Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
93 hozzászólás Oldal: 3 / 7
Siposs úr
Egy kérdés: nem lehet hogy az a terasz a fal tövére lejti a csapadékvizet?
Üdv kősárkány!
Nincs kizárva, hogy van valami az észrevételedben. Talán még a mellékelt képen is látható, a teraszok találkozásánál észlelhető minimális szintkülönbség, de szerintem így csalóka, mivel a baloldalon nincs még burkolva és az a pár mm látszólagos szintkülönbség abból adódik. Persze amennyiban majd arra is sor kerül, figyelni fogok, hogy az egész a faltól kifelé ejtést kapjon. A burkolás nem véletlenül húzódik el, mivel az elképzelés havonta változik az eredeti tervekhez képest. A képen látható beton alap tulajdonképpen egy szemből nyított (grillezőre), két oldalról farácsozatos, hátúlról a házfalához rögzített dühöngő terveinek kezdete. A járófelületet eredetileg fából terveztem kirakni, de valószínű hogy mégsem jó az elképzelés. A tetejének a kivitelezésébe is beleszól az útjába eső padlásfeljáró. Vagyis, lapostető legyen kifelé enyhe ejtéssel? Akkor kell az eresz is. Milyen tetőfedő anyagot használjak amin majd, ha nem is minden nap, de járni lehet és azért esztétikus is legyen. ( nem igazán szeretem a kátrányos zsindelyes megoldásokat) Na és hogy oldjam meg a feljutást? És akkor jön újfent szóba a víz, az eső, vagyis az ezek elleni szigetelések megoldása, elvezetése, a fal és a "rátoldott" épitmény találkozásánál. Elnézést, de jól elkanyarodtam a vízesedéstől.
lejtés.jpg
lejtés.jpg (86.89 KiB) Megtekintve 10634 alkalommal.
Nagyon kis lejtésű tetőnél teljesen vízzáró anyaggal lehet csak fedni, hagyományos tetőfedő anyagok nem jók erre, mert közé folyhat a víz. Érdemes először bitumenes vastaglemezzel vízzáróan lefedni és utána bitumenes zsindellyel fedni. Ebben az esetben a zsindely csak "szépészeti" feladatot tölt be és lehet rajta járkálni is. Bár írtad nem szereted a bitumenes zsindelyt, de a cserépnek kell egy minimális lejtés, ami alatt nem használható. A víz lassan folyik le, megállhat rajta és így cserép alá is be tud folyni, ahol ha megáll, idővel elrohasztja a fa tartókat. 15 fok hajlásszög (lejtés) felett már használnható a Gerard fém tetőfedő rendszer. Ennek nincs fém hatása a felületén lévő kőzúzalék bevonat miatt.
Sziasztok tanácsot szeretnék kérni tőletek e kis nyári konyhám rendbe tételéhez sok fórumon olvasgattam böngésztem de sok mindenre nem jutottam előrébb pár dologgal viszont igen . Hogy felejtsem el a cementes vakolatot rá mert a vízzáró hatása miatt le fog peregni cement nem engedi át amint látjátok lábazati problémáim is vannak sajnos oda mit tanácsoltok ?

ide is írhatok axe1985&freemail.hu ezt sűrűbbén szoktam nézni
Előre köszönöm a hasznos tanácsokat miket adtok


http://megakepfeltoltes.com/viewer.php? ... pp9j6s.jpg


http://megakepfeltoltes.com/viewer.php? ... zt6ife.jpg


http://megakepfeltoltes.com/viewer.php? ... fb53pi.jpg

http://megakepfeltoltes.com/viewer.php? ... 2lokg3.jpg
Üdv!
Sajnos látható, hogy a házat alulról támadja a víz. Ennek oka lehet az alap elöregedett és elporladt kátránypapiros vízszigetelése, vagy annak hiánya.
Többféle megoldás létezik a felszivárgó víz megállítására:
- láncfűrésszerű géppel elvágják a falat a talajszint felett és új szigetelést raknak a résbe, majd bedolgozzák a hiányt
- fémlemezt préselnek a fal teljes keresztmetszetébe, ami elvágja a víz útját
- impregnálják a falat vegyszerekkel, ami megállítja a víz felszivárgását az alap felől.

De van saját kezű megoldás is, a talajvíz elvezetése a ház közeléből drénezéssel, kavicsfeltöltéssel. Ennek leírását lustaságból passzolom, szerencsére van aki már megtette:

http://valyog.uw.hu/d3_2.htm

Ezt nem akarom direktben linkelni, nehogy reklám legyen, de töltsd ki a mezőket és kaphatsz ingyenes ötleteket, tanácsokat.

http://www.falkiszaritas.hu/#ia

Ezen túl sokat segítene ereszcsatorna szerelése a tetőre és a lefolyó víz elvezetése.

A falakat lélegző szilikát, vagy szilikon alapú vakolattal lehetne levakolni a régi, nedves, salétromos teljes eltávolítása után, ami jó eséllyel egyensúlyban tudja tartani (ha a drénezés is működik) a fal nedvességtartalmát. Persze ezt csak az után, ha a drénezés hatására láthatóan, érezhetően száradni kezd a fal. A vályogfalnak szükséges egy minimális nedvességtartalom, nem szabad teljesen kiszárítani.
mit tanácsol végül is nekem mit célszerű evvel kezdeni ? Legyen már szíves nekem segíteni benne előre köszönöm a türelmét
Üdv!
Ez függ a ház statikai állapotától. Az elvágós módszer elég drasztikus beavatkozás, vályognál esetleg megcsúszhat, vagy elmozdulhat a fal. Az injektálásos módszer hatékonyságáról nincs sok információm.
Én a drénezéssel kezdeném, ami elvezeti a fal közeléből a felesleges vizet. Ehhez kell egy árkot ásni a fal mellett (közelében, nehogy megcsússzon) az alap szintje alatt, és abba belefektetni a dréncsövet kavicságyásban. Dréncsövet lehet készen is kapni, de lehet 110-es sárga csatornacsőből és elemeiből összerakni. A csövek felső felében (háromnegyedében) 5-10 cm-es réseket kell flex-el vágdosni, hogy a víz be tudjon folyni a csőbe. Az alsó harmada legyen ép, hogy a vizet elvezesse, ne folyjon át rajta. A csövet be kell végig takarni geotextíliával, ami nem engedi a földet, homokot a csőbe folyni, de a vizet átengedi. Ezt az egészet kell a ház körül ásott árokba megfelelő lejtéssel, kavicságyba fektetni. Erre nem jó a sima sóder, mert tele van homokkal, törmelékkel, hanem osztályozott, mosott kavics a megfelelő. Ez is egy szűrőrendszer, a víz könnyen lefolyik közte, viszont nem érvényesül a kapilláris hatás. A lefektetett csőre még legalább 30 cm-nyi kavicsot fektessél, majd erre még egy réteg geotextíliát és a visszatöltéshez laza szerkezetű földet, vagy homokot, ami könnyen elvezeti a vizet, nem áll meg rajta. Ha agyagos a talaj felétek, különösen fontos a laza szerkezetű feltöltés. Fontos, a laza szerkezet nem azt jelenti, hogy lazán bedobáljuk és kész, ezt is tömöríteni kell, hogy megfelelő tartása legyen. Itt a vízvezető képességére utaltam, át tud szivárogni rajta a talaj-, vagy csapadékvíz.
A dréncsővet messze el kell vezetni a háztól olyan helyre, ahol a talaj el tudja nyelni a feles vizet. Erre is van több megoldás:
- lejtős telek esetén adott a dolog, el a háztól lejtirányba,
- ha nincs lejtő akkor a cső végéhez - messze a háztól - egy legalább köbméteres, széles. lapos gödröt kiásni és azt feltölteni kaviccsal. A kavicsréteg tetejére geotextilia. hogy ne mossa be az eső a földet a kavicságyba és ezt visszatölteni földdel. Ha nem nagyon agyagos a föld, akkor ezen a részen szépen elszivárog a háztól a víz. Fontos, ennek a gödörnek az alja jóval alacsonyabban legyen a ház körüli dréncsőnél, a kifolyó cső teteje meg a kavicságy tetejénél legyen, tehát az elvezetett víz a csőből is lefele folyjon.
- ha a kavicságyas elnyelető nem működik, vagy nem lehetséges a kiépítése, akkor érdemes egy aknát építeni betonból, vagy kútgyűrűből és az oda folyó vizet egy automata (szintkapcsolós) szivattyúval csatornába, vagy vízelvezető árokba küldeni. Az elvezető csövet is érdemes föld alatt vinni, ne fagyjon el télen.

Ahol alacsony a talajvízszint, ott olyan módszer is hatásos lehet, hogy a fal mellett legalább 1 m mély és fél méter széles gödröt kell ásni, ezt kibélelni geotextíliával és feltölteni az előbb említett kaviccsal, majd lezárni a tetejét is geotextíliával. Erre vagy föld, vagy murva, vagy betonjárda kerüljön, aminek az esése gyorsan elvezeti a felszíni vizet a ház falától. Ez a kavicsréteg elvezeti a fal közeléből mélyebb rétegekbe a vizet, ahol már nem áztatja a falat. A geotextília azért fontos, mert ha a föld a talajvízzel visszakerül a kavicsrétegbe, megszűnik az antikapilláris hatása és a víz újra felkúszik a kiindulási szintre. A kavicságyban a vízmozgás csak lefelé irányulhat, különben nincs értelme.
Ez a módszer csak akkor alkalmazható, ha a talaj eléggé kötött és erős, a kiásott részen nem omlik be, amíg a kavicstöltés nem stabilizálja újra. Itt érdemes csak annyit egyszerre kiásni, amit még aznap vissza lehet tölteni, nehogy elinduljon a föld, mert akkor repednek a falak. A visszatöltés alaposan be kell döngölni, a feltöltés közben rétegenként, többször. Olyan stabilnak kell lennie , mint a kiásott föld volt, különben mozgolódni kezd.

A képeken - ahol látszik a tető -, nem láttam ereszcsatornát. Ezt mindenképp pótolni kell, mert a tetőről lefolyó víz áztatja a falat és a fal környéki földréteget. A tető túlnyúlása is fontos lenne, mert ez megakadályozhatná a csapadék fal közelbe jutását.

http://www.terrametal.hu/index.php/termekkatalogus.html?page=shop.browse&category_id=9
http://ezermester.hu/cikk-3299/Vedekezes_a_felszini_vizek_ellen
http://www.gyoriotthon.hu/index.php?mn=hu,kat,cikk@show&cikkid=2858&kezdokategoria=177
http://ezermester.hu/cikk-5819/Viztereles_es_vizelvezetes_szivarogtato_blokkokkal
akkor az ereszcsatornát mindenképp fogom pótolni avval kezdem ez árba nem tudom menyibe kerülne rá utána meg alkalmazzam az említett módszerét ? lehet ez jobb kivitelezés lenne mint a láncfűrésszel bele vágni a falba mert el is csúszhat ahogy írta nekem
Meg megtudná nekem mondani körülbelül menyibe kerülne erre a csatorna ha meg venném ?
http://youtu.be/yLJYpBkg7OE

erre a fajta vízszigetelésre gondolt ?
axe1985 írta: akkor az ereszcsatornát mindenképp fogom pótolni avval kezdem ez árba nem tudom menyibe kerülne rá utána meg alkalmazzam az említett módszerét ? lehet ez jobb kivitelezés lenne mint a láncfűrésszel bele vágni a falba mert el is csúszhat ahogy írta nekem


Ehhez statikusnak kellene látni a házat, ő tudná megállapítani a falak statikai állapotát. Én tartanék a megcsúszástól, de nem zárható ki a beavatkozás sikere sem. A talajvíz elvezetés szokott segíteni ilyen problémákon, mert a fal víz utánpótlását erősen csökkenti.
Itt csak arról van szó, hogy elvezetik az alap és a fal közeléből a talajvíz jó részét.

A csövek árát ki kell számolni. Fel kell mérni a ház körbecsövezéséhez és a víz elvezetéséhez hány méter cső és hány db idom szükséges.
Az árakhoz némi segítség reprezentatív céllal, az első találat amit a Google kidobott (nettó árak!):

http://www.tubatrade.hu/hu/csatorna-es-lefolyo-csorendszerek/csatornacsovek-es-idomok-menu.html

Dréncső árak:

http://www.terrametal.hu/index.php/drencs-arak.html

Az árak üzletenként és városonként eltérhetnek, de arányaiban meghatározhatók. Ehhez még jön a kavics és a szállítás ára. A szükséges mennyiséget szintén ki kell számolni az árok méreteiből.
axe1985 írta: http://youtu.be/yLJYpBkg7OE

erre a fajta vízszigetelésre gondolt ?


Igen, de a téglafal ha nincs szétázva nagyon, akkor egy ideig megáll a levegőben is, míg a vályognál ez kétséges lehet.
ennek a cső vezetésnek nem nagyon értem a lényegét ez képes annyira elvezetni a vizet hogy ne vizesedjen a fal , a kor ezt a ház mind a 4 oldalára csináljam meg ?
Igen, ezzel körbe kell venni a házat, hogy erről a területről elvezesse a felesleges talajvizet. Szárazabb altalaj miatt a falak sem nedvesednek annyira. De ez csak egy - házilagosan is elkészíthető - megoldás, ami segíthet, nem biztos, ez lesz a nagybetűs megoldás.
Meg lehet nézni mennyire vizes a föld. Ásni kell egy méteres gödröt és megnézni mennyire vizes a talaj lefelé menve, illetve mennyi víz gyűlik meg a gödör alján. Eső, hó ne menjen bele. Ha a gödör nem mutat túlzott nedvességet, akkor valamelyik szigetelés módot érdemes megcélozni.
ezt meg fogom oldani ki próbálom ások egy méteres gödröt valamelyik pontjára el helyezem ha nem gyűlik meg vízzel akkor lehet elég lesz a ereszcsatorna helyre állítása szerintem .

Szerinted mit tanácsolsz ha nem gyűlik meg ez a 1 méteres gödör vízzel ?
93 hozzászólás Oldal: 3 / 7

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég