Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1352 hozzászólás Oldal: 8 / 91
Előző 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 91 Következő
Akkor először ezt kellene megnézned. A berántószerkezetet nem nehéz leszedni, 3 csavar tartja a burkolat tetején. Azt is nézd meg, hogy az indítóköröm vissza tud-e menni a helyére, ha visszaengeded a berántókötelet.
A szétszedése megy, csak vagy 5-ször szedtem le tegnap. Minden egyes ilyen affér után, amikor visszalökött a berántózsinórból, szét kellett szedjem, mert a berántózsibór beakadt a burkolat és a tárcsa közé. Berántás után a zsinórt szépen visszahúzza, és ha többször kell rántani, akkor is mindig gond nélkül vissza tud menni. A szétszedésekkor variáltam mindig egy kicsit a rugó feszességén is. Ez a berántóköröm hol található, lehet hogy ez kéne megnéznem, lehet hogy ott a baj. Gondolom ez gondoskodik indulás után a szabadonfutásról. Ha kézzel forgatom a berántótengelyt, egyik irányba nagyon halkan kattogva nagyon könnyen, szabadon forog, a másik irányba meg ugye forgatja a motort (mondjuk abba az irányba szabad kézzel nem igazán tudom forgatni).
Az indítóköröm - biztos van ennek precízebb neve is - amire gondoltam, a berántáskor aktiválódik. Egy hengeres, indítókörmökkel ellátott szerkezet, ez éri el a lendkeréken lévő "ellenkörmöket", ezzel megforgatva a motort. Amint visszaengeded a berántókötelet, ez az indítókörmös henger vissza megy a helyére és megszűnik a kapcsolat a berántómechanika és a motor között. Normál esetben a berántókötélnek a helyén kell maradnia, még akkor is, ha a rugó már nem tudja teljesen visszahúzni a helyére, ilyenkor a kint maradt rész csak lóg csendesen, de nem mocorog és nem jön kijjebb.
Asszem értem. Akkor lehet, hogy tényleg ezzel lehet a probléma. Akkor ennek valahol a lendkerék alatt/benne kell lennie. Az az érdekes, hogy ez a hiba nem állt fenn addig, amíg az olajat le nem cseréltem a gépben. Az alap hiba az volt, hogy nem akart indulni. Némi pucolás után beindult, 1-2 percet járattam is, de akkor a hiba nem jelentkezett. Azután lecsréltem az olajat, elég vandál módon, de óvatosan a beöntőnyíláson keresztül öntöttem ki, mivel a leeresztőnyíláshoz csak akkor fértem volna hozzá, ha a motort leszerelem a vázról. Néhányszor indítottam, és azóta ez volt a hiba.
Hajrá március 15. holnap megnézem ezt az indítókörmöt, mert elég gyanús, hogy ott lehet valami.
Egyenlőre köszönöm a segítséget, jelentkezem, ha fejlemény van.
Újabb adalékok derülnek ki. :( A fejreállítós "vandál" olajleeresztés nem szerencsés dolog, elképzelhető, hogy valami a fejreállítástól akadt ki. Volt akinek a röpsúlyos fordulatszám szabályozója akadt ki, szedhette szét a blokkot. Mindenesetre először nézd meg az indítószerkezetet, leszerelve is működnie kell az indítókörömnek, ha meghúzod a berántókötelet.
De elképzelhető, hogy a fejreállítás miatt neked is a fordulatszám szabályozód esett szét és az sivít, ha emelkedni kezd a fordulatszám. Ha az indítószerkezetnél nem találsz semmi rendellenességet, tovább kell keresgélni. Még lehet a lendkerék alá, vagy a lendkerék és a burkolat közé szorult "valami" (szennyeződés, kő vagy ágdarab, vezeték, kiesett rugó, stb.) miatt is. Nincs más, mint szépen lebontani a burkolatot és keresgélni, ha nem jutsz előrébb, akkor a lendkerékkel folytatni. Ez sem vezet eredményre, le kell bontani a motor talplemezét, akkor már látható a belseje és a röpsúlyos szabályozó is.
Sziasztok.
Bocs a bugyuta kérdésért, de hogyan lehet megkülönböztetni a 2 ütemű és a 4 ütemű kerti gépeket?
Előre is köszönöm a segítséget :)
Első ránézésre gyakorlott szem kell, mert a burkolás miatt nem szembeötlő a különbség.
A kerti gépek indítószerkezetén, vagy a felső burkolatán a motor gyártóját és típusát jelző matrica szokott lenni. Ezen jelzik, hogy two(2) ill. four(4) stroke motor (esetleg német gépeken 2 takt, vagy 4 takt motor). A négyütemű motor talpánál olajbetöltő nyílásnak kell lennie, esetleg a motor felső burkolatának magasságáig felhozott nívópálcás olajbetöltő csonk. Ezeken, vagy mellette szerepel egy olajoskanna piktogram.
A kétütemű motorok benzintankjának kupakján a benzin-olaj keverési arányának kell(ene) feltüntetve lennie. Hosszabb üzemelés után a kétüteműek kipufogó csonkja olajos szokott lenni.
Működés közben a motor hangja elárul mindent.

Ez egy B&S négyütemű fűnyírómotor olajbetöltője:
Fill drain.jpeg
Fill drain.jpeg (38.34 KiB) Megtekintve 26338 alkalommal.


Ez meg egy noname négyütemű motor olajbetöltője (sárga kupakkal):
olajbetöltő.jpg
olajbetöltő.jpg (26.57 KiB) Megtekintve 26370 alkalommal.


Ez meg egy noname motoron lévő cimke:
címke.jpg
címke.jpg (175.56 KiB) Megtekintve 26383 alkalommal.

Most csak ezeket találtam hirtelen.
Alapvetően kétütemű gépeket még ott használnak, ahol a motor helyzete a használat során változhat. A négyütemű motorok olajozása miatt fontos, hogy az üzemi helyzetében maradjon, nem lehet nagyon megdönteni és oldalára fordítani.
Még ma is jellemzően kétütemű kerti gépek:
- láncfűrészek,
- motoros permetezők (de már találtam négyütemű motoros háti permetezőt is),
- kis teljesítményű (és méretű) fűnyírók,
- damilos, vagy késes fűkaszák,
- olcsóbb, alsó kategóriás benzinmotoros generátorok - a jobbak négyüteműek, a nagyok meg már dízelmotorosak.
- nem jellemzően kerti gép, de a vízszivattyúk is előfordulnak minkét motortípussal.
A mai nagy vágószélességű fűnyírók és kapagépek már mind négyütemű motorral szereltek. Régebbi kiadású, ill. gyártású fűnyírók és kapagépek lehetnek még kétüteműek, de a négyütemű motorok már kiszorították őket.
Sziasztok forumozok! Vasaroltam par eve egy 4,5 LE. Robix kapagepet.Nagyon bevalt,de atadtam a fiamnak,hogy a kertjeben o is hobbizzon.Vasaroltam egy ,ugyancsak Robix tipusu vadi uj kapagepet a 6,0 LE.-t. Minden OK. szuperen mukodik.A zoldseges kertem folytatasaban van egy 1500 nm. kaszalo, ellepte a pazsit amit kin es nyomorusag kezi kaszaval vagni. A problemat megoldando vasaroltam egy funyiro adaptaciot a Robix-hoz.Szuperul mukodik,nagyon elegedett vagyok,alapjaraton majdnem szaladhatok a geppel ,hatalmas az erotartalek.Azzal a keressel fordulok a forumozo,hobbizo kollegakhoz, hogy atalakitotta-e valaki a Robix fele funyirot ONJAROVA? Amennyiben igen,kernek otleteket,javaslatokat,tajekoztatast es amennyiben lehetseges rajzot is. Eleg nagy az 1500 nm.nehez tologatni a gepet.
Nagyon kar,hogy nem forgalmaznak onjaro tipusu funyiro adaptaciot a Robix-hoz.Szivesen fogadok utbaigazitast,tajekoztatast E-mailban is. Cimem: jotengrit@yahoo.com
Elore is koszonom a hozzaszolasokat,utbaigazitasokat ! Kellemes Husveti unnepeket kivanok MINDENKINEK!
Oszinte tisztelettel Alex
Alexandru,
erre gondolsz?

rf_456_466_funyiro_adapter.jpg
rf_456_466_funyiro_adapter.jpg (28.04 KiB) Megtekintve 26238 alkalommal.


Nem akarok messzemenő jóslatokba bocsátkozni és túlságosan negatívnak mutatkozni, de szerintem nem fogsz ilyennel találkozni. Véleményem szerint ilyen kicsi kerekekkel amúgy sem lenne jó megoldás, arról nem szólva, hogy az egész házat át kéne alakítani, vagy újra építeni a módosított kihajtással együtt. Erre a motorteljesítményre jóval nagyobb kést raknék, és aköré építeni a házat nagy kerekekkel, hogy ne süllyedjen el laza földben.
Kedves Plaszlo! Igen, ez az . Megertettem a nagyobb vago-aprito kesnek a hasznalatat,logikus a nagyobb atmeroju kerekek hasznalata sot a szelesebb nyomtavra is gondoltam. Sajnos esztergalasi, marasi munkalatok elvegzesere nincsen lehetosegem es Marosvasarhelyre utazni,privat cegnel rendelesre csinaltatni az alkatreszeket az anyagi ongyilkossag-csod egy nyugdijasnak.Amennyiben nem kapok a kedves forumozoktol egy egyszeru praktikus otletet akkor egy 45 Ah akkuval oldom meg, betaplalva egy RABA teherkocsirol leszerelt ablaktorlo motort.Kerekpar lanccal es fogaskerekekkel a nyomatekot megtudom novelni es a kulombozo atmeroju fogaskerekeket probalva beallitok egy, nekem megfelelo elorehaladasi sebesseget. Oszinten, sokkal de sokkal jobban orvendenek egy mechanikus megoldasnak!
Koszonom a hozzaszolast! KELLEMES HUSVETI UNNEPEKET KIVANOK ! Alex
Annyit meg hozzafuznek az elobb leirtakhoz,hogy a Robix-ek total gyerekes megoldast valasztottak mint funyiro adaptacio.
6 LE.-os gephez ilyesmit? Egyebkent megemlitem,hogy az egysebessegu un.kapcsoloszekerenyuk is mar nagyon igenyelne egy kis ujratervezest.Minimum ket sebesseg elore es egy sebesseg a hatramenetnek. Ha ezzel kapcsolatban is volna valamilyen otlet amit hazilag ellehet kesziteni, szivesen fogadnam.
Minden jot a forumozoknak es jo otleteket! Alex
Alexandru,
itt nehéz értelmes dolgot kitalálni, hogy meg is érje a befektetett munkát és pénzt. Ahhoz, hogy mechanikusan lehessen a kerékhajtást megoldani, a fűnyíró adapter középrészét kellene átalakítani, hogy a tengelyről legyen egy áttételes kihajtás a kerék számára. De ez az adapter 20 évvel ezelőtt is így nézett ki, elszaladt a kor felette. Itt minden szabadon van, tele menne a kihajtás kosszal, több probléma lenne vele, mint haszon. Ezért írtam, hogy az egészet újra kellene építeni.
Az elektromos hajtáson én is gondolkodtam, de én a motortól várnám az energiát, 6 LE motortól már kitelne némi áramtermelés. Önindítós motorral, már nem lenne akkora probléma, van akkumulátor és valamilyen egyszerű generátor, kérdés elbírná-e a plusz fogyasztást az elektromos rendszere.
Félek, ha mindezt ráépíted erre az adapterre amit tervezel (akku, meghajtómotor, stb.), olyan nehéz lesz, hogy egyszerűen elsüllyed, vagy elakad a kaszálón. De még így is át kell kissé építeni, a két hátsó kereket közös tengelyre kellene építeni fix kihajtással (egy kerék szerintem "kipörögne" lazább, vagy vizes talajon) és a tengelyt sem ártana csapágyazni. Nem tudom milyen a Rába ablaktörlő motorja, ha van rajta lassító áttétel, akkor valószínűleg nem lesz gond az áttételezéssel, de ha nincs, akkor egy rendes áttétel (ami a motort nem terheli, de megfelelő sebességgel vinné a szerkezetet) kerékre kerülő lánckereke nagyobb lenne, mint maga a kerék. Ez megint adna egy kis problémát.
Akkumulátorból talán a kisebb súly miatt egy 12V-os 16 Ah körüli motorakku is elég lenne, 2 órát csak el tudná tologatni a szerkezetet. Én a durván 650 m2 kertfelületet kb. 1 óra alatt levágom benzinmotoros fűnyíróval úgy, hogy kerülgetni kell a növényeket, üríteni a fűgyűjtőt, kutyát elhessegetni, stb. Az 1500 m2 akadálymentes területen - ahol csak tolni kell a gépet - szerintem 2 óra alatt le lehet vágni. Tévedek?
Ha mégis sikerül megoldani, nagyon kíváncsi leszek rá, kérek fényképeket róla.
Sziasztok!


Briggs motoros benzines fűnyíróm van. Az a gondom, hogy eléggé egyenetlenül jár, olyan érzés, mintha időnként nem jól kapná a szikrát, és nincs munkaütem. A gyertya nemrég volt cserélve.
Az őszi állás óta ma indítottam először, és kb 3-4 húzásra beindult, persze úgy hogy a levegőszűrőt levettem. Anélkül biztos nem indult volna 20adjára sem. Kicsi melegítés után húztam neki egy kicsit több gázt, mire nem durva, de látható fekete füsttel válaszolt. Azt jól tudom, hogy benzines motoroknál a fekete füst annak a jele, hogy sok üzemanyagot kap??? Az olajat csak akkor eszi ha kék a füst? Egy okos ma azt mondta, hogy biztos rossz a motor, és a gyűrű mellett beszökik az olaj, azt égeti és ezért fekete.
Na szóval az alapjáratnál is meg a magasabb fordulatszámú üzemnél is egyenetlen a járása. Ha komolyabb fűbe tolom, akkor emiatt az egyenetlen járás miatt van hogy le is fullad.
Kérdésem tehát, hogy mi lehet a gond?
Tudja valaki, hogy az ilyen motoroknál hol kell állítani a benzin-levegő keveréket?

A válasz előre is köszönöm!
Én is épp ma indítottam a vasat először és hát tudtam hogy nem lesz egy könnyű menet. A hidegindító spray nagy segítség :)
-Jól gondolod hogy a fekete füst a sok benya a kék meg a sok olaj. Nem biztos hogy buherálni kellene azt a karburátort, állásban nem romlik el. Én először a légszűrőt cserélném vagy pucolnám ki, mert a kevés levegő is bajok forrása. A múlt évi por szinte beleköt a szűrőbe. Amikor briggs motoros masinám volt annak évente 2-3 alkalommal is vörös izzásig kellett hevíteni a gyertyáját gázforrasztóval hogy leégjen róla a sok trutyi. (ette az olajat ) Ezután lepucoltam beállítottam a szikraközt és úgy ment hogy csoda. Persze a gyertyacsere is ugyanaz lenne csak ez olcsóbb :) Talán a benzint is cserélni kellene friss anyagra a tankban, lehet kipárolgott a "lényeg" belőle.
A gond az, hogy tavaly is ezt csinálta már: egyenetlen járás. A benzin akkor biztos jó volt. A gyertyát éppen meg tudom nézni. A levegőszűrőm meg úgy van, hogy vettem autósboltban szivacsot, ami elvileg valamilyen motorba való szűrő. A szivacs kb 1 cm vastag, de a fűnyíró légszűrő háza meg ennél vastagabb, így úgy emléxem 3 rétegben raktam bele. Lehet hogy ezen keresztül nem kap elég levegőt? A keverék állító csavar melyik lehet? Van valahol ehhez manual?

lalibatyo írta: Én is épp ma indítottam a vasat először és hát tudtam hogy nem lesz egy könnyű menet. A hidegindító spray nagy segítség :)
-Jól gondolod hogy a fekete füst a sok benya a kék meg a sok olaj. Nem biztos hogy buherálni kellene azt a karburátort, állásban nem romlik el. Én először a légszűrőt cserélném vagy pucolnám ki, mert a kevés levegő is bajok forrása. A múlt évi por szinte beleköt a szűrőbe. Amikor briggs motoros masinám volt annak évente 2-3 alkalommal is vörös izzásig kellett hevíteni a gyertyáját gázforrasztóval hogy leégjen róla a sok trutyi. (ette az olajat ) Ezután lepucoltam beállítottam a szikraközt és úgy ment hogy csoda. Persze a gyertyacsere is ugyanaz lenne csak ez olcsóbb :) Talán a benzint is cserélni kellene friss anyagra a tankban, lehet kipárolgott a "lényeg" belőle.
Előző 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 91 Következő
1352 hozzászólás Oldal: 8 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 129 vendég

cron