Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
36 hozzászólás Oldal: 3 / 3
Akkor marad a nyomásszabályozó cseréje, nem hiszem, hogy bárki foglalkozna a javításával.
Hát ez nem jó hír. Köszönöm a segítséget.
Üdv!
Én olyan kompresszort keresgélek amivel kisebb dolgokat azért már lelehetne homokfújni (pl bicikli váz, satu stb). Nem használnám napi 24-be, a szerszámokból a port mondjuk kifújnám párszor+mostanába elég sok rozsdás holmi fordul meg a kezem között azért gondolkoztam kisebb fomokfúvásokon.)

Ezen a 2-n vacilálok:
Geko 2hengeres 2,2kW/50L
http://szerszamesgep.hu/product_info.ph ... ucts_id=89
(a megadott légszállítása 430l/perc a beszívásra utal)

Vagy
Kraftdele 403 kompresszor 50L, 2,8kW 480l/perc
https://kraftdele.info/kompresory/38-ko ... kd403.html
480L/perc(szerintem az is beszívás)
->ezt magán emberkéknél láttam hogy árulják így félek ha gariról lenne szó

Véleményeket egyikről se láttam, a Gekot viszont elég sok boltba láttam mostanában.
Szerintetek?
Mindkettő a kínai ipar terméke legfeljebb európai megrendelőnek készült európai küllemben. De nem csak ez hanem nagyon sok minden kínai dömpingáras termék van Európában eladható nevekkel és többnyire német vagy német eredetet sugallnak. Már ott tartunk hogy a kínai terméket is hamisítják és kínában mert valljuk be azért pár dolog valóban jó is. (pl Lenovo eszközök)
Én inkább azt a változatot preferálnám ahol külön egység a motor és a kompresszor is. Bármelyik "reccsen" meg van esély a pótlásra mert csak a rögzítést és a szíjhajtást kell megoldani. Az egybe épített motor kompresszorral már sokkal komolyabb feladat. Sajnos készülnek motorok alu huzalos tekercseléssel is, bízzunk benne hogy ez nem az. Tartós üzemre én inkább valami "kiszuperált" teherautó kompresszorból építenék eszközt megbízható magyar villanymotorral ha a több százezres költséget el akarnám kerülni egy valóban ipari gép vásárlásával.
A komolyabb kompresszorok mind ékszíjasak, ahogy Lalibátyó is írta. A direkthajtás és indulás jobban megviseli a motort, mintha áttételen keresztül hajtja meg a kompresszort. Ezért szoktak az "egybe" kompresszorok motorjai idő előtt tönkremenni.
Én a kettő közül a Kraftdale-ra szavaznék.
Plaszlo írta: Akkor marad a nyomásszabályozó cseréje, nem hiszem, hogy bárki foglalkozna a javításával.

Szia!
Sikerült megjavítani a csapot. Szét lehetett szedni, és a belsejében van egy kis gumi, ami rászorul egy kis csővégre, és így zárja el a levegőt. A gumiba már elég mélyen be volt nyomódva a kis csővég pereme, ezért nem zárt jól. Megcsiszoltam a gumit egészen addig, amíg teljesen sima lett a felülete, így most tökéletesen zár, és nem engedi a levegőt.

Viszont lenne egy kérdésem, ez már nem teljesen kompresszor, hanem egy hozzá csatlakoztatható pneumatikus excenter csiszológép. Ugyebár ezt olajozni kell. Azt írták, hogy ugyan az az olaj kell bele, mint a kompresszorba. Nekem a kompresszorba is sima, SAE-30-as olaj van, mert nem kapni kis kiszerelésben VG100-as olajat, ami kéne bele. Ezt csepegtetem a csiszolóba is, viszont azt vettem észre, hogy nagyon könnyen kifújja belőle a levegő, és ami benne marad az is másodpercek alatt elfehéredik (felhabzik gondolom). Ma próbaképpen olaj helyett lánckenő spray-t fújtam bele. Ez a láncon jól tapadó, kissé nyúlós, ragacsos filmet képez. Ezt nem fújja ki olyan könnyen a levegő, érzésre mintha jobb is lenne a gép. Kikapcsolás után sokkal halkabban, simábban és tovább pörög.
Nem tudom, hogy épül fel egy ilyen belül, mik az igények, ezért nem vagyok biztos benne, hogy a lánckenő spray megfelelő lehet-e bele.
36 hozzászólás Oldal: 3 / 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég