Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
98 hozzászólás Oldal: 1 / 7
Alko 35/35 benzines láncfűrész. Szivatóval indul, de gázadásra leáll. Melegen gázra sem indul. Segitsetek, mi lehet a probléma? Hozzáértők ötleteit várom, mert szeretném magam megbütykölni, de már nincs ötletem mi lehet a probléma. Köszönöm
Olaj van benne. Nem megszorul, mert felpörög, de utána gázadáskor mégis leáll, nem fullad hanem mintha gombbal leállítanám. A benzinszűrőt is levettem.
Elsőre falslevegősnek tűnik. Ha szívatót rajtahagyod, akkor is leáll gázadásra?
Autómata szivatós, meghúzom a gázt a szivató kikapcsol.
Közben kicsit utána néztem és láttam van valami 1 ujjas könnyű indítási lehetőség. Ezt sajnos nem ismerem, nem tudok segíteni. :(
Csak kíváncsiságból, ha nem adsz rá gázt akkor jár tovább, vagy elkezd fuldokolni? Kicsi gázt sem tudsz adni, hogy ne kapcsoljon ki a szívató?

Biztos nem ekvivalens a két dolog, de a Bogárnak is automata szívatója volt, ott csak kövérebb gázadásra deaktiválta a szívatót. Felteszem, hidegben a láncfűrésznek is kell egy kicsit melegednie, mielőtt dolgozni lehet vele.
Ha nem adok gázt, jár tovább, de egy idő után megszívja magát és megáll akkor lefullad. Kis gázra is kikapcsol a szivató, amíg a karburátorba (walbro) van benzin csak addig jár. Gondoltam már membrán hibára is. A karburátort már átfújtam kompresszorral.
Üdv !
Ilyent még nem szereltem, más típust már igen. Kellene lenni két beállító csavarnak a karburátoron amikről a kezelési útmutatóban is szoktak írni. Ezeket kellene ismét beállítani úgy hogy az alapjárat is jó legyen és a max fordulata a gépnek is a lehető legmagasabb legyen. Persze nem csonttá fagyott gépen.
De megeshet hogy a benzin vezetékekkel van baj.
Van két állító csavar H és L jelzésű (alap és max fordulat), de félkör alakú és nincs hozzá kulcsom amivel állítani lehetne. Eddig működött rendesen tegnap favágás közben leállt, és azóta nem jó, elállítódhatott a gyári beállítás a rezgéstől? A benzincsöveket már kipucoltam, a tankot , szűrőt és a kézi szívattyúját is.
Persze el tud állítódni. Ez nem computer vezérlésű injektoros cucc hanem csak karburátoros :) Ha hozzányúlnál előtte számold meg hány csavarással tudod betekerni és jegyezd fel hogyha mégsem vezetne eredményre a tekergetésük tudd hol állt eredetileg. Persze membrán baja is lehet. Azt nézted ? Szívócső nincs fellazulva ? Valami nyomkodós benzinpumpa nincs rajta? Arra is fel lehet rakni a csöveket fordítva aztán megtréfálhatja az embert. Persze ha meló közben állt meg akkor ez kizárva.
Ez favágás közben állt le.Épp kugliztam volna fel, kb: fél órát dolgoztam vele. Azt hittem kifogyott a benzin, mert úgy állt meg, de nem. Benzin volt benne. Az állító csavarokhoz nem nyúltam. Van rajta kézi tápszivattyú az rendesen felszívja a benzint. Én a membránokra gyanakszom! Csak azt nem tudom, hogy mi tud benne elromlani, hiszen kiszakadva, megsérülve nincsen.
Pl kikeményedik, vagy megnyúlik. Sajna így látatlanul sokkal többet nem tudok hozzáfűzni.
Úgy tűnik a benzinellátással lesz gond a leírtak alapján. Tehát kézi pumpával felnyomatod benzinnel és amíg az tart addig működik?
Ha így van a benzinszivattyú membránját, vagy depressziós csövét nézd meg, nincs-e lecsúszva. A forgattyúsházban lévő kompresszió-depresszió működteti az üzemanyag szivattyút. Elvileg a porlasztóhoz kell egy csőnek mennie valahonnan a forgattyúsház felől és egy a benzintankból. Ezeket ellenőrizd le, ill a benzinszivattyú membránját.
Javítókészlet (ha szükséges lenne):
http://www.agroforg.hu/download/karbkit.pdf

Makita kezelésiből ötletadónak (Walbro porlasztós):

A motor indul de rögtön le is áll - üzemanyag van ->> Üzemanyagellátás ->> A tartályban Helytelen üresjárat-beállítás, szívófej vagy porlasztó elszennyeződött, üzemanyagtartály szellőztetése rossz, üzemanyag-vezeték megtört, kábel megsérült, STOP-kapcsoló hibás.

A szívófej cseréje (benzintank):
A szívófej nemezszűrője (12) a használat során eldugulhat. A
porlasztó üzemanyaggal való kifogástalan ellátásának biztosítására
a szívófejet kb. negyedévenként ki kell cserélni.
A cseréhez a szívófejet egy drótkampóval húzza ki az
üzemanyagtartály elzáró nyílásán keresztül.

Porlasztó beállítás 17. oldalon (így egyszerűbb, mint leírni): :) :)
http://www.makita.hu/_user/browser/File/magyar1/DCS3410TH.pdf
Benzinellátási probléma szerintem is. Kézi pumpával felnyomon, de úgy hidegen nem indul. Szivatót ráhúzom, beindul. Kicsi gáz,a szivató visszaugrik, és le is áll! Már néztem én is ezt a linket, de akkor még nem gondoltam memebrán hibára, de ez már egyre gyanúsabb! A depresszió cső a helyén van. Már szűrö nélkül is próbáltam, de ugyan ezt produkálta.
Mennyi idős gép, sokat használod?
Két éves, második tele hogy használnám. Tavaly felvágtam vele 30 mázsa fát, hibátlanul. Most meg a harmadik fánál megadta magát. Csak télen használtam eddig, nyáron pihen, megpucolva elrakva a pincében.
98 hozzászólás Oldal: 1 / 7

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 58 vendég

cron