Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
32 hozzászólás Oldal: 2 / 3
Szia Lil!
Sajna - illetve egyáltalán nem -, én már leszigeteltem a faházamat körben és a tetőtérben, és képek is vannak a munkáról. Gondolom ez nem annyira jó, mint élőben végigfotózni.
Viszont most csináltam a hét végén hőszigetelt kutyaházat fából. :D :D Képek is vannak. :wink: :lol:
Sziasztok. Szerintem a szórt purhab szigetelés is tökéletes megoldás. Bővebben a www.purtech.hu
Sziasztok!
Faházunkat alulról szeretnénk szigetelni. Mivel a ház betonkocka-talpakon áll, ezért ez nem lábazati szigetelés lenne, hanem tényleg alulról szigetelnénk. Ehhez vettünk 15 cm-es kőzetgyapotot, illetve a hozzá ajánlott párazáró fóliát. A kérdésem az lenne, hogy ezt a fóliát hova kell feltenni? Úgy szeretnénk csinálni, hogy a meglévő OSB laphoz rögzítenénk a kőzetgyapot táblát, majd ahhoz egy újabb OSB lapot, hogy a kisállatok ne szedjék szét. Melyik OSB és kőzetgyapot tábla közé érdemes tenni a fóliát? Mi a fűtés felőli oldalra tennénk, de abban sem vagyunk biztosak, hogy tényleg kell hozzá. Mert a kőzetgyapot elvileg páraáteresztő.. Akkor minek kell párazáró fólia? A ház völgyben van, tehát sokszor vizes belül ha fűtünk, de alulról az OSB teljesen száraz szokott lenni. Szerintetek jó az elképzelés? Köszi
Üdv!
Fóliát a szigetelés fölé raknám, mert a pára a hidegebb kültér felé vándorol, a szigetelés a szabad tér felé szellőzzön. Másrészt ha egy vödör víz véletlenül kiborul, nagy valószínűséggel befolyna a szigetelésbe. Ez sem kizárható... :wink:
Sajnos saját pincémben láttam, hogy az egerek a gyengébb betont is képesek voltak átrágni, hogy be tudjanak menni, ezért legalulra még raknék valamilyen apró lyukú, erős rozsdamentes dróthálót, amit nem tudnak átrágni. Szeretik hangoztatni, hogy a kőzet vagy üveggyapotba nem mennek be a rágcsálók, de ők erről nem hallottak...így nem zavarja őket.
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, ugyanis most költöztem be egy faházba ami az erdő szélén van és konkrétan annyit tudok róla, hogy 6 m széles, 8 m hosszú és 2.5 m a belmagasság, valamint betontalpakon áll. A tulaj aki egyben a családjával építette 5 éve mghalt tehát információt sem tudok róla szerezni. A szigetelést kellene feljavítani/ cserélni: Külső szigetelésnek nyoma nem látszik, a falban lévőről nem tudok nyilatkozni mert még egyéb teendők miatt nem tudtam belesni a fal mélyére. Ami biztos, hogy délelőtt 5 fokkal hidegebb van bent mint kint. Ha valami infó kell még a házról igyekszem majd biztosítani, emellett még fürdőszoba kialakítási lehetőségek érdekelnének.

Előre is köszönet!
Üdv!
A délelőtti hűvösség még nem mond sokat, viszont az már igen, hogy délutánra, estére (üresen, nem tartózkodtok benne) mennyire melegszik fel. Ha van szigetelése, akkor csak pár fokkal, ha nincs akkor jelentősen. Persze tudni kellene milyen módszerrel épült, szendvics/könnyűszerkezetes, vagy tömör fából. A falvastagságról tudsz valami infót? Képet tudsz feltenni a házról?
Körülbelül a kinti hőmérsékletig melegszik de én a nem megfelelő nagy felületű ablakokra gondolnék. Az építés módjáról szerintem szendvics mert belülről talán furnér (ebben nem vagyok biztos a rengeteg tapéta miatt) kívülről pedíg rönkhatású lécekkel van fedve az egész ház..A külső falak ~8 cm vastagok a válaszfalak pedíg ~5-6 cm

DSC00066.JPG
DSC00066.JPG (655.1 KiB) Megtekintve 2505 alkalommal.

