Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
5 hozzászólás Oldal: 1 / 1
Tisztelt Fórumozók!Kérem a hozzáértők válaszát arra vonatkozóan, hogy a benzin oktán száma hogyan befolyásolja a keverési arányt?
Konkrétan: Egy 1978 évjáratú, jól működő Ducati MPM 2HP típusú kerti gép gépkönyvében , 86 –os oktánszámú benzinre, 1 : 20 keverési arány van előírva. Milyen arányban kell belekeverni a kétütemű olajat 95-ös oktánszámú benzin esetén?
Üdv!
A keverési arány változatlan marad, az oktánszámmal nincs összefüggésben.
Az oktánszám a benzin sűrítési végnyomását határozza meg, minél nagyobb az üzemanyag oktánszáma, annál nagyobb sűrítésű motorban alkalmazható. Itt az üzemanyag öngyulladása a lényeg, hogy milyen kompresszióviszonyt és végnyomást bír el öngyulladás nélkül. Egy 86-os oktánszámra tervezett motorhoz csak alacsonyabb oktánszámú üzemanyagot nem szabad használni, magasabb oktánszámú üzemanyaggal ugyanúgy működik, esetleg a szélsőséges üzemi viszonyokat (túlmelegedés, szegény keverék) jobban elviseli, nem lép fel idő előtti öngyulladás.
A benzin-olaj keverési arány a motor szerkezeti felépítéséhez, csapágyazásához, üzemi körülményeihez van beállítva, ettől eltérni nem ajánlatos.
Kedves Plaszlo!

Köszönöm a választ.

Felvetődött bennem a benzin ólomtartalmának, és a keverékhez használható ásványi alapanyagú olajnak a kérdése, hatása a motorra.

A 86-95 típusú benzinek oktán számbeli eltérése mellett, az ólom tartalombeli különbség sem számít a keverési arányhoz?

A gépkönyvben Arol 2T olaj van előírva keverékhez használható olajként. Feltételezem, hogy 1978- ban nem is volt még részszintetikus és szintetikus.
A gépkönyvben szereplő ásványi olajtól azért eltérhetek a részszintetikus- szintetikus irányba? Van erre vonatkozóan tapasztalat?

A választ előre is köszönöm!
Szerintem nem kellene ezt ennyire túlspilázni. Az a gép az akkori kor technikája és az akkori kor termékeinek a felhasználásával lett megtervezve. Amúgy is 2 ütemű tehát az ólomadaléknak sok értelme nincs is. A gépkönyv szerinti olaj pedig beszerezhető hozzá. Azért mégis csak 1 rotációs kapáról van szó nem pedig egy agyon tuningolt verseny motorról :)
Tényleg nem kell. Az ólomtartalom a régi négyütemű motorok szelepkenéséhez volt szükséges, kétüteműnél szelepek híján ilyen probléma nem adódik. :)
A valamikori Arol 2T-nél bármelyik mai kétütemű motorolaj magasabb szintű, nyugodtan használhatsz rész, vagy teljesen szintetikus kétütemű olajat is.
5 hozzászólás Oldal: 1 / 1

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég