Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
30 hozzászólás Oldal: 1 / 2
Tisztelt Ezermester és Olvasók!

Segítségre van szükségem!
Egy partner 352 láncfűrészről van szó, ami kapott egy új gyűrűt, mert elfogyott a kompresszió, be sem indult.
Beindul pár rántásra, megy is egy darabig, de egy idő után kb fél perc és magától leáll. ugye be szeretném járatni, de igy nem sikerül.
Várok vele egy pár percet megint beindul, de ismét leáll.
Karburátorra gyanakszom, hogy valamelyik membrán ki lehet szakadva, nem folyamatos az üzemagyag ellátás.
Vagy valahol falsot szívhat?
Úgy viselkedik mintha kifogyna a tankból a benzin, egyszerűen lehörög.

Kérlek segítsetek!

Köszi

Csaba
Üdv.
Jók a megérzéseid, mindkét dolog okozhat ilyen problémát. Gyűrűcsere után a szimering hiba is valós lehet, ha összerakáskor nem lettek cserélve a főtengely szimeringek. A porlasztóban lévő membránt a forgattyúsházban létrejövő nyomáskülönbség mozgatja, ha sérült a membrán, vagy kicsi a nyomáskülönbség, akkor keveset szállít a membrán, magasabb fordulaton elfogy a benzin.
Van még egy variáció, ha az új gyűrűk és a kopott henger között olyan nagy a rés, hogy köztük elmegy a kompresszió. Idővel a gyűrű hozzákopik a hengerhez, de ennek is vannak határai.
Üdv!

Köszönöm az információkat. Valami fejlemény van akkor még írni fogok

Köszönöm
Sziasztok!kérnék tanácsot vennék egy partner 352-es láncfűrészt használtan,megbízható gép e?
Tisztel olvasók!keresek cmi c 38-as benzines láncfűrészhez,berántó spirált,vagy komplett gépet.
Sziasztok!

Van egy régi (több mint 20 éves), de alig, illetve ritkán használt SOLO 632 típusú láncfűrészem.
A következő problémám adódott:
Nem tudom beindítani. Olyan nagy a motorban a kompresszió, hogy nem lehet berántani, az ujjaimat majdnem leszakítja, ha megpróbálom. (Úgy szoktam indítani, hogy a földre leteszem, és az egyik lábammal rálépek a gépre. De így is akkora szokott lenni a kompresszió, hogy néha meg sem lehet mozdítani.) Mi lehet az oka? Még nem néztem meg, de én gyújtásra gondolok.
A mechanikai hibát kizárnám, gyújtógyertya kivételekor akadálytalanul lehet berántani.
Ez a hibajelenség már a gép újkora óta megvan. Annak idején még szervízben is volt, de azt követően is jelentkezett a hiba. Viszont néha, ha szerencsém volt, akkor még be tudtam indítani. Ugyanis indulás előtt lehetett érezni, hogy könnyebb berántani. (Ilyenkor minden rendben szokott menni.)

Előre is köszönöm a segítséget!
Ha a gyertya kivétele esetén körbe forog a főtengely akkor inkább az lesz a baj hogy nem a megfelelő menethosszúságú gyertya van benne. Ezekben az eszközökben az egészen rövird menetes speciális gyertyákat alkalmazzák, azok amik a robókban használatosak nem jók ide, túl hosszúak és a dugattyú beléjük ütközik. Több tömítő alátét a gyertya alá nem javasolt a probléma orvoslására :!: Olyan motor nem létezik amiben akkora a kompresszió hogy nem lehet átfordítani felső holtponton :) Kivéve azt az esetet mikor mehanikus oka van vagy a hengerben nagy mennyiségű folyadék van (műszaki hiba miatt) ami szintén összenyomhatatlan.
A megfelelő menethosszúságú gyertya van bent, nem ver bele a dugattyúba annyira azért nem vagyok amatőr, azt észre vettem volna. Azt éreztem, hallottam, láttam volna. A gép ment ezzel a gyertyával. Szikra is van.
Tulajdonképpen mechanikai akadályát nem érzem az árfordulásnak. A holtponthoz közeledve fokozatosan akkorává válik a kompresszió, hogy nem tudom meglendíteni berántás közben a kezem. Illetve ha ilyenkor erősebben próbálom berántani, akkor az ujjaim majd kiszakadnak az izületeimnél. Munkáskesztyű nélkül már meg sem próbálom. A gépre is azért állok rá féllábbal, mert arra esélyem sincs, hogy berántás közben a másik kezemmel le tudjam fogni anélkül, hogy elmozdulna.
Ez a probléma már fennáll majdnem a gép megvétele óta, de akkor időnként ha szerencsém volt, még sikerült elindítani. Most viszont már esélytelen minden indítási kísérlet. Régen is azt csinálta, hogy volt alkalom, amikor esélyem sem volt berántani. A sikeres indítások előtti 1-2 berántásnál viszont szoktam érezni, hogy milyen könnyű berántani, innen tudtam, hogy sikerülni fog. Ilyenkor arra törekedtem, hogy azonnal következzen a következő rántás megállás nélkül. :D
Régen szervízben is volt ezzel a problémával. Akkor kellett volna visszavinnem kapásból. Úgy érzem megint szervíz lesz a vége.

