Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
128 hozzászólás Oldal: 4 / 9
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9 Következő
Üdv!
Mindig el kell olvasni, mire való az anyag. Az F.B.S. jó dolog, de nem erre. De szerencséd volt, hogy kaptál tömítést. A sörösdoboz csak vészmegoldás, nem olyan lágy alumíniumból van, mint a tömítéshez használt anyag.
Én nem tapasztaltam, hogy ne lehetne belépni az utóbbi pár napban, de volt olyan időszak, amikor vezetékes internetről nem tudtam belépni, sőt az oldalt sem töltötte be a munkahelyemről. Csak mobilinternetről ment, vagy itthonról. Valószínűleg valamelyik hálózati útválasztóban volt a hiba, miután kijavították, ugyanúgy működött, mint régen.
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, amikor berántom a rotát szépen jár, de ha elengedem a kuplungot elkezdi tekerni a berántózsinórt. Amikor az beszorul rettenetesen visít. Most szereltem rá a kapatagokat és lehet hogy nem bírja a terhelést, mert mikor kerekek voltak rajta nem csinálta ezt. Előre is köszi.
Ez nagyon furcsa hiba. Ha rendben van a berántó mechanika és a motor is, nem lehet köze a kettőnek egymáshoz. Szerintem a berántószerkezetet szedd szét és nézd át első körben.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!80-120ezer Ft összegből szeretnék vásárolni egy jó minőségű rotációs kapát amit nem kell majd gyakran a szervízbe vinni ( 3 éve vettem egy használt robi 55-kapát, 1,5évig üzemelt, azóta nem lehet beindítíni és egész nyíregyházán és környékén senkit sem találtam aki megjavítaná) Azért tágabb a keretösszeg mert jó lenne ha olcsóbban, 80-90körül tudnék venni, de ha az olyan amit aztán évente javítattathatok akkor inkább felejtős, és még hozzádobok egy kis pénzt de akkor már tartós legyen. Kb 1500m2-es kertet művelnék vele, nézelődtem kicsit az interneten, az alábbi kapákról mit gondoltok, vagy nyugodtan ajánlhattok mást is. Köszönöm szépen a segítségeteket!

http://www.arukereso.hu/kapalogep-c4186/hecht/746r-p168871750/

http://www.arukereso.hu/kapalogep-c4186/szentkiraly/kf-charlie-briggs-lx4-0le-p202032619/

http://www.arukereso.hu/kapalogep-c4186/szentkiraly/kf-quantum-60-p76696284/#velemenyek

http://www.arukereso.hu/kapalogep-c4186/gude/94369-gf-600-p46486636/

http://www.arukereso.hu/kapalogep-c4186/mcculloch/mft-44-154-p47190709/
erre azt írják, hogy csak kb. 1kWos a teljesítménye, ez nem túl kevés? vagy akkor kevesebb benzint is fogyaszt?

http://www.arukereso.hu/kapalogep-c4186/mcculloch/mft-55-170r-p84202352/
Szia.
Én csak Briggs vagy Honda(gcv 160) motoros gépet vennék. Van is itthon mindkét fajtából és teljesen megvagyok velük elégedve.
Üdv!
A felsoroltak közül a Quantum motoros Szentkirályi kapát ajánlanám. Ekkora területhez legalább 5 lovas motor kell, vagy nagyobb. Kis teljesítményű géppel csak kínlódsz és hamar leamortizálod. Fontos a rendszeres karbantartás, olajcsere, tisztítás, stb.
Valóban a Briggs és a Honda motorok a legjobbak és legtartósabbak mostanában.
Sziasztok!

Most regisztráltam az oldalon, még csak ismerkedek vele.

Segítséget szeretnék kérni. Az exemtől elhoztam a jó kis robi 56-os gépet, ami 10 évet állt nála, ráadásul előre buktatva tette le, így az összes motorolaj belefolyt a motorba. Ha jól láttam még a kipufogóból is csöpög. A tankból a belerohadt benzint már sikerült kimosni. Szeretném lecserélni az olajat a motorból és a hajtóműböl, de nem találok rajta leeresztőt. tudna valaki segíteni benne?

Köszönöm szépen! :-)
Szia!
Ha a motor alján a tengely környékén nem találsz leeresztő csavart, akkor a betöltőn kell kifolyatni a használt olajat a motor megdöntésével. :( Benzin ne legyen ilyenkor benne.
Szia László!

Köszönöm a segítséget! Sajnos nem találtam semmi leeresztő csavart, így maradt a töltön való leereszés.
Hétfőn veszem meg hozzá az olajokat, és az új gyertyát, aztán megpróbálom berántani. Remélem a sok éves állás nem tette tönkre....
Szia!
Kiszerelt gyertya mellett forgasd át alaposan a motort, hogy a felesleges, oda nem illő olajat kifújja magából. Ha beindul, nagy valószínűséggel füstölni fog rendesen, amíg ki nem ég a felesleges olaj.
Sziasztok!

