Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
152 hozzászólás Oldal: 10 / 11
Sziasztok. Lenne egy olyan kérdés sem hogy a rotációs kapa amikor beindul egy kis ideig megy és leáll. Mindig az indításhoz szívatót kell használni olyan mintha nem kapna üzemanyagot. Ha megy akkor szépen jár de időközönként leáll. Ez ősszel lett vásárolva még szinte semmit nem dolgozott DAC 7000. Beindításkor füstöl is de csak egy kicsit utánna az abbamarad.
Sajna a mai benzinek megromlanak egy tél alatt. Cseréld le a benzint és szedd szét a karbit mert valószínűleg eltrutymósodott a fúvóka.
Sziasztok!
Elsődlegesen érdeklődnék, hogyha szeretnék érteni rotációs kapa, fűnyíró, kisebb 2-4 ütemű kerti gépek szereléséhez, milyen szakirodalmat, könyvet tudnátok ajánlani?
Másodlagosan pedig egy 4 ütemű 4,5 lóerős Briggs&Stratton Quantum xm 45-höz lenne egy kérdésem.
Mi lehet a baj, ha egyik nap még simán felkapáltam vele kb 400 négyzetmétert, 2-3 hét múlva pedig egyszercsak megállt kapálás közben. Beindult, járt a motor, de ahogy kapta a terhelést kapálás alatt, megint megállt. Ahányszor újra próbáltam, annyiszor jártam így. Régen is csinált ilyet, mint kiderült, az előző tulajdonosánál, de azt nem tudtam meg, mit kell csinálni ilyenkor vele :roll:
Illetve megnéztem a gyertyát, és motorolajos volt, nem tudom, lehet-e hozzá köze. :wink:
Mindig hagyom járni első beindításnál kicsit alapjáraton, meg mielőtt leállítom.
Szerintem könyvekből az tanulja meg aki már ért hozzá de még típus specifikus tudásra van szüksége. Ezek a " service manual" (javítási segédlet) leírások amik nem nagyon publikusak. Inkább youtube videókat nézegess azokból többet tanulsz.
Ha megáll munka közben a kapa de a motor jár akkor bizony kuplungos a gép. Szerencsés esetben után állítható a kuplung bowden, Peches esetben kuplungozni kell.
Üdv,vettem egy iseki ac 2 szinte új rotát,de az eladó amit csak lehetett a karburátorban mindent elállitott,nehezen beindul,melegen van alapjárat pörög de csak szívatóval ,szívató levétele kor hörgés megállás,esetleg valakinek leírás. Fotó,köszönöm.
Bridzs motoros rotációs kapám rendesen beindul és szépen jár. A gáz adagolója nem működik. Kibontottam megnézni a bovden alsó végénél és ott valami hiányzik. A bovden szépen elfordít egy kis tárcsaszerű valamit, ami nem kapcsolódik semmihez. Nem látni, hogy mihez és mivel kellene kapcsolódni. (Nincs semmi kapcsolata a karburátorhoz). Valószínű késett, elhagytam.
Képek nélkül ezt megmondani ? - elég sokféle Briggs motoros rotakapa létezik... Pontos típus ismeretében kereshető a neten rá " service manual" amiben szoktak ábrák lenni, vagy sok javítós video van a youtube -on ha szerencséd van találsz olyant ahol épp ilyen gépet szerelnek.
Sziasztok!

Kis segítségére lenne szükségem.

Nagyszülőktől örököltem egy Szentkirályi Tecumseh 37 rotakapát. Évekkel ezelőtt a családban mindenki használta, de senki nem foglalkozott a karbantartásával. Ennek köszönhetően tavasszal már nem is indult.

A napokban szétszedtem (karburátort is kitisztítottam) és gondoltam, hogy egészen a motortérig elmegyek, ki tudja mi lehet bent ennyi év után. Addig jutottam, hogy fellazítottam a motorházat, de a lendkereket nem tudtam levenni, így ennyiben is maradt a művelet. Viszont amit észrevettem, hogy összecsavarozás után a regulátor tengelyét kézzel simán tudtam mozgatni, de első beindítás után (álló motor esetében) már nem.

A regulátor csak menet közben mozog vagy most van valami bibi?
Köszi szépen!
Mobdro Vip
Sziasztok egy olyan broblémám van hogy adott egy
HECHT 785 Rotakapa 3éves, a probléma az hogy a motornak nincs alapjárata ahogy elindítom egyből magas fordulatszámon pörög több mint félgáz csak egy kicsit ráhuzok még a gázra és már nyélgázon van.
Mi lehet a probléma?
Valószínűleg a fordulatszám szabályozó. Vagy rugó szakadt vagy szét akadt vagy szorul a rudazat, de lehet hogy fellazult a regulátor tengelyen a kar és ugyan a regulátor szabályozna mert fordul a tengely csak a kar lötyög rajta ami a gázt visszaveszi.
Sziasztok !! Egy olyan problémám lenne hogy van egy Honda gcv 160 as robikapam amit szét szedtem vagyis csak a karbit mert nem akart indulni!! Eddig rendben is lenne minden csak a regulator részt is le szedtem ami utánna nem.akarja az áldást !! Ha nagyon bele elengedem a puha talajba le csokken Az alapjárat !! Próbáltam állítgatni de nem sikerül!! Nagyon meg köszönnem a segítő választ!!
Keress képeket videókat a neten hogy miképp kellene jól összerakni. Jobb ötletem nincs, vagy szerviz. Nekem is ilyen van én is szívtam vele mire megtaláltam a baját de nálam a tengelyen lazult meg a kar aztán hol vitte hol nem a rudazatot. Amúgy a friss benzin tankolás és a hidegindító spray a megoldás a tavaszi szezonkezdéshez a benzines cuccoknál, ha nem hagytad belekötni a múlt évi üzemanyagot. Aztán ha megvolt az első berregés akkor már nem szoktak hisztizni.
Szóval ha ki mosom a tankot javulni fog a probléma?? De viszont ezt már megcsináltam akkor egy fél tankot ki is járt szépen csak utánna fogta magát és terhelésnel a regulator nem szabályoz !! Vagyis nem jól!! Húznia kéne a gazkart és nem vissza engedni !! Pont ellenkezőleg működik!! Ennyire maceras lenne be állítani?? Vagy esetleg levegő szűrő tisztítás ??
Vagy te nem érted mit írtam vagy én nem fogalmaztam jól. Ősszel engedd le a benzint a karburátorból és a tankból tavasszal pedig frissen vett benzint tegyél bele. Az első indításnál pedig használj hideg indító sprayt.
A regulátor problémára azt tudom írni amit írtam :
Keress képeket videókat a neten hogy miképp kellene jól összerakni. Jobb ötletem nincs, vagy szerviz. Nekem is ilyen van én is szívtam vele mire megtaláltam a baját de nálam a tengelyen lazult meg a kar aztán hol vitte hol nem a rudazatot.
152 hozzászólás Oldal: 10 / 11

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég