Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
46 hozzászólás Oldal: 3 / 4
Sziasztok!

Első beírásom, talán nem is a jó helyre, de hátha tudtok segíteni. Osb lapra ragasztott hungarocell álmennyezetet szeretnénk leszedni, a ragasztó alatt diszperzit van. A ragasztót kapirgáláson/csiszoláson túllépve le lehet egyszerűbben szedni? Valamivel oldani esetleg?
Köszi a választ!
Sziasztok!
Nemrég vettünk egy 8.emeleti panellakást és belekezdtünk a felújításba. Felszedtük a szalagparkettát és az alatta lévő párnafákat, feltakarítottuk a sittet és most 8 cm mínuszban vagyunk az előszoba szintjéhez képest (ott járólap van).
A megoldás keresésnél már szóba jött estrich, könnyített beton, lépésálló is...
A legszimpibb megoldás nekem a beton aljzat kiegyenlítése önterülővel, erre egy réteg lépésálló kb 40mm-es és két rétegben nutolt 12mm-es OSB lap összeragasztva. Erre szeretnénk hideg- és melegburkolatot.
Szerintetek működne így?
Szia!
Padlónál működik, a hidegburkolatnál aggályaim vannak, mert a hőszigetelőanyag, meg az OSB is rugalmas valamennyire. Én maradnék a párnafás módszernél, az stabilabb alapot ad. Ha úsztatott rendszerként készítitek el, akkor még a hanggátlást is meg tudjátok oldani az alattatok lévők nagy örömére.
Zizi Gizi írta: Sziasztok!

Első beírásom, talán nem is a jó helyre, de hátha tudtok segíteni. Osb lapra ragasztott hungarocell álmennyezetet szeretnénk leszedni, a ragasztó alatt diszperzit van. A ragasztót kapirgáláson/csiszoláson túllépve le lehet egyszerűbben szedni? Valamivel oldani esetleg?
Köszi a választ!


Szia!

Félő, hogy olyan ragasztóval ragasztották fel, amit csak kapargatással tudtok leszedni. Megkötött ragasztókhoz nem tudok olyan oldószert, ami csak a ragasztóra hat, és a hordozó felületet békén hagyja.
Segítség! :)

A probléma a következő: egy akryl kád előlapjára kéne ötlet, hogy üvegmozaikot lehessen felrakni. A gond hogy piszkosul gány munkát végeztek egy ismerősömnél a beépítés során
1, a kád egyik oldala sem ér a falhoz, mert nem vakolták fel. A hosszú oldalon a kád széle mellé felcsavaroztak egy lécet,de még így is kb majd 2 centi hiányzik a kád pereméhez :( A rövidebb oldal egy fokkal jobb, ott a léc kitölti a rést ami 4cm... ezt mivel lehet eltüntetni? mert olyan széles vizvető nincs és szintbe van a káddal..
2, az előlap helyét nem falazták föl hanem egy fa keret van,ami nem tudom minek, mert ha gipszkartont rakok rá akkor a kád síkjából természetesen kilóg

Nem tudom miért hagyták ezt így félbe,de így nem maradhat!!

Köszönöm előre is

Sz.
Kedves Fórumozók!

Véleményeteket szeretném kérni, hogy az alábbi rétegrenddel kialakított emeleti padlóra ebben a formában lehet-e laminált padlót illetve csempét tenni?
A fa gerendák fesztávolsága a fürdőszoba esetében 4m körül van.

Kép

Köszönöm!
Üdv Mindenkinek!

Adott egy tetőtéri helyiség, aminek a függőleges falai lambériázva vannak.
Legnagyobb magasság kb 380 cm és onnan csökken 100 cm-ig.
Ezt a lambériát szeretném mindenhonnan eltűntetni.
Leszedni nem akarom, mert szigetelés gyanánt még jó szolgálatot tehet. Nincs széttörve, nem laza.

12mm-es nútos OSB-t szeretnék felcsavarozni rá, a végén pedig a letapétázását tervezem.

Mire kell majd ügyelnem, milyen buktatókra kell számítanom?
Tapétaragasztó rendesen megtapad az OSB-n?


Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv!

A lambériát vagy rejtett apró szegeléssel vagy rögzítő kapoccsal rakhatták fel, valamilyen párnafa lécezésre, ami általában azért elég vékony szokott lenni, max cserépléc. Bár függőlegesen lenne kialakítva, és a födém alátámasztaná, mégis azért én elgondolkodnék, tényleg szükséges-e az OSB. Az én olvasatomban egy fa burkolat mégiscsak tetszetősebb, mint egy tapétázott felület.
De ha minden kötél szakad, akkor legyen meg Úr akarata, ekkor elsősorban a tetősík és a fal találkozásánál lehet némi differenciára számolni, különösen akkor, ha hosszanti irányban az eredeti nyomvonalnál eltértek a tető gerincétől. Ekkor a lambériázásnál egyszerűen rövidebbre-hosszabbra vágták a darabokat. Első körön ezt ellenőrizném, hogy a találkozási vonal egy vízszintes síkban van-e körben. Második a lambériához való rögzítés. A lambériánál általában 40-50 cm-ként van a alálécezés, célszerű lenne, ha az OSB rögzítése is ezeken a helyeken valósulna meg, Ha eltérő helyen lesz a rögzítés, és az OSB lap a függőtől egy kissé kifelé dől, magával húzza a lambériát is, ami a súlytól elgörbülhet, és a fal behullámosodhat.
Végül, de nem utolsó sorban, ha jól tudom, ma már lakótérben tartós használatra OSB burkolást nem engedélyeznek, a benne fellelhető aldehidek miatt. Ha tévednék, én kérek elnézést.
Az Osb-re könnyű ragasztani, de hogy leszedni is, azzal vannak kétségeim.
Röviden egyelőre talán ennyi.

Jó munkát!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Köszönöm a válaszát.

Gyerekszobáról van szó, a lambéria tulajdonképpen csak az én szememet bántja. Sokkal gyerek kompatibilisebb, mint a tapétázott felület, viszont a "már csak egy szauna-kályha kellene" érzése mindig bennem van.

A helyiség fával van burkolva. Hajópadló, lambéria és centis rétegelt lemez a plafonon. Évtizedekkel ezelőtt készült el az egész. Az aki csinálta, nem kezelte semmivel egyik felületet sem. Szóval mára elég sz@rul néz ki mindegyik. Nyáron gyakori a 32-35 fok, így aztán nagyon szépen száradt a fa.
Gondolkodom, hogy lekenek mindent lenolajkencével, utána valami vékonylazúrral, hátha az segít valamennyit.

Azt jól tudom, hogy létezik OSB beltérre külön?
Kedves Ricsko!

Az OSB-ből 2 típus létezik, régen volt az impregnált illetve az impregnálatlan, ma már több típusa is létezik, eltérő követelményeknek megfelelően. A probléma pusztán az, hogy akármennyire impregnált, kültérre alkalmas anyag, ha a széleken lévő vágási rostokon át továbbra is fel tud a víz szivárogni, megduzzasztva a széleket. Ez idővel elveszti állékonyságát, legyen az rétegelt, vagy akár faháncslap, mint az OSB lemez. Beltérre bármely típusa alkalmas.

A lenolaj kencét pórustömítőként, félolajos hígításban érdemes használni, (1/3 rész benzin - 2/3 rész lenolaj), könnyebb felhordani, illetve könnye(bbe)n a pórusokba tud szívódni. Így csökken a festésnél felhasználandó lazúr mennyiség is, kiadósabb lesz a festék. A lazúr leginkább az esztétikai élményben javít, másban aligha.

A nagy meleg oka leginkább a gyenge szigetelésben rejlik, érdemes lenne ezen javítani, egy jó hőszigeteléssel jelentősen csökkenthető a "szauna" effektus. Példaként a saját műhelyemet tudnám adni, nyáron sem megy a hőmérséklet 20 fok fölé, télen viszont nem fagy be a víz, fűtés nélkül sem. Pedig csak 10 cm vastag hőszigetelés van a könnyűszerkezetes falakban.

Remélem tudtam segíteni, további sok sikert!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Üdv!
Elég régi az utolsó hozzászólás, azért remélem valaki "jár erre" aki segíteni tud nekem.
Van egy kis építményünk, aminek a padlózata fatuskókra van ültetve, alul 8 mm-es OSB, 50 cm-enként 10x10-es (néhol egy picit magasabb gerenda, közte 10 cm-es kőzetgyapot, rajta pedig 12 mm-es OSB lap. Erre került pvc burkolat, de sajnos a "mesterek" az osb lapok találkozása alá nem tettek semmi merevítést, így nagyon besüllyed és a pvc az illesztéseknél gyakorlatilag cafatokra szakadt.
Elolvasva a korábbi hozzászólásokat, valószínűleg egy újabb osb réteg hozzáragasztása lenne a megoldás, de ez most nem kivitelezhető.
Van-e valami egyéb mód, amivel az illesztések alatt meg tudnám oldani a rögzítést, hogy újra burkolhassam?
Üdv!
Ahhoz, hogy megtámaszd az OSB lapokat az illesztéseknél, valamit alá kellene rakni, ami elég szilárd. Akár lépésálló szigetelést, akár plusz stafnifát, de ahhoz fel kell szedni, vagy felhajtani az OSB lapot, ha engedi. Célszerűen - és szakszerűen - fel kell szedni a felső réteget és rendesen lerakni, figyelve a párnafákat. Más csoda nem nagyon létezik ami szakszerű és célszerű lenne.
Mondanám, purhabbal töltsétek ki a megsüllyedt részeket úgy, hogy a felső réteg szintbe kerüljön, de a purhab sem annyira lépésálló, hogy sokáig bírja. Végleges megoldás az újrarakás lenne....
Köszönöm a segítséget!
Hali Mindenkinek!
Ha már osb lap burkolása, akkor kicsit más irányból tennék fel ehhez kérdést.
Van teraszunk (fölszinti, kertes családi háznak), a terasz belépő részén két irányban kerítés, ahol jelenleg egy műanyag hullámpala belülről és kívülről elég régi és igénytelenül elgörbült díszlécekkel. Ezt szeretném valami álfallal kicserélni.
Arra gondoltam pár hete hirtelen felindulásból, hogy a legegyszerűbb lenne, osb lapot oda szabni, felfúrni a már meglévő vasszerkezetre és leburkolni, hogy a nedvességtől védve legyen. Nem tudom mennyire lenne ez jó ötlet, s mennyire kivitelezhető (gondolok arra, hogy megtapadna-e a flexibilis csemperagasztó)?
Ha nem jó az ötlet, mit javasolnátok helyette? (FONTOS: nem szeretnék nagyon belemenni a kőműves munkába, így a betont, téglafalat, stb-t hanyagolnám, helyette valami olyan megoldást keresek, ami hasonlóan egyszerű lenne az alaptervemhez, hogy meg tudjam csinálni én is.... :-) )
Köszi a választ!
Üdv!

Jó és rossz ötlet is egyben.
Rossz. Az OSB velejárója, hogy a vágás mentén, vagy csak nehezen lehet lezárni, és így impregnálni is, Az alsó rész mindig meg fog dagadni, és szétnyílni, ez pusztán idő kérdése, és persze, mennyire éri a víz. Beltéren is a flexibilis csemperagasztó nem működik, idővel egyszerűen leválik a felragasztott csempe. Valamilyen szerves - nem faragasztó - vagy oldószeres ragasztó működhet, ami fára is képes ragadni.
Jó. Az OSB anyaga miatt elég sokszor látom, hogy dekoratívan felhasználják. Megfelelő felületvédelemmel lehet szép és tetszetős fal, de ez magában hordozza, hogy időközönként - lehet akár évente is - fel kell újítani a felületét.
És ha már burkolás, és álfal, időjárásállóbb a betonyp lemez. Sokan többször eltemették már, egyszerűen elnyűhetetlen. Erre simán lehet flexibilissel dolgozni, nem ismert a konkrét helyzet, én valami hasonlóban dolgoznék. Pl.
Szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
46 hozzászólás Oldal: 3 / 4

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: lalibatyo valamint 13 vendég