Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1334 hozzászólás Oldal: 86 / 89
Nos, akkor válaszolok magamnak. Hátha más is belefut ebbe a problémába és jól jön neki.
Mint kiderült ez a széria első eresztése típushibás. Rágyógyul a késtartó a tengelyre, így csak durván választható le.
Nekem az az ötletem támadt, hogy egy 22-es körkivágóval belevágok a tengely mentén. Nem is kellett teljesen átfúrnom egy idő után már engedett annyit, hogy lejöjjön. Így egy kis műgyantával kiöntve a keletkezett lyukat, a cserét is megspórolhatom.
Sziasztok! Segítsetek kérlek.

Hogyan lehet leszedni a főtengelyről azt az öntvényt, amin a vágó kés van? Csapágy lehúzóval? Letört a pereme és cserélném.

Köszi
Elvileg csak a tengelyre egy ék rögzíti amit egy csavar tart. Ha kitekerd a csavart és nincs rárohadva a tengelyre akkor nem nagy attrakció még kézzel sem levenni. Drótkefézd meg a tengelynél fújd be csavar lazítóval aztán ha megkocogtatod lehet meg is mozdul. Ha makacskodik akkor valami lehúzó szerszám fog segíteni.
Sajnos nincs rajta csavar ami rögzíti, az alábbi az alkatrész.

[url] https://www.silnik-kosiarki.pl/pl/p/ADA ... 64PMB/6995

Ezen semmi csavar lehetőség nincs, ez csak rá van nyomva vagy ragasztva? Nem tudom. :(
A csavar szorítja fel a kést arra a két körömre. Nyilván ha levetted a kést akkor a csavart is levetted ( vagy rajta sem volt beletört bele szakadt) ez valami kidobott vagy lomis gép ? - mert lehet hogy felhegesztette valami "nagytudású " a tengelyre a késtartót :)
Szia!

Nem, ezt egy örökölt fűnyíró, csak kicsit el lett használva (köpi az olajat, és a szigetelést megcsinálnám, meg ennek az alkatrésznek is le van törve a pereme) . A pengét leszedtem, a csavart kiszedtem, de ez a "tengely agy" nem jött le. Most flexxel kicsit rásegítettem, így meg tudtam pattintani az öntvényt, így már meg is oldottam a problémát.

Viszont most egy másik problémával szembesültem, hogy leszedtem, de milyet rakjak helyette fel? ennek a tartója lengyel, sajnos itthon nem lehet kapni sehol, a lengyelek pedig nem postázzák. az alábbi linken van a típusa, és az alkatrész amit keresek.

https://www.silnik-kosiarki.pl/pl/p/ADA ... 64PMB/6995

https://imged.pl/kosiarka-spalinowa-nac ... 99969.html

Helyette vajon fel lehet tenni egy MTD-hez való tartót? Nyilván akkor annak a kését kell használnom, de ha keresek olyat amihez van 40cm-es kés, akkor az ahhoz való agyat fel lehet tenni erre? (22,2mm az átmérője a tengelynek, a hossza ami változó úgy látom)

Köszönöm!
Hát ezt sajna nem tudom hogy mennyire méret azonosak.
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki, hogy az ilyen típusú briggs pipákba van-e zavarszűrő?
https://www.agrooroszi.hu/termek/briggs ... -793351/31

Egy ideje ha meleg a motor, nem lehet beindítani. Ismert volt már számomra, hogy a gyújtókábel végén lévő csatlakozó törött, az a kis fekete darabka tört el, aminek pont az lenne a feladata, hogy rászorítsa a sarut a pipa csatlakozójára. Ez viszont még nem magyarázza, hogy miért csak melegen nem lehet beindítani. Ma menet közben magától leállt. Kiszedtem a gyertyát, néztük, nem volt szikra. Levettem a gyertyapipát, és közvetlenül rádugta a kábelt a gyertyára. Egyből beindult, ráadásul sokkal könnyebben, mint bármikor előtte (kb 30 centi berántó húzásra már indult is), és érzésre szebben is járt a motor. Még talán újkorában sem indult ilyen szépen.

Arra gondolok, hogy mivel a gyertya zavarszűrős (NGK BR2LM), ha a pipa is az, az nem okozhat-e gondot (valamivel kisebb szikra a nagy ellenállás miatt).
Sziasztok!
Van egy briggs motoros fűnyíróm. (450E ) Egy rántásra indul, de a járása hullámzik. A regulátor folyamatosan mozog ,felpőrög majd ujra leesik a fordulat. A karburátort szétszedtem már ,kipucoltam (mondjuk átfújatni nem tudtam mert nincs itthon a kompresszorom) de a jelenség maradt. Valakinek valami ötlete? A régebbi briggs motorokon a regulátor szabályzónál 2 db rugó volt , egy regulátor rugó, meg egy csillapító rúgó. Ennél a típusnál létezik hogy csak egy van?
Jó helyen keresgélsz ott lesz a baj a regulátor környékén, de hogy hány rugó meg milyenek sajna nem tudom. Viszont ezer kép meg video van a neten ilyesmikről egy kis googlizás lehet adna jó tippet.
Üdv

Murray 8 lovas motor robbantott rajzát meg tudná valaki adni ?

További szép napot
Sziasztok!
Briggs&Stratton motoros fűnyíróm van. Elszakadt a berántó zsinór, ezért kicseréltem (YouTube videó alapján...), de mikor összereltem, azóta nem tudom berántani, mert néhány centi után mintha megszorulna. Tud esetleg valaki ötletet adni, hogy mi lehet az oka, illetve hogy lehet megoldani?
Köszönöm!
A visszahúzó rugót nem feszítetted nagyon elő ?
Yaneeken írta: Ja a másik! Mivel ilyen márkát nem talált a boltos sem a katalógusokban,igy lyukmértek alapján vettem másik kést.husqvarna jet 50-es kése jó rá,de az szélesebb,ezért nehezebb is.Elöször azt hittem hogy köze lehet hozzá,ezért leszedtem a kést és anélkül is kiprobáltam,de ugyan az a helyzet.Pörög mint a barom :(


Szia!

Biztos vagyok benne, hogy ezt már nem olvasod, hiszen kb. 10! éve léptél be utoljára..., de csak ezért reggeltem ide, hogy megköszönjem a segítséged! :) Van új penge a csoda fűnyírónkba végre, mert a Te hozzászólásod segített hozzá, hogy megfelelő pengét találjak bele.

A fűnyíróval kapcsolatos infód 10 év után is hasznos! :)

Köszi! :)

Kálmi
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Van nekem egy MTD Smart 42po négyütemű fűnyíró. A problémám az lenne, hogy ha felpumpálom a benzint alig kell meghúzni a berántót rögtön beindul viszont csak úgy pöfög tovább ha pumpálgatok rá. A gyújtás hibátlan, kapott új karbulátort, tankból szépen folyik a benzin, olaj van benne, a regulátor könnyedén működik mégis leáll. Szerintetek mi lehet a probléma?

Van még egy Gardenstar cs 5200-as láncfűrészem és ennél is ez a baj....
1334 hozzászólás Oldal: 86 / 89

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég

cron