Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1363 hozzászólás Oldal: 1 / 91
Sziasztok szeretnék olajat cserélni a fűnyirómban de nem találom az olajleeresztő csavart,lehet a betőltő nyiláson keresztül kiönteni az olajat?Tipusa Mitsubishi .
Üdv!
Milyen fűnyíród van, kétütemű, vagy négyütemű? A kétüteműnél ne keresd a leeresztő csavart, mert nincs neki, ott a benzinbe keverik az olajat. A továbbiak négyütemű gépre vonatkoznak:
A betöltő nyíláson nem szerencsés kiönteni az olajat, mert egyrészt nem biztos, hogy mind kifolyik belőle, másrészt a döntésnél olyan helyre is folyhat olaj, ahová nem kellene.
Kezelési útmutatójában sincs leírva? Elvileg a motor legalján kell lennie, ha megdöntöd a fűnyírót, látnod kéne az alján a leeresztő csavart. Lehet, hogy a lerakódott fűnyesedéktől nem találod a leeresztő csavart, érdemes lenne a gép alját megtisztítani.
Amit javaslok:
- használd ki a benzint teljesen, döntögetésnél kifolyhat és ez általában nem szerencsés.
- húzd a berántó kötelet lassan addig a pontig, amikor a legnagyobb az ellenállása a motornak. Ilyenkor sűrítési ütemben van, mindkét szelep zárva van. Ez azért fontos, mert ha az olaj befolyik a hengerbe, gondokat tud okozni.
- mielőtt neki kezdesz a takarításnak, húzd le a gyertyapipát, vagy tedd a szabályzókart stop állásba. Újabb típusú fűnyíróknál, ahol az üzemi kar elengedésével állítható le a gép, nem feltétlenül kell, de mindenképp ki legyen engedve (leállítás). Ez azért fontos, mert egy jó és üzemmeleg motor a kés forgatására is elindulhat, vagy csak meglódíthatja a kést, ami balesetet okozhat.
- döntsd hátrafelé a fűnyírót, általában ebben a pozícióban az olaj nem tud rossz helyre kerülni.
- takarítsd le a fűnyíróházban összegyűlt és lerakódott füvet és földet. Ezt egy szélesebb, lapos fa vagy műanyag spaklival érdemes végezni, a fém spakli felsértheti a festéket és rozsdásodni kezd a ház (persze ezt idővel a felkapott kövek és keményebb tárgyak is megteszik, de nem kell siettetni)
- ha megtisztítottad az alját, látnod kell e leeresztőcsavart, ez a motor aljának legmélyebb részén kell, hogy legyen
- nézd meg, milyen csavarkulccsal tudod megnyitni, érdemes megmozgatni a csavart, mielőtt leengeded az olajat.
- ha nincs nagyon lehűlve a motor, állítsd a kerekeket a legmagasabb vágási pozícióba, majd tegyél egy lapos tálat a gép alá a fáradt olaj felfogására. A kést tekerd el a kifolyónyílás elöl, csavard ki teljesen a leeresztőcsavart, majd engedd vissza vízszintes állapotba a gépet, a leeresztő a tál fölött legyen. Általában 4-5 dl. olaj szokott a kerti gépekben lenni. Hagyd 5-10 percig kicsorogni az olajat, majd újra döntsd hátra a gépet és töröld le a kifolyónyílást és a csavart is egy tiszta ronggyal, majd csavard vissza a leeresztő csavart. Nem kell megtépni, csak finoman, különben átszakíthatod a menetet.
Ha nagyon lehűlt a motor, akkor lassabban folyik ki a motorolaj és nem mossa ki a szennyeződéseket rendesen, ezért érdemes előtte üzemmeleg állapotig járatni, majd a leírtak szerint leengedni az olajat.
- töltsd fel a megadott minőségű motorolajjal, ha nem tudod milyen kell bele, a benzinkutaknál, vagy barkácsáruházak kertigép részlegében lehet kapni hozzávaló olajat. Érdemes a csere után kicsit beindítania a gépet, hogy a friss olaj átjárja a motort.
Szia4
Természetesen négyütemű mivel külön van az olajtartály már lebontottam az alját levettem a kést a takaró deklit a kapcsoló mechanizmust de csak a csupasz kartel van mindenféle furat nélkül.Aszem járatom egy kicsit .hogy meleg legyen az olaj majd a betőltőn keresztül leeresztem az ugy is teljesen külön van a bloktól és az a legalsó pontja.Köszi az infókat :idea: :mrgreen:
Nem ismerem a típust, de elképzelhető egy univerzális betöltő-leeresztő. :D Tudnál egy fényképet róla készíteni? A hozzászólásodhoz csatolhatod.
Sziasztok!
4 ev kuzdelem utan megadta magat a funyironk (Tecumseh motor, 3,5LE). Egy szakitol kertem tanacsot, aki - mivel eleg lejtos a telkunk es kb 1500 nm-t kell nyirni - azt javasolta, hogy mindenkepp ketutemu motorral szerelt funyirot vegyek (vagy villanyost, de 100 meter madzagot tekergetni eleg macera), mert lehet akarmilyen markas is a negyutemu, hosszutavon nem fogja birni. Azonban allitolag ketutemu funyirot mar csak par ceg gyart es eleg borsos aron, ezert hasznalt (Nemetbol behozott) funyiro vasarlasat javasolta, ami kb 20e Ft lenne. Szerintetek tenyleg ez lenne a valosag? ;)
A regi funyiromra meg annyit mondott, hogy ha meg kicsit hasznalni akarom, vegyek bele Botond 20W50 olajat ;)
A kétütemű motor mellett csak egy érvet tudnék mondani, a lejtős telket, mást nem. Ezek az átlagosnak mondható négyütemű fűnyírók olajozási rendszere nagyon egyszerűnek mondható, így előfordulhat, hogy nagyon lejtős területen bizonyos pozíciókban nem kap elég olajat, kenést, míg a kétüteműnek mindegy, mivel a benzinben van az olaj. Azonban nézd meg a kínálatot, nem véletlenül tűntek el a kétüteműek a palettáról. Én dolgoztam kétütemű kapagéppel.........hát egy istenverése a négyüteműhöz képest. A használt olcsó fűnyíróval is járhatsz 1-2 év múlva úgy, mint a mostanival.
A következőket tudom javasolni:
- nem tudom milyen a mostani fűnyíród típusa és az állapota, de ha jó, lehet kapni új motort rá, akár Tecumseh, akár Briggs motort. Ez sem olcsó mulatság, de talán olcsóbb, mint egy komplett fűnyíró. A kiválasztásban a Google segít.
- új fűnyíró, akár részletre. Érdemes végig nézni a kínálatot, mert általában megadják mekkora területre valók. A lejtős területre érdemes önjárós gépet venni, lehetőleg korszerű OHV motorost, ennek profibb az olajozása, nem lesz gond vele. Pl.: Honda motoros gépek.
- érdemes lenne szakszervizbe is bevinni a motort, mondják meg, érdemes-e felújítani. Néha elég egy dugattyú + dugattyúgyűrű csere, de ez a kopástól is függ.

Ez most csak a saját véleményem: ekkora területre semmi esetre sem vennék kétütemű, vagy elektromos fűnyírót! 15-20 éve amikor megjelentek a négyütemű motorral szerelt fűnyírók és kapagépek, szinte teljesen eltűntek a kétütemű gépek, és ha voltak, azok is a kis teljesítményű, kis méretű és területre való fűnyírók voltak. Persze Te döntesz, de én nem értek egyet a szakiddal. Nekem is négyütemű gépeim vannak - kivéve a permetezőgépet, de az is 20 év körüli - és teljesen jól működnek. Még a Tecumseh motoros Alko kapagép, ami szintén 20 év körüli. Már nála is jelentkezik a füstölés, de még tolja az ipart.
Sziasztok !
Csak annyit fűznék hozzá hogy ovatosan azzal a szakszervizzel mert esetenként elég szép summát kérnek már egy "nézésért" is. Ajánlatos ezt előtte tisztázni. Nekem a Grundfos szivattyúról 3 éve 8 ezerért mondták azt hogy nem érdemes javítani .
Üdv !
Igen, előtte mindig meg kell kérdezni az aktuális bevizsgálási díjakat. Ez is csak egy lehetőség, de mivel csak annyit tudunk, hogy a 4 éves fűnyíró feladta, még lehet ésszerű megoldás. Ezek a gépek nagyon egyszerűek, sajna mégis nagyon drágák. :evil: Keresgéltem a neten motor árakat, 30 eFt. alatt nem találtam, inkább 40 eFt. körül mozogtak. Egy jó felépítésű, stramm szerkezetre talán még érdemes motort venni, annak ellenére, hogy ennyiért már ki lehet fogni egy Briggs motoros akciós új darabot. Én 3 éve vettem egy nem túl ismert márkájú Briggs motoros fűgyűjtős gépet, de eddig jól szuperált. Kicsit hangosabb mint egy drága társa, de még elviselhető. Szomszédom húz vele, "hallom ment a Hoffer traktor" :D
Tudnátok segiteni? Husqvarna R52S fünyirómból az olajat leszeretném cserélni alúl. A leeresztő gombot megtaláltam, de kicsavarni nemtudom, mert egy műanyag dekni takarja az egészet, és azt nemtudom leszedni, mert ahhóz a kést tartó fejet is lekéne szedni. Van javaslatotok?
Sajna nem ismerem a fűnyíródat. Kezelésije nincs meg? Ha sehogy sem férsz hozzá, akkor szedd le a kést és a késtartót is. Az enyémen, ha lecsavarom a kést rögzítő csavart, lejön a késtartó is, de ez lehet nem segít rajtad.
Próbálj a neten keresni leírást, elég sok gépnek megtalálható, vagy megkérdezni egy szervizben. Ez nem olyan folyamat, amit csak szervizben lehet megcsináltatni, csak segítenek benne.
Üdv!