DSC00067.JPG
DSC00067.JPG (1.35 MiB) Megtekintve 2506 alkalommal.

DSC00064.JPG
DSC00064.JPG (773.74 KiB) Megtekintve 2487 alkalommal.
Üdv!
Erdért faháznak nézem. Szendvicsszerkezetes, a külső lambéria és a belső farostlemez között elvileg Hungarocell szigetelés van, de ki tudja vajon beletették-e a gyártáskor és ha igen, akkor hogyan (darabokban, összevissza vagy folyamatosan). Abban az időben amikor ezek készültek, hiánycikk volt a faház (nyaraló), bármit el lehetett adni. Hallottam olyat, hogy nemes egyszerűséggel kihagyták a szigetelést, vagy csak egy része volt a burkolatok közé bedobálva.

Nem lesz egyszerű dolgod ha benne szeretnél lakni, mert mindenhol le kell szigetelni, alul, felül, oldalfalakon. Ha legalább betonalapon állna....
Ilyen faháza volt szüleimnek a telken, nyáron meleg, télen hideg. Ablakok (üvegek) vékonyak, valószínűleg már a keretek is elkezdtek korhadni, nem sokat szigetel.
Nem tudom milyen lehetőségeid vannak, de a padlást és az alját mindenképp le kell szigetelni, ha egyben nem megy az egész, és reménykedni, legalább azt beletették, ami belevaló volt. Az alja annyiban lesz problémás, hogy kívülről (alulról) nehéz lesz egybefüggően rögzíteni a szigetelőanyagot és az egerek a télen valószínűleg ki fogják rágni, hogy melegben legyenek, így valamivel védened is kell, pl. apró lyukú, erősebb dróthálóval. Mindenképp víztaszító szigetelőanyagot használj, pl. lábazati szigeteléshez használt XPS-t.
Körbe kőzet, vagy üveggyapot szigetelést ajánlanám legalább 10 cm vastagságban. Ezek valamennyire rugalmasak és szellőznek, fához ez való. Az EPS lezárja a fát, benedvesedhet alatta, másrészt hamar elválik tőle, ahogy a fa mocorog. Most kérdezheted, miért írom ezt, amikor a panelben is EPS szigetelés van? Bele kellene nézned és látnád.....
A padlásra a lazább üveggyapot is megfelel a gerendák között és felett, a plafon nem teherbíró, nem terhelném nehezebb anyaggal. A merev EPS-t nehéz patentosan, rések nélkül bevágni a gerendák közé, de meg lehet próbálni. És megint az egerek, bár az üveggyapotba is beköltöznek. :(
Ablakokkal is kellene foglalkozni, felújíttatni a kereteket és az üvegeket 4 mm-esre cseréltetni.

Tudom, ez így elég siralmasan hangzik, de meg lehet úgy csinálni, hogy lakható legyen és a fűtési költségei se legyenek az egekben.
Még egy-két gondolat a képeket ismét megnézve:
- látom elég sűrű a növényzet, de ne engedd, hogy a házra ránőjenek. A falak és a növények között legyen legalább 50 cm szabad sáv.
- az alap amin a ház fekszik, gerendák. Fontos, hogy jól szellőzzön, ne tudjon nedvesen maradni. A föld és a gerendák között legyen elég tér, növények, földkupacok, bedobált limlomok ne legyenek. A fánál a fő szempont, hogy ki tudjon száradni, ne maradjon folyamatosan nedves. A tartó gerendázat mindig legyen alaposan lekezelve favédőszerrel.
A szigetelést a gerendák közé be lehet rögzíteni, de feltétel, száraz időszakban végezd el, amikor a tartószerkezet is száraz. A szellőzése azért is fontos, mert a föld alatta folyamatosan párologtatja a nedvességet (még ha száraznak is tűnik), ennek a párásabb levegőnek ki kell szellőznie alóla.
A szigetelést nem csak a gerendák között, hanem a gerendák alatt is folytatni kell, mert a fa rosszabb hőszigetelő, mint a szigetelőanyag, és hideg télen hőhídként viselkedik.

Más egy faház, ha nyaralónak használják és más ha lakóházként. A fő különbség a külső-belső hőmérséklet közötti különbség, ami nyaralóként télen-nyáron pár fok, míg lakóházként akár 20-30 fok is lehet. Itt lép fel a páravándorlás jelensége, ami a szigetelések nagy ellensége. Erről - a jelenségről - a födémszigetelés praktikák, és homlokzati hőszigetelés fórumokban olvashatsz.
Nagyon köszönöm szépen a segítséget!
Ötletem sem volt mit kellene tenni... A falakra a szigetelőanyagot kívülről, belülről vagy szétbontani a falat és közé gondolta?
A tartógerendák ápolására milyen szert javasolna?

Még egy kérdés az alsó tartószerkezet elbírna egy egészen pici fürdőszobát? vagy azt külön kell megoldani valahova máshova?
A falakra kívülről kell rakni a szigetelőanyagot, hogy a fa szerkezetet is védje az időjárástól, másrészt a beltér hőmérsékletkiegyenlítésében a falak is részt vesznek, még ha jóval kisebb mértékben mint egy téglafal. Érdemes szigetelés előtt lefesteni a falfelületet, mert utána hosszú ideig nem fér hozzá.
Meg kellene nézni, hogy mennyire tagolt a tartó gerendaszerkezet és miból van a padló, mennyire hajlik súly alatt. Ha nem elég szilárd, akkor kisegítő gerendákat lehetne alulról a tartógerendák közé rögzíteni. Nem tudom mik a tervek, a fürdő teljes csempézése, vagy csak részben?
Mindenesetre a csempézett felületekre zöld gipszkartont, majd folyékony gumi szigetelést és arra a csempét javaslom. Fugázáshoz víztaszító fugaanyagot javaslok, csakúgy mint a járólapokhoz. A lényeg, a faanyagig semmilyen körülmények között ne jusson nedvesség.
A gerendákat gombaölő alapozóval és valamilyen lazúrral lehetne kezelni. Nagyon fontos, a fa szerkezeti anyagok szellőzni tudjanak, ne akadályozza a légmozgást semmi, főleg az alján. Ha elkezd a nedvességtől korhadni a fa, a bogarak és gombák is azonnal elkezdik "elbontani"
sziasztok!

én is egy 70-es évek beli erdért faházat szeretnék szigetelni, de nem téliesíteni.

az van, hogy a ház déli és északi oldalán az íves faházburkoló deszkákat jobbára tönkretette már a nap és a fagy (dél), és a moha (észak). emiatt jövőre nem tudom megúszni azok lecserélését. ha már ott tartok, szeretném elkezdeni egy kicsit jobban leszigetelni a házat, hogy tavasszal korábbtól és ősszel későbbig használható maradjon (téli szintű szigetelés nem kell). a falak, ahogy nézem, a klasszikus régi erdért-receptet követik, vagyis belülről kifele haladva farostlemez, valami vékonyabb hungarocell (kb. 4cm), és végül a faházburkolók.

a ház betontuskókon áll, és télen beugorva azt vettem észre, hogy a padlóból szinte sugárzik a hideg.

kérdéseim:
- kb. márciustól októberig használva érdemes meglépnem a kőzetgyapot szigetelésre való áttérést, vagy maradhatok egy olyan anyagnál is, mint pl. a bachl extrapor relax (http://www.bachl.hu/images/stories/letoltesek/informacios_kiadvanyok/Bachl_extrapor_relax.pdf) ?
- párazáró fólia mindkét fajta szigeteléshez kell a gyapot vagy extrapor alá?
- a tetőtér felől érdemes szigetelnem kőzetgyapottal? ha igen, oda is kell párazáró fólia?
- alulról hogy szigetljek, ha egyáltalán? esetleg valami fedőlemezzel zárjam le a betontuskók közötti réseket, hogy a szél ne fújhasson alá, vagy ennek semmi értelme nincs? vagy próbáljak a betontuskók közé valami odf lapra szerelve kőzetgyapot szigetelést rakni?

köszi!
Sziasztok!

Már a több mint 100 éves, tornácos, könnyűszerkezetű, gerendás, autentikus, vidéki házam felújításának járok a végére. :idea: A házat vásároltam, és csak annyit fűzök egy gondolatban ehhez, hogy ha ma vásárolnám meg, akkor alapig bontanám, bár annak idején nem nagyon alapoztak, csak alátámasztottak. Szóval egészen lebontanám a házat, és a bontott jó anyagot pótolva építeném újra a viskót.

Mivel ez nem így történt már ott tartok, hogy vakolok, de előtte a gerenda falat újra léceztem. Az ablakaimat nem cserélem ki mert többet ér mint a fa vagy akár műanyag hőszigetelő ablakok, amelyeket ma gyártanak. Ami most van az a házé. Azokat renoválta egy helyi asztalos szaki és az üvegek körül szigetelő pasztát alkalmazott. Nem zereg, jól csukódik stb. A vakolás előtt szigetelni akarok a tokozat mögött, körbe minden ablaknál. Mikor azt mondtam, hogy PUR habbal befújok, azt mondták nem mindegy mit préselek a gerendafal és a tokozatok mögé, mert ha utána beszorul a nedvesség és pára, valamint a bogarak helyet csinálnak maguknak, akkor kikezdik a fa szerkezeteket is.

Kérlek mondjátok el milyen szigetelő anyagot használjak ebben az esetben, úgy hogy az ablakot tokostól nem tudom kivenni, tehát valami olyan anyagot kell használjak, amit nagy nyomáson juttatok a tokozat mögé :?: Melyik a jó hab ebben az esetben :?: Kösz előre is.
lalibatyo írta: Hello Albin
Itt kaphatsz hasznos tanácsot :
http://ezermester.hu/cikk-1255/Hogyan_epitsunk_be_ablakot_purhab_segitsegevel_



Értem, de nem erre kerestem a megoldást. :arrow: PUR habból melyiket tanácsos használni fa szerkezetű házak esetében, ahol az ablak keret is fa? Arról értesültem, nem mindegy milyen habot használok, mert van, amit a rovarok, bogarak, rágcsálók előszeretettel belaknak, és kárt tesznek a szigetelésben.

A képen láthatók a rések, melyek egyenlőtlenek. Minden nyílászárót nem fényképeztem körbe, de mert a ház faszerkezetű - tudható -, száz éves vidéki házikót nem lehet derékszögbe tenni sehol. Valamennyire szintbe hozták a falakat az asztalosok a lécezéssel, ami szintén látszik, a nyílászárók körül azért egyenlőtlen közök alakultak ki.

Ami éppen nem látszik, hogy a nyílászárók kerületük mentén mindenhol fedik tenyérnyi szélességben a gerenda falat, tehát a tokozatnak "gallérja" van. A "gallér" és a gerenda fal között régi fajta vakolat volt eleinte. Az ki lett kotorva, oda is kerül az új vakolat.

Tehát visszatérek a kérdésemre, amire választ keresek. Milyen PUR habot használjak gerenda és fenyőfa tokozat között, hogy a kis élővilág ne tegyen kárt utólag sem a szigetelésben sem a fában?

Kösz előre is.

Csatolmányok

32 hozzászólás Oldal: 2 / 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég