Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
750 hozzászólás Oldal: 7 / 50
Előző 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 50 Következő
Üdvözök minden fórumozót, pár éve már kaptam itt hasznos segítségeket, most újra lenne pár kérdésem a szakikhoz :)

A körülmények: A lakás közepesen szigetet (vastag falak, szar ablakok, cseréjükre nincs keret :cry: ), 2 szoba, konyha, fürdő, össz.: 60 m2. Összesen 4 radiátor+1 törölközőszárító fogja alkotni a rendszert. Pár éve egy kicsivel kisebb (3 radiátor) rendszert sikeresen összehoztam, ott 18-as, ötrétegű csövet használtam, osztó nélkül, és nem tapasztaltam nagy eltéréseket a radiátorok hőmérséklete között. Gáz kombinált kazán lesz.

A kérdéseim:

:?: Szükséges/hasznos-e ekkora rendszerhez osztót használni, vagy lehet 1 körön az egész? Ezen gondolkodom már egy ideje, és arra jutottam, hogy az osztó egyszerűbb, precízebb, de sokkal több cső kell hozzá, mivel a kazán a lakás egyik végében lesz, így az első szobában 4-6 cső menne át. Viszont osztó nélkül meg szűkítők kellenek, amik plusz költséget és plusz kötési pontot is jelentenek. Lehet ez másnak evidens lenne, de mivel a sajátom lesz, inkább kérdezek, lehet banális dolgot :?
:?: Mekkora csőátmérő javasolt osztó esetén, illetve ha nem lenne osztó? Utóbbi esetben hány fokozatban csökkentsem az átmérőt?

+1 :?: : Ha az osztó mellett döntenék, mire kell figyelnem a bekötésnél, vagy a használatnál? Még sosem volt ilyesmivel dolgom.

Előre is köszönöm a rám szánt időtöket :)
Köszi Jocee a választ.Mindenképp szerelővel csináltatnám,csak azért jó tudni,mik az árak,mert nem szeretnék dupla pénzt fizetni. Lehet másik házat nézek,mert nagyon necces a tető és attól jobban félek,mint bármi mástól. Azért ha aktuális lesz a fütés szerelés,mindenképp jelentkezek egy kis tanácsért. :D Erről a faelgázosítóról már olvastam és nagyon tetszik. Az ember nem 5 évente csinál fűtést,ezért szerintem amit írtál árat,nem vészes.
Mégegyszer köszike.Szép napot!
Kriszta
Kedves Csaba!

Ha nem akarsz osztós megoldást, akkor nézdd meg a Tichelmann féle rendszert:
Kép
"Azt a kétcsöves rendszert, ahol az azonos szinten lévő minden egyes fűtőtesthez azonos elosztó csőhossz tartozik, Tichelmann-rendszernek nevezik.


Azt a kétcsöves rendszert, ahol az azonos szinten lévő minden egyes fűtőtesthez azonos elosztó csőhossz tartozik, (előremenő + visszatérő vezeték, a szivattyútól a fűtőtesten keresztül vissza a szivattyúhoz) Tichelmann- rendszernek nevezik. A rendszert általában fordított visszatérő rendszernek is nevezik.

Azok a fűtőtestek, amelyeknél az előremenő vezeték a szivattyútól mérve rövid, arányosan hosszabb visszatérő csővel rendelkeznek. Ennek a fordítottja igaz a legtávolabb lévő fűtőtestre. Ez egyenlő ellenállást és ezáltal többé-kevésbé azonos szállítási teljesítményt jelent a fűtőtestekben. Következésképpen üzembe helyezéskor a vízáramot nem kell minden egyes fűtőtestnél egyedileg beállítani Ez azonban általában hosszabb és bonyolultabb csőszereléshez és ezzel a rendszer nagyobb költségeihez vezet."

Az ablakokat nem kell cserélni szerintem, de a nútmarásos gumiprofilos felújítás nagyon jó alternatíva.

Nem nagyon értem a szűkítőket a hagyományos rendszeres szerelés esetén sem, mert a radiátorok alsó szelepe alkalmas az aktuális ágak tömegáram szabályzására.
Sziasztok!
Központi fűtésem osztóval van megoldva , 9 tagos. Kb.2 évvel ezelőtt leállt egy radiátorom nem fűtött aztán a következő és szépen sorban kezdenek megállni .Először az alja nem fűt a radiátoroknak, aztán már a teteje sem .Most ott tartunk hogy 3 radiátor teljesen hideg ,kettőnek a teteje fűt csak. Voltak légtelenítve is. A csövek az ajzatbetonban mennek. Mi lehet a hiba?
Üdv!

Csak tippelek, de elképzelhető, hogy a betonban futó csövekbe levegő került, és a keringető szivattyú nem képes kidolgozni azt a radiátorok felé, miközben a rendszerben lévő nyomás állandó, és légtelenítésnél is víz jön, levegő helyett.
Hivatalból azt várná az ember a szivattyútól, hogy mindenhol egyenletesen eloszlatva dolgozik, a gyakorlatban az elosztó miatt azonban a végén elhelyezett radiátorokba jut el legnehezebben vagy legkésőbb a melegvíz. Én hasonlóként jártam, amikor a fűtést évekkel ezelőtt kiegészítettük vegyes tüzeléssel, és a szakember barátom kapkodva töltötte fel a rendszert. A gondra fűtési idény kezdetén derült fény. Minden megfelelően fűtő radiátort elzárva sikerült a légdugót megszüntetni.
Ilyen akkor is keletkezhet, ha vegyes tüzelésnél, ha nem is forr fel a víz, de annak közeli helyzetébe kerül, és az apró légbuborékokat az automatikus légtelenő sem engedi ki a rendszerből.

Remélem sikerül valamilyen formában megszüntetni a problémát.
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Sziasztok!

Nem szakérteni, vagy magamat reklámozni regisztráltam.
Nem is szeretném itt osztani az észt, de úgy látom, eléggé hiányosak az ismeretek a MIKA kazánokkal kapcsolatban,
ezért ha valakinek információra lenne szüksége ezzel kapcsolatban, akkor szívesen megosztom én is az eddigi tapasztalataimat.
Szerelőimmel eddig több mint száz lakásba építettünk ki új fűtési rendszert ezzel a kazánnal.

M.G.
Szia.
Nem kell osztani az észt, de ha úgy érzed kiigazíthatnád a hiányos ismereteinket. Szerintem megérdemel a MIKA kazán ennyit, és ha jó szívvel segítesz, munkád is jöhet innen, csak regisztráld magad a szakemberek között. Részemről támogatom a MIKA kazán értelmes reklámozását, megismertetését, mivel sokaknak segíthet még komfortossá tenni a lakásukat megfizethető áron. Ismerjék meg sokan ezt a nagyszerű kis szerkentyűt.
Yocee is rácuppant a MIKA kazánra, gyorsan ki is tanulta a szakmát. Több jó szakember is elfér egy fórumban, ha nem egymást szekálják. :wink: 8)
Ahoi!

Kicsit eltérő témában kérdeznék hátha valaki tud segiteni, mégis fütés a téma...
Terrárium hőszabályozásához szeretnék használni egy programozható termosztátot. A termoszon beprogramozom mikor milyen fok kellene , a melegitést egy infrapaplan és egy kerámialámpa adná a kazán helyett, ezeket kapcsolná be ha kell.
A lényeg az hogy az érzékelő kivezethető legyen , tehát a termosztát hőérzékelőjét egy kábelen kivezettem , hogy a mérési pont a terráriumban legyen , a kapcsoloegység pedig kivül.
A terv az volt hogy veszek egy sima computherm cuccost , a hőelemet kiforrasztom és egy vékony kéteres kábelen / amugy hangszórókábel , kb 0,1 mm vastag az érpár nem is vastagabb mint a hőelem lába / , ami kb 1,5m hosszú felragasztom bent.
Persze ez szép is lenne csak most nem mér a drága .... . Egy Hi jel jelenik meg a kijelzön. Ha visszarakom a helyére jol müxik a rendszer.
A kérdés az hogy akkor a kábel és a hoelem ellenállás együtt túl nagy és ez hogyan orvosolható vagy szerezzek egy másik érzékelöt ami eleve külső illetve a kábellel együtt a megfelelő ellenállást ?
Gondolom valamilyen ellenállásérték figyeléssel méri a külső hőmérsékletet a cucc.
Csak be kéne kicsit csapni a rendszert......... :)
Valaki tud valami okosságot ajánlani ?
Hi!
Vastagabb kábellel próbáld ki, hogy a vezeték ellenállása ne, vagy csak minimálisan változtassa meg a hőelem értékét.
Kösszi , igy már prímán müködik.

Ajánlom a megoldást mindenkinek aki terráriumot akar olcson programozható fütéssel pl sisakos kaméleonnak :) . A hat programmal bőven megoldható nappali és éjszakai klima kialakitása .

Computherm q7 kivezetett termoellenállással méri a höt és kapcsolja a kerámialámpa+infrapaplan fütést .
A párásitást meg locsolást egy mini cooper :) fényszórómosótartály és szivattyú adja, ezt porlasztja egy clin ablakmosó szórófej , sima idökapcsolós dugaljba kötve .
Kb 15e-ből megoldható igy az önmüködő klimatizálás , akar nyaralaskor is magara lehetne hagyni az állatot ,csak el ne felejtsétek a tücsköket ....
Tisztelt fórumozó ezermesterek!
Jómagam is szeretném "házilag" megoldani a központi fűtést. Már a radiátorokat és a kazánt is beszereztem, most szeretném a csöveket is megvenni. Arra a döntésre jutottam, hogy acél cső lesz, mert sok kell belőle és lényegesen olcsóbb mint a réz, és a hegesztés, hajlítás nem jelent gondot.A rendszerben 12db radiátor lesz /zárt rendszert/. Hosszas tervezés után a legegyszerűbb megoldásnak az bizonyult ha a padláson vezetem el a csöveket természetesen jól szigetelve.A tervem az, hogy középen fut egy gerinc és erről a radiátorokhoz leágazás így a lakásban a radiátor mellett lesz 2 függőleges cső és ennyi a többi a padláson. Ami biztos hogy a leágazásokhoz 1/2"-os csövet használnék, viszont a gerinc cső vastagságára kettő verzióm is van:1. 5/8"-os cső és a leágazásoknál berakni 3/4"-s darabokat /minél kisebb legyen a felfűtendő víz menyisége/. 2. az egész gerincet 3/4"-s csőből. A gerinc hossza 21m. Ez az egyik amin agyalok, a másik- nagy baj-e ha egy leágazásra 2 radiátort kötök, hogy ne kelljen 4 csövet lehozni egy helységbe /a 2 radiátor egymás mellett lenne s közötte a cső/. Végül egy dolog maradt hátra egyenlőre /fejembe kérdés/ hogyan töltsem fel a rendszert a nyomáspróba után? Szeretném a véleményeteket kérni az egészről. Előre is köszönöm válaszotokat!
A fene ezt a hülye tapiegeret, egy rossz mozdulat és elveszett minden, amit eddig írtam. :twisted: :twisted:

ÜDV!

Sajnálom, de nekem ez nagyon nem tetsző terv. Nem vagyok fűtésszerelő, de én biztos megpróbálnék keresni jobb megoldást.
Csak néhány dolog, ami nem tetszik:
- 21 m-es gerinccső. Ezt ha egy oldalról táplálod meg, illene több lépcsőben szűkíteni a vége felé haladva, hogy nagyjából arányos vízáramot lehessen biztosítani a leágazások között, különben a végén lévő radiátorok hidegen maradnak. Én megpróbálnék inkább osztós rendszerben gondolkozni.
- nagy lesz a rendszer hővesztesége a szigetelés ellenére és egy hosszabb hideg, téli áramszünet esetén fagyveszélyes is lehet.
- légtelenítése gondot fog okozni, mivel a legmagasabb pont már bőven a hideg térben lesz, hiába a hőszigetelés, elfagyhat.
- a belső vezetékezésű fűtésrendszer csöveinek vesztesége is a belteret fűti, itt meg a hőszigetelés ellenére a szabadba fog távozni.
- vascsővel sem vagyok kibékülve az olcsósága ellenére.

Vannak a fórumon szakemberek, remélem adnak jó tanácsot, de amíg csak az elképzelésedet ismerjük és semmit a házról, addig nehéz bármi hasznosat mondani.
Üdvözlök mindenkit!

A következő a problémám. C18 cirkó kazán maximum 40 fokig melegíti fel a vizet. Amit észrevettem, hogy a gázsor (vagy minek nevezzem :) ) ahol ég el a gáz, nem "egészségesen" teszi ezt, hanem mintha pislákolna, a végein már szinte alig van láng. Mi lehet a gond?

Induláskor (amikor az őrláng begyújtja) akkor is csak a középső két oszlop gyullad be először (ami az őrlánggal szemben van), és csak nagy nehezen a többi.

Köszönettel,
Ferenc.
Üdv
Nekem c40 van azon van egy lángállító csavar középen. Azt a gombot veszi körül a csavar amit nyomni kell begyújtáskor. Kontraanyával és festékplombával rögzített ha még nem piszkálta senki. Igazából a gomb amit nyomsz annak a mozgását határolja és úgy állít lángot. Azért célszerű lenne szakival is megnézetni ha nem értesz hozzá mert lehet hogy sok év porát sem ártana kitakarítani nem beszélve a belerakott pók és más rovarfészkekről a nyári leállást követően. Nekem pl az őrláng 6mm-es csövébe fészkeli be magát évről évre valami. Rutinból már azzal kezdem a szezont hogy kipucolom belőle a beleszőtt dugót de rovart sosem találtam :)
Hálásan köszönöm, ezt a csavart kerestem, de biztosan meg nem találtam volna, jól eldugták.
Most sokkal szebb a lángkép (víz is melegszik jobban). Most az jött elő, hogy ahol az őrláng van, ott 2-3 centivel magasabb a láng, mint máshol. Ez gondot okozhat? Vagy e miatt ne aggódjak?
(Persze ez csak akkor amikor elindult a fűtés, amúgy az őrláng rendesen ég alaphelyzetben.)

Szakit is kihívok persze, sajnos nem olcsó mulatság itt pesten alsó hangon 15 ezret elkérnek bármiért. Tavaly volt karban tartva.
Előző 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 50 Következő
750 hozzászólás Oldal: 7 / 50

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 69 vendég

cron