Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
28 hozzászólás Oldal: 2 / 2
Üdv!
Pontos típus hiányában csak valószínűsítem, hogy 12 V-os az önindító. Valahol rajta kellene lenni adattáblán, vagy az akku környékén. A piros vezeték mindig a pozitív (plusz), a fekete a negatív (mínusz).
Üdv.mindenkinek!
Segítséget vagy hasznos tanácsot szeretnék kérni.A közelmultban vásároltam egy Stiga Park fűnyírótraktort sajnos elég leélt álapotban.Tudtam hogy sok dolog lessz vele de láttam benn fantáziát.El is készült szépen lassan.A motorral viszont még van problémám mert pár kör fűnyírás után egyszerüen leáll és csak ha kihül indul ujra.A motort én szét nem bontottam de a légszűröt és gyertyát cseréltem a levegőn lett egy kicsit állitva indításkor szépen is duruzsol de melegen vége.Minden hasznos tanácsot előre is köszönök.
Üdv!
Az ilyen melegedéses leállásokat két gyakori hibajelenség okozhatja: gyújtótekercs és benzinelfogyás.

Gyújtótekercs melegedésre zárlatossá válhat, ami kihűlés után már nem jelentkezik, de lehet gond a gyertyakábel és a gyújtásleállító vezeték letestelése is. Először a kábeleket nézd át, nincs valahol kidörzsölve, megsérülve. Sajnos a gyújtótekercs hibáját cseredarab nélkül nehéz egyértelműen megállapítani. :roll:

A másik gyakori ok, hogy elfogy a benzin. Valahol dugulás van a benzincsőben, benzincsapnál, porlasztónál, ami egy idő után a korlátolt átfolyás miatt lecsökkenti a benzinszintet. Membrános porlasztóknál a membrán hibája is okozhatja. Érdemes lenne az egész benzinellátó rendszert és a porlasztót is alaposan kipucolni. A porlasztóban nem csak a fúvókákat, hanem a járatokat is tisztítsd ki.
Tisztelt Plaszlo!
Köszönöm a segítségét ugynéz ki hogy mindkét lehetöségel lessz probléma.Tegnap ismét probáltam a gépet motorház tető nélkül hogy lássam az üzemanyag csövet és a frissen kicserélt előszűröt.Ki is forrta magát a probléma mert egyszer csak kifogyott a benzin az elöszűröböl (menet közben persze)és le is ált.Igyhát ez a rendszert már lehet is végíg takarítani.De a gyertyát is kivettem és fekete, ha jól tudom őzbarnának kellene lenni, Ezen tudok változtatni vagy cserélnem kell a gyujtó tekercset? Köszönöm a segítséget!!
Először menjen a motor folyamatosan, ha más baja nincs, akkor kitisztul a gyertya magától menet közben. A gyertya csak akkor tud megfelelően üzemelni, ha tartósan eléri az üzemi hőmérsékletét. A rendszeres benzinelfogyás okozta leállás miatt nem melegszik fel üzemi hőfokra, ahol a szennyeződések leégnek a gyertyatestről és az elektródákról. Keresd meg a dugulás okát (tanksapkán lévő szellőző lyuk nincs eldugulva?) és ha már kap folyamatosan benzint, akkor lépjünk tovább.
Ma délután kitisztítottam az üzemanyag rendszert megy is szépen még az alapjáraton is kellettem visszaállítani mert nagyon pörgött ami nem tetszik hogy az előszűrőt nem tudtam teljesen feltölteni,olyan mindha levegős lenne de folyik a benzin mint csapból ha lehúzom a csövet.Igyhát nekiindultam a fűnyírásnak de sajnos ismét csak leált egy idő után :( Holnap felkeresem egy guberás (lomis)ismerősöm van nála pár brigs motor szétbontva hozok tőle próbára gyújtó tekercset csak azt nem tudom hogy egy 5-6Le-s motoréval hogy működik mert az egyém egy 11Le-s.Újat még nem merek venni mert gondolom nem 2ft de ha biztos lesz a hiba kénytelen leszek venni.
A gyújtótekercsnél nem számít pár lóerő különbség, inkább a lendkerék átmérője miatt lesz gond. Hogyan áll le? Elkezd gyengülni, fulladni, lassulni, vagy leáll és pont?
A leállás úgy történik hogy fűnyírás közben elkezd egyenletlenül járni miközben esik a fordulat annyi időm van hogy kikapcsolom a kaszahajtást és még párat pöfög és kész vége.
3.75 Briggsnek hol van a regulátorja?
Sziasztok!

A következő lenne problémám:

Szét szerelt Briggs motor főtengelyén nem látszik a vezérlési pont, mi a teendő hogy lehetne össze állítani a vezérlést?
Az egyik fog a fogaskeréken meg van köszörülve, s ezt a fogat kell a másikon levő két pont közé beilleszteni. Ha nincs megsérülve (lemaródva) a főtengely fogaskereke, akkor látszania kell.
Köszönöm a választ , de az a baj hogy le van maródva a jel a főtengely fogaskerekén és nem látszik a JEL.
Az gond. :( Elvileg összerakható a négyütemű motor működési elvét nézve -> felső holtpont mindkét szelep zárva és gyújtás. De egy fog eltérés már gondot okozhat a működésben, így lehet újra leszedni a deklit és próbálkozni.
28 hozzászólás Oldal: 2 / 2

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 49 vendég