Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1334 hozzászólás Oldal: 83 / 89
Előző 1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 89 Következő
Ha nem kefés a motor akkor az indító kondi kezd "elfáradni" .
Jó napot uraim.
Minap vettünk használtan egy Briggs&Stratton 550e series motorral szerelt fűnyirót. Próbáltuk beinditani de nem kapta el csak párat pöffent és az olajnivót kihúzva tapasztaltuk hogy nagyon túl van töltve és benzin szagú a nivó és a papir légszürő is fekete volt gondolom a sok kartel gáztól. Több se kellet kipucoltuk a a karbit benzin le ereszt olajat kiöntöttük a betöltő nyiláson keresztül és a gyertyát is megtisztitottuk mert nagyon fekete és dzsuvás. Gyárilag SAE 15w 30 olajat irt de nem olyat töltöttünk bele ha sikerül csatolom a tipusát de a cimkéje szerint ez is bele való. Na de összerakás után pöc röff indult de szinte azonnal elkezdte okádni a kék füstöt ezért nem is járatuk sokat szinte egy percet sem.
Mi lehet a gond tán dugattyú gyűrű vagy csak az olaj nem tetszik neki?

Csatolmányok

Üdv!

BÚÉK!

Azt kérdezem, hogyan lehet másik motrot tenni egy vázra, ha az előző motoron nem volt fékkar bowdennel? Konkrétan egy Sprint 375 helyére tennék ThorX35-öt, de ez utóbbi fékkaros leállítású.
Mi a legjobb megoldás?
Köszi
Sziasztok. Segítség kellene. Hozzám került egy SABO 52-151 Sachs motoros 2 ütemű fűnyíró. Annyi lenne a baja hogy elég nehéz indul, ha be indul akkor a fordulat szám ugrál, ha beáll a fordulat (nem magától, a szívatóval tudtam beállítani ) folyik a benzin a pillangószelepnél. Merre keresem a megoldást ?
Ki pucoltam mindent
Előre is köszönöm a segítséget
Szia!

Az úszót és a tűszelepet kellene megnézni. Lehet nem zár rendesen és azért folyik a benzin. Ha kilyukadt az úszó, akkor eleve nincs elég felhajtóereje zárni a tűszelepet.

Lehet két külön probléma van a géppel. A nehéz indulás, instabil alapjárat lehet attól is, hogy falslevegőt kap valahol. Érdemes a tömítéseket ellenőrizni, csavarokat meghúzni. De lehet a főtengelyszimering hibája is, a kétütemű motor érzékeny a főtengelyszimering állapotára. Ha az nem tömít rendesen, akkor cserélni kell jó minőségű szimeringre. Ezen ne spórolj.
Köszönöm .
Szép napot !!
az úszót és a tűszelepet ellenőriztem és jók. A tűszelep zár rendesen, az úszó nincs kilyukadva .
Kérdés: indulhat azért nehezen (sőt nagyon nehezen) mert a gyújtó tekercs hézaga nem megfelelő? (bár mikor néztem volt szikra, igaz nem valami túl nagy , de volt). Gyertyát is cseréltem. Igaz a gyertya kábel mintha merev lenne nagyon.
Ha jó a gyújtás jó a karburátor nem szív falsot és mégis nehezen indul akkor vagy főtengely szimeringes lesz az a gép, vagy nagyon kopott és kompresszió szegény.
Szép napot.
Látom sok hozzáértő szaki van az oldalon,hátha valaki tud segíteni,
Van egy Tecumsec OHV 3 4,4kw os motorom.Az önindító nem tudja átfordítani a főtengelyt,én dekompresszor kopásra gondolok de nem tudom hogy mekkorák az eredeti méretei annak az alkatrésznek ami nyitva tartja a kipufogó szelepet.Bármilyen segítség jól jön.
Előre is köszönöm!
Más baj lesz ott szerintem, de egyszerű kideríteni. Ki kell venni a gyertyát és ha úgy sem fordul át a motor akkor nagy a baj azt hiszem.
lalibatyo írta: Más baj lesz ott szerintem, de egyszerű kideríteni. Ki kell venni a gyertyát és ha úgy sem fordul át a motor akkor nagy a baj azt hiszem.

Akkor teker mint a bolond.Rántásra indul, csak már a harmadik berántót tépem le róla akkora a kompresszió.
Szép napot kívánok
A főtengely szimeringet hol találom?
alul vagy felül?
Tudom hogy furcsa egy kicsit a kérdés, de még ennyire nem szedtem szét egy gépet sem.
Válaszukat előre is köszönöm
Alul és felül is :) mert kettő van belőle. A főtengely végén 1-1. Viszont attól tartok teljesen szét kell szedni érte a gépet.
Sziasztok!

Egy Briggs 675EX motorral kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni.

Sajnos korábban megragadt benne a dugattyú, ezért kapott egy vashüvelyt, valamint új dugattyút (talán quantum) és hajtókart.
Bár sok tapasztalatom nincs, de az összeszerelést én végeztem. Amire figyelmes lettem, hogy összeszerelés után nagyobb kompresszió volt benne, érezhetően nehezebb is volt berántani. Egy kis alapjárati járatás után a motor gyengült, most maximum 4 bar kompressziót mérek csak. A henger fala ép, nem látni semmi sérülést rajta, a szelephézagok is rendben vannak. Összeszereléskor a fogaskerekek is jelölésnek megfelelően kerültek behelyezésre. Olajzabálásra nem lettem figyelmes, ha van is, nem jelentős. Egy kis fekete füstöt viszont enged, de csak indításkor egy pillanatra.

Amire figyelmes lettem még, hogy hidegen és melegen is, 3-4 másodpercenként pöffen egyet (talán gyújtás?), valamint a kipufogó szelep is fehéres színű. Ahogy látom, ennél a motornál a gyújtás időzítés sem állítható.

Segítséget szeretnék kérni, hogy mit ronthattam, vagy mulaszthattam el, ami ezt a teljesítményvesztést okozhatja. Mire kellett volna még odafigyelnem, illetve mi az amit még ellenőrizhetnék?
Ami eszembe jut, hogy gyűrűhézagot nem mértem összeszereléskor. Esetleg lehet ezzel összefüggésben a probléma?

Segítséget előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Laci
Üdv!
Összeszerelés után teljesen normális, hogy nehezebben jár a motor, mert még nyers minden felület. Járatás után már kezdenek összekopni, így könnyebben átforgatható. Nem feltétlen teljesítményvesztésről van szó, csak a csúszófelületek egymáshoz kopnak, könnyebben járnak. Igazán a régi állapotához lehetne viszonyítani, akkor mennyi erő kellett a beindításához, mennyire fogta le a magas fű, stb. Ha ahhoz képest jóval gyengébb, akkor van baj.
Új dugattyúval adott gyűrűknek jónak kell lenni a megfelelő hengerhüvelyben, felteszem aki hüvelyezte a gépet, hozzávaló dugót és gyűrűket adott. A gyűrűknél azt lehet elrontani, ha a gyűrűk végei egymás alatt egy síkban vannak, nincsenek egymástól elforgatva. Két gyűrűnél 180°-kal, három gyűrűnél 120°-al kell egymástól eltolni.
A fekete füst az nem probléma, csak átmenetileg túl dús keverék jele, akkor szokott jelentkezni, ha a regulátor hirtelen ad nagy gázt. Ha kéken füstölne, akkor kellene igazán aggódni.
Előző 1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 89 Következő
1334 hozzászólás Oldal: 83 / 89

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég

cron