Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
128 hozzászólás Oldal: 3 / 9
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 Következő
Üdv!

Homorúságnak lennie is kell, mert csigahajtás, ellenkezőleg nem férne be a csiga maga. :)
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Jó ez így, a csiga alakját kell követnie ennek a fogaskeréknek, így lehet a maximális kapcsolódó (erőátviteli) felületet elérni. Ez nem homlokfogaskerék, amikor szemben állnak egymással a fogak. A képen nem látszik a kopás mértéke, de ha gond lenne, akkor vagy nagyon vékonyra kopottak lennének a fogak, vagy le lenne törve néhány fog. Inkább a kuplungnál nézz körbe, vagy a ferodo réteg kopott el, vagy a röpsúlynál lesz valami gond, nem tud elég erőt kifejteni a csatlakozáshoz.
Köszönöm szépen a válaszokat!:-)

Én arra gyanakszom, hogy a ferodo réteg kopott a kuplungnál. Lehet ezt házilag orvosolni valahogy? Vagy csak az új kuplung megvásárlása a megoldás?
Otthon nehézkes lesz a ferodo réteget cserélni, mert kúpos felületre nem találsz alapanyagot. Talán fékjavító szakinál meg lehetne próbálni, hátha van megoldása rá, de tudni kéne az eredeti vastagságot, hogy rendesen működjön.
Kép

A hajtómű összeszereléséhez kérnék még 1 kis segítséget. Hogy mi hova kerül az tiszta sor, a tömítettség tekintetében érdeklődnék.

- Amikor felcsavarozom az alját gondolom az illesztésbe végig körbe illenék tenni valami tömítő anyagot(F.BS szilikon)?
- A csapágyat kell-e valami ragasztóval rögzíteni(tengelyhez és/vagy a hajtóműházhoz)?
- A gyűrűt(kép) is gondolnám beragasztani(F.BS) ezáltal tömíteni is, de lehet nem kell...
- Illetve a kihajtásnál, ahol a tengely forog, ott csak az ott lévő tömítőgyűrű látja el a tömítést? Picit engedett egyik oldalt, ha ezt cserélem megoldja a csepegést? Vagy ide is kellene tenni abból a szilikonos anyagból, bár a forgás miatt nem zárna így sem tökéletesen.
- Az összeszerelés végén a porvédő(képen nem szerepel) csak rá van nyomva vagy az is szilikonozva van...?

/Bocsánat az esetleges banális kérdésekért de eddig csak használtam ezeket a gépeket és mással javíttattam, most jött rám, hogy magam is meg tudjak egyszerűbb dolgokat javítani./
Üdv!

- igen, autós vagy motoros boltban lehet kapni fekete vagy piros színű hőálló tömítőpasztát (szilikont). Felrakás előtt féktisztító spray-el vagy foltbenzinnel mosd le az illeszkedő felületeket.
- nem
- nem kell
- igen, mindenképp érdemes cserélni mindkét oldalit.
- csak rá van nyomva, nem kell pluszban tömíteni.
Még 1 olyan dolgot is szeretnék megkérdezni, ha szabad, ami ugyan nem csak rotakapa hanem minden kerti gépet érint, az a tanksapka. Van olyan ami lyukas - RK-n 3 is van, Hondán asszem nincs, fűnyírókat, fűkaszákat még nem is néztem, de 1 ismerősöm azt mondta, hogy fúrjam ki azt ami nem lukas. Ez igaz, ki kell fúrni? Nem kell úgy hagyni ahogy gyárilag megcsinálták?
Nem véletlenül nincs kifúrva némelyik gépnél gyárilag, más módon oldották meg a levegőbevezetést tankba. Tehát nem furkálunk, ha gyárilag nincs lyuk!! :wink: 8)
Köszönöm a gyors választ, nekem is sántított ez a furkálás dolog 1 kicsit!:-)

És abban mennyi az igazság, hogy membrános karburátorból nem kell kijáratni a benzint pl. téli leállásnál mert a benzin jót tesz a membránnak? Hallottam ilyet is.
Közben átbújtam a netet de ott sem találtam választ az előbbi kérdésemre. Illetve csak olyanokat olvastam, hogy engedjük le a tartályból és járassuk ki a karburátorból is az üzemanyagot. Általánosságban, minden kerti gépre vonatkoztatva. Ergó hülyeség amit mondtak nekem. Ez is...
A mai agyon adalékolt benzineket nem lehet sokat tárolni, mert kiválnak belőle az adalékok és többet árt a bennfelejtett benzin, mint amit használ a membrán kiszáradása ellen. Szóval jobb kihasználni és tavasszal friss benzinnel felönteni használat előtt.
Értem. Köszönöm szépen Plaszlo a kiigazítást.:)
Ismét én...
Az a fekete tömítő szilikon amit ajánlottál Plaszlo nem tudod az hengerfej tömítésre is jó?
Mert vettem olyat a hajtóműhöz de a motor hengerfeje is tömítésre szorul. Ami van ott tömítés eredetileg aranyárban hozna a márkaszervíz újat...

Meg is kentem már amúgy, de nem lett jó. Most vagy nem jól kezeltem elő a felületet vagy nem jó ilyen helyre, lehet a benzint nem tolerálja vagy nem tudom.

Ez lenne az:
http://minalko.addel.hu/-k2-ragasztas-tomites/556953-k2-silikon-350c-szilikonos-tomites-85g

Köszönöm.
Üdv!
Ez nem erre való. :(

Próbáld inkább ezzel, vagy valami ilyesmivel
http://bolthely.hu/bfsautosbolt/id/00393_Kipufogo_tomito_paszta_Bosal_190g

De ha meg tudod oldani, az eredeti tömítés mintájára sörös, vagy üdítős alumínium dobozból vágjál ki újat.
Elmentem tegnap néhány autósboltba de ahány bolt annyi vélemény. Nagyon az jött le, hogy fogalmuk sincs az eladóknak, hogy mit is árulnak...
Volt ahol az F.BS-t is ajánlották ilyen célra, máshol óva intettek ennek használatától mondván ecetsav tartalmú és korrodál.:-)
De szerencsére el kellett utazzak és a kisváros egész kicsi gazdaboltjában volt 1 utángyártott tömítés ami épp passzolt az én tömítésemhez(700ft)! Még jó, hogy nálam volt...:-)

Ez a sörös doboz az ami hézag állításra is jó a lendkerék és a gyújtótekercs közé? Nem túl vékony az tömítésnek?

//Illetve 1 pici off téma - én vagy 3 napja nem tudtam ide fellépni. Az én gépemben van a hiba vagy tényleg nem volt elérhető az oldal?//
Előző 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 Következő
128 hozzászólás Oldal: 3 / 9

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 13 vendég