Kedves Fórumozók!
Villanymotorhoz használandó kondenzátor ügyben kérek szakértő tanácsot.
Köszörűm villanymotorjához keresek indító kondenzátort.
3 fázisúról 1 fázisúra kötött, 750 watt névleges teljesítményű motorom van.70 %-kal számolva, 1 fázison az 525 wattot tudhat.
Van egy régi, alumínium házas, olasz kondenzátorom. Feliratai: Comar, MP 280.80, 80 mF +- 10 %, 280 V ~ 50 + 60 Hz, -25 + 70 Celsius fok
Az általános szabályok szerint, 100 wattonként 20 mF kapacitás kell az indító kondenzátor esetén, 5 mF üzemi kondihoz. Persze tudom, hogy a méretezéshez van komoly matematikai képlet is.
Kérdésem: Egy kondenzátorról honnan lehet tudni, hogy az indító, vagy üzemi funkcióra készült? Vagy az elkészítésében nincs különbség, csak a bekötésében van, üzeminél folyamatosan az áramkörbe van kapcsolva, indítónál az indítás után a relé kikapcsolja?
Konkrét kérdésem: az én kondimat lehet-e indító kondenzátorként használni? Vagy vennem kell egy kb. 120 mF kapacitású indító kondenzátort?
A válaszokat előre is köszönöm!
Villanymotorhoz használandó kondenzátor ügyben kérek szakértő tanácsot.
Köszörűm villanymotorjához keresek indító kondenzátort.
3 fázisúról 1 fázisúra kötött, 750 watt névleges teljesítményű motorom van.70 %-kal számolva, 1 fázison az 525 wattot tudhat.
Van egy régi, alumínium házas, olasz kondenzátorom. Feliratai: Comar, MP 280.80, 80 mF +- 10 %, 280 V ~ 50 + 60 Hz, -25 + 70 Celsius fok
Az általános szabályok szerint, 100 wattonként 20 mF kapacitás kell az indító kondenzátor esetén, 5 mF üzemi kondihoz. Persze tudom, hogy a méretezéshez van komoly matematikai képlet is.
Kérdésem: Egy kondenzátorról honnan lehet tudni, hogy az indító, vagy üzemi funkcióra készült? Vagy az elkészítésében nincs különbség, csak a bekötésében van, üzeminél folyamatosan az áramkörbe van kapcsolva, indítónál az indítás után a relé kikapcsolja?
Konkrét kérdésem: az én kondimat lehet-e indító kondenzátorként használni? Vagy vennem kell egy kb. 120 mF kapacitású indító kondenzátort?
A válaszokat előre is köszönöm!