Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
36 hozzászólás Oldal: 2 / 3
lalibatyo írta: Sosem használtam "kompresszor" olajat, de megkockáztatom annyit sem tud mint egy normál motorolaj hiszen a hőterhelés sokkal kisebb egy kompresszorban mint egy motorban. Gondolj csak bele van egy teherautó busz kamion traktor stb. Ezeken mindegyiken van kompresszor ami termeli a levegőt a fékrendszernek ennek annak. Szerinted külön olajköre van a kompresszornak ? A fenét, ugyanaz az olaj és olajrendszer keni ami a motort is és sokszor napi 20-24 órás üzem mellett nem ritkán 30 ezres csereperiódussal. Viszont ha olyasmire használod a kompresszort ahol kényes ez a szempont oda vannak "olajmentes" kompresszorok, vagy a kevésbé kényes helyekre olajleválasztók. Talán még a méregdrága csavarkompresszor az ahol meggondolnám mit töltök bele, de az kevés barkácsolónak van. Egyébként "fillérekből" lehet tartós üzemre kompresszort csinálni ezekből a kiszuperált teherautók kompresszoraiból. Nyöszörgés nélkül megy reggeltől estig és 100-200 forint kilója az ócskavas telepen.


Köszi
Üdv!
Én megvettem a kompresszorolajat a barkács kategóriás kompresszoromhoz, pedig van Opel olajom is, de az megy a fűnyíróba. :D
Egy barkács kompresszor elég szélsőséges körülmények között működik, ha keveset használod szinte végig hideg (vízkicsapódás), ha meg folyamatosan, akkor túlmelegedhet. Egy ipari, vagy teherautó kompresszor kiegyensúlyozottabb körülmények között működik.
A léghűtéses Bogárban is azért kellett gyakrabban cserélni a motorolajat, mert télen nehezen érte el az üzemi hőmérsékletét, a forró nyári napokon meg igen csak fel tudott forrósodni, jóval magasabb hőmérsékletű volt a motorolaj, mint egy vízhűtéses motorban. A barkácskompresszor is kicsit ilyen. :roll:
Sziasztok!

Nyomáskapcsolós kérdés.

Levéve a kapcsoló burkolatát állítható a be- és kikapcsolási nyomás. Csak képeken láttam, hogy a nagy rugóval a be/kikapcsolás értékét lehet állítani, és ez a 2 érték együtt mozog fel vagy le. pl 5/8 bárból lesz 6/9
A kis rugóval, pedig a be/kikapcs közti különbséget lehet állítani.

Ez az állítgatás csak érzésre megy, vagy van valami osztás, rovátka, jelzés ami alapján pontosan lehet állítani?
Nagy csodát ezektől a barkács kompresszor nyomás kapcsolóktól nem kell várni. Többnyire a nyomáskapcsoló állítgatása csak ront a helyzeten mert elvileg az gyárilag be van állítva a ki-be kapcsolási különbségre és max nyomásra ahol még megbízhatóan működik is a kapcsoló és a kompresszor is. Persze lehet próbálkozni....
Amúgy nagyjából úgy működik ahogy írod, viszont kizárólag egy megbízható nyomásmérő óra az ami támpont lehet sok sok ki-be kapcsolgatásos ellenőrzés mellett. Nem árt feljegyezni tekergetés előtt az értékeket és azt is hogy mit merre és mennyit tekergettél hogyha balul sülne ki a dolog visszatalálj az eredeti beállításra.
Akkor jól sejtettem. A kérdés egyelőre csak elméleti. Pont az utolsó mondatod jutott eszembe, állítás előtt feljegyezni, hogy mi hogy állt. :)
Sziasztok!

Van egy HERKULES 450/10/50 kompresszorom, ami egy ideje valahol engedi a levegőt. Pontosan nem tudom behatárolni, de valahol a tetején hallom, ahol a tartály nyomásmérője, és a kimeneti nyomást szabályzó csap van. Akkor is szökik a levegő, ha a kimeneti csap el van zárva.
Valakinek van valami ötlete, hogy mit szedjek szét, mit nézzek meg?
A tartály egyik oldalán van egy csatlakozó, ma jól láttam itt nyomja bele a dugattyú a levegőt a tartályba. Ebből egy kis műanyag cső megy a fenti dobozba. Ebben a csatlakozócsonkban van egy szelep szerűség egy rugóval egy egy gumi koronggal. Ezt már kipucoltam, de nem oldotta meg. De ettől függetlenül nem zárom ki, hogy ez zárna rosszul
Ha kifelé engedi a levegőt akkor egy "lékkereső spray" megoldja a felderítést, vagy a jó öreg szappan hab, Ha befelé akkor pedig a visszacsapó szelep rossz és a kompresszoron keresztül szökik a levegő.
Üdv!
Tulajdonképpen ha rossz a visszacsapószelep, akkor nehezen tud elindulni a kompresszor, mert nyomás alatt marad. Az a vékony cső ami a nyomáskapcsolóba megy, azon engedi el a nyomást a nyomáskapcsoló a nyomócsőből amikor lekapcsol. Így a kompresszornak nem kell erőlködnie induláskor.
A többire marad Lalibátyó javaslata a szappanosvizes keresési mód.
Köszönöm, úgy tűnik, megvan a tettes, csak azt nem tudom, hogyan lehet javítani. Van az a kis poros csap, amivel levegőt engedek a kompresszorra csatlakoztatható csőbe, illetve szabályozni tudom ennek nyomását, ha pedig elzárom, valami kis szelepen kiengedi a csőben lévő nyomást, és ugye elzárja a levegőt. Na ez a csap engedi a levegőt.
Kérdés, hogy ezzel mit tudok csinálni? Látom, hogy valami 30 körüli villáskulccsal le tudom szedni, de szétszedni szerintem nem lehet.
Melyikre gondolsz?

$_1.JPG
$_1.JPG (24.91 KiB) Megtekintve 1742 alkalommal.
Ezen a képen a jobb oldali nyomásmérő fölötti fekete csapra.
Plaszlo írta: Üdv!
Az a vékony cső ami a nyomáskapcsolóba megy, azon engedi el a nyomást a nyomáskapcsoló a nyomócsőből amikor lekapcsol. Így a kompresszornak nem kell erőlködnie induláskor.


Helló! Engem is érdekel a téma.
Visszatérve erre: Szóval akkor ez az a vékony cső, eddig nem tudtam mire való. De nem minden kompresszoron láttam ilyet. Ha nem megy ilyen cső a nyomáskapcsolóba, akkor is valahogy tehermentesíti a nyomócsövet. Ha jól emlékszem akkor az enyémen a visszacsapó szelepen van egy a föld felé néző kis szelep.
De egyáltalán mi értelme van annak a megoldásnak, hogy ezt a kis csövet visszavezetik a nyomáskapcsolóba?
Üdv!
A direktmeghajtású, kisebb kompresszorokon szokott lenni ez a vékony cső. A nyomáskapcsoló amikor kikapcsol, akkor nyit egy szelepet és ezen a vékony csövön keresztül elengedi a nyomócsőben lévő túlnyomást.
fgabor87 írta: Ezen a képen a jobb oldali nyomásmérő fölötti fekete csapra.


Azt még nézd meg, hogy a gyorscsatlakozó engedi el a levegőt, vagy a nyomásszabályozó.
A gyorscsatlakozó, ahova rádugom a csövet? Az nem enged, azt még a szappanos vizes módszerrel ellenőriztem. A csapra viszont zacskót húztam, ami szép lassan felfújódott.
36 hozzászólás Oldal: 2 / 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég