Ezermester Fórum

Kerti munkák, virágok, növények, öntözés, kútfúrás, kertépítés, medence
4 hozzászólás Oldal: 1 / 1
Sziasztok!




Van egy olyan problémám,hogy a villany motorom mikor beindítom csak búgó hangot ad ki. A tengelyt kézzel megpörgetem és így elindul de minden indításnál meg kell pörgetni a tengelyt. Mi lehet a gond a motorral?
A leírás alapján örvényáramú kalickás aszinkron motorra tippelek, aminek a segédfázisa nem működik, ezért nem tud elindulni magától. Általában kondenzátoros segédfázis szokott lenni a modernebb motorokon, ha hiányzik a kondenzátor vagy hibás, a csatlakozása nem jó, esetleg a segédfázistekercs szakadt, akkor nem tud felpörögni.
Üdv!

Próbáld meg, hogy terheletlenül jobb illetve bal irányba is elpörgeted. Ha mindkét irányba felpörög az üzemi fordulatra, viszont terhelés hatására könnyen megállítható, akkor főfázis tekercseléssel van gond. Ha csak jobban terhelve áll meg, akkor inkább segédfázis. Remélem érthető, mire szeretnék kilyukadni. Bár sokkal egyszerűbb ez a gyakorlatban, mint ide leírni. A nyomaték és erő a teljesítmény függvénye értelemszerűen, viszont ezáltal behatárolható, mely tekercs nem dolgozik, vagy éppen nem kap feszültséget.
Célszerű átnézni a kapocstáblát. Megtröténhet, hogy pusztán fellazult valamely érintkezési pont, és a képződött oxid megnehezíti az indulást. Érdemes kikapcsolt állapotban az egyes érintkezési pontokat átcsiszolni, eltávolítva a az oxid réteget.
Érdemes más próbakondenzátorral is próbálni, elfordulhat, hogy az üzemi kondenzátor vált zárlatossá, bevallom, láttam már olyant, hogy fénycső kondenzátorokból rakták össze az üzemi kondenzátort. A gyakorlatban a 75 uF/kW a használatos tájékoztató érték.
Ha mindezek nem vezetnek eredményre előfordulhat, hogy egy előzetes terhelésnél menetzárlatossá vált valamely tekercs, mérésre mindkettő folytonosságot mutat ugyan, de a lecsökkent menetszám miatt kisebb fluxus és nyomaték képződik. Bekapcsolás és felpörgetés után megmérve az üresjárási áramot annak a névleges érték általában 50-60% lehet megközelítően. Ha ez már ekkor közel a névleges, vagy magasabb, vagy kisebb terhelés hatására is túlzottan melegszik a motortest, akkor igen nagy valószínűséggel ezzel állunk szemben. Ne feledjük, ami kívül kellemesen langyos, az belül ákár elviselhetetlenül forró is lehet.

Elöljáróban ennyi, először próbáld végig, hogy közelebb kerülhessünk a pobléma forrásához.

További szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Csupán csak a velem történteket osztanám meg, hátha bejön. Az asztali körfűrészgépem hasonlóan, az egyik napról a másikra bekapcsolás után csak akkor volt hajlandó elindulni, ha besegítettem a forgásba egy fadarabbal. Hívtam a szaki barátom, aki tíz perc alatt kicserélte a szénkeféket benne és annyi. Nem régen ugyan így jártam a kézi sarokcsiszolóval is, amit már magamtól "szervizeltem" le. Hát ennyi.
Üdv
4 hozzászólás Oldal: 1 / 1

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég