Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
128 hozzászólás Oldal: 2 / 9
Plaszlo írta: Üdv.
Az nem normális, hogy csak nagy gázzal indul.

A többi már normális, mert:
- röpsúlyos kuplungos, így ha a motor magasabb fordulatszámon jár, zár a kuplung,
- a kaparész csigahajtóműves, kapatag felől forgatva nem megy az áttétel miatt.


Köszönöm a választ. Csak az a bajom, hogy utánfutóval összekapcsolva hogyan toljam
hátrafelé. Na, mind egy. Még egyszer kösz. Üdv. Misi
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy van egy briggs quantum xm 60 motorom kapálógépen és az alapjárata ingadozik, regulátoros vmi játszik pillangószeleppel. Szelepeket kitakarítottam.

Válaszokat előre köszönöm.
helo.
szeretnék egy kis segitséget kérni, hogy milyen rotakapát vegyek, kemény fekete földbe kellene.
talaberferenc írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy van egy briggs quantum xm 60 motorom kapálógépen és az alapjárata ingadozik, regulátoros vmi játszik pillangószeleppel. Szelepeket kitakarítottam.

Válaszokat előre köszönöm.


A légszűrőt is takarítsd ki, a legtöbbször azért ingadozik a fordulat, mert eltömődött a légszűrő. Ilyenkor nem kapja fel a fordulatot elég gyorsan, így a regulátor jobban odanyom neki, amitől felpörög, a regulátor meg gyorsan leszabályoz. Aztán kezdődik minden elölről...
sofinetidaniel írta: helo.
szeretnék egy kis segitséget kérni, hogy milyen rotakapát vegyek, kemény fekete földbe kellene.


Sok fajta kapálógép van, széles ártartományban. Nem tudom mennyit szánsz rá, de kemény földhöz erős és tartós motor kell. Lehetőleg Briggs vagy Honda motorosat keress. Az MTD-ken kínai motor van, nem sokáig bírja a strapát.
Sziasztok!
Briggs 4 LE-s rotátorom van. Szétszedtem a karburátorát, mert nem vette fel a benzint. Gázspray indítóval ugyan indult, majd leállt. Kitakarítottam alaposan, kicseréltem a membránt, új levegőszűrőt kapott. Első húzásra indult, majd leállt. A karburátor takarításnál a tűszelepet is kivettem,találomra tekertem vissza. Állítgatom a gép járása közben,túlpörög,majd állításra csökken a fordulatszám és leáll. Tehát minden rántásra indul a motor, néha ad csattanó hangot, akárhogy finomítom az állítást a csavaron egy idő után leáll. A gép 1983-as, és mindig karban volt tartva, eddig tökéletesen üzemelt. Hogyan kell beállítani a gépet? Vagy valami más probléma is van? Segítséget előre is köszönöm!
Szia!
Milyen típusú motor van rajta? Briggs, idáig rendben.
A porlasztó a tankon ül, vagy különálló (úszós)? Tűszelep <-> membrán ellentmond egymásnak.
Üdv: Plaszló!
A porlasztó a tankon van. Ennek a membránját cseréltem ki újra, előtte alaposan kitakarítottam, még a tank belsejét is brigéciollal ecsettel, majd benzinnel jól kimostam, és száradás után szereltem össze. A levegő-benzin rúgós állítócsavart is kiszereltem, (ezt neveztem az előző levélben tűszelepnek) majd találomra (kb. ahogy előtte állt) visszacsavartam. A gép első rántásra indult, majd leállt. Minden próbálkozásnál jellemző volt, hogy egyből indul, a motor túl gyorsan is pörög, de mire a csavarhúzóval "odaértem" volna hogy állítsam, leállt. Végül ügyeskedve hosszabb ideig is ment, de normális alapjáratot nem tudtam beállítani. Amikor hosszabb volt a járása, próbáltam vele kapálni, de nem "vette" be, amikor a gázkart közelítettem a 2-es fokozathoz. A motor modellszáma: 111902 Briggs & Stratton. Teljesítménye: 2,94 KW, 4 HP-s. Mi lehet a probléma? Tulajdonképpen most szembesültem vele, hogy nem tanultam meg szerelni, mert eddig nem kellett! Mindig ügyeltem a levegőszűrőre a gyertyára, és az olajcserékre, és az egész gép tisztántartására. Köszönöm a választ előre is.
Üdv!

Nagyon olyannak tűnik a helyzet, mint az elején, hogy nem veszi fel a benzint. A membránt a szívócső nyomásváltozása mozgatja, itt lehet valami tömítetlenség, ami már a szétszerelés előtt is jelen volt. Nézd át a tömítéseket és a porlasztóra csatlakozó csöveket is, mivel a membráncsere nem segített a problémán, így vélhetően nem a membrán volt hibás.
A membránt és a tömítéseit jól raktad össze?
Üdv. Plaszló!
Nem jelentkeztem egy jó ideje a briggs stratton 4 le-s rotátorral kapcsolatban, mert nem bírtam megcsinálni, sehogy sem akarta felvenni a benzint, csak egy rövid ideig. Elvittem egy szerelőhöz, ráadásul briggs szervíz , és rajta is kifogott. Ki akarja cserélni a karburátort egy másik használttal(5000+szerelés). A régit már állítása szerint nem lehet megcsinálni. Én még ilyet nem hallottam, hogy a régit nem lehet megcsinálni, ráadásul "profi" szerelő. Igaz a gép első szériás a szegedi ktsz műhelyében készült a 80-as években, de karbantartott és eddig jól működött. Lehet,hogy a fúvókáknál eltömítődés van ?
Üdv!

Nagyon egyszerű porlasztók ezek, néha nem is értem, mitől működik, de talán épp ez az erőssége. Javítani sem nagyon lehet, használd és dobd el típusúak.
Nem is olyan rossz ár amit mondtál, csak kösd ki előtte, addig nem fizetsz, amíg nem megy stabilan a gép. Ha tényleg porlasztóhibás, akkor a cseredarabbal működnie kell a motornak, de ha mégsem, máshol kell keresni a hibát.

Még arra tudnék gondolni, hogy mivel ezek műanyagból készültek, elképzelhető, hogy elvetemedett és valahol falsot szív, ami megzavarja a működését. Egyébként a fúvókákat te is át tudod fújni kompresszorral, vagy flakonos sűrített levegővel (vigyázz, gyúlékony gáz van bennük). Óvatosan a kompresszorral, a szívató gumilabdát többszörösére fel lehet fújni egy pillanat alatt, ha nem figyelsz. Kipróbáltam... :wink:
Sziasztok.

Egy régi RK-02-es robikapát szeretnék üzembehelyezni. Vagy 10 éve lett "száműzve", akkor az történt vele, hogy nem forgatta a kapákat. Szerelő szerint hajtóműves és nagyon sokba került volna megjavíttatni. Így akkor félretettem.

Most mégis elővettem, sok takarítás és rozsdátlanítás után legnagyobb meglepetésemre beindult sőt még a kapákat is forgatta...
Igaz csak a levegőben próbáltam, földbe nem engedtem.

Hajtóművet szétszedtem, kíváncsi voltam egy ilyen gép hogy is néz ki belülről. A röpsúlyos kuplungom átmérője 82,5 mm - webshopban az új 85 mm.

A hajtómű többi részét én jónak látom de mivel nem vagyok szakértő a tisztelt fórumozó szakik véleményét szeretném kikérni ezügyben. Megpróbálok fotót is mellékelni a bronzkerékről illetve a csigatengelyről.

Szóval a kérdésem az volna, hogy elég csak a kuplungot cserélnem, hogy tökéletes legyen a hajtásom vagy mást is kellene? (Esetleg olyat is amire nem is gondoltam)

Nem túl aktív a fórum de azért reménykedem...
Köszönöm.
Sajnos fotót nem sikerült feltennem. 800x600-as jpg-t próbáltam, nem tudom miért nem engedi...
Kép
Kép

Csak sikerült összehozni a fotót.
A bronzkerék fogainál van némi homorúság(kopás?), de mintha az újnál is lenne (webshopon nézve).
Ha simán kézzel forgatom a kuplungcsészét akkor forognak szépen lent a kapák. Ezért is gondolnám, hogy elég lenne csak kuplungot cseréljek, de örülnék egy nálam tapasztaltabb szaki véleményének is.
128 hozzászólás Oldal: 2 / 9

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég

cron