Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
101 hozzászólás Oldal: 1 / 7
Üdv !

Tetőteret építek saját kezüleg, és lassan eljutok a padló készítésig. Az alapterület 120nm. A probléma ott kezdődik, hogy a meglévő beton aljzat nem alkalmas burkolásra, mert tetszőleges 2 méteres felületen belül 5-20 mm közötti szinteltérések vannak. Az aljazkiegyenlítés ötletét elvetettem, mivel ennek borzasztó mennyiségű anyagszükséglete lenne ennél a munkánál, ráadásul önmagában a hangszigetelést nem oldja meg. Aljzatbeton (5-6cm), lépéshanggátló réteggel (szintén 5-6cm) szintén nagyon költségesnek tűnik és saját kezüleg nem merném bevállalni. Ami kivitelezhetőbbnek tűnik az valamilyen álpadló szerkezet a következő rétegrenddel, lentről felfelé :

1. meglévő betonfödém
2. 40cm-ként lerakott 5x10 élére állított pallók párnafának, kiszintezve (homok? talpas szintezőcsavar?)
3. 15-20mm OSB lap réteg
4. lépéshangátló réteg (5-10mm?)
5. laminált padló

Azért számolok ilyen vastag szerkezettel, mert egyúttal a tetőszerkezetet tartó oszlopok talpait is el tudnám "tűntetni".

Ötletekre, javaslatokra lennék kíváncsi, pl. hogy miért nem jó, amit kitaláltam :)

Köszönettel
Bence
Üdv.
Szerintem aljzatkiegyenlítést nem fogod megúszni. :(
Javaslatom, úsztatott padló készítése:
- Aljzatkiegyenlítés homokkal, tömörítve
- 4 cm-es üveggyapot lépésálló hangszigetelés.
- párnafák, közte hőszigetelő gyapot
- OSB lemez
- laminált padló
Nem erre gondoltál, de ez egy kipróbált, bevált módszer. A homokréteggel vízszintes felületet tudsz létrehozni, amire teríthető a lépéshanggátló hangszigetelés. Erre kerülne a padlószerkezet, ami teljesen el lesz választva a födémtől.

Amire Te gondoltál, az is megoldható, de az egész padlószerkezet (és a rákerülő bútorok, lakók) súlyát a gerendáknak kell viselnie, így sokkal több faanyagot kell beépítened, mint az úsztatott rendszernél, vagy rengeteg csavarral alátámasztani, hogy kellően stabil legyen. A lépéshangátlónak minimum 20 mm vastagnak kell lennie, hogy megfelelően csillapítsa a hangokat. Ha nem választod el megfelelően a padlót a vázszerkezettől, minden lépés hallatszani fog a lenti szobákban, mert a támasztók kiválóan vezetik a hangot.
Köszönöm a választ ! Máris eggyel okosabb lettem. Viszont lenne még kérdésem :

1. A homok tömörítésének mi a módja / eszköze ? Mondjuk letaposom és elhúzom egyenes léccel?
2. A gyapot szigetelés helyettesíthető-e valamilyen polisztirol lappal? Pl. Austrotherm lépéshanggátló lemez.
3. A gyapotlemez mennyire tömörödik a súly alatt? Nem lesz "süppeddős" érzés a járkálás?
1., Igen. Az a lényeg, hogy a lépéshanggátló szigetelés minél nagyobb felülettel támaszkodjon a homokra, annál stabilabban áll. A rárakódó súlytól a homok még egy kicsit tömörödni fog, érdemes a méretezésnél számolni vele. A szálas szigetelőanyag rugalmassága miatt jobban kiegyenlíti a kisebb szintkülönbségeket, mint a merev polisztirol.
2. Igen. Sokféle anyag van, én a szálas anyagokat szeretem jobban, de ez egyéni dolog.
Némi választék:
http://hangszigeteles.lapozz.hu/lepeshanggatlo_termekek

3., Valamennyire mindegyik tömörödik, függ a teherbírásától és a ránehezedő súly nagyságától és a felületi nyomástól. A párnafák alá érdemes szélesebb OSB lemez lapokat tenni, hogy jobban elossza a súlyt. Süppedős érzésed biztos nem lesz, a szálas szigetelők is nagyon sűrű szövésű anyagok, nem rugóznak.
Érdemes az Isover oldalán a megoldási módokat tanulmányozni, szerintem nagyon szemléletesen írják le, sok kérdésre kaphatsz választ.
http://www.isover.hu/acoustic/noisyworld.html

Volt már erről szó többször a fórumba, ahol elég jól kiveséztük szerintem. Keress rá a fórum kezdőlapján a lépéshang szigetelés témára. Ha van további kérdésed, akkor szívesen segítünk.
Köszönöm !

Beleolvasgattam a találatokba, de 1-2 dolog még felmerült :

1. Milyen vastag homokréteg kell ? Annyi, hogy épp meglegyen a vízszint, vagy több? Én 4-5cm-re gondoltam...
2. Valamilyen speciális homok kell vagy kérhetek bármilyen homokot a boltban?
3. Az Isover-nél találtam rajzot, ahol 2cm TDPT-t adnak meg legalsó rétegnek. Gondolom minél vastagabb annál jobb, bizonyos határig, de biztos nem elég a 2cm?
Főleg a költségek miatt kérdezem, mert ugye az mégiscsak fele annyi.
1., picit nem baj ha több, a 4-5 cm jó.
2., Normál közönséges építő homok, vagy a térkövezésnél használt aljzatnak való is jó. Lényeg, hogy száraz legyen, vagy lerakás és tömörítés után hagyni kell, míg teljesen kiszárad. Az enyhén nedves homokkal könnyebb dolgozni, mint pergővel. 8)
3., Ez igénytől is függ, 2 cm az alsó határ, a vastagabb jobban hangszigetel. A legtöbb helyen elég szokott lenni a 2 cm-es vastagság.

Amennyiben az úszópadlót választod, arra figyelj, hogy a tartószerkezet és a parketta sehol sem érje el a falakat, vagy a küszöböt. Lehet kapni olyan hézagoló üveggyapot csíkot, amivel a padlószerkezetet el lehet választani a faltól. Ez azért fontos, mert ha a padlószerkezet érintkezik a fallal, akkor az érintkezési pontokon hanghíd keletkezik, és lerontja az alsó szigetelő réteg hanggátló képességét. Egyébként is kell dilatációs hézagot hagyni a parketta és a fal között. Ezt a rést szegőléccel lehet szépen eltakarni, viszont itt is vagy csak a falhoz, vagy csak a padlóhoz szabad rögzíteni, nehogy hanghíd keletkezzen.
Köszönöm a válaszokat, már nagyjából tudom merre induljak. Az Isover oldaláról töltöttem le anyagokat, amiben találtam is megfelelőnek tűnő megoldásokat. Valószínűleg ez a rétegrend lesz :

1. 4-5cm homok
1/a : párazáró fólia, ha szükséges
2. 2 cm Tango vagy TDPT gyapot. A kettő között csak a terhelhetőség a különbség, ha jól értelmezem.
3. 50x50 párnafa 40cm közökkel
4. Párnafák között 5cm Quattro gyapot
5. OSB lap vagy hajópadló
6. hangszigetelő alátétfólia
7. laminált padló

Már csak meg kell találnom a legjobb árakat :)
A rétegrend jó lesz a leírtak alapján.
1., a homokréteg vastagságát úgy válaszd meg, hogy mindenhol erre feküdjön fel a hangszigetelő anyag, ne legyenek beton tüskék a felületén. Mielőtt elteríted, nézd meg a sarkokat, a fal melletti találkozásokat, nehogy rés legyen, ahol a homok le tud folyni az alsó szintre. Ha ilyet találsz vagy rugalmas réskitöltő anyaggal, vagy vakolóanyaggal töltsd ki.
1/a, nem szükséges fólia, ha mindkét tér beltér lesz, a két tér között nem indul meg páravándorlás.
2., a nagyobb terhelhetőségű TDPT-t ajánlom, ha gyerekszoba lesz fent, akkor érdemesebb lenne a vastagabbat választani, lent nyugalom lesz.

Már leírtam, de azért megismétlem, az úsztatott padlószerkezet akkor tölti be a célját, ha a szerkezet sehol nem ér közvetlen falhoz, födémhez, nem keletkezik hanghíd. Tehát a párnafákat a faltól a hézagoló rugalmas szegélyszalaggal válaszd el, ez a tartószerkezetet "kiékeli" és megszünteti a hanghidakat. A párnafákat érdemes néhány helyen összefogatni egymással, hogy addig se mozduljanak el, míg az OSB lapokkal nem fogatod meg fixen. Érdemes a párnafák kiosztását a falon is bejelölni, mert akkor az OSB táblák alatt nem kell keresgélni a párnafákat lefogatás közben.

Jó munkát. Ha csinálsz néhány fotót munka közben, szívesen megnéznénk.
A falak elválasztásával képben vagyok, csak kifelejtettem a listából :) Végülis a gipszkarton szerkezeteknél is van szigetelő szivacs emiatt, azt meg már csináltam. Szobák pedig nem nagyon lesznek, pláne nem gyerekszoba, csak a fürdőszoba meg egy tárolóhelység.

Jut eszembe : a fürdőszoba alá is mehet ez a szerkezet ? Mert szerintem oda inkább beton kéne, akár a TDPT-re terítve.

Képekkel eddig is dokumentáltam az eseményeket, ha érdekel valakit itt megnézheti : https://picasaweb.google.com/1074479666 ... 2/Tetoter#
Jó nagy tetőtér, jó sok munkával. :D :D
Fürdőszoba alá jobb lenne a beton. Ha vékony betonnal csinálod, tegyél bele betonvashálót, ne repedjen meg a terheléstől. A beton alá technikai fóliát kell fektetni, ami megakadályozza a híg beton, és a víz befolyását a szigetelőanyagba.
A függőleges tartógerendák talpait favédő anyaggal alaposan itasd be, ha már lezártad, nem látod mi történik vele.
Jó munkát! 8)
No egy kis adalék a padló témához :

1. Felhívtam ma az Isover egyik képviselőjét, aki nagyon segítőkész volt. Azt mondta, hogy családi házba a Tango teljesen jól megfelel úsztató rétegnek, a TDPT-t és a TDPS-t inkább irodákba, forgalmasabb helyekre szokták javasolni. Sőt mivel a Tango puhább ( ezzel együtt kisebb a terhelhetősége) jobban is szigetel, mert rugalmasabb. Párnafák közé pedig az Akuplat-t javasolta, mert az jobb hő és hangszigetelő a Quattro-nál.

2. Itt volt egy betonos cég embere, aki lebeszélt az álpadlóról, mondván, hogy nagyon egyenesre kell aládolgozni, hogy az tényleg jó legyen, és van esély rá, hogy nyikorogni fog.
Az ő javaslata 4cm AT-N 100 + 2cm AT-L2 polisztirol és arra a betonréteg fóliával elválasztva, glettelőgéppel síkba egyengetve.

Csak, hogy könnyebb legyen a döntés... :-)
Kíváncsi vagyok, a merev polisztirol lap hogyan fog felfeküdni az egyenetlen felületre. A polisztirolt megrághatják a bogarak, rágcsálók, ha utat találnak hozzá. A beton leöntésével a rágcsálók kizárhatók, de a bogarakat nem lehet kizárni. A régi lakásomban a hangyák átrágták magukat a 30 cm-es téglafalon, hogy befészkeljék magukat a kádat körbevevő burkolat alá. A kirajzáskor néztem, mint hülyegyerek a moziban.

Igaz nem vagyok szakember, de én az erősebb - teherbíróbb - úsztatóréteget választanám az Isovernél, később sem lesz akadálya a födém intenzívebb terhelésének. Mivel tárolót akarsz és nem lényeg a mindenáron elérhető legjobb hangszigetelés................de Te döntesz.

Szerintem ha lenne egy harmadik módszer, az illetékes szakember biztosan azt ajánlaná a másik kettővel szemben. Szerencsére nem nekem kell dönteni, csak ötleteket adok. 8)
Kíváncsi vagyok, a merev polisztirol lap hogyan fog felfeküdni az egyenetlen felületre.

Ezt én is kérdeztem. Az volt a válasz, hogy képes felvenni a felület alakját, bizonyos határig, és az én esetemben nem annyira egyenetlen, hogy ezzel probléma lenne.

Mivel tárolót akarsz...

Lehet, hogy egy kis félreértés van itt. A tárolóhelység csak egy kis része a teljes lakásnak, kb. 9nm. Ha megnézed a galériám utolsó két képét, akkor ott látható az az emelt, hajópadlóval borított sarok. Ez alatt nincs épületrész, ezért le kellett szigetelnem a koszorú szintje felett, emiatt ilyen magas.

Szóval tulajdonképpen a hangszigelés a fő szempont, de egyre jobban elbizonytalanodok a kivitelezés miatt. A betonozás mellett szól az egyszerű kivitelezés, a stabil felület, és az biztos nem fog nyikorogni. Ellene szól ezek szerint a bogár invázió. Az álpadlót magam is meg tudnám csinálni, csak fel kell hordani 6 köbméter homokot :) Árban nagyjából ugyanaz lenne a két megoldás.
Akkor Isover üveggyapot hangszigetelést - mint úsztatóréteget - és rá a szerkezeti beton felületet kellene kialakítani. Így minden hátrány kiküszöbölve. 8) (Talán az ár az egyetlen negatívum).
http://www.isover.hu/wp-content/uploads/2011/06/isover-padloszerkezetek.pdf
Újabb ötletem támadt :) Szükséges-e a lépéshangszigetelő anyagnak a teljes felületet kitöltenie? Ugyanis arra gondoltam, hogy az 5x5 párnafák aljára csavarozok 10cm szélesre vágott OSB lapot és így teszem a 15-20cm széles üveggyapot sávokra, ami Tango, de mivel így kevesebb kell, lehetne a TPDS vagy T is. A sávok közötti rétegbe bármilyen hungarocellt tudnék rakni, mert annak csak térkitöltő szerepe lenne, a párnafa közökbe meg mehetne az Akuplat.

Nos? :roll:
101 hozzászólás Oldal: 1 / 7

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: lalibatyo valamint 9 vendég