Sziasztok szeretnék olajat cserélni a fűnyirómban de nem találom az olajleeresztő csavart,lehet a betőltő nyiláson keresztül kiönteni az olajat?Tipusa Mitsubishi .
Üdv!
Milyen fűnyíród van, kétütemű, vagy négyütemű? A kétüteműnél ne keresd a leeresztő csavart, mert nincs neki, ott a benzinbe keverik az olajat. A továbbiak négyütemű gépre vonatkoznak:
A betöltő nyíláson nem szerencsés kiönteni az olajat, mert egyrészt nem biztos, hogy mind kifolyik belőle, másrészt a döntésnél olyan helyre is folyhat olaj, ahová nem kellene.
Kezelési útmutatójában sincs leírva? Elvileg a motor legalján kell lennie, ha megdöntöd a fűnyírót, látnod kéne az alján a leeresztő csavart. Lehet, hogy a lerakódott fűnyesedéktől nem találod a leeresztő csavart, érdemes lenne a gép alját megtisztítani.
Amit javaslok:
- használd ki a benzint teljesen, döntögetésnél kifolyhat és ez általában nem szerencsés.
- húzd a berántó kötelet lassan addig a pontig, amikor a legnagyobb az ellenállása a motornak. Ilyenkor sűrítési ütemben van, mindkét szelep zárva van. Ez azért fontos, mert ha az olaj befolyik a hengerbe, gondokat tud okozni.
- mielőtt neki kezdesz a takarításnak, húzd le a gyertyapipát, vagy tedd a szabályzókart stop állásba. Újabb típusú fűnyíróknál, ahol az üzemi kar elengedésével állítható le a gép, nem feltétlenül kell, de mindenképp ki legyen engedve (leállítás). Ez azért fontos, mert egy jó és üzemmeleg motor a kés forgatására is elindulhat, vagy csak meglódíthatja a kést, ami balesetet okozhat.
- döntsd hátrafelé a fűnyírót, általában ebben a pozícióban az olaj nem tud rossz helyre kerülni.
- takarítsd le a fűnyíróházban összegyűlt és lerakódott füvet és földet. Ezt egy szélesebb, lapos fa vagy műanyag spaklival érdemes végezni, a fém spakli felsértheti a festéket és rozsdásodni kezd a ház (persze ezt idővel a felkapott kövek és keményebb tárgyak is megteszik, de nem kell siettetni)
- ha megtisztítottad az alját, látnod kell e leeresztőcsavart, ez a motor aljának legmélyebb részén kell, hogy legyen
- nézd meg, milyen csavarkulccsal tudod megnyitni, érdemes megmozgatni a csavart, mielőtt leengeded az olajat.
- ha nincs nagyon lehűlve a motor, állítsd a kerekeket a legmagasabb vágási pozícióba, majd tegyél egy lapos tálat a gép alá a fáradt olaj felfogására. A kést tekerd el a kifolyónyílás elöl, csavard ki teljesen a leeresztőcsavart, majd engedd vissza vízszintes állapotba a gépet, a leeresztő a tál fölött legyen. Általában 4-5 dl. olaj szokott a kerti gépekben lenni. Hagyd 5-10 percig kicsorogni az olajat, majd újra döntsd hátra a gépet és töröld le a kifolyónyílást és a csavart is egy tiszta ronggyal, majd csavard vissza a leeresztő csavart. Nem kell megtépni, csak finoman, különben átszakíthatod a menetet.
Ha nagyon lehűlt a motor, akkor lassabban folyik ki a motorolaj és nem mossa ki a szennyeződéseket rendesen, ezért érdemes előtte üzemmeleg állapotig járatni, majd a leírtak szerint leengedni az olajat.
- töltsd fel a megadott minőségű motorolajjal, ha nem tudod milyen kell bele, a benzinkutaknál, vagy barkácsáruházak kertigép részlegében lehet kapni hozzávaló olajat. Érdemes a csere után kicsit beindítania a gépet, hogy a friss olaj átjárja a motort.