Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
93 hozzászólás Oldal: 6 / 7
Az annyiban szerencsés, hogy a polisztirol szigetelőrendszer vödrös vakolata jól mosható, így nagynyomású mosóval lemosható, nem ázik tőle a szigetelés. Ezzel a látható részekről eltüntethető a moha és alga, majd alga és moha eltávolítószerrel lekezelve a láthatatlan résekben, zugokban megtelepedő mohát zuzmót is elpusztítja és védelmet ad egy időre a falnak. Ha kezd ismét terjedni a moha és zuzmó, akkor ismét le kell kezelni a falat.
Némelyik eltávolítószer mosás nélkül is eltünteti a lerakódást, a nagynyomású mosás el is hagyható.

http://www.technolit.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.102.104.271/agid.473.474.6069/lg.hu/ecm.ag/Plus-Alga-%C3%A9s-moha-elt%C3%A1vol%C3%ADt%C3%B3.html

http://www.neosil.hu/katalogus/termekcsoportok/tisztitokalapozokfeluletkezelok/alga-es-mohaeltavoito/geocel-alga-es-mohae

http://www.festekabc.hu/new/#!Mellerud%20;%20Alga-%20%C3%A9s%20Mohaelt%C3%A1vol%C3%ADt%C3%B3%20Szer;%20termek;%20924;%204228

stb...
Köszönöm a segítséget, már meg is rendeltem.
Még egyszer, köszönet.
Szívesen! :)
Üdvözlet

Lábazat szigeteléssel kapcsolatos kérdésem lenne.
Kicsit félek a "túlszigeteléstől", attól, hogy "dunsztos" lesz a ház a sok szigeteléstől.
A homlokzatot szeretném szigetelni, de a lábazatot nem feltétlenül, a következő okok miatt.
A padló rétegrendje a következő (lentől felfelé):

- tömörített talaj
- sóder
- 5 cm beton
- bitumenes vízzáró lemez összehegesztve a fal és a zsalukő közötti lemezzel
-10 cm lépésálló EPS szigetelő
- technológiai fólia
- 8 cm úsztatott beton vashálóra öntve

Csináltam egy csomóponti metszet rajzot erről, amin látszik, hogy a zsalukő le van "zárva", onnan nem tud a belső padló élek felé felmenni a hideg, emiatt nem szigetelném a zsalukövet. Mit gondol?

Köszönöm

Csatolmányok

És a fal hővezetése a lábazat felé ? Lent a falak alja körbe hőhidasak lesznek szerintem.
Üdv!

Mit szólok? Látszik, hogy foglakozott valamennyit témával, de nem látja az összefüggéseket.
A zsalukő valóban le van zárva, de csak a nedvesség továbbterjedésétől, a hő elől semmi esetre sem. Egy vékony bitumeneslemez semmi módon nem hőszigetelő, A padló valóban hőszigetelve lett, de a falak továbbra is hűlnek az alap felől. Az alap föld feletti része továbbra is érintkezik a külső levegővel, télen szabadon hűl. A hideg lábazat pedig hűti a téglafal alját, emiatt hiába hőszigetelt a téglafal, ha az alap felől továbbra is hűl a fal. Ez azt jelenti, hogy a falak alsó, padló felőli sávja hűvösebb lesz a többi résznél, így a belső levegő páratartalma ezen a sávon fog lecsapódni. Itt folyamatosan nedvesedik a fal, ami később - a hőszigetelés ellenére - penészesedni fog.
Gondoljon bele, télen hiába öltözik fel meleg kabátba, sapkába, kesztyűbe, ha csak nyári cipőben álldogál a hóban. A házra is csizmát kell húzni, hogy teljes legyen a hőszigetelés.
A hőszigetelésnél mindig rendszerszemléletben kell gondolkodni. Nem elég csak a homlokzatot szigetelni, szükséges a födémet, a lábazatot és a padozatot is hőszigetelni, hogy teljesnek legyen mondható a hőszigetelés. Természetesen ebbe beletartozik a megfelelő nyílászárok alkalmazása is.

A dunsztolás is egy tévhit, ha a lábazatot szabadon hagyja, azzal nem fogja szellőssé tenni a ház szerkezetét. A párának nem a falakon és födémen keresztül kell távoznia, hanem szabályozott körülmények között központi szellőztető rendszeren, vagy páraszabályozós résszellőzőkön keresztül. A hagyományosnak tekintető ablakon keresztüli szellőztetés, csak rövid időre normalizálja a belső páratartalmat és rengeteg hőt enged ki a házból feleslegesen.

Tehát röviden:
- a "dunsztolást" nem a hőszigetelés okozza, hiszen a falakon viszonylag kis százalékban távozik a pára.
- a lábazatszigetelést a homlokzatszigeteléssel arányban kell elkészíteni, és a földfelszín alatt legalább fél méterrel folytatni.
- minimum 10 cm vastagságú homlokzatszigetelésben érdemes gondolkodni. Az energetikai előírások folyamatosan szigorodnak, az energiaárak felfelé fognak menni, nem lefelé. Érdemes a jövőre is gondolni.
Tisztelt Szakértő!

Vályogházban lakunk 50cm-es vastagságú falakkal. A falak alulról nem vizesednek és tényleg szárazak viszont a belső páratartalmunk rendszerint 60% körül. A vályog felületen főleg sarkokban, de a fal közepén is páralaecsapódástól pöttyök jelennek meg amik aztán penészednek. Az egyik ilyen falunkat lekezeltük pár éve egy Avitop nevű kenhető szigetelőanyaggal belűlről, mely megoldotta a problémát. A ház másik külső falán is ugyanez a probléma jelentkezett, de a fent említett anyag már nem elérhető. Az oldalon olvasottak alapján értem, hogy kőzetgyapottal kéne szigetelnem (26nm-es fal) viszont ez nem tudom, hogy a belső páratartalom miatti pöttyösödést megoldaná-e. Ezért gondoltam esetleg gipszkartonfal felhúzását esetleg szigeteléssel bélelve, hogy a vályogfelületet elzárjam a belső párás levegőtől és a gipszkartonfallal és a benne lévő szigeteléssel a meleget is jobban bent tarthatnám. Legszívesebben kenhető szigetelést használnék. Ismer belső használatra kenhető szigetelő anyagot vagy festékbe való penész-páralecsapódás gátló adalékanyagot?Egyébként mivel a fal most pöttyösödik-tehát nem szellőzik rendesen, bármivel szigetelem a szellőzés csak rosszabb lehet...?Giszkartonfal...?

Várom szíves válaszát!

Köszönettel:

Tóth Gábor
Üdv!

Milyen nyílászárók vannak az épületen? Eredeti, vagy cserélték modernre?
Sziasztok!!!
Van egy kb.30 cm-es alap amit le szeretnék szigetelni egy 10cm nikecellel. Egy kedves ismerősöm mondta és ajánlotta hogy kb. 30-40 cm-re le kell ásni az alap mellett és úgy felrakni a szigetelő anyagot és így az ajzat is szigetelve van. Csak a bibi ott kezdődik hogy van egy járda rész és annak a folytatása egy terasz,ami a ház sarkáig kimegy így azt nem tudom úgy leszigetelni ahogy ajánlotta,csak ha most ezt megcsinálom és ahol nem tudom leengedni a szigetelést a föld alá így félek hogy ott nagyobb hő híd keletkezik. Vagy csak addig szigetelek míg a talaj kezdődik,de mivel kicsi az alap így is előfordulhat hő híd alul a sarokba és félek hogy be fog úgy penészedni és vizesedni. Várom ezzel kapcsolatba a tanácsokat és segítséget,hogy ilyenkor mi a tapasztalat.
Köszi!!
Üdv ups1030
Szia!
Lábazatot nem nikecellel szigetelünk, hanem zárt cellás XPS-el! Ez nem vesz fel a vizet a környezetéből.
A járdát nem tudod felvágni a fal mellett egy sávban flex-el? Ha csak a föld felett szigetelsz, akkor az alap a föld felől tovább tud hűlni, mivel idővel a föld is lehűl a környezeti hőmérsékletre. Így csak félmegoldás lenne, több a semminél...
Kedves Plaszlo!!!

Bocs,rosszul irtam,én is XPS-re gondoltam. A járdát fel tudom vágni flexel,vagyis én is arra gondoltam. Csak van a járda folytatásnak egy terasz rész is,ami szerencsére végig ér a ház sarkáig és most azért a teraszt nem fogom szétverni,max. a ház sarkánál hogy be tudjak fordulni és ne legyen hőhidam a sarokba.
Köszi azért a segítséget!! :)
Kedves hozzáértők!

Mi a helyes (elfogadható) eljárás abban az esetben ha a homlokzati szigetelés csak részletekben, oldalanként végezhető el?
Ha a saroknál véget ér a szigetelés, maradhat a szigetelőanyag (EPS) bevonatlanul? Ha igen, akkor meddig, ha nem, akkor pedig miként kell lezárni úgy hogy a folytatás hőhíd- és problémamentes legyen?
Üdv!
Nincs helyes megoldás, csak kényszermegoldás.
A sarkoknál a szigetelőanyagot kötésbe kell rakni mint a téglát, hogy ne tudjon szétnyílni. EPS-t nem lehet bevonatlanul hagyni, mert a nap UV sugárzása nem tesz jót neki, idővel elporlad. Másrészt bogarak, eső, szél mind kárt tehet benne.
Mielőtt belemerülnék, milyen időkülönbség lenne az egyes oldalak felrakása között?
Üdv Mindenkinek. Teraszt szeretnék szigetelni mert hideg a fala a terasz fedett van rendes tető rajta ami a tető meghosszabbítása vette m is hozzá 12cm szigetelő anyagot és az lenne a kérdésem hogy kell-e lábazatot készítenem külön vagy mehet a 12cmes lap közvetlenül a betonra? Kell-e hézagot hagyni a beton és a szigetelő lap között? Kell-e indító sínt venni vagy jó lesz a beton? A terasz kb 25-vel van kiemelve az udvar szintjétől? Köszönöm a választ.
Üdv. Csaba
Én ezt a betonra tenném egyből, de a legalsó sort ( vagy egy felet legalább) lábazati (xps) anyagból csinálnám mert az nem veszi be a vizet. Mondjuk nálam a mester az erkélynél nem rakott XPS-t a falra mert hogy úgy is lesz 20 centi magas víz fagy stb álló burkolat. Viszont az erkély alul felül oldalt XPS. És bizony ami a járólap alá ment valami brutál drága is volt.
93 hozzászólás Oldal: 6 / 7

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég

cron