Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
92 hozzászólás Oldal: 4 / 7
Miért nem samottéglával rakod ki a kandallód körüli helyet és azt burkolod valami normális anyaggal? Tégla, kő...........bármi természetes anyag, csak ne beton. Neked cserépkályhára van szükséged, nem kandallóra.
De én itt feladom, nincs több ötletem.
Plaszlo írta: Miért nem samottéglával rakod ki a kandallód körüli helyet és azt burkolod valami normális anyaggal? Tégla, kő...........bármi természetes anyag, csak ne beton. Neked cserépkályhára van szükséged, nem kandallóra.
De én itt feladom, nincs több ötletem.

Ne add fel, nem értetlenkedek, csak megvizsgálok minden eshetőséget. Egyébként tényleg a cserépkályha lenne a jó, de szívem szerint ötvözném az összes fűtésrendszer előnyét. De persze ez nem fog menni, mivel az anyagiak, és az idő is egyaránt korlátoz. A cserépkályha szépsége, a kandalló nagy szája, és nyitottsága, beláthatósága, a kazán teljesítménye, és a központi fűtés hatékonysága, de ugye van egy öntvény kandallóm, csempekészítő, burkoló, kőműves ismerős, tégla, a kandalló kéménycsövei, van fél évem, abból mondjuk heti 2 óra, amit ráfordíthatok, a fél év alatt összesen max 60 ezer Ft, amit nem sajnálok rá. Türelmem, kézügyességem, segítségem, ennyi. (sőt szokásomhoz híven őrültségeket is beletennék, mint a kis gázpalackos mobil kályha őrlángjának, gyújtószerkezetét, hogy a begyújtásnál ne kelljen ott ácsorognom mellette, hanem begyújtom gombbal a kis őrlángot, és az majd meggyújtja a kandallóba helyezett anyagot, és amikor meggyulladt, érzi hőt, és kialszik a kis őrláng. Na azért ez nagyobb lenne, mint egy őrláng, de ezeket már nem is említem, mert már így is bonyinak tűnik minden, amit írok.)
Ja mellesleg a betont nem dekorációnak szánom, csak azzal teremtenék kapcsolatot a külső burkolattal, és a fallal, lassú egyenletes hőleadás, nem levegőmelegítés tudod. A samottéglát nem ismerem, sohsem dolgoztam még vele, de lehet, utána járogatok itt neten, nem tudom, pl. mennyibe kerülhet, hogy hogyan lehet rögzíteni, stb.
Endlos,
az elején már megbeszéltük, hogy az öntöttvas és a beton hőtágulása nem egyforma, és a kandalló sem a lassú hőleadás mintapéldája.
Samottéglával a cserépkályhákat rakják ki, közvetlenül ezt sem tudod a kandalló mellé rakni, de a sugárzó hőt elraktározza és nagyjából megadhatja neked, amit szeretnél (de sosem lesz cserépkályha). Úgy tűnik kompromisszumot kell kötnöd, valamit, valamiért. A két fűtőalkalmatosság nem azonos, nem kiváltója egymásnak, csak annyiban, hogy fűteni lehet velük. A kandalló inkább a látványra alapoz, lobogó tűz látványa és a sugárzó hő, míg a cserépkályha a sokkal kevésbé látványos tüzeléssel, hosszan hasznosítja a tűz hőjét.
Nem tudom egy öszvér mennyire lenne hasznos, ha a kandallóhoz cserépkályha kéményrendszerét építenéd, de biztos nem adná meg mindkét rendszer előnyeit.
Ismerősömnek van olyan kandallója, hogy a füstjárat megkerüli az egész kandallót és csak utána megy a kéménybe, de láttam kandallószaküzletben is ilyen kéményrendszert. Ennek a kerülőágnak a hőjét lehetne felfogni samottéglával, ami a kandalló kialvása után még egy ideig melegítené a szobát. Ehhez a cserépkályhás ismerőssel beszélj, ő hogyan látja a megépíthetőségét.
Amire figyelned kell:
- nem szabad a füstgáz hőmérsékletét nagyon lehűteni, mert kátrányosodáshoz vezethet a kéményben (lásd kémény bújt a kéményembe topicot)
- ha valami gáz lesz a kandallóval, vagy a kéményrendszerrel, hozzá kell tudni férni akár némi bontás árán is, a vasbetonnál ez megoldhatatlan. Egy jól megépített rendszert vissza lehet építeni.
Így nagyjából ötvözni lehetne a kandalló és a cserépkályha előnyeit.
Köszi, akkor már csak annak kell utánanéznem, hogy a samottéglákat hogyan lehet felépítnei a kandalló mellé úgy, hogy ne legyenek hozzátapadva. Voltam itt Debrecenben épületgépészeti boltokban, tüzépeken, de ilyen rendszerekről senki nem tud. A samuttéglának gondolom nincs másik neve.
Endlos,
ne csodálkozz, ilyen rendszer tényleg nincs. Az ember általában felállítja a kritériumokat a fűtési rendszerével kapcsolatban és aszerint választja meg a fűtőeszközt. Te a kandallót akarod cserépkályha tulajdonságokkal felruházni, ami nem egyszerű, de csak azért mert eddig nem volt ilyen, nem jelenti azt, hogy nem is lehet valami hasonló. Egy jó kandallós szakembert kellene összeereszteni egy jó cserépkályhással, biztos ki tudnának sütni valamit, ha nem élből negatívan állnának hozzá.
Nem tudom hol lehet samottéglát kapni, cserépkályha építőknél kellene érdeklődni. Régen a szilárd tüzelésű kályhákat is samottal bélelték belülről, hogy legyen valami hőtartó tulajdonsága. Gyerekkoromban a konyhai vaskályha is samottal volt bélelve, a tűz kialvása után is melegített még egy darabig.
nekem is van egy ilyen vaskályha, tulajképp most azzal fűtünk, és potyog is le benne a samott, brutál vastag, és látszik, hogy bár mintha gyárilag mégis rá lett volna tapaszolva, azért nem csak maga a fal tartja, hanem ilyen kis kiálló részek is vannak rajta, hogy amikor elválik a vastól, még ne potyogjon le. Nekem csak azért potyog, mert állat módon dobáltam bele a nagy rönköket, és helyenként leütöttem a szélét, elrepesztettem.

Nem akarnék gyerekkorom óta ezermester lenni, ha meg lennék elégedve a szakemberek rugalmasságával. Mind1 azt sugallja, hogy rajta kívül mindenki hülye, te se akarj okoskodni, mert nem értesz hozzá, és ezt úgy nem lehet megcsinálni, ahogy te elképzeled, csakis úgy, ahogy én tanultam. Mára már szerencsére van egy kialakult kisebb kör, akik elfogadják a különleges igényeimet, és nem kérnek magasabb bért, mint amennyit valójában dolgoznak, mert tudják, hogy belelátok a dologba, mit mennyi idő alatt lehet megcsinálni. Mondjuk egy burkolóra nagy szükségem lenne, aki 1 napos munkáért nem kér 80 ezer Ft-ot csak a munkabérért. Meg egy klímásra, aki egy 1 órás klímaáthelyezésért nem kér 30ezret.
Endlos,
Akik kilógnak a sorból, mindig nehezebb az életük, de legalább tettek valami mást is. Úgy kéne tálalni a mestereknek a kandalló és cserépkályha házasítását, hogy kihívás legyen számukra, egyszerűen ne tudják egy legyintéssel letudni. Két jó szakember ha nem a rivalizálással tölti az idejét, biztos kisütnek valamit. Ez már két szakma találkozása, nem ezermester kategóriájú feladat.
A klíma áthelyezés időigényes munka, először a gázt kell visszanyomni a kompresszorba - nem a világba engedni -, majd leszerelni és újra felszerelni az új helyére. Itt mindent újra kell készíteni, csövezést, tartókat, takarást. Ezután újra fel kell tölteni a rendszert a gázzal, ellenőrizni, próbálni, gáznyomást beállítani. Ha 30 rugóért megcsinálják egy szót sem szólhatsz, kb. ennyi egy új klíma telepítése is. Nekem 3 éve ketten dolgoztak itt több mint két órán keresztül, amíg mindent megcsináltak és nem volt benne semmi különleges, nem kellett a tizedik emeletről kilógniuk az ablakból. Több klíma szerelést végignéztem több vállalkozótól, egyik sem végzett 1 óra alatt.
Akkor ha a benzint is beleszámoljuk, kiszállási díj, az út idő, legalább 6ezer ft-os óradíjjal dolgoznak, pont 10-szer annyiért, mint én. Neki van egy tanfolyami végzettsége, nekem meg nemzetközi elismeréseim, és iparművészeti zsűriszámom. Na erre mondj valamit :-))
Najó nem bántom őket, mert ez egy divatszakma, és nagy szükség van rá, annak ellenére is, hogy a klímázás ilyen mérvű telepítése brutális hatással van a felmelegedésre a nyári használat miatt, és persze mondjuk az ügyvédek rezsijéhez nem hasonlíthatjuk. Mert mondjuk ott leülsz beszélgetni, még meg sem állapodtatok semmiben, és máris egy 10-est kiperkálsz, de akkoris igazságtalanságnak tartom, és bár ez már nem fér bele az ezermesterség témájába, de én törvényeket hoznék erre, hogy ki mennyit kérhet.

Összetehetem a két kezemet, hogy találtam egy olyan autó szerelősrácot, aki nem csak hogy szinte mindent bevállal, és semmire sem mondja, hogy nem lehet, ráadásul valós óradíjt kér. És bizony van munkája rendesen, megél, nem milliomos, de van munkája, ami nagyon szép dolognak számít szerintem. Magam cseréltem a motort a Kadettomban, régen karburátoros volt, most kapott egy injektoros motort, amikor elakadtam (ez kétszer fordult elő) mindkétszer kijött hozzám, bár én hoztam ki saját autóval, de akkoris órákat eltöltött itt, és nem fogadott el pénzt, mivel a munkát én végzem, ő csak instrukciókat ad. Tudjátok itt már külső elektromos AC van, a régiben mechanikus volt a motoron, computer, légtömegmérő, lambdaszonda, más gyújtás, holtpontjeladó, ilyesmi. Szal volt mit kötögetni, és múlt héten beindult fél év után :-)
Na most jól eldicsekedtem, de nem ez volt a lényeg. (nahh volt pár jó alkatrészem az ő mantájához, amit odaadtam neki, úgyhogy mondhatjuk, hogy barteloltunk, de ez nem volt neki feltétel, mivel időben később derült ki, hogy nekem vannak ilyen alkatrészeim)
Most erre mit lehet mondani, rossz szakmát választottál. Mondjuk akkor nem irigylem őket, amikor a sokadik emeleten az ablakon derékig kihajolva szerelik a klíma tartókonzolját, majd még ki is kell rakni a kültéri egységet és a csöveket összeforrasztani. És ezt akár döglesztő nyári melegben a tűző napon.
A Kadett motorcsere az jó buli lehetett, tényleg van mit kötögetni. Lehet egyszerűbb lett volna bontott kábelköteget venni a motor mellé és azt befűzni a kocsiba.
Egy jó autószerelő manapság már kincs. 7 évig jártam 1 szerelőhöz, mindkét autómat (Opel) hozzá vittem. Mindig mindenért szólt, lejár ez-az, cserélni kell bármit, mert ideje van. Aztán egyszer elkezdett kaszálni és vele együtt nem szólt, hogy vezérműszíj csere esedékes. Kitalálhatod, elszakadt és 175000 Ft-ért javították meg, persze már máshol. Azóta nem mentem hozzá, keresnem kell új, megbízható szerelőt. :?
Én felajánlottam a srácnak, hogy állványzatot csinálok, és mondja meg, milyen konzol kell, milyen távolságra, én előre felcsavarozom, átfúrom a falat, neki csak kényelmesen egy vízszintes 1méteres pallón állva össze kell kötni +10 fokban. A kültéri egység 30 kiló, abban segítek feladni, emelni. De nem lehet alkudozni.

Bolt bontott kábelköteg, de tudod, hogy az csatlakozik a biztosítéktáblához, valójában úgy egyben hoztam el a köteget. A vezérműszíj dolog az érdekes, az ilyesmit szerintem neked kellene észben tartanod, mert egy szerelőnek ki tudja, hány kundshaftja van. Nekem a Smartban a motortérben az oilajcsere időpontja, hány liter kell, mindent oda szoktam írni, elég feledékeny vagyok. A bogárhátúmban meg időnként a szelephézagot kell állítani, ami nem szokványos a mai autókhoz képest. A kadett vezérlése nagyjából 2szer annyi időt bírt, mint a megadott csereidőszak, amikor levettem, az olyan megérzés volt, basszus, meg kéne nézni, mert még mióta megvan, nem láttam. És biza a fogak igencsak gyakran le voltak törve a szíjról, utána nagyon erőre kapott a kicsike.
Tudod, ha valakit elkényeztet a szerelője 7 éven át, és addig nem is volt probléma a kocsival, akkor rábízom magam. Ő szokta felírni a vezérműszíjházra az utolsó csere kilóméterállását, eddig mindig mindent leellenőrzött, megnézett. Előtte fél évvel volt nála a kocsi műszaki vizsgáztatás miatt, szerintem lett volna ideje leellenőrizni, ha úgy csinálja mint előtte. Mindegy, elvesztett egy kuncsaftot. :?
A klímaszerelő miatt megértem a morgásodat, úgy kicsit más a helyzet.
ráadásul amolyan rokon-ismerős féle, de sarokba vagyunk szorítva, mert ha más szereli, akkor ő nem vállal garanciát rá. Vagyis a gépre. Aminek ugye semmi köze a szereléshez. Ahogy magamat ismerem, tutira találnék vkit, aki nagyon reális áron megoldaná.
Sajna még 1 év van a 2 éves gariidőből
Ilyen amúgy az enyém, ez a fajta, de valahogy nem teljesen, és csak ilyen francia leírást kaptunk hozzá, semmi magyart, vagy legalábbis anyum talán elhagyta.
kandalló.jpg
kandalló.jpg (255.28 KiB) Megtekintve 8538 alkalommal.

nyahh ezt most vhogy le kéne kicsinyíteni, sajna most nincs semmi a gépemen, mert ez csak egy ideiglenes vinyó, a másikat javítják.
92 hozzászólás Oldal: 4 / 7

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég