Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
370 hozzászólás Oldal: 2 / 25
Szivatót meddig kell használnod? Beiondítod visszanyomod és műxik, vagy csak folyamatosan tolod vissza?
Mennyi melegedési idő után kezd fulladozni?
Melegen csak az alapjárat tűnik el, és fordulaton dolgozik, vagy folyamatosan csökken a teljesítménye?
Próbálj meg egyet, amikor már melegen csökken a teljesítménye, húzd rá kicsit a szívatót. Erre mit szól a gép?

Van egy nagynyomású benzines permetezőm, ami szívató nélkül fulladozott, nem pörgött fel, csak szivatóval ment, de akkor nagyon füstölt. A főfúvóka volt eldugulva, de nem teljesen, hosszan kellett áztatni, majd a kompresszor tudta csak kifújni a dugulást. Nem feltétlen ez a gondod, de érdemes alaposan megnézni a fúvókákat, valamint a porlasztótalp tömítést, hátha falsot szív és a hőmérséklet növekedésével elszegényedik a keverék.
Említetted a membránt, melyikre gondolsz? Ami a benzint szívja fel, vagy a porlasztótorokban lévőt. A benzinszivattyú membránt a forgattyúsház pulzáló levegőnyomása működteti, ha a tömítések nem jók és a melegedés hatására ez tovább romlik, akkor felléphet a keverék szegényedése benzinhiány miatt.
Az ilyen jellegű hibáknál mindig a tömítéseket kell ellenőrizni és cserélni (de egyszerűbb rögtön lecserélni a papírtömítéseket), majd porlasztót tisztítani végül beállítani. A kezelésijében benne kell lennie az állítócsavarok alaphelyzetének, amivel - ha minden más rendben van - a gépnek el kell indulnia, és innen lehet finomhangolni. Ha nincs meg, az Interneten a típusra rákeresve megtalálod.
Ami még gond lehet, kopott dugattyúgyűrűk és emiatt kompresszióhiány, de főtengelyszimering kopása is okozhat problémákat, mivel az elősűrítés már forgattyúsházban elkezdődik. Az itt fellépő tömítéshiányosság kihathat a benzinszivattyú membránjának működésére, ami megint benzinhiányhoz vezethet.
Szia!
A szivatót a beindítás után visszanyomom, de van hogy szivató nélkül is beindul a gép, és megy. Melegen az alapjárat tűnik el. A szivatós tanácsot ki fogom próbálni köszönöm.
Üdv
Szia!
A hétvégén kipróbáltam a fűrészt. A szivatót ha ráhuzom lefullad. változó hogy meddig működik de álltalában 1-2 percnél nem tovább. lehet esetleg hogy ez gyújtás probléma? a karburátor membránjait gondoltam cserélni ha az a gond, de most már bizonytalan vagyok.
Üdv.
Szia!
Ez nagyon úgy néz ki, hogy a probléma a melegedéssel függ össze. Ez lehet a benzinellátó rendszer teljesítményének csökkenése is, a melegedés hatására egy deformálódó alkatrész miatt falsot kap a szivattyú membrán, de lehet a gyújtótekercs valahol átüt és nem ad rendes szikrát. Ez előfordulhat a gyertya hibájából is, az is tud melegedésre érdekes dolgokat produkálni.
Érdemes lenne először egy új gyertyával kipróbálni, az sosem árt :D . Ha ezzel sem javul, át kellene nézni a karburátort és az üzemanyag ellátó rendszert még egyszer alaposan, főleg a tömítésere figyelve, a felületük lenyomatán látszik, ha nem fekszik fel két elem egymáson, és emiatt falsot kap. Gyakran előfordul a porlasztótalp csavarjainak túlhúzása, és akkor már a tömítés ellenére sincs normális zárás.
Szerszám nélkül a gyújtótekercset sem tudod megnézni a lendkerék alatt, ha kívül húz át, annak látható nyomai vannak, ha belül a tekercsben, akkor egy idő után hidegen sem fog jól működni.
Ezek után sem jutsz eredményre, ne kínlódj vele tovább, vidd el szervizbe és kérj árajánlatot a javításra. Ha nem éri meg a javítás, pár ezer forintot buktál, de idővel a kísérletezgetésekre fordított összeg is eléri ezt. Egy szakszervizben dolgozó jó szerelő látott már olyan hibákat is, amire mi nem is gondolunk, neki viszont a kisujjában van.
Jut eszembe, a benzintank szellőző furata nem dugult el? Ez már annyiszor megszop@tott, ugyanilyen tüneteket produkál, ahogy nő a vákuum a tankban, egyre kevesebb benzin tud a porlasztóba menni, majd leáll. Akkor az ember elkezdi keresgélni a hibát, az alatt a nyomás kiegyenlítődik és megint megy a gép egy darabig.
Szia!
Köszönöm a választ. Azóta a következő történt. Kicseréltem a karburátorban a membránokat. Azóta kicsit jobban működik, de alapjárat melegen változatlanul nincs, azt csak a gázkarral tudom pótolni, a szivatóval pedig egyáltalán nem működik hidegen sem.
Üdv
Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni,illetve a véleményetekre lennék kíváncsi.
Kezdő vagyok,most akarok fűrészt venni,de nem tudom,hogy milyet vegyek.Tűzifa aprításra kellene(alkalmanként 10-15 mázsa) valamint ritkán fakitermelésre is használnám(évente 1-2 alkalom).Nos néztem a Stihl MS 230-ast,a Dolmar 109-est valamint a Husqvarna hasonló paraméterű fűrészeit.Nem akarok gagyi,név nélküli,piacon árult bóvlit venni,mert rengeteg helyről hallottam,hogy műanyag az alkatrészek zöme.
Használt,jó állapotú fűrész is szóba jöhet,nem akarok feltétlenül 150.000.-ért zsír újat venni.Csak az a baj,hogy nem tudom melyik a megbízható,jó gép.
Ahogy ismerőseim mondták,a Stihl a legjobb,de a fent említettek mindegyikéről hallottam jó véleményeket.
Szóval mit javasoltok?
Minden segítséget előre is köszönök!

