Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1269 hozzászólás Oldal: 85 / 85
oregdiak írta: Szép napot Mindenkinek!

Van egy GP 48 PO MTD motoros fűnyíróm, melynek a karburátorán nincs állítási lehetőség. Berántás után felveszi a max. fordulatot, de ha a gázkart elengedem, vagy csak egy kicsit is vissza engedem azonnal leáll. A kérdésem az lenne, hogy az alapjáratot be lehet-e állítani, valamilyen kisebb fordulatra, vagy fogadjam el így?


Szedd le a motor burkolatát és a leállító/fékező mechanizmus takarólemezét. A gázkar egyben biztonsági leállító is, amit ha elengedsz, letesteli a gyújtást és egy rugós fékpofát szorít a lendkerékre, hogy minél előbb leálljon a motor. Az idő folyamán a bowdenszál megnyúlhat és éppenhogy csak kiemeli a féket és bontja a gyújtás testelését. Ezért a bowden állító, vagy feszítőcsavarján állítsál (a motornál szokott lenne), hogy jobban kiemeljen. Ha műanyag a feszítő, akkor az is előfordulhat, hogy a bowden huzal háza becsúszott a műanyagba.
Sziasztok!
Vásároltam egy partner fűnyíró traktort,13,5LE briggs motorral van szerelve,az a problémám vele,hogy csak szívatóval hajlandó menni.Pöccre indul,ahogy tolom vissza a szívatót nekiáll vissza durrogni a légszűrő házba,ráadom a gázt akkor egy pillanatra kisimul a járása de utána folytatja a durrogást(sötétben látszik a lángcsóva is)
Kaszálás közben ha eltalálom az ideális szívató állást akkor szépen lehet dolgozni vele,de ha benyomom a pedált akkor kezdődik a durrogás.Valakinek valami ötlete? Köszönöm!
Karburátort már nagyon sokszor kipucoltam.
A szelephézagokat kéne megnézni, beállítani, no meg azt hogy nem e szív fals levegőt és azért szegényedik le a keverék.
lalibatyo írta: A szelephézagokat kéne megnézni, beállítani, no meg azt hogy nem e szív fals levegőt és azért szegényedik le a keverék.


Köszönöm,utána olvasok akkor a szelephézag beállításnak,és megpróbálom.
relac írta:
lalibatyo írta: A szelephézagokat kéne megnézni, beállítani, no meg azt hogy nem e szív fals levegőt és azért szegényedik le a keverék.


Köszönöm,utána olvasok akkor a szelephézag beállításnak,és megpróbálom.


Helló!
Beállítottam a szelephézagokat,sokkal jobb nem lett,de terhelés alatt már épphogy csak kell egy kis szívató neki.
Ha még lenne valami ötlet elfogadnám.Köszönöm.
Kellene csinálni egy kompresszió mérést mert lehet hogy a szelepek nem zárnak már rendesen, de nem kizárt hogy le kellene kapni a hengerfejet kiszedni a szelepeket és becsiszolni újra, de ha nagyon csúnyák lennének a hengerfej felújítás is lehet aktuális. Minden esetre ha a falslevegő kizárható a karburátor biztosan tiszta akkor a hengerfej vagy a vezérlés környékén kellene keresni a bajokat. ( szeleprugó törött, szelep szorul a vezetőben, szeleptányér, szelep vezető kokszos stb)
lalibatyo írta: Kellene csinálni egy kompresszió mérést mert lehet hogy a szelepek nem zárnak már rendesen, de nem kizárt hogy le kellene kapni a hengerfejet kiszedni a szelepeket és becsiszolni újra, de ha nagyon csúnyák lennének a hengerfej felújítás is lehet aktuális. Minden esetre ha a falslevegő kizárható a karburátor biztosan tiszta akkor a hengerfej vagy a vezérlés környékén kellene keresni a bajokat. ( szeleprugó törött, szelep szorul a vezetőben, szeleptányér, szelep vezető kokszos stb)


Ismét köszönöm a segítséget,folytatom a keresgélést.
Juice13 írta: Sziasztok!
Segítség kérés .
Al-Ko OHV Motoros fűnyíró.
Elsőre simán indul 2,-ra vagy nem vagy nagyon nehezen.
Gyertya cserén, légszűrő tisztításon túl vagyok ja meg a csoda Al-Ko szerelőkön is.
Bármilyen tippet megköszönök előre is.


Szia!
Milyen porlasztó van rajta, pontosabban a hidegindító gumilabdás jet, vagy karos, pillangószelepes?
relac írta: Sziasztok!
Vásároltam egy partner fűnyíró traktort,13,5LE briggs motorral van szerelve,az a problémám vele,hogy csak szívatóval hajlandó menni.Pöccre indul,ahogy tolom vissza a szívatót nekiáll vissza durrogni a légszűrő házba,ráadom a gázt akkor egy pillanatra kisimul a járása de utána folytatja a durrogást(sötétben látszik a lángcsóva is)
Kaszálás közben ha eltalálom az ideális szívató állást akkor szépen lehet dolgozni vele,de ha benyomom a pedált akkor kezdődik a durrogás.Valakinek valami ötlete? Köszönöm!
Karburátort már nagyon sokszor kipucoltam.


Szia!
Tudom írtad, sokszor kipucoltad a porlasztót, de a főfúvóka is teljesen tiszta? Ez a szívató utáni durrogás szegény keverékre utal, a regulátor küzd, hogy fordulaton tartsa a motort és ez az állandó gázadás, elvétel is okozhat durrogást. A szívatóval a főfúvóka hiányzó benzinmennyiségét tudod pótolni. Csak azért kérdezem, mert velem is előfordult, hogy háromszor szedtem szét a porlasztót egymás után és tisztítottam ki, míg végre rendesen működött a gép. Látszólag jónak nézett ki a főfúvóka, de mégis csak szívatóval tudtam életben tartani a motort. Egy erőteljesebb, "ragaszkodóbb" szennyeződés is lehet a furatában, vagy sok évi bekeményedett lerakódás.
1269 hozzászólás Oldal: 85 / 85

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég