Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
73 hozzászólás Oldal: 5 / 5
Üdv!

AutoCad? Ágyúval verébre? Ajánlom a sketchup-t gyorsan és egyszerűen használható, nem mondom, hogy veri az előzőt, vagy akár egy ArchiCad-t, de sok mindenre magam is használom, kb egy óra alatt meg lehet érteni az alapokat, és kellően flexibilis. Ezzel is pikk-pakk lehet árnyékolni, amatőr szinten, szerintem, tökéletes.
További jó munkát!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Hát igen, tudom hogy az autcad kicsit durva a feladathoz, de pár évvel ezelött azzal már dolgoztam, mást meg még egyáltalán nem használtam. Mindenesetre egyelőre van időm, kipróbálom a sketchupot is.
Sikerült elkészülnöm egy előzetes tervvel, ezen már látszik, hogy nagyjából miben gondolkodom. Bár most úgy néz ki, hogy nagyobb a helyszínen az alap, úgyhogy biztos lesz még módosítás.

Csatolmányok

Üdv. Szakik!
Újra segítségre lenne szükségem.
Beépítettem a teraszt, szigetelés kész, külső szigetelésként nikecellt tettem rá, közte 0,5m-ként párnafák (tetőléc) függőlegesen.
Rönkház profillal (lambériával) szeretném burkolni, amit megvásároltam, lekezeltem. (24x116x4000mm)
Ahol a lambériát vettem, nincs rögzítőjük, kapcsuk, és a lambéria kapcsot nem is ajánlották, azt mondták a drasztikus módszer a legjobb, csavarozzam fel. Viszont akkor látszanak a csavarfejek, ami szerintem esztétikailag rontana rajta.
Azt szeretném megkérdezni, van-e valakinek ötlete, mivel lehetne ezt megoldani, hogy hosszú távon tartósan tudjam rögzíteni?
Van kompresszorom, és hozzá pneumatikus szögbelövőm. Van szeg és "U" szeg is hozzá. Ez esetleg megtartja?
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv!

Régen sem volt kapocs, anno ezt rejtett szegeléssel oldották meg. Helyi szeg kereskedésben venni kell 15 vagy max 20-as szeget, a szükséges mennyiségben, egy 100 vagy inkább 120 szeg hegyes végét pedig reszelővel síkba kell reszelni, de csak annyira, hogy ne legyen nagyobb, mint a 15-ös szeg feje. Ahol a lambéria felfekszik a párnafázásra, ott lehet a nútba ferdén beütött szeggel felrögzíteni, ha beértünk a nútba, akkor az előbb előkészített szeggel lehet folytatni. A legjobb, ha egy 50-60 körülivel a beütési ponton még elő is ütünk neki, így biztosan nem reped el a lambéria. Macerásnak tűnik, de anno én 10 valahány évvel így raktam fel a lakásban mindenhol a lambériát, és nem úgy néz ki, mint ami le akar esni :D. Előfordul, hogy a fa szála elviszi a szeg hegyét, ilyenkor érdemes egy kicsit begörbíteni, még beütés előtt, így biztosabb a tartás és valóban helyére ütjük úgy, hogy a görbület a párnafa irányába vigye a szeg végét. Végig ütve a lécet, érdemes megpróbálni, mennyire tart, bizonytalanság esetén inkább kapjon még egyet az adott részen.
Remélem érthető a leírás, a kezdet mindig nehéz, érdemes ketten csinálni, mert az első rögzítésnél ellen kell tartani, el ne mozduljon a helyéről, de messze szebb megoldás, mint a csavarozás.
Jó munkát!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Sziasztok!

Faház vásárlás előtt állunk, és igyekszünk mindennek utána nézni, nehogy később megbánjuk.
Egy szendvics szerkezetű gyönyörű faház (Erdélyből hozott alapanyaggal), 2 szintes, jelenleg gázfűtésű.
Szerkezete és szigetelése jelenleg ez:
A falak szerkezete:
1) külső burkolatok:
- visszintes fa lambéria ( 22-45 mm vastagságban )
2) faváz tartószerkezet
A tartószerkezet mindkét oldalán 25 mm es deszka borítás
3) szigetelés
-10 cm kőzetgyapot szigetelés
- +5 cm kőzetgyapot a belső oldalon
4) párazáró fólia
5) belső burkolatok
-függőleges fa lambéria( 22 mm vastagságban )

Kb. azt számoltuk, hogy így annyit tud, mint egy porotherm téglaház 5 cm-es szigeteléssel.
Hővezetési ellenállás R = 1/l 2,06..3m2K/W
Hővezetési tényező k = 1/R 0,33..0,49 W/m2K

AZ A KÉRDÉS, HOGY LEHETSÉGES-E ENNEK A FAHÁZNAK AZ UTÓLAGOS PLUSZ SZIGETELÉSE??? ARRA VAN -E LEHETŐSÉG, HOGY LEVESSZÜK A KÜLSŐ FA LAMBÉRIÁT, ÉS ALÁ BETENNI MÉG + 5 CM KŐZETGYAPOT RÉTEGET?

MI A TAPASZTALATOTOK EBBEN?

A válaszokat nagyon várom, és köszönöm!
Éva
Üdv!
Persze lehetséges, csak kérdés megér-e ennyi munkát és költséget? 5 cm plusz szigetelés nem fog annyit dobni rajta, mint amennyi munka lesz vele.
Érdekes kialakítása van, úgyis mondhatnám nem túl szerencsés. A szendvicsszerkezetre a külső oldalán rakják a plusz szigetelést, hogy a fa szerkezetet kímélje a külső hőmérsékletváltozástól és csökkentse a hőhidasságot. A fa hőszigetelőképessége jóval alacsonyabb mint a kőzetgyapoté, így nagy hidegben előfordulhat, hogy a faszerkezet harmatponti hőmérséklet alá hűl és a belső szigetelés alatt kicsapódik rajta a pára. Ez ellen véd a belső párazáró fólia, kérdés mennyire alaposan készítették el.
Tehát ebből a szempontból mindenképp jót tesz a háznak, az 5 (vagy akár 10) cm. külső szigetelés, ami védeni fogja a nagy hőingadozástól faszerkezetet és csökkenti a hőhidasságát.

Gondolom még nem éltetek faházban. A könnyűszerkezetes faház nem azonos a (vastag) gerendaházzal és főleg nem a téglaházzal. Itt nincs hőtároló tömeg, ami a téglaházban a tégla. Tehát akármennyire szigetelitek, sokkal gyorsabban követi a kinti hőmérsékletváltozást, mint egy vastag téglaszerkezetű ház. Ősszel hamarabb kell kezdeni a fűtést, viszont tavasszal hamarabb fel is melegszik. Nyáron is érződik a hatás, este szellőztetni kell, nincs hőtároló tömeg, ami késlelteti a felmelegedést. Viszont éppen ebből fakadóan este hamarabb le is hűthető szellőztetéssel. A külső zajok is jobban behallatszanak, a vastag téglafal elég sok zajt el tud nyelni. Ezeket érdemes megfontolni és ezek tudatában dönteni. Nem rosszabb, csak kicsit másabb mint a téglaház.
Sziasztok!

Egy meglévő kerti szaletlit szeretnék zárhatóvá tenni. Ehhez kérném a segítségeteket! Az alapja térkő, 4 lábon áll. A lábak 10x10 méretűek. A lábak külső távolsága 2,8 méter. Az alap nagyobb. A legnagyobb problémám, hogy az alap szinte egy szintben van a kerttel. 3 oldalról zárt, kisebb (díszítő) téglafal veszi körbe. Az első oldalán nincs ilyen. Itt nagyobb eső után a víz néha megáll, befolyik. És itt a probléma. Hogyan tudnám megoldani az oldalfalak aljzat szigetelését? Vagy az egész belső részre párnafákra rakjak padlót és ezzel mintegy megemelve a térkőtől a majdani szerkezetet? VÍz csak erről az oldalról jutott eddig be. Talajvíz nincs. Nem igazán találtam eddig jó megoldást. Az oldalfalat vagy hajópadlóból gondoltam. De egyéb ötletet is szívesen veszek.

Kép


Kép


Köszönöm.
Szia!

Hogyan tervezed a falak elhelyezését? A lábak közé, vagy kívülre?
A téglafallal valamit csinálnod kell, mert ha nem rá építed a falat, akkor el kell bontani, különben az esővíz megáll közte és a fal között. Esetleg ebből lehetne lábazatot építeni és arra ültetni a falat...

Az eleje tényleg problémás lesz így, de csak az ajtónál. Egy vastagabb küszöb a kisebb vizek ellen megoldás lehet, de arra gondoltam, hogy ezen az oldalon készítesz egy 30*50-es kavicságyat a fal teljes szélességében, ami fel tudja fogni a csapadékot. Esetleg egy drain csővel a föld alatt messzebbre lehet vinni a vizet, így nagyobb felületen tudja beszívni a föld.
Nem ártana ereszt is rakni a tetőre, hogy az onnan lezúduló csapadék ne oda folyjon.
Sziasztok!
Kerti szerszám és kerékpár tároló faház építésén gondolkozom. A méretét 3x4m-ben gondoltam. Elolvastam a hozzászólásokat itt is és kutattam a neten máshol is.
Egyenlőre beton alapon egy lambéria vagy faház burkolat külső borítású, egy oldalra lejtő lapos tetős kialakításban gondolkozom. Mivel a padláson találtam két darab 4m-es 10x15cm-es gerendát, ezek felhasználásával gondoltam a váz kialakítását. Elkezdtem Sketchupban alkotni. Egyenlőre itt tartok, amit a melléklet képeken láthattok.
Kérdésem, hogy érdemes-e a meglévő faanyag felhasználásával bonyolítani a tető szerkezetet, vagy inkább vegyek új 10x10cm-es oszlopokat a sarkokba, és azzal egyből meg lenne oldva a lejtés. Abba kérnék most segítséget, hogy ha a meglévő oszlopokat használnám, akkor hogy lenne jó a tető tartó részt összehozni? Mekkora lejtés lenne célszerű? Ebben az állapotban most 7,5 fokos a tető lejtése.
A betonra fektetett fához a függőleges oszlopok rögzítésénél milyen sűrűn kell a sarokösszekötőket használni? Egy oszlop mindkét oldalára kell?
Majd ha tovább jutok, az is kérdés lesz, hogy az ajtót hogy lehet kialakítani?
faház2.png
faház2.png (325.68 KiB) Megtekintve 4882 alkalommal.

faház1.png
faház1.png (635.19 KiB) Megtekintve 4857 alkalommal.
Üdv!

Örülök, hogy felfedezted ezt a kis szerkesztő programot, sok sikert az alkalmazásához.
Bár tető még nem lógott a levegőben, így viszont nem látom át a koncepciót, miért is ilyennek szeretnéd.
Jobb stabilitáshoz nem karokat kell alkalmazni, mint pl. egy folyosó lévő oszlopok esetén, hanem az egymással átellenes sarkokat kell összekötni. Így sokkal stabilabb a szerkezet.
Az ajtó esetén be kell építeni egy áthidaló elemet, ami a befogadó keretet alkotja. Azt érdemes észben tartani, hogy a választott ajtók pl. 90x210 esetén a méretek 1-2 cm-rel kisebbek, a beépíthetőség miatt, ennek megfelelően kell a befogadó keretet is kialakítani.
A 10x15 gerenda megfelelő, ha téliesítésben is gondolkodunk, akkor megfelelő, vastagabb szigeteléssel is elleátható, de ha csak valóban tároló, akkor célszerűbb a gerendákat a vékonyabb felükkel beforgatni, hogy feleslegesen ne vegyen el helyet a rendelkezésre álló helyből.
A tető lejtését kissé meg kellene emelni, mivel ennél előfordulhat, hogy visszafolyhat egy nagyobb esőzésnél a csapadék, legalább 15-20 fokra. Az így kialakuló hely, a belmagasság miatt is, egy extra tárolóként felhasználható.
A tető kialakításánál esetleg egy rácsos tartó lehetne megoldás, kevesebb anyagból, erősebb, teherviselő váz hozható létre, Bár ennél a méretnél, ha csak cseréptető is lesz, voltaképpen elenyésző a súly.
Várom a folytatást, de ha lesz kis időm, majd rajzolok egy elképzelést, bár elvben a héten a jó idő ellenére is el vagyok havazva.

Sok szerencsét!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Egy ideje már ismerkedek a programmal, nekem is nagyon tetszik az egyszerűsége, kezelhetősége.
A faház egy sűrűbben beépített kertesházas környék egyik udvarába kerülne. Nincs túl sok hely a szomszéd felé, a kerítés mellé gondoltam építeni. És azért ferde lapos tetővel, mert úgy gondoltam, hogy akkor csak egy helyen kell az esővizet felfogni egy csatornával. Meredekebb tetővel viszont már túl magas lenne, belógna nagyon a nagy házon a gyerekszobák ablaka elé, beárnyékolná azokat. Nekifutok akkor nyeregtetővel. A tető burkolatának OSB lapot gondoltam bitumenes zsindellyel takarva (valami ilyesmit: https://www.obi.hu/bitumenes-tetofedesek/bitumenes-zsindely-ecoshingle-hodfarku-fekete/p/3389780
Csatolok megint két képet a gondolataimról. Jó lehet ez a szerkezet így?
A fal burkolata nem dőlt el: lambéria, hajópadló esetleg rönkházprofil.
A vasalatokat (sarokösszekötő, összekötő lemez) hol célszerű beszerezni? A barkácsáruházak jó drágán mérik ezeket.
Faház-v2_01.png
Faház-v2_01.png (691.08 KiB) Megtekintve 4891 alkalommal.

Faház_v2_02.png
Faház_v2_02.png (662.48 KiB) Megtekintve 4868 alkalommal.
Sziasztok,sajnos a féltetőm szöge kicsire sikeredett. 4°os lett, szarufák le vannak szegelve. Mit tegyek? Visszabontsam, vagy zsindely tetővel jó lesz?
73 hozzászólás Oldal: 5 / 5

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 67 vendég