Elsőre szerintem keresgélj tovább! Nem ismerem a konkrét típust, de érdemes elővenni a használati kézikönyvet, abban szerepelnie kell többek közt az olajcserének is. Egy késtartó leszerelése ugyan nem ördöngősség, de nem is a legegyszerűbb feladatok közé tartozik. A visszaépítésről nem is szólva! Az olajcsere nem szokott olyan bonyolult lenni, hogy teljesen szét kelljen szedni a fűnyírót. (Bár ahol most tart az autógyártás, hogy fényszóró-izzót is szakszerviz, 2-3 órás szerelgetés után tud cserélni, spec kesztyűben, akkor azt kell mondanom: keress egy szervizest! :D )
Másodrészt rákerestem a neten, és bár az említett típushoz nem is, de az 53-hoz megtaláltam a leírást, amin az 1 számmal jelzett a motorolaj leeresztő csavart jelzi. Ha a kettő ebben hasonló, akkor a rajz szerint sem kell szétszedni a gépet.
Remélem tudtam segíteni.

Csatolmányok

Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Sziasztok! A problémát megoldottam, az olajat lecseréltem. A késtartó fejet is lekellett szedni. Köszönőm a segitségeteket. Többet segitettetek, mint a Husqvarne vevőszolgálat, mert ő azt javasolta, hogy forduljak szakszervizhez. Köszönőm mégegyszer, üdv:menyus.
Üdv!

Örülünk, hogy segíthettünk!

További szép napot és eredényes olajcserélgetést :D
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Sziasztok.

Szeretnék egy kis tanácsot kérni van egy YardMan 6521c fűnyíróm nem szokott vele gond lenni de mostanába melegen alig lehetett elindittani látatlanba a szerelő azt mondta biztos kicsi a szelephézag és az lehet a gond miután alaposabban megnéztem énis hengerfej tömittés problémája volt kicseréltem vettem új légszűrőt egy új gyertyát had érezze a gáp a törődést. Összraktam szépen jár vszont a gáz ráadására és elvételére nemtörténik semmi szinte alapjáraton megy próbáltam ráhúzni a regulátort de inkább csak fullad mind felpörögne. Van valami ötletetek hogy mi lehet a gond?A karburátoron nemláttam senmmi állitási lehetőséget.

Köszi előre is
Bocsi, de kicsit zavaros így a történet. A szerelő azt mondja, szelephézag gond van, te meg lecseréled a hengerfej tömítést. Mégis milyen tünetei voltak, hogy hengerfejtömítést cseréltél? Kifújt mellette? A tömítésen látszott valami amikor szétszedted? Szelepeket megnézted?
Most összerakás után, ha ráhúzod a regulátort, hogy felpörögjön látsz valami furcsát? Pl. feketén füstöl (túl sok üzemanyag), vagy csak ledadog? Ha az utóbbi, próbáld meg lassan emelni a gázt, ha úgy felpörög, akkor valószínűleg szegény a keverék.
A porlasztón kell lenni valamilyen állítási lehetőségnek, legalább egy keverési arányt szabályozó csavarnak, amivel - ha minden más rendben van - be kell tudnod állítani.
1363 hozzászólás Oldal: 1 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 18 vendég