Nekem is olajgondjaim vannak.
Van egy jugoszláv gyártmányú kapálógépem (IMT 506). Tavaly ősszel leengedtük a régi olajat, majd újat öntöttünk bele. Valószínűleg túl sok olaj került bele, mert úgy füstölt utána, mint a gyárkémény. Jött a tél, nem használtam egyáltalán. Most tavasszal vettem elő, de továbbra is nagyon füstöl.
Próbáltam az olajat leengedni a tengelynél levő csavarnál, de egy csepp sem jött ki belőle. A kipufogó végénél tiszta olaj minden, meg a kipufogó tövénél is "köpködi" ki az olajat. Próbáljam meg én is a fönti beöntő nyílásnál felfordítva kiszedni az olajat, vagy esetleg hagyjam járni, amíg el nem fogy a fölös olaj? Utóbbi esetben nem lesz baja a motornak?
http://kephost.com/images/2015/03/16/IMG_2956.jpg
http://kephost.com/images/2015/03/16/IMG_2957.jpg
http://kephost.com/images/2015/03/16/IMG_2959.jpg
http://kephost.com/images/2015/03/16/IMG_2960.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=p8lLYzDoWY8

Köszönöm.
Üdv.
Szia!

Amibe olajat cseréltetek, az a hajtómű. Ez egy kétütemű motor, itt az olajat a benzinbe kevered a leírásnak megfelelő mennyiségben. Hidegindítás után eléggé szoktak füstölni a kétüteműek, de menet közben, terhelésen és fordulaton minimálisra kell csökkennie.
Két dolog lehet, ha terhelésen is erősen füstöl:
- sok az olaj a benzinben, hígabb (kevesebb olaj) keverék kell neki
- porlasztót be kell állítani. Ha jól látom NDK-s MZ, vagy Simson porlasztó van rajta. Ha lecsavarod a porlasztó tetejét, ahol a gázbowden megy bele, akkor a fedéllel együtt kihúzod a súbert a súbertűvel. Ki kell akasztanod a bowdent a suberből és a súbertűt egy fokkal feljebb rakni a tartólemezében. Utána összeszereled és kipróbálod.

simson karburátor.jpg
simson karburátor.jpg (91.64 KiB) Megtekintve 9701 alkalommal.


4 - porlasztófedél
5 - gumitömítés
6 - rugó
7 - súbertű tartólemez
8 - súbertű
9 - súber
Sziasztok.

Ismét jelentkeznék nem túl egyszerű kérdésekkel elismerem...

Nemrég dícsértem meg a hondát erre idén nem akart elindulni...:) Aztán végül igen de hullámzott meg le is állt, szóval úgy döntöttem kitakarítom a karburátorát.
(Hozzáteszem szakszerűen volt télre elrakva és friss benzinnel kezdtem a szezont)

A karburátor tisztítását megcsináltam kivéve egy rugós csavart amihez nem mertem nyúlni. Jobb is lett a gép, tudtam vele már dolgozni is de kisebb fordulaton van még némi hullámzás. Ezért gondolkodom, hogy szétszedem még1x és azt a csavart is kiveszem.

Találtam egy videót amin 4:15-nél foglalkoznak ezzel a csavarral.

Amit nem értek, hogy a 4:50-nél lévő táblázatban 1 fordulat van írva(GCV 160), utána a videón én 2 fordulatnak számolom a kihajtást, de lehet én tévedek...

Finomhangolni kell-e ezzel a csavarral? Beindítást követően, mint pl az RK-02 briggs motorján.

Illetve nekem loctite 243-as menetrögzítőm van itthon, a honda honlapján loctite 638-ast írnak ide amivel rá kell ragasztani azt a kupakot. A 243-as nem jó ide? Mi a szerepe ennek a "kupaknak"?

Köszönöm ha valaki tud segíteni akár csak részben is.
https://www.youtube.com/watch?v=V3S_7XpUioE
Szia Laci!

Sikerül az olaj, gyertya, levegő szűrő csere. el is indúl, de sajnos pár fordulat után leáll. Amint elégeti a bespriccelt üzemanyagot, (oldalt kis gumi gomb) le is áll. Ha pumpálok hozzá egy kicsit menet közben, akkor tovább jár egy picit. A szervízes azt tanácsolta, hogy cseréljjem ki a membránt, és pucoljam ki a tankban található kis szűrőt, de sajnos ez sem segített. :-(
Holnap beadom a szervízbe.

Köszönöm az eddigi segítségedet!
Sziasztok,olyan problémám akadt egy Briggs 375 sprint rotakapával,hogy nem pörög fel,illetve ha igen a regulátor leszabályoz majd leáll. Indul rendesen( hidegen 1-3 rántás),egyenletes alapjárat (szerintem picit magas),Gázadásra-jobb esetben felpörög,terhelésre visszaesik a fordulat majd ha nem kuplungolok leáll.Rosszabb esetben gondolkodik,felpörög leszabályoz és leáll,vagy fel sem pörög-terhelés mentesen,alapjáraton is erőtlennek tűnik,a kapatagokat is csak kuplungolással forgatja meg-a levegőben... karburátor pucolás megtörtént-membrán egészben van,tömítés nincs felette-lehet a tömítés hiánya okozza a gondot. A szívócső O gyűrűje kissé meg van keményedve,nem kizárt hogy mellette fals levegőt szív. Illetve olykor fémes csattanó hangot hallat-de ezt betudtam annak hogy a motorhoz rögzített"kuplung tárcsa fel volt szabadulva picit.
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9 Következő
128 hozzászólás Oldal: 4 / 9

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég

cron