Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
354 hozzászólás Oldal: 14 / 24
Előző 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24 Következő
Üdv!
Nyílt égésterű gázkészüléket már nem engednek újonnan kiépíteni, ezért nem járható út.
Marad a turbós gázkészülék, amihez lehet olyan adaptert kapni, ami szétválasztja a szívó és a füstcsövet, így az égéstermék a kéménybe jut, a levegőt meg a fürdőből szívja. Ennek feltétele, hogy legyen olyan szellőző a közelben, ahonnan a friss levegő utánpótlás biztosított. Ezzel a megoldással nem sérül a készülék zárt rendszere, mert a ventilátor mindenképp a kéménybe nyomja az égésterméket, visszaáramlás nem történhet. Egyébként annyira nem zajos a turbó készülék, nem hiszem, hogy a hálóban is hallható lenne a hangja. Mivel új kiépítésű rendszer lenne, mindenképpen kell gáz és kivitelezési terv, így a tervező pontosan meg tudja majd mondani, milyen lehetőségek vannak a kiépítésre.
A kettősfalú kéményeknek is van egy határa, amíg telepíthető, szerintem a plusz 4 emelet miatt amúgy sem lenne kivitelezhető.

Ilyen vastag falméretek és folyamatos fűtés mellett szerintem sokkal gazdaságosabb a kondenzációs kazán. Elképzelhető, hogy alig kellenének nagyobb fűtőtestek, mint a turbós kazánhoz. A kondenzációs kazánban is meg lehet emelni a vízhőfokot a turbós szintjére, csak akkor nem érvényesül a kondenzációs hőenergia hasznosítása, viszont ha már átmelegedtek a falak, onnantól takarékosabban üzemelne.
Az volna a kérdésem, hogy radiátoros központ fűtésünk van, 7 db lapradiátorral, jelenleg 25/40-es keringető szivattyúval. 26-os csővel van végigvezetve, és arról vannak a radiátorok leágaztatva. A utolsó radiátor kb. 30 méterre van a kazántól. A problémám az, hogy az utolsó 2 radiátor nem melegszik át teljesen, az alsó részük csak langyos. Légtelenítve volt, nem az a baj. Én arra gondolok, hogy kicsi a keringető szivattyú, várom a tanácsokat.
Üdv!
Előtte állítsd be a radiátorokon átmenő vízmennyiséget (térfogatáramot) az alsó (vagy elmenő) csövön lévő torlószelepekkel. Elképzelhető, hogy a közeli radiátorokon fordul meg a keringtetett vízmennyiség nagyobb része, így a hátsókba kevés jut. A víz mindig a kisebb ellenállás felé szeret menni, a torlószelepek zárásával ellenállást gördítve a víz útjába, más utakat is keres, például a hátsóbb radiátorok felé.
A szivattyú melyik fokozatban van? (I. II. III.)
hokrita írta: Kedves Plaszlo!
Igazán köszönöm a hozzászólást!
Ha a gumis hangtompító segít, mindenképp felszereltetem!
A problémám az, hogy 35-40 decibel közti zaj van a hálószobában, mindig, éjjel-nappal. Ha rajta van a radiátor a rendszeren, ha nincs.
Ugyanakkora radiátorral, ugyanolyan kialakítással a lakás másik oldalán a radiátor zaja "csak" 25 decibel. A kettő között óriási a különbség.
A kérésem csupán annyi volt a főtáv és a lakóközösség felé, hogy csökkentsék ezt is, az általam elfogadható 25 decibelre.
30 decibel felett, az éjszakai zaj nem megengedett (nappal ez a határ 40 decibel).
A zajhatást úgy kell elképzelni, mintha egy uszodában lennénk, a zuhany alatt állnánk és ömlene ránk a teljesen kinyitott csapból a víz.
Nem a pereskedés érdekel (ha más nem marad hátra, az lesz), hanem hogyan oldható meg a problémám????
Esetleg tudnának szakértőt ajánlani, aki eljön megnézi, tanácsot ad, továbbmegyek és az esetleges munkát is elvégzi?
Vagy egy jó ügyvéd akad valahol?
Köszi szépen ismét, előre is!


Kedves Rita!

Értem a problémádat és egyáltalán nem irigyellek. :( Tehát, ha elzárod a hálószobai radiátort, akkor is ugyanolyan hangos?