Üdv!
fióka írta: Szia!
Köszönöm a választ. Azóta a következő történt. Kicseréltem a karburátorban a membránokat. Azóta kicsit jobban működik, de alapjárat melegen változatlanul nincs, azt csak a gázkarral tudom pótolni, a szivatóval pedig egyáltalán nem működik hidegen sem.
Üdv


A 39-40-ik oldalon van a karburátor beállítása:
http://www.stihlusa.com/stihl_ownersmanuals/017_018_Manual.pdf

Alapjárat hiányát az alapjárati fúvóka és a hozzá tartozó furatok eltömődése, rossz beállítása, fals levegő okozhat. Ha mindent megnéztél és mégsincs rendben, nincs több ötletem. A szívató működését a légszűrő levétele után látnod kellene, nem értem miért nem müxik, feltételezem itt csak lefolytja a porlasztó szívótorkát, mint más gépeknél.
Erno 83,
a Stihl és a Husi is jó gép, lényeg megbízható helyen vedd - szaküzletben - rendes érvényesíthető garival. A Dolmarról is hallottam jókat, de nem ismerem annyira. Esetleg a Makitát is megnézheted, neki is vannak olcsóbb kategóriájú gépei, jó minőségben.
Sok a hamisítvány, ismerősöm is kapott tartozások fejében egy vadi új Stihl láncfűrészt, egy fél tetőt nem bírt ki, tönkrement. Kínai hamisítvány volt. :evil:
Plaszlo köszönöm a gyors reakciót kérdéseimre!
Nos a hamisítványok sajnos ezt az "iparágat"is elárasztották sajnos.Megjelent az olcsó kínai kacat.Ezektől igyekszem óvakodni én is.
40-50ccm nem sok ház körüli munkákhoz,tűzifa vágáshoz,stb?És ha használtan vennék még is akkor mire érdemes odafigyelni,hogy a magamfajta kezdő zöldfülű fanyűvőt ne nagyon csapják be?Úgy értem nehogy rám sózzanak egy erősen beteg gépet.
Használt gép vásárlása mindig kockázatos. Az sem mindig garancia, ha ki lehet próbálni és beindul. Igazán akkor lenne jó, ha vágni is lehetne vele, akkor lehet érezni üzem közben is.
Amit alapvetően tudjon:
- induljon hidegen, ne előmelegített gép legyen
- melegen legyen stabil alapjárata, és NE hajtsa a láncot! Alapjáraton a láncnak állnia kell, nem kúszhat, pöröghet. Erőteljesebb gázadás, vagy vágás után is álljon vissza az alapjárat és a lánc is álljon meg.
- vegye a gázt rendesen, pörögjön fel azonnal gázadásra, ne fulladozzon. Max gázállásnál pörögjön a motor könnyedén.
- működjön a láncolajozás, ezt ki lehet próbálni, a láncot a föld felé fordítva - ne érje el - két három kövérebb gázadás után látni kell az olajcsöppeket és a lánc is legyen olajos
- működjön a biztonsági láncfék, meg tudja állítani a láncot fordulaton is.
- a láncvezetőben ne kóvályogjon a lánc, stabilan üljön benne, könnyen fusson
- csillagkerék ne legyen nagyon elkopva
A csillagkerék, láncvezető és lánc beszerezhető könnyedén, max alku kérdése. Hirtelen ennyi, de igazán munka közben lehet jól kipróbálni a gépet. Érdemes esetleg akciós oldalakon (Vatera, Teszvesz, stb.) keresztül vásárolni, ott látható az eladó előélete, üzleteinek értékelése. Ha lehet egy hét próbagarit érdemes lenne kialkudni.
Hirtelen ennyi. Sokan vannak, akik külföldről hoznak be kidobott, sérült gépeket és itthon megjavítva (rosszabb esetbe megbuherálva) adják tovább. Szerencse lérdése egy jó darabot kifogni, a legjobb lenne szakértő, vagy tapasztalt ismerőssel átvenni a használt gépet. Aki nagyon ódzkodik a próbától, azt ott kell hagyni. Aki biztos a gépében, hagyja kipróbálni akár vágás közben, de legalább bemutatja, ha nem meri a gyakorlatlan vevő kezébe adni.
Nálunk a piacon árulták a vadonatúj Stihl láncfűrészeket, de kipróbálni nem engedték, nincs benzin benne indokkal. Mint később kiderült, hitvány kínai másolat volt. Már az gyanús volt, hogy túl olcsón adták és lehetett alkudni is. A másik gyanúra okot adó tény az árusok voltak.
Hát mit is mondjak,ez több volt mint kielégítő válasz!! :D Nagyon köszönöm,ez valóban konkrét segítség!
Próbáltam már más fórumon is kérdezősködni,de ott ahelyett,hogy adtak volna pár tippet inkább egymást és a különböző fűrészeket ócsárolták.Szóval komolytalan fórum volt.Szerintem.
Amiket leírt nekem kimásolom mert nagyon hasznos számomra,ezekre mindenképpen figyelni fogok.
Még egyszer köszönöm a segítséget!

Üdv!
Ja és még valami.Írta,hogy jó lenne szakértővel vagy tapasztalt ismerőssel átvenni a használt gépet...Van egy ismerősöm,68 éves az öreg,az erdőn nőtt fel és szerintem már csecsemőként is 50-es keveréket kapott :) Szóval ő lesz az én emberem,megkérem majd,hogy segítsen.Jelenleg is aktívan fűrészel az öreg,a lakóhelyemen még most is őt hívják ha problémás fát kell kivágni.15-20 méteres fenyőkre különbül mászik fel mint én 28 évesen :) Szóval csak tisztelni tudom.
Ezt csak úgy érdekesség képpen írtam.
http://www.expressz.hu/gep-szerszam/ker ... -23300144/


Ezt a Husit találtam most.Nekem mint abszolút kezdőnek ránézésre jó.Ebben az esetben lehet kiharcolni egy hét próbagaranciát,mivel nem tudok érte személyesen elmenni.
Elsőre jól néz ki. Hívd fel az eladót és beszéljétek meg, de ne mond el, hogy teljesen kezdő vagy. Mondd azt, az öregnek veszed ajándékba, aki vérprofi, nem szeretnél felsülni, valamint milyen elvárásod van a vágásteljesítményre (amit leírtál), ha tényleg értő és nem csak kereskedő, tudni fogja mire jó a gépe. Ha korrekt az eladó, belemegy a próbagariba, és ha megérkezett az ismerősöd próbálja ki és mondjon véleményt.
Azért keresgélj még, hátha találsz közelebb is.
Üdv Plaszlo!

Nos felhívtam az illetőt és azt mondta,hogy már eladta,de van nála Stihl meg kisebb Husqvarnák,de lesz még nála pár nap múlva 50-es Husqvarna is.
Szerintem külföldről(Németorsz.,Ausztria)hozza a gépeket.
Volt egy másik ugyancsak 50-es Győrben.40.000.-ért kínálta az ürge de amikor kérdeztem mennyi idős a gép,azt mondta nem tudja mert már ős is kéztől vette Ausztriában.Alig indult be,szétszedte és le volt benne rakódva egy csomó trutyi aztán amikor beindította olyan füstje volt mint egy mozdonynak.De elmondása szerint már most jó csak neki az ácsmunkákhoz a tetőre nagy a gép.Nekem ennyi elég is volt,hogy lemondjak róla :)
Egy munkatársammal is kiveséztük a dolgot és azt tanácsolta,hogy ne vegyem meg,mert így kipróbálás nélkül hülyeség.Akármi baja lehet ami előjön majd 1-2 használat után,na meg ez is külföldi használt cucc.
Szóval elálltam ettöl a vásárlástól,túl szép lenne 40 ezerért egy 50-es Husi.

Ma reggel láttam egy Husqvarna 235-öst Pest megyében,az viszont a 34,4 ccm -ével kicsi.Apróbb kerti munkákhoz jó,de nagyobb,több órás munkákhoz kevés.

Szóval nézelődök,keresek továbbra is,hátha akad egyszer egy megfelelő.

További szép napot!
370 hozzászólás Oldal: 2 / 25

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég