Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
43 hozzászólás Oldal: 3 / 3
Akkor marad a nyomásszabályozó cseréje, nem hiszem, hogy bárki foglalkozna a javításával.
Hát ez nem jó hír. Köszönöm a segítséget.
Üdv!
Én olyan kompresszort keresgélek amivel kisebb dolgokat azért már lelehetne homokfújni (pl bicikli váz, satu stb). Nem használnám napi 24-be, a szerszámokból a port mondjuk kifújnám párszor+mostanába elég sok rozsdás holmi fordul meg a kezem között azért gondolkoztam kisebb fomokfúvásokon.)

Ezen a 2-n vacilálok:
Geko 2hengeres 2,2kW/50L
http://szerszamesgep.hu/product_info.ph ... ucts_id=89
(a megadott légszállítása 430l/perc a beszívásra utal)

Vagy
Kraftdele 403 kompresszor 50L, 2,8kW 480l/perc
https://kraftdele.info/kompresory/38-ko ... kd403.html
480L/perc(szerintem az is beszívás)
->ezt magán emberkéknél láttam hogy árulják így félek ha gariról lenne szó

Véleményeket egyikről se láttam, a Gekot viszont elég sok boltba láttam mostanában.
Szerintetek?
Mindkettő a kínai ipar terméke legfeljebb európai megrendelőnek készült európai küllemben. De nem csak ez hanem nagyon sok minden kínai dömpingáras termék van Európában eladható nevekkel és többnyire német vagy német eredetet sugallnak. Már ott tartunk hogy a kínai terméket is hamisítják és kínában mert valljuk be azért pár dolog valóban jó is. (pl Lenovo eszközök)
Én inkább azt a változatot preferálnám ahol külön egység a motor és a kompresszor is. Bármelyik "reccsen" meg van esély a pótlásra mert csak a rögzítést és a szíjhajtást kell megoldani. Az egybe épített motor kompresszorral már sokkal komolyabb feladat. Sajnos készülnek motorok alu huzalos tekercseléssel is, bízzunk benne hogy ez nem az. Tartós üzemre én inkább valami "kiszuperált" teherautó kompresszorból építenék eszközt megbízható magyar villanymotorral ha a több százezres költséget el akarnám kerülni egy valóban ipari gép vásárlásával.
A komolyabb kompresszorok mind ékszíjasak, ahogy Lalibátyó is írta. A direkthajtás és indulás jobban megviseli a motort, mintha áttételen keresztül hajtja meg a kompresszort. Ezért szoktak az "egybe" kompresszorok motorjai idő előtt tönkremenni.
Én a kettő közül a Kraftdale-ra szavaznék.
Plaszlo írta: Akkor marad a nyomásszabályozó cseréje, nem hiszem, hogy bárki foglalkozna a javításával.

Szia!
Sikerült megjavítani a csapot. Szét lehetett szedni, és a belsejében van egy kis gumi, ami rászorul egy kis csővégre, és így zárja el a levegőt. A gumiba már elég mélyen be volt nyomódva a kis csővég pereme, ezért nem zárt jól. Megcsiszoltam a gumit egészen addig, amíg teljesen sima lett a felülete, így most tökéletesen zár, és nem engedi a levegőt.

Viszont lenne egy kérdésem, ez már nem teljesen kompresszor, hanem egy hozzá csatlakoztatható pneumatikus excenter csiszológép. Ugyebár ezt olajozni kell. Azt írták, hogy ugyan az az olaj kell bele, mint a kompresszorba. Nekem a kompresszorba is sima, SAE-30-as olaj van, mert nem kapni kis kiszerelésben VG100-as olajat, ami kéne bele. Ezt csepegtetem a csiszolóba is, viszont azt vettem észre, hogy nagyon könnyen kifújja belőle a levegő, és ami benne marad az is másodpercek alatt elfehéredik (felhabzik gondolom). Ma próbaképpen olaj helyett lánckenő spray-t fújtam bele. Ez a láncon jól tapadó, kissé nyúlós, ragacsos filmet képez. Ezt nem fújja ki olyan könnyen a levegő, érzésre mintha jobb is lenne a gép. Kikapcsolás után sokkal halkabban, simábban és tovább pörög.
Nem tudom, hogy épül fel egy ilyen belül, mik az igények, ezért nem vagyok biztos benne, hogy a lánckenő spray megfelelő lehet-e bele.
Kedves Fórumozók !
Van egy veterán korú Ate tipusú kéthengeres kompresszorom . Semmit nem tudok róla , adattáblája nincs . A neten keresve nem találtam ilyen pumpát .
Nem találtam rajta légbeömlő nyílást , a kifúvó nyílást befogva rendes kompresszió van benne . Kíváncsi vagyok , hogy hol szívja be a levegőt .
A hűtését valószínűleg külön kell majd megoldani . Forgatva szép öblös kortyogó hangja van .
Ismeri-e valaki ?
Érdekelne , hogy mekkora fordulaton kellene hajtani , mennyit termel optimális fordulaton .
Köszönöm a segítséget !
Üdv.: Laci

Csatolmányok

Egy amerikai cég gyártja, az Amazonon találtam:
ATE Pro. USA 88139 3.5 H.P x 10 gal Air Compressor,
Hátha megismeri a fotón.
Jó öreg vas, nekem valami hűtő kompresszornak tűnik. Pár kép kellene még a megfejtéshez.
Köszönöm az eddigi válaszokat !
Felteszek egy másik fotót is a pumpáról .
Már 2 liter olajat benyelt , de a szint még mindig nem ér a főtengely csapágy közepéig .
Akitől vettem , azt írta , hogy kb.600 litert tud percenként .
Van valakinek ötlete arról , hogy a pumpa hol szívja be a levegőt ?

Csatolmányok

Kicsit spóroltál a képeken így továbbra is vannak oldalak amiket nem láttunk. Hát nem kellene azt addig önteni olajjal, mert ki is fogja nyomni magából elég hamar. Akitől vetted az nem tudja megmondani hogy hova kellene a légszűrőt rakni ha azt is tudja hogy 600 liter/ perc ? Amúgy túl sok opció nincs, ha a mostani képen az a más színű alkatrész egy tehermentesítő visszacsapó szelep a nyomó oldalon, akkor az első képen a hengerfejen van egy csatlakozónak tűnő szerelvény.
Néhány további fotó a pumpáról .
A felső réz alkatrész szerintem egy kombinált -egy irányba működő szelep , amely csak kifelé dolgozik .

Csatolmányok

Amit én csatlakozónak néztem arról most felülnézetben kiderült hogy csak egy csavar aminek a feje alatt 1 számmal nagyobb anya van alátétnek :)
A megoldás az alatt a "kombinált szelep" alatt lesz. Le kellene azt kapni aztán körülnézni alatta. No meg én lekapnám azt a hengerfej csavart is ami alatt van az az anya, mert lehet hogy ott épp egy áteresztő csavarnak kellene lenni csatlakozó idommal. Minden esetre ez nem az a klasszikus kompresszor hanem valami hűtőkamra kompresszor lesz.
43 hozzászólás Oldal: 3 / 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 36 vendég

cron