Sajnos most nem ismerek olyan fűtésszerelő céget, akiket végzett munkájuk alapján nyugodt szívvel tudnék ajánlani. Nincs most olyan ismerősöm, akinél komolyabb beruházást, vagy munkát végeztek volna. Viszont vannak a fórumon fűtésszereléssel foglalkozó szakemberek is, remélhetőleg olvassák a fórumot és segítenek neked. Yocee tudsz segíteni?
Ha keresel a neten céget, mindig nézd meg a referenciájukat, sokat elárulhat. Sajnos majdnem mindenki profinak vallja magát, de csak azoknak vannak igazi referenciái, akikkel a megrendelők ténylegesen elégedettek és merik a nevüket adni hozzá.
Igazságügyi szakértőt az Igazságügyi szakértői névjegyzékben tudsz keresni. Ha nem lehet egyszerűen megoldani a problémádat, akkor úgyis szükség lesz rájuk.
http://miszk.hu/igazsagugyi-szakertoi-nevjegyzek
Plaszlo írta: Üdv!
Előtte állítsd be a radiátorokon átmenő vízmennyiséget (térfogatáramot) az alsó (vagy elmenő) csövön lévő torlószelepekkel. Elképzelhető, hogy a közeli radiátorokon fordul meg a keringtetett vízmennyiség nagyobb része, így a hátsókba kevés jut. A víz mindig a kisebb ellenállás felé szeret menni, a torlószelepek zárásával ellenállást gördítve a víz útjába, más utakat is keres, például a hátsóbb radiátorok felé.
A szivattyú melyik fokozatban van? (I. II. III.)


Grundfos Alpha2 25/40 keringető szivattyú van, és a legnagyobb fokozatban üzemel.
Akkor marad a torlószelepekkel való játszadozás. :wink:
Én sem irigylem Ritát a zaj miatt, én is csak csöndben tudok aludni.
Ha én laknék ott, nekiállnék kísérletezni többféle radiátorral, és több szerelvénnyel is. Persze ez nem járható út. Én megpróbálnám leválasztani a csőről a radiátort, és rozsdamentes gebo csővel összekötni őket, hátha nem adja át a rezonanciát, és/vagy egy kisméretű tágulási tartályt felraknék, hátha az kisimítja a zajosságért felelős áramlási gondokat. Vagy ugyan ezt csőkompenzátorral megoldani, de a sok anyag keverése nem jó. Sajnos a pereskedésre várni, és attól remélni a megoldást kár. Inkább a számlát benyújtani, ha megoldható, és azt leverni rajtuk.
Kedves fórumozók, kedves olvasók!

Mivel sokan találnak meg a fórumról, és sokan érdeklődnek a rendszerrel kapcsolatban, fontosnak tartom, hogy itt bemutassam a saját lakásunkban beépített rendszer változásait.
Amikor belekezdtem a házi fűtésfelújítási projektbe, nem volt még váltószelepes verzió a Mikából, valamint nem gondoltam rá, hogy kiváltható lenne az átfolyós gázos vízmelegítő.
Az elmúlt években nagy megelégedettséggel használtuk a Mikát, és eljött az idő, hogy búcsút mondjunk az ingadozó vízhőmérsékletnek zuhanyzáskor.

Amire szükség volt, az átalakításhoz:
-Egy hőtároló,
-egy váltószelep,
-egy merülőhüvelyes termosztát,
-réz cső,
-réz vezeték,
-egy relé,
-kapcsoló óra,
-hőmérő
-visszacsapó szelep
-réz forraszidomok, gebó cső, menetes idomok, elzárók

A hőtároló választásakor az általam már jól ismert Tesy bojlerre esett a választásom. Egy 150literes kivitelt választottam, mert nagy a fürdőkád, és a jövőben a mosógépnek, és talán a mosogatógépek is meleg vizet szeretnék adni. Beépített fűtőszállal rendelkezik, így villanybojlerként is használható szükség esetén. Ára 72000.-
A váltószelep keresgélése sok időt vett igénybe, szerettem volna olyat keresni, amivel gyárilag is szerelik a Mikát, és nem szerettem volna túl sokat költeni rá. Szerencsére megtaláltam. Ennél nagyobb problémát okozott a bekötés kitalálása, de hosszas keresgélés után megtaláltam a váltószelep elektromos bekötését is, és megterveztem a vezérlést. Ára 16000.-
A merülőhüvelyes termosztát az első a vezérlési sorban, 230v-ot kapcsol egy relére, ami előnykapcsolást biztosít a fűtéssel szemben. Meleg víz készítés esetén a relé behúz, átkapcsolja a szelepet, és beindítja a kazánt is, a szobatermosztát jelen keresztül. A kapcsoló óra nem kötelező, de nem szeretném, hogy éjjel dolgozzon, mert a kazán a hálónkban van, és van egy alaphangja, ami nekem zavaró. Ezzel el tudom érni, hogy csak reggel 6-tól délig legyen bojlerfűtés, aztán fűtheti a kazán a lakást ha kell estig, este meg ráfűthet a bojlerre ha szükség van rá.
A fűtés természetesen éjjel sem megy, erről a programozható szobatermosztát gondoskodik. Ára (relé, óra, termosztát, rézvezeték, villásdugó) 12000.-
A hőmérőt csak ellenőrzési okokból tettem föl, hogy nyomon tudjam követni, mennyire pontos a termosztát.

A szerelési folyamat elején abba a problémába ütköztem, hogy a kiszemelt fal nem bírná el a bojlert. Konkréten a wc-be szerettem volna felrakni, így a wc, és a fürdő határoló falát néztem ki. Ezt a falat előbb meg kellett erősíteni, így bevéstem a falba egy 40x60 as zártszelvényt a fal teljes hosszában, hogy több falfelületre támaszkodjon, és több merőleges fal is fogja. Ezt előre volt fúrva, ezen keresztül készítettem a furatot a bojler megtartásához, és elég nagy csavarokkal átfogtam. Ez már biztosan tartja a 200kg körüli súlyt.
A wc-ben további munkák akadtak. Át kellett helyezni a felszerelt radiátort, hogy szépen el lehessen vezetni a hidegvíz betáplálást a bojlernek, valamint bekötni az abból kijövő meleg vizet is a lakás hálózatába. Itt bekerült egy rendes visszacsapó szelep a hidegvíz oldalra, mert a ház ingadozó víznyomásának hatására a bojlerhez adott alap, és egy külön vásárolt kombinált biztonsági és visszacsapó szelepen keresztül is a szomszéd wc lehúzásának hatására visszafelé kezdett áramlani a víz, a ház rendszere felé (konkrétan az én megtermelt meleg vizemmel húzta le a szomszéd a wc-t, a vízóra meg visszafelé forgott). Bekötöttem a melegvíz oldalt is a fürdőben. Ár 3000.-
A fürdőben kikötöttem a régi átfolyós gázbojlert, elektromosan bekötöttem a villanybojlert, és elkezdük használni egy pár napig, közben elkészítettem a csövezést a tároló indirekt fűtéséhez.
Egy 18mm csövet húztam az eddigi kettő mellé, takarékossági, és helyszűke okokból. Ez a cső az eddigi gerinccel párhuzamosan fut, és a meglévő visszatérő csövet használja. Miután ez is elkészült, és megérkezett a váltószelep, összeszereltem az alkatrészeket, úgy hogy elférjen a már látott parapet szekrényben. Csövek Ára 30000.-

Hibáim:
Úgy gondoltam, hogy nem kell több légtelenítő szelep, így a bojlerhez nem raktam, csak a Mikára szereltem föl a tervezettet az előremenő oldalra, de ez nem elegendő, hallani, hogy nem légtelenedett rendesen a rendszer. Ez még kijavításra vár.

A rendszer hibái:
Mivel közös a visszatérő hálózat, így a bojler fűtése esetén a radiátorok is melegednek, ami csak az átmeneti időszakban okozhat túlfűtést. Télen nem gond, nyárra meg el kell zárnom a radiátorokat. De lehet, hogy teszek be egy-két visszacsapó szelepet még.

További tervek:
A konyha felé elvinni a meleg vizet, mert ott csak egy kicsi Hajdú villanybojler készítené a mosogatáshoz a vizet, de nem használjuk és így hideg víz van csak. Ott még egy mosogatócsap csere is vár.
A Mikában kicserélni a keringető szivattyút egy Grundfoss Alpha 2 re, ami önszabályzós, mert egész más áramlási viszonyok vannak a fűtési, vagy a meleg víz készítési funkcióknak.

Tapasztalatok:
A zuhanyzás sokkal komfortosabb lett, nem megy el az idő fele a vízhőmérséklet beállítására, stabil meleg jön a csapból.
A 250 liter körüli kádunk megtöltve 40 fokos vízzel pont elég, utána kb 30 fokos a víz a tartályban, előtte pedig 45 körül volt.

És akkor egy pár kép az átalakításról:
Kép
Az áthelyezett radiátor, a kialakított csőhálózat, és a visszacsapó szelep.

Kép
A bojler bekötése.

Kép
A bojlertermosztát, és a hőmérő.

Kép
A váltószelep vezérlésének a bekötése.

Kép
A váltószelep elhelyezése az előremenő ágon, a parapetszekrényben.

Kép
A kazán, a szobatermosztát, és a kapcsoló órán keresztül a csőtermosztát áramellátása.

Kép
Az elektromos bekötés Mórickarajza.


Köszönöm, hogy elolvastátok, remélem lesz akit megihletek, kérdés, észrevétel esetén itt, vagy privátban is szívesen válaszolok!
Üdv Yocee!

Nem kötekedésből, de....nyáron mi lesz a Mikával (vagy Veletek), ha befűti a hálószobátokat? Valami minimális hulladékhő keletkezik működés közben, ami átmegy a burkolaton a környező térbe. Ez nyáron, nagy melegben nagyon nem lesz jó, amikor a bojlert fűti. Eddig lekapcsoltátok nyáron, nem volt gond, de most mi lesz? Gondolkodtál ezen? Ilyenkor még egy számítógép, vagy TV is tud emelni a szoba hőfokán.
Amikor olvastam a váltószelepes Mika megjelenéséről, egyből ez jutott eszembe és ez volt az egyetlen ellenérzésem, hiszen általában szobában, a konvektor helyére szerelik fel.
Szia!

Köszönöm az észrevételt. Tapasztalatokkal bővített beszámolót majd nyár után tudok adni erről a problémáról, de gondoltam rá, vész esetén kikapcsolom a Mikát, és bekapcsolom az elektromos fűtőszálat a bojlerben, mintha egy hagyományos villanybojler lenne.
Üdvözlök Mindenkit!

Nekem is egy mika fűtésrendszerem van, Yocee leírása alapján gyűjtöttem bátorságot és csináltam meg. Yocee ezúton is köszönöm a a segítséget, néhány mailt váltottunk a kivitelezés közben. :)
Már 2 telet fűtöttünk a mika-val, és tulajdonképpen meg vagyunk vele elégedve. Kb. 35%-al kevesebb gáz fogyott mint korábban a két konvektorral (és már a fürdőt sem villannyal fűtöm). A lakás hőmérsékletét pedig össze sem lehet hasonlítani, a két konvektor mellett max 20C volt a lakásban, most meg 22C van, és ennek ellenére is kevesebb gáz fogy. :)
Ami gond volt mika-val, hogy az első tél után tönkre ment a keringetője, olyan hangos lett mint egy traktor, és az utolsó radiátorban már nem tudta megforgatni a vizet. Ezt gariba egy grunfosra cserélték azóta sokkal halkabb lett a rendszer.

Visszatérő problémám viszont, hogy a beépített tágulási tartályból "kidolgozza" a levegőt, és a kazánhoz közelebbi radiátor emiatt mindig lelevegősödik. Ezáltal nyomás problémám is van, ha kiengedem a a radiátor légtelenítőjén a levegőt, akkor felfűtéskor hamarabb növekszik a nyomás, ha meg pótolom a tágulásiban a levegőt, akkor kezdődik minden előröl. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 8kw radiátort kötöttem a mikára, és arra gondolok, hogy ehhez a vízmennyiséghez már nem elég ez a kicsi tágulási tartály.

Nektek erről mi a véleményetek?
Yocee, már nem emlékszem, te raktál fel másik tágulásit (zártat), vagy maradtál a beépítettnél? Esetleg van valakinek tapasztalata mika és zárt tágulási tartállyal kapcsolatban?
Kinéztem egy zárt tágulásit, gondoltam ősszel beépítenék egyet: http://www.megatherm.hu/8l-extravarem-z ... si-tartaly ezt néztem ki, abban nem vagyok biztos hogy a mérete megfelelő-e.

Előre is köszönök minden észrevételt és segítséget.

Üdv.: Feco
Szia bfeco!

Nagyon örülök, hogy belevágtál, és megcsináltad!
Milyen anyaggal csináltad a csövezést? Raktál a visszatérő ágba a szivattyú elé szűrőt? Lehet, hogy ez volt a halál oka, de mindegy is, mert a grundfos, amivel az újabbakat szerelik jobbak, és halkabbak mint a régiek.

Én is találkoztam már az általad említett problémával, játszanom kellett vele sokat, hogy meglegyen az egyensúly. Nálam az alábbi képen láthatod, hogy hogyan van megoldva.:
Kép

A gyári tágulási tartály helyén egy Gebo rozsdamentes csővel van felszerelve egy 5 literes lapos tartály (Merkaptban kapni), ami kielégíti a rendszer nyomásingadozását.
Amit még láthatsz a képen, egy másik kísérlet, hogy a lefújószelep helyére egy T idomot raktam, amibe a lefújó, és egy légtelenítő szelep került, egy kolléga, vagy fórumtárs javaslatára. Igazából nem sok haszna volt, hiszen az áramló folyadékból nehéz "kiszedni" a levegőt, és itt áramlik a legjobban az egész rendszerben, de hallottam már sziszegni nyugalmi állapotban, így már nem szerelem le. Aminek sok értelme lenne egy légleválasztó, vagy mikrobuborék leválasztó, de 15-20e forintot senki nem ad ki rá könnyű szívvel, még ha csodákat is tesz.
Szia Yocee!

Köszi a gyors választ. Rézzel csináltam meg a csövezést 18-as gerinc, 15-el kötöttem be a radiátorokat (nálad is ezt olvastam annó). A csöveket alul a szegély felett néhány cm-el vezettem el. A radiátorok végére tettem flamco automata légtelenítőket. Csak 1 radiátoromon van kézi légtelenítő (nem akartam, hogy ebből elszökjön a levegő, nehogy ne maradjon a tágulásiban elég levegő a táguláshoz, de ha beteszem a zárt tartályt, szerintem visszateszem ide is az automatát.)
Szűrőt nem szereltem be, kellett volna? Fernox (f3; f1) folyadékokkal elég jól átmostam a rendszert, most is teljesen tiszta folyadékot tudok vételezni a kézi légtelenítőn. A grundfos tényleg sokkal jobb, jobban keringeti a vizet, és halkabb is.

Az 5 literes tartály neked elégnek bizonyult? Mekkora nyomásértékek között dolgozik így a rendszered? Én találtam egy excel táblát a neten (http://vizfarago.hu/zart-tagulasi-tartalyok-meretezese/) a tágulási tartály méretezésére, és nekem az alapján 7 liter jött ki, ezért gondoltam a 8 literesre. Nem tudom jelenthet -e gondot, ha kicsit túl van méretezve.

Üdv.: Feco
Sziasztok! Egy családi ház gravitációs fűtését szeretném megvariálni egy puffertartállyal. Ezt azért tenném mert 100m2 területhez egy 45kw-os vegyes tüzelésű kazánom van, és nagyon nehéz egyenletesen fűteni. A kérdésem az lenne , hogy mekkora tartályt érdemes beépíteni? Arról már olvastam, hogy mi legyen a minimális méret (esetemben 2-2500 literes) de nekem van lehetőségem akár 10-15 m3 méretű elhelyezésére is. Azt is kiszámoltam, hogy kb 18 órányi fűtés alatt lehet fölmelegíteni ezzel a teljesítménnyel 10000 l vizet 10-ről 80 fokra, de azt nem tudom, hogy ezzel meddig tudnám a lakást fűteni? Tudna valaki ebben segíteni?
Üdv!

A puffernek az a lényege, hogy áthidalja a kazán teljesítménye és a lakás hőigénye közti különbséget, a felesleget elraktározza. Normális esetben 1-2 rakat elégetésével nagyjából 1 napra elegendő hőmennyiséget érdemes eltárolni (persze ez függ a kinti hőmérséklettől, a hőigénytől, a ház hőveszteségétől, stb.), Így nem kell egész nap felügyelned a kazánt, viszont amíg ég, addig jó hatásfokkal, nem visszafojtva üzemel.
Nem tudom mennyi ideig lehetne kifűteni a házadat 10-15 m3 puffertérfogattal, de ez csak akkor lenne érdekes, ha gyakran kell napokra egyedül hagyni a házadat télen, vagy nincs aki napokig tüzelni tudjon. Ökölszabály szerint a 2,5 m3-es puffer megfelel a célodnak.
Előző 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24 Következő
354 hozzászólás Oldal: 14 / 24

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 251 vendég