Én inkább egy olyan hibának éreztem, mintha korábban akarna berobbanni, és tágulni a keverék. Olyankor, amikor a dugattyú még felfele halad. Ezért gondoltam gyújtásproblémára. (Bár ez extrémnek tűnik.)

A hengerben folyadék sincs, hisz ezt a gyertya kivételt követő berántások alkalmával észleltem volna.
Üdv
A túl korai előgyújtás valóban okozhat hasonló érzést mint ha nem akarna átforduni a főtengely. Ennek lehet az is az oka hogy elnyíródhatott az ék a lendkeréknél (mágnes), de lehet elállítódás is. Mivel ezekben már nem megszakító van hanem mágneses érzékelő így csak találomra lehet gyújtást állítani műszerek nélkül (már ha lehet). Lehet persze jeladó gond is. Meg kellene bontani a gyújtás oldalát a gépnek és ellenőrizni a dolgokat, persze előtte összejelölni mindent hogy mi hol állt aztán kellene egy próbát tenni a jeladó utógyújtás irányba ( a motor forgásiránya) történő állítására. Megeshet hogy az egész gyújtórész egy daraból áll és azt kell fordítani (ha lehet) Ha lebontottad és tudsz jó képeket csinálni küldhetnél néhányat.
Köszönöm a választ!

Megpróbálom szétszedni, megnézem amiket írtál. Ha lesz eredmény, akkor majd megírom itt a fórumon. Az elkövetkezendő 1-2 hétben nem lesz időm ezzel foglalkozni.
Valószínűleg szervíz lesz a vége.

Üdv
Szia.

A gyújtásgondod egyszerűen ellenőrizhető, vedd le a gyertyapipát és úgy rántsd be. Ha ugyanolyan nagy az ellenállás, akkor nem előgyújtás probléma lesz.
Az elektronikus gyújtású motoroknál alig lehet valamit módosítani az előgyújtáson, szinte fix értéken van. Csak akkor mászhat el ennyire az előgyújtás, ha elfordul a lendkerék a főtengelyen, amit Lalibátyó is írt.
Megnéztem. Ugyanolyan nagy ellenállásba ütközök levett gyertyapipával és levett gyújtással is. Korábban már nekem is feltűnt ez, ami ellentmond az előgyújtásproblémának :D
Viszont rövidmenetes gyertya van benne 5-6mm hosszúságú menetes résszel. Denso GD W22MP-US Szerintem ez lehetett bent eredetileg is, kezdetben nem én használtam a gépet.
Gyertya nélkül akadálymentesem tudom forgatni a motort. Kipróbáltam kilazított gyertyával gyertyapipa nélkül is. 2-3-4 millimétert csavartam kifele a gyertyán, így változó volt az ellenállása. Kilazított állapotban könnyebben mozog, ha beljebb csavartam, akkor nehezebben. Viszont ennyire kilazított állapotban szerintem már kifúj a menet mellett, ezért kisebb a kompresszió. 4- milliméternél nem tudom jobban kicsavarni a gyertyát a menethossz rövidsége miatt.

Viszont szerintem nem éri el a dugattyú a gyertyát. Legalábbis nem látom nyomát sem a gyertyán, sem a dugattyún. A motor pedig véleményem szerint mechanikai akadálybaütközés nélkül átfordul a holtponton. (Roppant nehézkesen.) :D
A gyertya elektródáját elkalapálná a dugattyú, ha beleérne, ez egyből látszana. Nincs ezen a gépen dekompresszor? Ez okozhatná a nehéz indíthatóságot, ha nem működik.
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, végül is szervízben lett magoldva. A szervizes részét nem én intéztem, ezért nem tudom pontosan mi volt a baja. Épp csak kipróbáltam, de most jónak tűnik. :D
Szia.
Pedig jó lenne megtudni, tanulhatnánk belőle. Néha a legegyszerűbb hibák okozzák a legtöbb fejtörést, mert az ember komplikáltan kezdi a hibakeresést, az egyszerű dolgokat átlépve. Ha lehet, kérdezz utána, mi volt a hibája a gépnek.
30 hozzászólás Oldal: 1 / 2

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég