Ezermester Fórum

Otthon szépítés, lakberendezés, bútor, szőnyeg, függöny, tisztítás, takarítás
249 hozzászólás Oldal: 4 / 17
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17 Következő
janoskardos írta: Fürge Teknős köszönöm a válaszodat.Akkor ha jól értelmezem az ajándék fóliát ne is rakjam alá?

Hőszigetelés szempontjából ezekkel a rétegekkel már nem oszt, nem szoroz.A szigetelő lapok útmutatója se írja, hogy a laminált fektetés előtt még fólia is kellene. Véleményem szerint ennek itt már csak hangelnyelő funkciója lenne (ld fent:kopogás vs picit puhább járás). Nem létszükséglet, de bajt se csinálsz vele.
Köszönöm. :)
Kedves Mindenki!

A következő témában szeretném a tanácsotokat kérni. Régi házat újítunk fel, ahol az egyenletes szint miatt némi aljzatbetonozásra is szükség van (kb. 5-6 cm vastagságban). Az első kérdésem erre vonatkozik, hogy hány nap, hét száradás után rakhatjuk rá a laminált parkettát? Aztán felmerült a hőszigetelés kérdése. A kőműves 2 cm-es lépésálló hungarocell-t javasolt. De bejött a képbe az 5 mm-es isofloor is, amit az "ügyes fiúk" ajánlottak. Ha az utóbbi hőszigetelésben ugyanannyit tud mint a hungarocell, akkor inkább azt választanánk, mert az állítólag nem töltődik fel annyira, és ezért könnyebb a port letakarítani.
Ha valakinek ezzel kapcsolatban van már tapasztalata, annak nagyon várnám a válaszát! :D
offra írta: Kedves Mindenki!

A következő témában szeretném a tanácsotokat kérni. Régi házat újítunk fel, ahol az egyenletes szint miatt némi aljzatbetonozásra is szükség van (kb. 5-6 cm vastagságban). Az első kérdésem erre vonatkozik, hogy hány nap, hét száradás után rakhatjuk rá a laminált parkettát? Aztán felmerült a hőszigetelés kérdése. A kőműves 2 cm-es lépésálló hungarocell-t javasolt. De bejött a képbe az 5 mm-es isofloor is, amit az "ügyes fiúk" ajánlottak. Ha az utóbbi hőszigetelésben ugyanannyit tud mint a hungarocell, akkor inkább azt választanánk, mert az állítólag nem töltődik fel annyira, és ezért könnyebb a port letakarítani.
Ha valakinek ezzel kapcsolatban van már tapasztalata, annak nagyon várnám a válaszát! :D
Kedves offra!
A 2cm-es hungarocell véleményem szerint jobb hőszigetelő, mint az 5mm-es, mert nagyjából ugyanabból az anyagból van, tehát itt a vastagság sokat számít. Ha nem jelent gondot a szintemelkedés, akkor lehet a 2cm-el jobban jártok. De mindenképpen lépésálló legyen, tehát ne nyomódjon össze, mert akkor a laminált is mozogni, süppedni, tönkremenni fog.De ha még a laminálthoz kapható 2mm-es habfóliát is ráteszitek (mert miért ne? ), akkor biztos jelentősen javul a hőszigetelés. De esetleg még ajánlanám a korábbi témákban felmerült hőtükrös kasírozott habfóliát is.
Remélem tudtam segíteni
köszönöm a választ, bár már közben döntést hoztunk :))
pályáztunk hőszigetelésre, tehát ezerrel megy a hungarocell, és természetesen még a habfólia is.
Nekem is hasonló problémám lenne, mint pár embernek már itt előttem. Laminált padlót akarunk lerakni, panelben lakunk, felszedtem egy parketta darabot és jól sejtettem, hogy kvarchomokkal van feltöltve a padló, hálóban párnafával vagy vmi osb lap és ezen van a parketta. Igazából már nagyon recseg és ezt szeretnénk megszüntetni. Javasolták a purhabos megoldást, hogy fúrjak lyukakat és fújjak be alá, csak kérdés hogy a purhab megtapad-e a homok miatt. Az is kérdés, hogy ez a megoldás, ha lerakjuk rá a laminált padlót beválik-e, vagyis megszűnik-e a recsegés. Fel lehetne szedni a parkettát és pótolni a homokot, de ez elég nagy meló lenne ezért keresnék vmi megoldást. Betonozni nem lehet, nem hiszem hogy elbírna az épület 2 tonna betont, mert kb ennyi kellene alá. Ha vki tud vmi jó tanáccsal szolgálni, azt szívesen fogadnám. Köszönettel: Tibi
Üdv!

Nem igazán egyértelmű számomra, jelenleg milyen parketta van lerakva, és milyen rétegre van lerakva? Talán szalagparketta?
Ha rakott vagy szlagparketta, lehetséges, hogy csak a ragasztás vált el itt-ott, a felvált részek újbóli leragasztásával a nyikorgás megszűnhet.
De még mindig ott lesz a párnafákból eredő zaj.

A purhab egy remek dolog, de nem erre való. Hivatalból hézagtömítő, kitöltő anyag, taljra fektetve, azon teherviselőnek aligha alkalmas. A recsegés nagy valószínűséggel a hálóba rakott párnafákból származhat, vékonyabból vagy éppen ritkább közzel alakították ki, mint kellett volna, így idővel a az elemi rostok eltépődhettek, ez okozza a recsegést, ha jól értelmezem. Igazából az OSB ritkán recseg, mivel a benne lévő ragasztó és az alkotó elemi rostokat a rétegelt lemezhez hasonlóan különböző irányban terítik gyártás során.

Másodrészt a laminált padló mindenképpen egy stabil, merev alapot igényel, a hozzáadott vagy vett alátét habfólia a kisebb felületi egyenetlenségek kivédésére szolgál. Ha van valamilyen nagyobb szintkülönség, akkor jön a padlopond, de ha elég ügyes az ember, akkor hagyományos csemperagasztóval is elvégezhető a szintbehozás, viszont itt tudni kell síkba húzni az anyagot. Ez a kötés miatt tovább bedolgozható marad, és nagyobb, 1 cm eltérés is kiküszöbölhető általa. A padlopond viszont - hiába önterülőként árult, - mindenképpen gyorsabb eldolgozást igényel, utána viszont ha egy helyen megkötött, ritkán lehet utánjavítani, mindamellett ára sem tekinhető olcsónak.

Régen csemperagasztó helyett misungba - vizes, cement homok keverék - rakták az akkor kapható cementlapokat. Ha nem akarod felszedni a meglévő kvarchomokot, akkor meg lehet próbálkozni egy hasonló megoldással is, cementes lével leöntve a homokágyat - aminek nem ismert a mélyésege - egyfajta kemény alapot készítesz. Viszont majd minden eljárás hátránya, hogy mindenképp várni szükséges néhány napot, amíg a fogadó felület a lehetőségekhez mérten kiszárad. Addig arra lépni, járni nem célszerű, nem tudom, mennyire járható megoldás egy panel lakásban.

Végős megoldás lehet még a mostanság alkalmazott esztrich betonok, amelyek vékony rétegben is nagy szilárdságot biztosítanak, viszonylagosan aránylag kis önsúly mellett, viszont akkor mindent fel kell szedni - erre viszont utaltál, nem szeretnéd elkövetni.

Remélhetőleg kapsz még tanácsokat a megvalósítást illetően, viszont a pénztárcádnak és lehetőségeidnek megfelelő megoldást magdnak kell kiválasztanod.

További szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Ez nekem új, egy totál beton panelházban homokréteg a padló alatt..... A 70-80 éves régebbi házamban ilyen volt, megértem, de ott legalább lehetett betonozni.
Milyen vastag a homokréteg? Le tudsz kotorni a betonig és megmérni?
Talán az úsztatott padló lenne a megoldás. Kopogásgátló hangszigetelőt lefektetni és arra egy hordozó réteget, majd a szalagparkettát. Csak ehhez tudni kellene, mennyi homok van és mit lehet vele csinálni.
2 tonna bekevert földnedves beton nincs 1 köbméter, tehát nem számoltak túl vastag réteget, még akkor sem, ha kiszáradt súlyát kalkulálták.
Amire gondoltam röviden: homokot eltávolítani (tudni kéne a rétegvastagságot), helyette kopogásgátló hangszigetelőt lerakni (pl. Isover), erre hordozóréteget fektetni majd a tetejére a laminált parkettát. Ez nem fog recsegni és az alsó lakó is boldog lesz. A részleteket kidolgozhatjuk, ha többet tudunk a jelenlegi állapotról.
Ez még az régi rakott parketta, ha minden igaz. Kb ilyen, mint felülről a 2. képen: http://baubid.hu/baubid/portal/index?it ... kolatok000

És sajnos tényleg homok van alatta, 5-6 cm vastagon. Olvasva a válaszokat, most nagyon elment a kedvem az egésztől, mert felszedni a parkettát, új alap stb, hát... mindezt egy panelban. Egyelőre nagyon köszönöm a válaszokat, ha van még valami információ azt szívesen veszem. Most kicsit át kell gondolni a dolgot, mert ez nem lenne egyszerű, nem is az anyagi része aggaszt, hanem maga a folyamat.
Kedves Plaszlo!
Erről tudnál mondani egy kicsit többet, amire gondoltál?:
homokot eltávolítani, helyette kopogásgátló hangszigetelőt lerakni (pl. Isover), erre hordozóréteget fektetni majd a tetejére a laminált parkettát. Milyen hordozórétegre gondoltál?
A problémám az lenne, hogy a homok és a parketta kb. 10 cm-et jelent, szóval ezt ez a módszer kitöltené-e? Nem kellene pont a 10 cm, ha 1-2cm marad az nem gond csak ne legyen annyira látványos a szintkülönbség.
Érdekelne bármilyen humánus megoldás, és ha lehet, kérnék egy közvetlen elérhetőséget. Köszönettel
Szia Egyns!
Bocsi a késésért, de szabin voltam, a házamon dolgoztam.
Nos, amire gondoltam, a klasszikus úsztatott padlószerkezet, mivel bőven van helyed, könnyen kivitelezhető. Ebből is több kivitelezési lehetőség van, függ az elképzelt végső burkolat fajtájától is.
Mi kell hozzá:
- lépéshanggátló rugalmas, de mégis erős szigetelőanyag. Sok fajta létezik, most maradjunk a kedvező árú üvegszálas Isover TDPT 2 cm-es lépéshangszigetelő lemeznél.
- erre a végleges vastagságot figyelembe véve 5x4-es fa gerendákat fektetünk, ezek lesznek a parketta tartó elemei. A gyakoriságot, illetve a sűrűségét a lerakandó parketta fajtájától, teherbírásából kiindulva kell számolni. Elérendő cél, a parketta öntartásánál fogva a súlytól (lépés, bútorok) ne süllyedjen be.
- pozdoraj lemez a párnafák alá. A párnafa szélességének 3 szorosának megfelelő csíkokat kell a párnafa alá rakni, amivel a hangszigetelő anyagon a terhelést el lehet osztani.
- hőszigetelő gyapot a párnafák közé, ez is hangszigetelő valamennyire, de inkább az átszűrődő zajokat, mit a lépéshangot. Itt főleg térkitöltő szerepe lesz, nem kong a parketta az alatta lévő üres tértől.
- a párnafákra vastagabb hajópadlót lehetne közvetlenül is fektetni, elég erős, de a szalagpadló kevésbé teherbíró, hamarabb behajlik. Ezért szükség lesz még egy réteg álpadlóra amit pl. pozdorja lapokból készíthetünk el, ez megadja a szükséges alapot a szalagparkettának. A párnafák sűrűségétől függően lehet vastagabb, vagy vékonyabb OSB lapot alkalmazni, ki kéne számolni, melyik az olcsóbb megoldás: ritkábban fektetni a párnafákat és vastagabb OSB lapot fektetni rá, vagy fordítva. Érdemes a párnafák távolságát úgy meghatározni, hogy az OSB lapok a párnafán legyenek toldva, illetve illesztve. A párnafák közötti szigetelőgyapotnak nincs olyan teherbírása, mint a hangszigetelőnek.
OSB lap helyett lehet sima deszkát is (nem kell gyalult) esetleg hajópadlót fektetni a párnafákra.
- Isover rugalmas szigetelőszalag. Ezt a szalagot a padlószerkezet és a fal közé kell állítani a fal mentén. Ez a réteg gátolja meg, hogy a padlószerkezet (parketta, álpadló, párnafák) a falba közvetítse a zajokat. A hanggátlásnak nagyon fontos alaptétele, az elemeket rugalmas, hangot nem vezető anyaggal kell elvélasztani egymástól. Alulról a lépéshangszigetelő anyag biztosítja ezt, de oldalról is szükséges, mert akkor a falon keresztül terjed a hang és nem ért semmit asz egész.
- az álpadló és a parketta közé illő lenne párafékező fóliát is helyezni, de ha nem a földszinten laksz, nem szükséges mert az alattad lévő rész is fűtött. Akkor érdemes ennek ellenére, ha gyakori a kiömlő víz a parkettán, ez megvédi a szigetelést a nedvesedéstől.
Ez lenne az alapmegoldás, így vissza lehet tölteni az eredeti magassághoz a padlót.
Jó napot, Uraim!
Én egy kis nyárikonyha-szerű épületet szeretnék padlószigetelni. Most csak szimpla lamináltpadló van lerakva, de nagyon hideg, főleg télen. Az épület alatt pince van.
Az egyik kérdésem az lenne, hogy szükség van-e fóliára a pára ellen.
A másik meg, hogy ha teszek alá egy 4cm-es hungarocellt, akkor van-e értelme az egyéb (isofloor, thermofloor) fóliarétegeknek, vagy hőtükör fóliának.
Köszönöm
Viktor
Az első hozzászólásomban kicsit homályosra sikerült hordozóréteget azért írtam így, mert emlékeztem az alábbi megoldásra, de nem akartam általánosságban írni, mert az nem segít rajtad. Most megtaláltam, ez kivitelezésében egyszerűbb megoldást, az AUSTROTHERM lépéshang-szigetelő szárazpadlót.

http://www.austrotherm.hu/?link=austrotherm_szarazpadlo-Oldal-19-71.html
http://www.austrotherm.hu/media/dokumentumok/termekek/muszaki2006/tovabbfeldolgozott/lepeshangszigetelo_szarazpadlo.pdf

Ebből szépen ki lehet rakni a kibányászott homok helyét. A táblák csaphornyos illeszkedésűek, nem mozognak el egymás mellett, síkban maradnak és a felső 19 mm-es OSB réteg kellően masszív és erős felületet képez a szalagparkettának. A fal és a szárazpadló közötti hangvezetés megelőzésére Korplast lemezt használhatsz.
http://www.austrotherm.hu/?link=korplast_lemez-Oldal-19-60.html

Bár maga a szárazpadló hanggátló anyagból van, de a tetején lévő OSB lap már nem az, ha hozzáfeszül a falhoz, vezetni fogja a hangot a falba.

A merev szigetelőanyagoknak van egy hátrányos tulajdonsága, a felületi egyenetlenségeket nem képesek kiegyenlíteni. Sajna a födémed simaságát, egyenességét csak a homokréteg kibányászása után tudod megnézni. Ezek kiegyenlítésére léteznek önterülő aljzatkiegyenlítő termékek (Padlopon), de csak kis egyenetlenséget képes kiegyenlíteni, nem lehet vastagon önteni, keverni kell vízzel és folyamatosan teríteni, hogy egységes legyen. Kis helyen nehezen megoldható.
Ennek kikerülésére a következő elképzeléseim vannak:
- kis mértékű felületegyenetlenség esetén hibrid megoldás: Alulra Isover TDPT, majd erre az Austrotherm szárazpadló
- maradjon pár centi homok, ezt szépen el lehet egyengetni vízszintesre, jól letaposni, hogy tömörödjön, majd erre tenni az Austrotherm szárazpadlót. Lényeges, hogy a homokágy teljesen sima és tömör legyen, a szárazpadló elemek ne tudjanak megsüllyedni benne.
Üdv Rumtsice!
Az első kérdés:
a válasz: igen, szükség van párazáró fóliára a szigetelés alá. A pince általában nedvesebb és hidegebb, mint a lakóhelyiségek. Viszont a hőtükrös fólia csak akkor hatásos, ha van légrés a fólia és a hőközlő felület között, itt nincs hatása a hőszigetelésre.
Második kérdés:
Mindenképp lépésálló(teherbíró) hőszigetelőlapot rakjon le. Az előző hozzászólásaimban megtalálhatja a megfelelő megoldást, talán még az Austrotherm szárazpadló lenne a legjobb megoldás, vagy a hozzá hasonló kialakítású, de nem hanggátló Padlap. Bár főleg padlásszigetelésre ajánlják, de teherbíró felülete - ha nincs a szobában átlagosnál nagyobb terhelés - elég lesz a nyárikonyha szerű épülete hőszigetelésére. Kérdéses a 16 cm-es rétegvastagság kivitelezhetősége.

http://www.austrotherm.hu/?link=padlasfodem_hoszigeteles-Oldal-46-436.html
http://www.austrotherm.hu/media/dokumentumok/vastagon_megeri/austro_leporello_la4_2009.pdf

Amennyiben ez nem járható út, akkor érdemes lenne az AustroTherm XPS 20-as lapját használni:

http://www.austrotherm.hu/?link=-Oldal-19-43.html
http://www.austrotherm.hu/media/dokumentumok/termekek/muszaki2006/extrudalt/xps20.pdf

Nagy terhelhetőségű és csaphornyos illesztésű, ami két dolog miatt fontos:
- a lapok síkban maradnak egymáshoz képest, nem tudnak szintben elmozdulni egymástól
- az illesztéseknél nem keletkezik légrés, ami hőhidat okozhatna.

Amennyiben a sima - de lépésálló - hungarocell lemeznél döntene, a beépítendő vastagságot két rétegben, az illesztéseket egymáson eltolva - kötésben lerakva - készítse el, így kikerülhető az illesztési hézagok miatti hőhíd létrejötte. Egyik sor a fallal párhuzamosan, a második réteg 90 fokban elfordítva, ügyelve hogy illesztések ne kerüljenek egymásra. Ebben az esetben nincs szükség további hőszigetelő fóliára, kivéve ha mégis csak egy réteget fektet le. Ebben az esetben az illesztési hézagok okozta hőhidat lehet vele csökkenteni.
Én próbálom a legegyszerűbb megoldást megtalálni, pl ha feltöltöm a homokot és rá osb lap és erre a laminált padló?
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17 Következő
249 hozzászólás Oldal: 4 / 17

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég