Ezermester Fórum

Járművek, gépjárművek szerelésével kapcsolatos kérdések, problémák, tanácsok.
2 hozzászólás Oldal: 1 / 1
Szervusztok!
Kérném, ha van valakinek tapasztalata, tanácsa elektromos kerékkulcs/csavarozóval kapcsolatban az ossza meg.
Ilyesmire vagyok kíváncsi:
- Mennyire fontos a nyomatékszabályozás?
- Ha nincs nyomatékszabályozás, akkor mennyire lehet hibázni? Gondolom ilyenkor érezni kell, hogy mennyire tépi meg az ember.
- Mit várhatok egy olcsóbb (~10.000 Ft környéki) nyomtatékszabályozó nélküli modelltől.
- Mit várhatok mondjuk egy 22-25.000 Ft-os "digitális nyomatékszabályozós" modelltől?

Köszi,
M
Szia!

- attól függ, hogyan értelmezed. A sima kereszt kerékkulcsnál te vagy a nyomatékszabályozó, vagy túlhúzod a kerékcsavart és fél év múlva már nem tudod levenni ugyanazzal a szerszámmal, vagy nem húzod meg rendesen a csavart és esélye lesz, hogy menet közben kilazul.
- igen, rá kell érezni, vagy a végén a keresztkulccsal leellenőrzöd a csavarokat. Gyakorlatilag ugyanaz, csak a villanymotor kínlódik helyetted.
- neked kell megérezned, hogy mennyire húztad meg, esetleg ha nem figyelsz, kitépi a kezedből a gép önmagát (feltéve rendelkezik olyan nyomatékkal).
- beállítod az autódnak megfelelő nyomatékértéket (és ha valós értéket mutat a gép), örülsz mert egy menetben készrehúztad a csavarokat. 8) Gyakorlatilag minden kerékcsavarod azonos erővel (nyomatékkal) lett meghúzva, úgy fekszik fel a keréktárcsa a helyére, ahogy a gyárban megálmodták, nincs probléma. :)

Találtam egy érdekeset. Valószínűleg egy fillért sem adtam volna érte a boltban, de többen is dicsérték... :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=6wj8AzR1h0c
https://www.youtube.com/watch?v=2plan6FZW-g
2 hozzászólás Oldal: 1 / 1

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég