Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
128 hozzászólás Oldal: 5 / 9
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Következő
Tora írta: Szia Laci!

Sikerül az olaj, gyertya, levegő szűrő csere. el is indúl, de sajnos pár fordulat után leáll. Amint elégeti a bespriccelt üzemanyagot, (oldalt kis gumi gomb) le is áll. Ha pumpálok hozzá egy kicsit menet közben, akkor tovább jár egy picit. A szervízes azt tanácsolta, hogy cseréljjem ki a membránt, és pucoljam ki a tankban található kis szűrőt, de sajnos ez sem segített. :-(
Holnap beadom a szervízbe.

Köszönöm az eddigi segítségedet!


Főfúvóka dugulásnak tűnik, egy porlasztótisztítás megoldhatja a gondot.
mifi001 írta: Sziasztok,olyan problémám akadt egy Briggs 375 sprint rotakapával,hogy nem pörög fel,illetve ha igen a regulátor leszabályoz majd leáll. Indul rendesen( hidegen 1-3 rántás),egyenletes alapjárat (szerintem picit magas),Gázadásra-jobb esetben felpörög,terhelésre visszaesik a fordulat majd ha nem kuplungolok leáll.Rosszabb esetben gondolkodik,felpörög leszabályoz és leáll,vagy fel sem pörög-terhelés mentesen,alapjáraton is erőtlennek tűnik,a kapatagokat is csak kuplungolással forgatja meg-a levegőben... karburátor pucolás megtörtént-membrán egészben van,tömítés nincs felette-lehet a tömítés hiánya okozza a gondot. A szívócső O gyűrűje kissé meg van keményedve,nem kizárt hogy mellette fals levegőt szív. Illetve olykor fémes csattanó hangot hallat-de ezt betudtam annak hogy a motorhoz rögzített"kuplung tárcsa fel volt szabadulva picit.


Esélyes a falslevegő. Érdemes minden tömítést ellenőrizni, a hibásnak tűnő és elöregedett tömítéseket cserélni.
Bé76 írta: Sziasztok.

Ismét jelentkeznék nem túl egyszerű kérdésekkel elismerem...

Nemrég dícsértem meg a hondát erre idén nem akart elindulni...:) Aztán végül igen de hullámzott meg le is állt, szóval úgy döntöttem kitakarítom a karburátorát.
(Hozzáteszem szakszerűen volt télre elrakva és friss benzinnel kezdtem a szezont)

A karburátor tisztítását megcsináltam kivéve egy rugós csavart amihez nem mertem nyúlni. Jobb is lett a gép, tudtam vele már dolgozni is de kisebb fordulaton van még némi hullámzás. Ezért gondolkodom, hogy szétszedem még1x és azt a csavart is kiveszem.

Találtam egy videót amin 4:15-nél foglalkoznak ezzel a csavarral.

Amit nem értek, hogy a 4:50-nél lévő táblázatban 1 fordulat van írva(GCV 160), utána a videón én 2 fordulatnak számolom a kihajtást, de lehet én tévedek...

Finomhangolni kell-e ezzel a csavarral? Beindítást követően, mint pl az RK-02 briggs motorján.

Illetve nekem loctite 243-as menetrögzítőm van itthon, a honda honlapján loctite 638-ast írnak ide amivel rá kell ragasztani azt a kupakot. A 243-as nem jó ide? Mi a szerepe ennek a "kupaknak"?

Köszönöm ha valaki tud segíteni akár csak részben is.
https://www.youtube.com/watch?v=V3S_7XpUioE


A motort gyárilag állítják be megfelelő értékre, majd ráragasztják azt a kis kart, amivel csak finoman lehet utánállítani. Ez azért van, hogy a felhasználók ne tekergessék el kényük kedvére.
Az 1 fordulat egy olyan általános állás, amin a motornak el kell indulnia, ha minden rendben van vele. Bemelegítés után be lehet állítani, hogy az alapjárat egyenletes legyen és gázadásra könnyen felpörögjön. Utána szokták a kupakot ráragasztani, hogy ne lehessen érezhetően elállítani a keveréket.
A ragasztó csak annyiban lényeges, hogy menet közben a rezgések hatására ne essen le, de szükség esetén el lehessen távolítani.
Tehát ha nem ragasztanám vissza azt a kupakot nem is lenne olyan nagy baj?
Igazán nem okoz a működésében fennakadást, maximum szabadon lehet tekergetni a csavart.
Sziasztok...újjabb jelenség-valami oknál fogva megmozgattam a lendkereket tengelyirányba kézzel-kb 2 milimétert "kottyan",úgy gondolom ezt nem szabadna neki....főleg hogy a kuplungja ez a kúpos/rugós féle,"fel-le" mozgós...most ilyenkor mi a teendő? (csapágy csere?gyűrű/csapszeg csere?-ha már szét van szedve)
Ez tényleg sok. A motor siklócsapágyas, alul-felül a csapágy perselynek támaszkodik a főtengely. Nézd meg, hogy a felső csapágypersely nincs-e kikopva. A kuplung felnyomja a főtengelyt, ha kevés olajat kap felül, akkor elkoptathatja a csapágy perselyt. Ha kapsz csapágy perselyt, akkor cseréld ki, ha nem próbáld kihézagolni alátéttel. Pár tized kotyogást hagyjál neki.
Találtam még 1 remek képet a Honda karburátoráról és annak működéséről.
Úgy látom épp az a csavar(pilot screw) a legfontosabb(priority check points 1) amit ellenőrizni kellene duguláskor amit én nem szereltem ki...:)
Pici angol nyelvtudással (talán anélkül is) egész meg lehet érteni 1 ilyen műszer működését - hol mit szív milyen fordulaton.
Kép
Csak feltettem ide, hátha segít másnak is egyszer.


Amit kérdeznék más, hogy a Briggs sprint 375 motor rotakapaként is funkcionálhat? Nem csak fűnyíróként?
Szia Laci!

A karbi tisztítás megoldotta a gondot! :-)
ciripel mint újkorában! Köszönöm a segítséget!
Bé76 írta: Találtam még 1 remek képet a Honda karburátoráról és annak működéséről.
Úgy látom épp az a csavar(pilot screw) a legfontosabb(priority check points 1) amit ellenőrizni kellene duguláskor amit én nem szereltem ki...:)
Pici angol nyelvtudással (talán anélkül is) egész meg lehet érteni 1 ilyen műszer működését - hol mit szív milyen fordulaton.
Csak feltettem ide, hátha segít másnak is egyszer.

Amit kérdeznék más, hogy a Briggs sprint 375 motor rotakapaként is funkcionálhat? Nem csak fűnyíróként?


Igen lehet, attól függ milyen adaptert szerelnek a kihajtótengely végére. Mifi001-nek éppen ilyen motorral szerelt kapagépe van.

Itt a Honda karbi leírásának linkje Pdf formátumban, kellően nagyítható.

http://www.honda-engines-eu.com/documents/10912/31055/1480/cb2c546e-cf89-48f5-aee5-11182f91814c
Tora írta: Szia Laci!

A karbi tisztítás megoldotta a gondot! :-)
ciripel mint újkorában! Köszönöm a segítséget!


Szia!

Szervizbe vitted, vagy magadnak sikerült?
Bár a lényegen nem változtat, működik! 8) 8)
Szia Laci!

Szervízbe. Nem mertem ilyen szinten belenyúlni úgy, hogy tök hülye vagyok hozzá! :-) a szervízesnek volt valami ultrahangos tisztító gépe. Bele tette 20 percre, és láss csodát! :-D :-D
Szia!

Na igen, ilyen szerkezettel jól lehet dolgozni. Az ultrahang leold minden lerakódott szennyeződést.
De a lényeg, hogy működik. 8)
Sziasztok,Köszönöm az eddigi válaszokat. Lenne még egy kérdésem..lehet hogy hülyeség.Ugyanaz a briggs 375-ös rotakapa.. a főtengely végén lévő kuplungharang(vagy mitököm) és a forgattyúsház(motortömb) között nem kéne lenni valami nyomcsapágynak(ami a tengely írányú terhelést felveszi) mer olybá tünik hogy a kuplung harangot nekitolja a motornak a kuplungszerkezet és előfordulhat hogy ettől fullákol erőlködik. Mert ugyebár a tengelyen semmi nincs ami megakadályozza csak egy ékpálya a kuplungharangnak...Nem láttam még ilyet szétszedve azért kérdezem.
Plaszlo írta:
Bé76 írta: Találtam még 1 remek képet a Honda karburátoráról és annak működéséről.
Úgy látom épp az a csavar(pilot screw) a legfontosabb(priority check points 1) amit ellenőrizni kellene duguláskor amit én nem szereltem ki...:)
Pici angol nyelvtudással (talán anélkül is) egész meg lehet érteni 1 ilyen műszer működését - hol mit szív milyen fordulaton.
Csak feltettem ide, hátha segít másnak is egyszer.

Amit kérdeznék más, hogy a Briggs sprint 375 motor rotakapaként is funkcionálhat? Nem csak fűnyíróként?


Igen lehet, attól függ milyen adaptert szerelnek a kihajtótengely végére. Mifi001-nek éppen ilyen motorral szerelt kapagépe van.

Itt a Honda karbi leírásának linkje Pdf formátumban, kellően nagyítható.

http://www.honda-engines-eu.com/documents/10912/31055/1480/cb2c546e-cf89-48f5-aee5-11182f91814c



Ha jól tudom a Robi 56-osok is 375-ös briggs motorral szereltek-röpsúlyos kuplunggal.Csak az enyém ilyen öszvér (kúpos kuplungos) ezek szerint...
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Következő
128 hozzászólás Oldal: 5 / 9

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég

cron