugulására gyanakszom, ha télen benne marad a benzin, a benzinben lévő olaj és adalékok lerakódnak, a benzin párolgásával besűrűsödnek és eltömítik a fúvókát. Azt írtad kipucoltad, de tényleg alaposan? Engem ez már többször megszívatott, alaposan ki kell fújni, mert nagyon kicsi a lyuk rajta. Ha át tudsz látni rajta - igazából csak egy kerek fényt látsz - akkor lesz jó.
Az én Maruyamám minden tavasszal eljátssza a nem akarok pörögni játékot, ha nem engedem télen le a benzint a porlasztóból. Szegénykém már 20 éves, de megy mint a golyó. 8)
Még egy ötlet, nézd meg a porlasztót, ha két állítható csavart találsz rajta, akkor az egyik az alapjárat, a másik a max. fordulatszámot beállító csvar. Ezt is meg lehet nézni, bár ennél nem áll le, ha rosszul van beállítva, csak nem tud kipörögni rendesen.
A kezemet nem tettem rá, a felforrósodást úgy értettem, hogy berántás után ha magas fordulaton járatom vagy 10 mp ig megy aztán fullad, ha tovább húzom le is áll, ha elveszem a gázt tovább pötög alapjáraton, ha túráztatom mikor felpörögne fullad, ha hagyom egy darabig alapjáraton pötyögni ismét fel tudom pörgetni vagy 10 mp ig aztán megint fullad, de alapjáraton és félgázon szépen megy.
Bármikor be tudom rántani azonnal pöcre indul. A dugattyú nem szorul meg, tényleg mintha elfogyna a benzinje. a karburátort kompresszorral kifújtam, kiszedtem a fúvókát is, átfújtam, átlátható a furat is. Leállás után a csapot elzárva ellenőriztem a benzinszintet az úszóházban, normálisnak tűnik, szóval abból nem fogy ki a benzin. A benzincsapot még megnézem nincs e dugulása. Télen, de nem csak télen, hanem minden üzem után úgy állítom le, hogy elzárom a csapot, és otthagyom pötyögni amíg kijárja a benzint a karburátorból, de tavasszal mindig a akarburátor kitakarításával kezdem. egyébként ezen a karburátoron semmilyen levegő vagy benzin állító csavar nincs, egyedül csak a tolattyú sibertújét lehet fel és le állítani, de bármely pozíciójában fennáll ez a hiba. Szóval egyenlőre még tippem nincs mitől foghat el a benzin. Leállás után a gyertyát kivéve szépen szürkére ki van égve, mondhatni száraz, csak a menetes rész szélén látható egy kis nedvesség. Szóval összeségében jól működik a gép, azoonal elsőre pöcre indul egy kis rántásra is, közepesen pörgetve simán működik, csak magas fordulaton pár másodpercet bír és fullad, ha továbbhúzom le is áll, ha félgázig visszaengedem megy tovább, aztán kis idő múlva megint húzhatom neki. Már csak a benzincsapot nem vizsgáltam át, egyébként az is a karburátorra van ráaplikálva ahová a benzincső is csatlakozik.
üdv.
Úgy látszik 20 év után sem készítenek ezekhez komolyabb porlasztót . Az enyémen is ilyen végtelen egyszerű porlasztó van, mégis meg tud szívatni.
A leírtak alapján tényleg valami benzinellátási probléma lehet. A tanksapka szellőző furatát megnézted már?
Még egy dolog eszembe jutott. Elképzelhető olyan jellegű benzinellátási probléma, hogy a motor maximum körüli fordulatszámon már annyira remeg kiegyensúlyozatlanság miatt, hogy a benzin felhabosodik a porlasztóban. Az utóbbi időben nem éreztél ilyet? A gépedben van egy nagy ventilátor, ha lapátjára rátapad valami erősen, vagy ne adj isten kitörik egy darab, esetleg okozhat ilyesmi problémát. Mondjuk ezt a hátadon is érezni kéne, de azért kicsit nézz körül ebben az irányban is.
Tisztelettem!

Egy Maruyama MS100E permetezővel lenne az a gondom,berántásra nem ad szikrát mi lehet a gond?Hol és mit nézzek meg rajta?
Miből gondolsz erre? Megnézted, hogy nincs szikra, vagy csak nem indul a gép?

A hibát több dolog okozhatja: gyújtótekercs hiba, gyertya hiba, leállító kábel zárlata.
Először egy jó gyertyával nézd meg, a kiszerelt gyertyát dugd a pipába és érintsd testhez és úgy próbáld berántani a motort . Ha jó gyertyával sem ad szikrát, meg kell nézni a leállító kapcsolót és a vezetékét. A kapcsoló stop állásában a gyújtótekercset lesöntöli a test felé, ha a kábel sérült és kapcsolón kívül ér a testhez, szintén nem ad szikrát. Előfordul, hogy a gyújtókábel (ami a gyertyához megy) sérül meg és letestel. Nézd át a kábelt, a fém mellett menő részeken nincs-e valami sérülés. Ha kézzel nem kitapintható, sötétben is meg lehet próbálni berántani a motort, akkor látszik ha máshol szikrázik a gyertya helyett, de volt már, hogy a gyertyapipa volt rossz. Legrosszabb esetben gyújtótekercs szakadása, zárlata okozza a hibát, akkor cseréni kell.
Nos teljesen új gyertyával probáltam majd szétszedtem az inditó részt,hozzá kell füzem ezt ugy vettem hogy csak a gázkar hiányzik de ennél komolyabb a dolog.A tekercsről két vezeték jön le,egy megy a gertyapipára egy pediglen ami a mágnes részen belül van nemtudom hova mert szétszedéskor csak logot a levegőbe!!!Bal oldalán ugyanitt egy henger alaku megszakitó vagy kondi szerüségen egy másik vezeték log a semmibe azaz nem zárt az áramkör hisz ebben az esetben nem is lehet szikra de nemtudom melyik vezetéket hova kellene kötni hogy kiderüljön mi a gond,vagy mi a hibás.Ojbá tünik talán a kismegszakitó vagy kondenzátor nemtudom pontosan ami az inditomotorban van nagyon pupos szerintem tönkrement de semmi jelzés nincs rajta vagy adat hogy milyen tipusu és még egy spéci felfogatása is van.
Készítenél róla fényképeket?
Persze ha ez segit!A képen bekarikáztam a vezetéket ami a tekercsből jön ezt pirossal jelöltem és a megszakitos kondibol kilogot pedig kékkel...

Csatolmányok

Nos idő közben picit nekiálltam mélyebben is megnézni a tekercset!Ami az elöző képen nem látszik mert befelé esik és nem vettem addig észre mig lenem vettem hogy Multiméterrel kimérjem van e szakadás.Valami házi forasztás és mügyanta volt rákenve amelyről ment a kábel a gyújtógyertyához.A képen zöldel jelöltem a vastestet ami rövidzárt mutat a pirossal és rózsaszinnel jelölt vezetéknél,a kékkel jelölt kampo szerü fém amire rávolt forasztva a gyertyapipa vezetéke és a most szabadon álló rozsaszin vezeték ebben az álapotban szakadást mutatt minden más szinel jelzet helyen,arra gondolok csak oda ragasztották mügyantával,nemtudom eldönteni ténylegesen oda való vagy csak valami házi sufnituning.Laikus vagyok hisz a gépet már igy kaptam,hogy mit csinált elöző tulaja vele nem tudom,de én szeretném megcsinálni.Minden segitséget elöre is köszönök!

Tisztelettel!Csimár László

U.I:a fenti képen látható megszakitós kondenzátor pedig mivel egyvezetékesnek nézem vagy sikeresen azt is összeforasztotta az elözö tulaj a test és a vezeték között szakadást mutat.

Csatolmányok

Üdv.
Próbáltam segíteni neked, ezért szétszereltem és lefényképeztem a saját Maruyamámat, de az enyém már elektronikus vezérlésű. Ennek ellenére a bekötés hasonló lehet, nekem a megszakító félvezető.
M5.jpg
M5.jpg (254.53 KiB) Megtekintve 17151 alkalommal.


Itt a tekercs és a kivezetései:
M1.jpg
M1.jpg (164.66 KiB) Megtekintve 17081 alkalommal.

M3.jpg
M3.jpg (211.29 KiB) Megtekintve 17079 alkalommal.

M4.jpg
M4.jpg (215.49 KiB) Megtekintve 17166 alkalommal.


és a "megszakító":
M2.jpg
M2.jpg (272.39 KiB) Megtekintve 17057 alkalommal.


3 vezeték jön ki a tekercsből:
1, gyertyakábel, vastag fekete, beleöntve a tekercsbe
2, sárga testkábel a vasmagnál testre kötve,
3, vékonyabb fekete a megszakítóhoz és egyben a leállítógombhoz (neked a forgókapcsolóhoz kellene mennie, nézd meg ott milyen színű kábel van).
A gyújtótekercs dupla tekercs, van egy primer és egy szekunder tekercs egybeöntve egy egységbe. A primer tekercs a megszakítóval ad egy áramkört, a szekunder tekercs a gyertyával. A két tekercsnek közös a testvezetéke. A lendkerékben a mágnesek úgy vannak elhelyezve, hogy a megszakítás pillanatában legyen a legnagyobb gerjesztés a tekercsekben, amit a megszakítás pillanatában a primer tekercsben létrejövő induktív "lökéshullám" még tovább növel a szekunder tekercsben, és ez az energia a gyertyán keresztül "sül" ki ív formájában.
A primer tekercsnek valószínűleg nagyon alacsony az ellenállása, míg a szekundernek magas a sok menet miatt. Az ellenállásmérőn a méréshatárokat ez alapján kell beállítani.
Sajnos amit leírtál aszerint kuka a gyújtástekercs, hacsak a méréshatárokat nem rosszul állítottad be.

Rákerestem, találtam kpl. gyújtótekercset, ha más nem segít:
http://szerszampiac.hu/ipari_gep/mezogazdasagi_gep/stihl_husqvarna_solo_partner_mtd_maruyama

Majdnem a legalján van a felsorolásnak (5000 Ft.)
Köszönöm pont vele tartom a kapcsolatot a porlasztot töle vettem már küldtem neki mailt....a tekercs tuti kuka de azért köszönöm!
27 hozzászólás Oldal: 1 / 2

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég