Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
48 hozzászólás Oldal: 2 / 4
Tisztelt PLaszlo!
Sajnos tèvedtem , mert vannak helyek ahol ha minimálisan is de azert picit meghajlik az OSB.Nemrèg szedtem fel mindenhol a padlószőnyeget...az sem teljesen biztos,hogy csak az illesztèseknèl ropog! Amugy az OSB vastagsága kb másfèl-2 cm.A kèrdèsem az lenne,hogy az 1 cm vastag ck lap rèteg orvosolna e a helyzeten?Mivel erre raknèk még 3-6mm parketta alátètet +szalagparkettát ìgy vèlemenyem szerint az 1 cm-es ck lap a maximum amivel a padozat szintjèt még emelhetem,hogy lehessen ajtót betenni!Tudom,hogy vastagabbra lenne szüksèg de ha màr rèszeredmènyt èrek el az is valami!
Köszönöm válaszát!
Üdv!
A CK lapot nem ajánlom, merev, törékeny anyag, nem fog segíteni a problémán. Inkább egy másik OSB lappal kellene a meglévőt összeragasztani mint a rétegelt lemezt.
A meglévő felületet le kell tisztítani, esetleg felcsiszolni, hogy a ragasztó tudjon mihez kötni. Az új réteg lapjait úgy kell elhelyezni, hogy fedje a mostani illesztéseket. A ragasztáshoz faipari ragasztót kellene keresni a kötéserőssége és mennyisége miatt. Az új réteg lapjait a ragasztóanyag felvitele után erősen le kell csavarozni a gerendákhoz, majd az alsó réteghez csavarokkal szorosan összefogatni a gerendától indulva a széle felé, hogy minél közelebb legyenek egymáshoz a rétegek. Az összefogatás alatt ne legyenek a rétegek terhelve, hogy ne behajlott állapotban rögzüljenek egymáshoz. Érdemes valamilyen teherviselőt, pl. pallót lefektetni és arról dolgozni.
Rendben! Akkor igy probalom....Köszönöm!!
Tisztelt Fórumozók! Van egy hétvégi házam. Az emeletet kb. 1 cm-es deszkával borították be. Természetesen vannak alatta tartó gerendák. Ha erre a deszkákra raknék 10 vagy 12 mm-es osb lapokat elég lenne-e arra, hogy használható legyen az emelet is lakhatásra. Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv!
Kevésnek érzem, a centis deszka nem sokat tesz a teherbíráshoz, vékony OSB-vel nagyon huplizni fog járkálás közben.
Milyen távolságra vannak a gerendák egymástól?
Üdv! Köszönöm a választ. A gerendák 120-130 cm-re vannak egymástól, viszont a deszkák azok nem 1 cm-esek, hanem 2 cm.
Üdv!
Milyen házról van szó, épített, vagy típus (fa)ház?

A 2 cm-es deszkák jobban hangzanak, de ilyen gerendatávolságban sem lehet túl sok tartása. Érzésem szerint - gerendatávokra gondolva - mindenképp vastagabb OSB lapot ajánlanék, így is érezhető lesz a behajlása teher alatt.
Sokat segítene a szilárdságban, ha a két réteget stabilan összeerősítené ragasztóval, csavarokkal. Az új réteget elsősorban a gerendákhoz kellene csavarokkal rögzíteni, majd az alatta lévő deszkákhoz. Faipari ragasztóval és csavarozással egy egységgé lehetne hozni a két réteget, így sokkal kisebb lenne a behajlása. Az összekötést terheletlen állapotban kell végezni, ami felülről elég nehéz, ezért alá kellene támasztani alulról az éppen megmunkált részeket, amíg a ragasztó meg nem köt teljesen.
Így elég stabil födémet lehetne létrehozni. A két réteget összeragasztva vélhetően a vékonyabb OSB-vel is jó eredményt lehetne elérni. Egy hétvégi háznál nem követelmény a lakóházakhoz hasonló merev födémborítás.
Köszönöm a gyors választ!
Tisztelt Fórumozók!

A nappaliban szeretnénk kialakíítani a konyhát is, ahol eddíg parketta volt. Már felszettük a parkettát azon a részen ahová a járólapot le szeretnénk tenni, de több kérdés is felmerült bennünk:

1. Ha nem szedjük fel a vakpadlót, akkor arra lehet e vékonyabb OSB lapot tenni és azután erre járólapozni? (Mindenképpen nútfedéres OSB-ben gondolkozunk)

2. vagy ha felszedjük a vakpadlót akkor a párnafák nincsenek e túl távol egymástól ahhoz hogy az OSB lap stabilan álljon.

3. hogyan is lehet OSB lapra burkolni? Milyen anyagokat szűkséges beszerezni hozzá?

Köszönöm előre is a válaszotokat!
Üdvözlet újra az Uraknak!

Újra segítségre lenne szükségem, most igazából faanyag védelem témában, de nem akartam új topicot nyitni.
Meglévő teraszom egy részét beépítettem, plusz szoba kialakítása miatt. Kívülről rönkház profilt (lambériát) szeretnék felrakni, de megakadtam a majdani kezelésével.
Anno a terasz korlátot alapozás után vastag lazurral kentem, ez pár év után mint a lakk lepörgött, és ronda lett.
Lecsiszoltam, és vékony lazurral kentem. Ezt beissza a fa, nem pereg le, viszont tudomásom szerint nem olyan tartós.
Legutóbb raklapbútort csináltam, a festékboltban vízbázisú faanyagvédőt ajánlottak, szórópisztollyal felvittem, szép is lett,
de tartósságában nem bízom. Mivel a falburkolat nagyobb felület, és nem akarom évente kezelni, szeretném megkérdezni, melyik kezelési módszert ajánlják erre a feladatra. A segítséget előre is köszönöm
Üdv!

A faanyagvédelem (a sajnálatos módon nagyon elfoglalt) Jmedvegy kolléga kompetenciája, de néhány dologban tudok segíteni.

Festék kiválasztásánál nagyon fontos, hogy kültérre javasolt legyen és lehetőleg legyen favédő alapozója is. Fán akkor lesz tartós a lazúr, ha a fa a kezelés előtt egészséges, lehetőleg még nem fertőzött gombától.Bár a favédő alapozónak épp a gombák elölése és újbóli kialakulásának megelőzése a célja, de a mélyen a fa rostjai közé húzódott gombákat az alapozó már nem éri el (csak áztatással) és újból kialakulhat, ami idővel ledobja a festéket.
Tehát nagyon fontos a fa jó előkészítése, alapozása. Fedőrétegként jó a vékony lazúr is, de legalább kétszer, inkább háromszor át kell festeni. Így már hosszútávú védelmet biztosít fának.
Érdemes jó minőségű festéket használni, az olcsó, kannás festékek nem védenek hosszú távon. Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak a Milesivel (a festék egyben gombaölő alapozó is), de természetesen a Sadolin, a Xiladecor, Tikkurilla, stb. is hosszú védelmet tud nyújtani.

Rönkfa lambériát már én is raktam fel. Még mielőtt a helyére kerülne, le kell festeni alaposan az alapozóval, majd két rétegben lazúrral a szükséges várakozási időkkel. Felrakás után, már a helyén vittem fel a harmadik réteget, így tartós és szép is lett.
Köszönöm a gyors választ. Az alapozást nem szoktam kihagyni, ez mindig gombaölőt is tartalmaz. Gondolom a rétegeket érdemesebb ecsettel felvinni, az jobban fed, bár én a szorópisztolyozásra gondoltam, mert nagy felület, gyorsabb lenne. Ezt a lazurokkal nehezebb. Igazából az is érdekelne, hogy a vízbázisuról van-e tapasztalat, mert tetszett a festett felület, és gyorsan fel lehetett hordani. Kültérre ajánlották, csak nem tudom a tartósságát.
A vastag lazúrt elvetettem, a vékony lazúr és a vízbázisú között vacilálok, ebben kellene segíteni. Persze szigorúan alapozás után.
Üdv!
A vízbázisú és vékony lazúr nem ellentétes fogalmak. Most már mindenféle festékben léteznek vízbázisúak környezetvédelmi előírások miatt. Beltérre csak vízbázisú ajánlott, kültérre gyakorlatilag mindegy. Tartósságában nem tudok különbségről, ha a víz elpárolog és megkötött a festék, akkor tudtommal egyenértékű az oldószeressel.
Semmi sem tart örökké, csak nem mindegy évente, vagy 3-4 évente kell átkenni. Vannak Milesivel lekent madáretetőim évek óta kint a szabadban, és még nem kellett újra festeni. Jobb festékek leírásában adnak támpontot, hogy várhatóan szakszerű felhasználás esetén hány évig kellene kitartania.
Festő szakember megcáfolhat, de úgy vagyok vele, ecsettel jobban bele lehet dolgozni a fába, mint szórópisztollyal, de lehet csak az érzés miatt van. :roll: :wink: :D
Köszönöm a segítséget. Szerintem mindenre kaptam választ. Még egyszer kösz.
Sziasztok!

Első beírásom, talán nem is a jó helyre, de hátha tudtok segíteni. Osb lapra ragasztott hungarocell álmennyezetet szeretnénk leszedni, a ragasztó alatt diszperzit van. A ragasztót kapirgáláson/csiszoláson túllépve le lehet egyszerűbben szedni? Valamivel oldani esetleg?
Köszi a választ!
48 hozzászólás Oldal: 2 / 4

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég