Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
750 hozzászólás Oldal: 40 / 50
Előző 1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 50 Következő
A kapcsolgatás nem gond, akár milyen bonyolult is legyen azt meg tudom oldani. A kérdés inkább az, hogy villanyboylerrel is megoldható e. Majd amikor lesz puffer tartályom akkor az kiválthatja a boylert is.
A veszteséget nem időkapcsolóval, hanem hőmérséklet méréssel oldanám meg. Ha a cirkulációs vezeték hőmérséklete a beállított hőfok alá esik, akkor beindítom a szivattyút.
Ez így helytálló nem?
A vllanybojlerbe be kell szerelni egy rézspirált, amin a kazán melegvize áthalad felfűtve a bojler vizét. Az elektromos fűtőtest maradjon meg szükség esetére, meg amikor már nem fűtesz.
Rézspirálok különböző bojlertípusokba:
http://g-energia.hu/
http://g-energia.hu/content/param%C3%A9terek-%C3%A9s-%C3%A1rak

A használati melegvíz keringetését azért érdemes időzíteni, mert nap közben feleslegesen fűtené a falakat (hiába szigetelsz, azért elszökik a meleg) és így hűti a bojler vizét. Időzítésen kívüli keringetést is megoldhatod, ha a csap közelébe egy kapcsolóval elindítod a keringetést.
Időzítővel pl. lépcsőházi automatával is megoldhatod, és nem kell figyelned, hogy leállítsd a keringetést.
Jó ötlet, köszönöm!
Esetleg van ehhez vízoldali kapcsolási rajz?
Plaszlo írta:
Tomi6975 írta: Köszönöm a választ ,de ha valakinek van még ötlete kiváncsian várom .
Nem igazán tudom mit tegyünk ha ez így van ahogy gondolod.......


Üdv!
Sajnos pedig nagyon így fest a dolog. A gravitációs rendszerben nagyon sok víz van, ahhoz teljesítmény kell, hogy gyorsan felfűtse. Egy ekkora szigeteletlen házhoz egy ilyen teljesítményű gázkazán valószínűleg elég lenne a folyamatos üzeme miatt, de vegyestüzelésűvel szerintem kevés. Itt viszonylag rövid idő alatt kell az egész rendszert felmelegíteni amihez sok hő kell, miközben a radiátorok a kazán ellen dolgoznak.
Úgy gondolom, megoldást egy nagyobb teljesítményű kazán jelentene, vagy a folyamatos fűtés.


Üdv mindenkinek és BUÉK !!
Nos megy a teszt ezerrel ,két szobában lezártuk fullra a radiátorokat így, a totyas28nak kb 602m kellene kifűteni , nem sikerül.....
A víz nem megy 60 C fölé.
A füstcsőbe beraktam egy féltéglát fojtás gyanánt a tűz így is vidáman ég a tűz dübörög a víz stagnál 60 C-on.
Egyszerűen nem értem ,egy ekkora kazán nem tud 60 2m-t , szerintem ez vicc . :shock:
Jó lenne valami megoldás , ötleteket várok még mindig .

Köszönettel , Tamás
Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok.
Családi házunkban a a fűtéscsövek műanyag csövek lesznek, amelyek a padló alatt futnak majd. Jelenleg arról próbálok dönteni, hogy pontosan milyen típusúak legyenek ezek a csövek. Több helyen próbáltam infóhoz jutni, de ezek inkább összezavartak, mintsem hogy segítettek volna.Valaki meg tudná mondani, hogy mi a különbség a PPR, PEX, PEXAL csövek között? Esetleg melyiket lenne érdemesebb használni?

Előre is köszönöm!
ngyrpd jan. 23-i kérdésére:
U.n. oxigéndiffúzió mentes csövet szokás használni, ami ma 5 rétegű műanyag csövet jeent. A PEx és a PP használati melegvízre jó, de érdemes a szerelőtől megérdeklődni, ő mivel dolgozik, az lesz nála a legolcsóbb. A padlóban elosztáshoz jól szigetelt csövek kellenek, a föld felé is és a padló felé is, különben padlófűtésként működik, de ellenőrizhetetlen hőmérséklettel. Fűtetlen helyiségek alatt még jobb szigetelés kell, pl. éléskamra alatt (ne legyen meleg a kamra).
Sziasztok!

Végigolvastam mind a 40 oldalt, így nem sok kérdésem maradt.
Meglévő rendszert szeretnék felújítani, bővíteni. A jelenlegi rézcsöves megoldást szeretném osztó gyűjtősre alakítani és egy darab új radiátor kerülne be a rendszerbe. Sima turbós gázkazánról van szó (Saunier Duval combitek F24) és 5 darab radiátor lesz a bővítéssel együtt. Minden radiátor külön kört kap majd. Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem hogy szükséges- e olyan osztó gyüjtőt vennem ami szeleppel is el van látva, vagy ilyen kis rendszernél nem befolyásolja a szelep nélküli az áramlást? A legközelebbi radiátor kb fél méterre a legtávolabbi pedig olyan 15 méterre esik a kazántól. Minden radiátoron lesz termofejes szelep kivéve a legtávolabbit mert ott szobatermosztát lesz. (Jelenleg a kazánon tekergetem az előremenő víz hőmérsékletét). Még egy kérdés automata légtelenítőt minden radiátorra gondoltam felszerelni ez jó így? Vagy tegyek még máshova is pl az osztó gyűjtő végére?
(5/4- es lenne az oszto/gy. 16ötrétegű minden radiátorhoz...)
Köszönöm előre is a segítséget!
Üdv!
Radiátoros rendszernél a radiátor alsó, torlószelepével tudod az áramlási viszonyokat beállítani. Padlófűtésnél szoktak az egyes köröknél áramlásszabályozó szelepeket alkalmazni, hogy a különböző méretű, vagy hőigényű köröket össze lehessen hangolni.
A radiátorokra nem raknék automata légtelenítő szelepet, mert ha jó a rendszer nincs szükség rá, másrészt elég csúnya. Viszont kézi légtelenítőt mindenképp rakj mindegyikre.
A termoszelepekkel vigyázz, nehogy nagyon lefogják a vízkört, ha sorban lezárnak.
Akkor ha pl mind a 4 termofejes lezár teljesen (ami nem kizárt mert van egy kandalló is hődobbal ami elég szépen felfűti majdnem az egész házat) és csak egy marad nyitva ahol a szoba termosztát van akkor ez milyen hatással lesz a rendszerre? Ja és a fürdőben jelenleg is ki van zárva teljesen a radiátor mert a kandalló bőven felfűti, mióta felkerült 10 cm 39 es gyapot a betonfödémre. Amúgy tervezek még egy 10 centis réteget felteríteni és a homlokzatszigetelést is megcsináltuk már 8cm es polisztirollal (B30- as falazat). Nyílászáró csere is tervben van 2-3 éven belül.
Köszönöm a segítséget!

Üdv: Tamás
Nem szerencsés helyzet, az egész vízmennyiséget azon az egy radiátoron kell átpréselnie. Leterheli a szivattyút (ebbe még nem adaptív szivattyú van szerelve) és mivel egy radiátor kicsi lesz mint hőleadó egység, hiába modulál le a kazán az alsó értékre, valószínűleg ki-be kapcsolgat, míg a szobatermosztát le nem kapcsolja a kazánt.
Gyakorlatilag így túlméretezett lesz a kazánod a rendszerhez képest.
A kandalló nem tudja kifűteni az egész házat?
A kandallót kb 1 hónapja kötöttem be, de az egész házat nem fűti fel a kívánt hőmérsékletre legalább is a kinti -10 fokos hőmérsékletnél nem bírta csak ha a radiátorok is mentek 50 fokos vizzel. A kisbabák miatt kell a 22-23 fok. Lehet túl nagy teljesítményű kandallót vettem 8kw- os öntöttvas. A folyosón van elhelyezve hátsó kivezetésű ami átmegy a kisszobába ahol a hődob van rácsatlakoztatva és úgy a kéménybe. Itt simán csinál 20-21 fokot csak a hődob zárt szobaajtóval.
Mi lenne a megfelelő megoldás? Kazáncsere kondenzációsra? A ház hasznos alapterülete 80 nm. Ahol a hődob van oda tenném az új radiátort. Reggelre azért csak hűl picit a levegő és akkor a radiátor segítene.
Üdv!

Ez a "vegyes" rendszer annyiban nem szerencsés, hogy a gázfűtést bezavarja. Mondanám, hogy elég lenne egy kisebb teljesítményű gázkazán, de arra az eshetőségekre is kell számítani, hogy csak a cirkónak kell az egész házat kifűteni és akár - 10, -15 fokban.
Egyelőre hagyd a kazánt. A radiátorokat az alacsonyabb hőmérsékletű fűtési rendszerre (kondenzációs kazán) méretezd és a teljes hőszigetelés után mérd fel a házad fűtési igényét. Majd ahhoz vegyél új kondenzációs kazánt. Nálad fontos lesz a széles modulációs tartomány, hogy kandallós fűtés mellett tudjon egész kis teljesítménnyel is temperálni a messzebb lévő szobákban. A szobatermosztátot olyan szobába helyezd el, ahová nem ér el a kandalló hője.
Igazából először a szigetelést és a nyílászárók cseréjét kellene befejezned, majd az új jellemzők alapján átalakítani a fűtési rendszert (radiátorok, kazáncsere). Elképzelhető, hogy a jelenlegi radiátorok is elegendőek lesznek az alacsony hőmérsékletű fűtési rendszerbe a kisebb hőveszteség miatt.
Írtam, hogy a boylert kivinném a kazánházba, a ház és a kazánház között 4m távolság van, a csöveket a földbe akarom vinni milyen megoldással szokás ezt kivitelezni?
A lehetőségeim:

-A már meglévő fűtéscső alagútban 9mm kflex csőhéllyal? ( afűtéscső szétázott régi üveggyapot szigetelését úgyis cserélni kell)
-Külön nyomvonal és 110-es csőbe behúzni az 5 rétegű csöveket +csőhély?

Ha a meglévő alagútba vinném akkor is lenne 1.5 m szakasz, ahol a földben menne, amíg elérem az alagutat.

Van jobb megoldás erre?
Azt Te látod, hol fér el jobban, hol tudod könnyebben vezetni, kell-e föld alatt vezeti. De ha föld alatt vezeted, akkor arra ügyelj, hogy ne tudjon csapadék bekerülni, mert ha megáll a víz a föld alatti csőben, hiába a szigetelés, a talajt fogja fűteni. Érdemes magát az "alagút" cső szabadon álló részét is szigetelni, hogy télen ne csapódjon le a pára a cső falán, mert lefolyva nem tesz jót a szigetelésnek.
Plaszlo írta: Üdv!
Miért kell a hőcserélő a padlófűtés körbe?
Szerintem hidraulikus váltóval kellene megoldani az elválasztást és a padlófűtés körbe vezérelt szivattyút rakni. Akkor nem zavarja meg a kazán szivattyújának működését.

http://www.vgfszaklap.hu/lapszamok/2012/marcius/mire-is-jo-a-hidraulikus-valto


Köszönöm a tanácsot, hosszas noszogatással sikerült rávenni a gépész kivitelezőt, hogy cserélje ki a hőcserélőt hidraulikus váltóra. Így jelentősen jobb a helyzet, olyan 57°C víz a kazán körön (a hidraulikus váltó bemenetén mérve) eredményez egy 43°C vizet a padlófűtés körben. Még így is viszonylag lassú a felmelegedés, olyan körülbelül 2-3 óra alatt megy fel 1 fokot a hőmérséklet (kint 0°C), de nem is tudom mi számít jó dinamikának egy padlófűtésnél.

Üdvözlettel
Géza
Előző 1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 50 Következő
750 hozzászólás Oldal: 40 / 50

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég