Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
50 hozzászólás Oldal: 1 / 4
Az alábbiakat azért osztom meg a fórumon, mert remélhetőleg a tapasztalataimmal másoknak is tudok segíteni, mielőtt hirtelen ötlettől vezérelve olcsó zuhanykabin vásárlására vetemednének. Nekem sikerült meglépnem egy ilyen beruházást. Leszögezem előre, nem az a célom, hogy én is csatlakozzak az olcsó termékeket fikázók nagy táborába, annak ellenére, hogy számtalanszor láttam, tapasztaltam, olcsó húsnak híg a leve. Azt mondja a közmondás: okos ember mások hibájából tanul, én nem tartom magam buta embernek, de most a magam kárán tanultam.
Nagy divat a zuhanykabin, ami egy nagyszerű dolog, ha kinézetén és szolgáltatásain túl megfelelő a minősége is. Sajnos a nagy átlagnak a mai helyzetben az igazi minőségi termék megvétele - a csillagászati ára miatt - csak ábránd marad. Gyönyörű darabokat lehet kapni, de 100.000 Ft alatt hiú ábránd marad a minőségi termék megvétele. Viszont már lehet 50.000 Ft-tól is látványos kínai zuhanykabint vásárolni, ami kinézetre még ízlésesnek is mondható. Sokan gondolhatják, na és ha kínai termék, nem felvágásnak veszem, kit érdekel. Saját tapasztalatomból mondom, nem árt ha mégis érdekli.
Ez a zuhanykabin szett 49.990 Ft-ba került, mindezért magasított oldalfalú akril zuhanytálca, tartókonzol, akril előlap, lefolyó szett és edzett üvegű kabin járt. Akik ismerik a dörgést, már ingathatják a fejüket: nem lesz ennek jó vége.
De ez még így sem arról szól, hogy nem szabad olcsó terméket vásárolni, viszont vagy együtt kell élni a hátrányaival, vagy ki kell tudni javítani a hiányosságait. Az Ezermester fórum témakörébe nagyon is bele tartozik a hibák kijavítása, vállalkozó kedvűeknek még így is alternatíva lehet. Az esetem nem tekinthető általánosan minden kabinra érvényesnek, erre kínai gyártmányú, magasított oldalfalas, tartókonzolos kivitelre vonatkozik, más típusról nem tudok nyilatkozni, ennek ellenére nem tarom kizártnak, nem ez a típus az egyedüli.

Történt, hogy a régi fémtálcás zuhanykabinom mögé az idők folyamán olyan mennyiségű víz folyt be, hogy a pince födémjén vettem észre az egyre terjedő árulkodó jelet. Szétszedve a zuhanytálca csempe borítását, megdöbbenve láttam, hogy minden cuppog a vízben, szét kellett bontanom és ki kellett dobnom mindent, ami alatta volt. Hétvége lévén egy barkácsáruházba mentem el, hogy megnézzem, mit tudok vele csinálni. A régit nem feltétlenül akartam helyreállítani a műanyag kabin már elszíneződött a kortól és vízkőtől, az ajtaja nehezen, akadozva járt, a műanyag „üvegek” kis erő hatására is kipattantak a keretükből. A fixen beépített Akril zuhanytálcák nem jöhettek szóba két okból, a lefolyó mindegyiknél máshol volt mint a réginek (szét kellett volna vésni az aljzatot), másrészt az átázott födémet és falakat ki kellett szárítani, ami nem kevés idő. Így esett a választásom a fémkonzolon álló, magasított peremű zuhanykabin megvételére. A magasított pereme miatt olyan mint egy kis kád, bizonyos esetekben a kádat is tudja valamilyen szinten helyettesíteni, és akár gyerekfürdetésre is jó lehet. Gondoltam egyszerű eset, a csatornát így szabadon tudom vezetni és az előlapját nem rakom fel amíg az alatta lévő részek ki nem száradnak, attól még tudom használni.
Márkát nem írhatok, még hitelrontásnak vennék a tisztelt forgalmazók. Elég legyen annyi, hogy kínai termék. A megvétel előtt beleálltam a kiállított darabba és elég stabilnak tűnt. Fizetés előtt gondosan kibontattam minden elemét, ne legyen törött, sérült, hibás, látszólag rendben lévőnek tűnt. Otthon kezdődtek a galibák, amire az elején nem figyeltem:
- a falhoz támaszkodó peremei (saroktálca) erősen lejtenek a fal felé. Az 5 cm széles pereme 1 cm-t lejtett a fal felé, így mindig állna a víz rajta.
- a hozzá adott lefolyó szett inkább gyerekjáték kategória, mint használati tárgy. Nagyon vékony műanyag minden része, művészet úgy összeszerelni, hogy ne törjön el és ne is folyjon mellette.
Felhívtam az áruház vevőszolgálatát reklamálni, készségesen megígérték értesítik az osztály vezetőjét a problémámról. És valóban, pár óra múlva hívott a vezető, kibontottak néhány originált csomagot, de még rosszabb a helyzet, mint az enyémnél. Egyetlen darabnál, a kiállított mintánál kivételesen rendben vannak a lejtések, ugyan van rajta egy két szerinte eltüntethető nyom, ha kívánom kicserélik. Összecsomagoltam a tálcát és megszemléltük párommal a kiállítási darabot. Vízszintmérővel mutatták a helyes lejtést, a kádon lévő csíkok azon „kedves” érdeklődőktől eredtek, akik a kiírás ellenére cipővel léptek be a kabinba kipróbálni. Más választásom nem nagyon volt, fürödni is akartunk és ez volt az egyetlen járható út.
A tálcához még az áruházban vettem egy magyar gyártmányú lefolyó szettet, ami erős volt és illeszkedett a szabvány méretű csatornaidomokhoz, csak a felső túlfolyóhoz kellett nagyobb lyukat vágnom. Beállítottam a tálcát a helyére – az előző tapasztalatok miatt csak ideiglenesen rögzítettem, hogy ki lehessen venni sérülés nélkül, ha szükség lenne rá. Főpróba: engedem a vizet, lássam rendben van-e a szintezés, a víz lefolyik rendesen, a csövek illesztésénél nem folyik mellé. És már jött is a következő „öröm”, a tálca aljának közepe magasabb, mint a szélein, a víz megáll benne, nem folyik le teljesen, nincs elég lejtése a tálca aljának a lefolyó felé. Hiába állítottam a lábakon, maradéktalanul nem folyik el a víz, mindig maradt benne nem is kevés. A másik öröm, fürdés közben jött, csak ott stabil a tálca alja, ahol az állvány vízszintes keresztrúdjai mennek alatta, a többi helyen a súlyom alatt besüllyed az alja, majdnem kiborultam belőle, annyira váratlanul ért a süllyedés.
Újabb telefon az áruháznak, nem tudnak segíteni, maximum visszaveszik a terméket. Fürödni kell, nem tudok a végtelenségig cserélgetni, plusz az autóm vezérműszíja is elszakadt, hengerfejnek annyi, csakúgy mint a további szállításnak. Marad a házilagos javítás, nem tudok mást csinálni. Megint kiszereltem a tálcát a helyéről és tüzetesebben szemügyre vettem. Diagnózis: a tálca alja alapból vetemedett, a képzett szerelők kiöntötték a hiány egy részét a tálca közepén alulról műgyantával, majd a tartókonzolt úgy ragasztották a kádhoz műgyantával és üvegszövettel, hogy az állvány tartórúdja és a tálca közepe között még így is 1 cm rés volt.

Mindenkinek megvan a tanulópénze, most már csak az érdekel, hogyan tudom olyan szintre fejleszteni, ami egy minőségi termék tulajdonságait képes valamilyen szinten produkálni. Csekély elvárásaim:
- ne boruljak ki belőle, ha 15 cm-el arrébb lépek, ne huplizzon
- ne recsegjen-ropogjon mozgolódás közben, tehát legyen stabil
- ne hallja az egész utca, ha vizet engedek bele. A vékony és gyenge anyagú akril kád, mint egy hangszóró erősíti fel a víz dobolását.
- a víz folyjon ki maradéktalanul belőle.
Tudom, túl igényes vagyok….. :roll: 8)
Magát a zuhanytálcát csak plusz anyag felvitelével vagy beépítésével lehet kellően megerősíteni, vagy erősebb tartókonzol gyártásával. Az egyik megoldás, a tálca hátoldalán több réteg üvegszálpaplan felragasztása műgyantával. Az akril tálca hátoldalán már gyárilag van pár réteg merevítésnek, de mivel az akril is eleve vékony (ezért is olcsó) nem elég merev. A pótlást több rétegben kell felvinni, de az esetemben a tálca alját is ki kell egyenesítenem, csak így ér valamit, különben nagyon erős lesz, de továbbra is görbe. A műgyanta-üvegszál kombinációval nagyon erős, mégis rugalmas tárgyakat lehet létrehozni, minél több rétegből áll, annál erősebb és merevebb. Előszeretettel használják az autó és motorgyártásban is. Viszont a műgyanta elég drága dolog egy 5 kilós doboz bolti ára 15000 Ft., az üveggyapotpaplan négyzetmétere 1200 Ft. Nagyjából 20000 Ft-nyit rá lehetne kenni, hogy megfelelően stabil legyen a tálca.
Egy minőségi akril zuhanykabinokat és kádakat gyártó Cseh cég honlapján olvastam, hogy némely típusú zuhanytálcáit a régóta jól bevált fa fenéklemez erősítéssel gyártja. Nos, ha nekik bevált, nekem is beválhat. Levágtam a tartókonzolról a zuhanytálcát és lecsiszoltam először flexszel majd fúrógépbe fogott csiszolókoronggal a felesleges vastag műgyanta-üvegszál réteget az aljáról. Óvatosan kell a vége felé csiszolni, az akril réteget nem szabad megsérteni. Ehhez porszűrő maszkot és védőszemüveget kell viselni, iszonyatos port csinál – nem lakásba való munka – és a csiszoláskor letört nagyobb darabok röpködnek a levegőben, össze-vissza pattogva. A csiszolás után már elég gyenge lett az alja, ki lehetett szépen egyenesíteni. A tálca aljáról, az ülőkéről és a tartókonzol lábainak helyéről, ahol a tálca pereméhez csatlakozik, karton lapból sablont készítettem, ezek alapján lesznek kivágva a fa merevítések. Mindezek a tálca alja felől értendők (tálca felfordítva), nem belülről!!
A minőségre jellemző, hogy a lábak felső vége csak le volt vágva egyenesre, erre ült rá a tálca pereme némi műgyantával körbe öntve. Egy helyen találtam egy kör alakú műanyag tehermentesítő korongot, a többi alatt vagy volt, vagy nem, a műgyantától nem látszott.
Fabetétnek 12 mm-es rétegelt lemezt választottam. Lapszabászatban méretre vágva kapható. A sablon alapján kivágtam a szükséges részeket szúrófűrésszel, majd a vágási éleket lecsiszoltam. Körkivágóval kivágtam a fenéklapon a lefolyó helyét, majd még négy kisebb lyukat (ez nem kötelező, majd később rátérek miért). Ezek után az üvegszál paplanból kivágtam a fenéklemez aljának alakját + 10 cm-nyi túllógással merevítésnek. Bekevertem egy adag műgyantát lassú kötésre, majd kiadósan lekentem a tálca alját. Ráfektettem az üveggyapot paplant és további műgyantát felhordva alaposan belenyomogattam ecsettel a műgyantába, majd a lelógó végeket felvagdosva – hogy alakra lehessen formázni – szintén műgyantával rögzítettem a tálca oldalán. Figyelem, az üveggyapot nem mindig együttműködő, néha meggondolja magát és elválik a felülettől, ezért olyan keskeny sávokra kell vágni, hogy szépen felfeküdjön rá. Ezután jött a fenéklemez formájára vágott rétegelt lemez lap, amit szintén alaposan bekentem műgyantával és ráhelyeztem a tálca fenekére. Ezután megfordítottam a zuhanytálcát, hogy ne essen le az aljáról a falap és egy vízszintes, erős munkaasztalra raktam – alatta kartonlap a kifolyó műgyanta felfogására – majd leellenőriztem, a falap a helyén legyen. Most a tálca a normál helyzetében volt, belülre vastag kartonlapot raktam és súllyal lenyomattam a tálca felpúposodott fenekét a falemezre. Egész éjjel így maradt, biztos ami biztos.
Másnap felragasztottam a többi fa merevítést is a helyére, először az alapot kentem be alaposan műgyantával, majd a falapot is alaposan és a helyére illesztettem. A fenéklemez fa merevítésébe mint korábban említettem, kisebb lyukakat vágtam. A lyukakba most műgyantát öntöttem, majd üveggyapot paplanból vékony csíkokat vágtam és a közepét a lyukba nyomtam, hogy ellepje a műgyanta. A csíkok kb 5 cm-es végeit miután a közepe a műgyantába belekötött, ráfektettem a falapra és műgyantával leragasztottam. Ez az én kis fóbiám, talán így elsőre értelmetlennek tűnik, de mivel a kád feneke nem volt egyenes, tehát hozzá kellett feszíteni a falaphoz, ezek kis horgonyként működnek, ha valamilyen fatális okból a rétegelt lemez szétválna. (Utólag belegondolva nincs sok értelme, a tálca feneke és a falap közé ragasztott műgyantás üvegpaplan akkor sem engedné újra felpúposodni az alját.) Amikor ezek is megkötöttek, jött még egy üvegpaplan réteg a falapra felülről, aminek a túllógó részeit a zuhanytálca oldalához rögzítettem műgyantával. Így a falap két oldalról a zuhanytálcához lett rögzítve, egy egységet képez vele.
A zuhanytálca nedves környezetben van, ezért a falapot csak úgy lehet megbízhatóan megvédeni a nedvességtől és párától, ha mind a két felét és a vágási éleket is alaposan, mindenhol átkenjük műgyantával. A műgyanta így vízhatlan réteget képez a falap teljes felületén, nincsenek később meglepetések.
Aki még nem dolgozott műgyantával érdemes néhány dolgot megszívlelnie:
- a műgyanta kötésének gyorsaságát a hozzá adott „B” komponenssel lehet beállítani. A térhálósodást (kötést)a „B” komponensel lehet elindítani, a gyorsasága arányos a műgyantába bekevert mennyiségével. Az elején érdemes a lehető legkevesebb B komponenssel dolgozni, legyen idő kitapasztalni.
- a műgyanta ecsettel felhordható, állaga mint egy sűrűbb, ragadósabb festéké
- térhálósódás előtt nitrohigítóval letörölhető, utána már csak csiszolással
- az üvegpaplan nem túl együttműködő, nem marad mindig a helyén, íves felületen, érdemes a kötésig figyelni rá.
- a külső hőmérséklet módosítja a térhálósodás gyorsaságát, így eltérhet a használati utasításban megadott időktől. 30 C fok melegben nagyon gyorsan köt, nem érdemes nagy mennyiséget bekeverni, mert a dobozban maradhat.
Elkészült a tálca, már megemelve is érezhetően nehezebb, masszívabb és merevebb lett. Már csak a tartókonzol felragasztása van hátra, gyárilag is így volt rögzítve. Előtte azonban hozzá kell mérni a tálcához, mivel a teherelosztó betétek és az alsó lap felragasztásával megváltozhattak a méretek. Már a szétszedésnél látszott, hogy teljesen kézi munkáról van szó, láthatóan érzésre öntötték a műgyantát a lábak tövére. Mivel a peremben ezt nem tudtam kicsiszolni, így a teherelosztó falapok magassága is kicsit eltér egymástól. A lábak csatlakozó végeit flexszel finoman be lehet állítani, biztosítva a kereszttartó rudak teljes felfekvését a fenéklemezre és a lábak pontos csatlakozását a teherelosztókon. Erre érdemes figyelni, mert nagyon vékony anyagból van a tartókonzol, csak akkor tudja biztonságosan megtartani a zuhanytálcát (gondoljunk itt a zuhanyzó ember és a víz súlyára is) ha mindenhol pontosan felfekszik. A beállítás után kenjük be a kereszttartókat műgyantával azokon a részeken, ahol felfekszik a falapra, majd illesszük a helyére. Ezután felülről is kenjük be műgyantával és fektessünk rá széles üveggyapotot csíkokat, a lelógó részeket hajtsuk közvetlen a kereszttartónak szorítva a falapra és az egészet alaposan itassuk át műgyantával. Végül a lábak teherelosztó lapokhoz csatlakozó végei köré öntsünk körbe műgyantát, hogy a lábhoz és a falaphoz is jól tapadjon. Kötés után masszív erős szerkezetet kapunk, ezt már csak flexszel lehet szétvágni.
A lábak rögzítését nekem máshogy kellett megoldanom - mivel elfogyott a műgyantám és megint hétvége volt -, ezért ügyes kezű szomszédommal kis vaslapokat hegeszttettem a lábak végére, valamint a kereszttartókra és rövid csavarokkal fogattam fel a fára. A vaslapokat és a hegesztési varratokat Hammerite-al festettem le. A mocorgás elkerülésére a kereszttartó és a fenéklap közötti réseket szaniter szilikonnal töltöttem ki.
Most megint tesztidőszak van a hét végéig, ha mindent rendben találok, felrakom a tömítéseket a csempe és a zuhanytálca közé, valamint felszerelem az előlapot és az üvegkabint. A hosszú kínlódás alatt teljesen kiszáradt a födém és a falak alja.
És az eredmény??
Teljesen stabil, nyekergésmentes zuhanytálca, nyugodtan tapicskálhatok benne, nem billen, nem süllyed, nem mozog, nem recseg. És még egy apró gyönyör, ha engedem a vizet, nem hallatszik ki az utcára is, a falap szépen tompítja a víz dübörgését.
Remélhetőleg nem sértettem semmilyen szabadalmi érdeket a falapos megoldással. A kiinduló ötletet nyilvánosan hozzáférhető helyen olvastam, a megoldás teljesen házilagos, nincs köze a minőségi zuhanytálca gyártó termékéhez. Ezzel a megoldással olcsóbb árkategóriájú zuhanytálcákat lehet erősebbé, jobban használhatóvá tenni, akár akril, akár huppogó fémtálcáról is legyen szó.
Minden vállalkozó kedvű Ezermesternek jó munkát! :D
A tesztidőszak véget ért, a tálca jól működött, elég erős lett. Sajna csak a végére derült ki, a tálca belsejének púposságát nem sikerült 100%-osan eltüntetnem, egy-két millimétert még kellett volna csiszolnom, így marad egy kis víz benne. :( :(
A tálcát Ravak szerelőkészlettel rögzítettem a helyére, ez a csempe és a tálca közötti vízszigetelést hivatott megoldani. Nagyon szépen lehet vele dolgozni, tökéletesen szigetel és esztétikailag is kifogástalan. A tálca beszerelésénél feltétlenül ügyelni kell, hogy a felső peremei vízszintbe kerüljenek, mivel erre ül rá a kabin, és a legkisebb hibát is jelzi, konkrétan nem illeszkedik a falhoz. Ugye ehhez elvárhatnánk, hogy a fal is függőleges - és mivel saroktálcáról van szó - és merőlegesek legyenek a falsíkok egymáshoz. :roll:
A végleges beépítés előtt érdemes ezeket ellenőrizni, kicsi a valószínűsége, hogy ezek stimmeljenek. Mielőtt a tálcát rögzítettem volna, összeszereltem a kabint - ajtók nélkül - és rárakva a tálcára, látszott a a fal nem függőleges és nem derékszögű a falsíkok találkozása. Komplett kabinnál, aminek van oldala, háta és teteje is, nem lényeges, de itt a kabin a falra lesz rögzítve. Ilyenkor jön a sakkozás, hogyan lehet úgy elhelyezni, hogy mindenhol a lehető legkisebb eltérés legyen a kabin és a fal, valamint a tálca és a fal között. Érdemes alkoholos filccel apró jelöléseket tenni a csempén, hogy ne kelljen újra kezdeni a beállításokat a végleges összeszerelésnél. Most kell bejelölni a rögzítő csavarok furatainak a helyét, majd a kabin levétele után kifúrni a lyukakat és behelyezni a tipliket. Csempe fúrását nagyon óvatosan kell végezni, nehogy megrepedjen. Ha van pontozó, apró kis ütésekkel a csempe mázába pici "hibát" kell ütni, így a fúrószár nem kószál el fúráskor. Nem szabad nekiesni ütvefúróval - főleg kalapácsos rendszerűvel (vésőgépnek is használhatóval), mert szétrobbantja a csempét, először finoman ütés nélkül kell a lyukat kifúrni a csempében és amikor a téglafalhoz ért a fúró, akkor lehet ütvefúrásra átkapcsolni.
A zuhanytálca állítható csavarjait úgy kell beállítani, hogy a tálca fixen, mozgolódás nélkül stabilan álljon és minden lábra lehetőleg azonos terhelés essen. A csavarok állításánál érezhető az ellenállás növekedése, ahogy kezdi emelni a tálcát, ezek lehetőleg egyformák legyenek. Érdemes a hátsó - a sarok felé eső - lábat a magasság beállítása után fixen rögzíteni, hisz ehhez nehéz hozzáférni, ha a helyén áll a tálca. A magasság beállításánál vegyük figyelembe, hogy az előlapot is fel kell majd tenni a végén, azt pedig a tálca pereme alá kell illeszteni. A beállítás végén a lábak állítócsavarjait a kontraanyával fixálni kell, hogy ne állítódhasson el, és még egyszer ellenőrizni a billegésmentes, stabil és vízszintes helyzetét.
Ezek után a tálcát újra kivéve a helyéről és helyezzük fel a szerelőkészletből az öntapadó szivacs csíkokat a tálca falhoz illeszkedő peremére. Most érdemes az előlapot is felpróbálni a tálcához, ezen az alsó állítható műanyag rögzítő füleket olyan vékony kis lemez tartotta, amik már kis erő hatására is elhajlottak. :evil: Tegyük Ismét a helyére a tálcát és kössük be a vízelvezető csöveket. Utolsó ellenőrzés: nem billeg és vízszintes, csövek illesztése, víztömítettsége rendben.
Következik a kabin felszerelése. A jelölések között a falra és a zuhanytálca peremére penészedésgátló szaniter szilikont nyomjunk, majd állítsuk a helyére a kabint. A tálca és a kabin közé színtelen, míg a kabin és a csempe közé drapp - a csempe színéhez közelítő árnyalatú - szilikont használtam, így nem feltűnő, mivel a fal függőlegestől eltérő részein kilátszik a szilikon. Helyén áll a kabin, be kell hajtani a rögzítő csavarokat, a csavarok helyére is érdemes kis szilikont nyomni, nehogy itt találjon utat a víz a falba. Ha a kabin eláll a faltól, kicsi műanyag alátétekkel ki kell hézagolni, nem szabad a kabint megfeszíteni, mert rossz esetben nem lehet majd beállítani az ajtók helyes záródását.
Most következik a tálca tömítése - és ezzel együtt a rögzítése a falhoz -, a szerelőkészlet tömítőprofilját már méretre lehet vágni. Nagyon fontos a pontosság, csúnyán néz ki, ha végei nem érik el a kabin keretét és szilikonnal van a hiány kitöltve. Ezután ki kell nyomni a készlethez kapott szaniter szilikonnal a tálca és a csempe közötti részt teljesen, ne legyenek kihagyások benne. A tömítőprofil falhoz és a tálcához illeszkedő részeire is nyomjunk szilikont majd illesszük a helyére az első majd a második darabot is. Most még könnyen mozgatható, finoman nyomjuk a helyére, mindenhol szépen feküdjön fel a csempe és a tálca pereme közé és mindenhol folyamatos legyen a szilikonkitöltés. A felesleges, kitüremkedő szilikont kis várakozás után töröljük le. Ezek után töltsük ki a kabin és a fal, majd a tálca közötti hézagokat folyamatosan és a felesleget húzzuk le. Csak annyit nyomjunk az illeszkedési résekbe, amennyi feltétlenül kell, a túl sok szilikont nehéz leszedni, mindenhol elmaszatolódik. Ellenőrizzük a kitöltés folyamatosságát mindenhol, ez fontos, mert a víz így nem fog utat találni a kabinon kívülre. Hagyjuk pár órát kötni a szilikont, a külső rétege így már megköt, nem kenődik.
Következik az üvegajtók beszerelése. A készletbe kapott szilikon zsírral vékonyan kenjük be a görgők futási felületét az alsó és a felső keretben. Helyezzük rá az üvegajtókra a vízvető és a záró műanyag profilokat, majd a szereljük fel a felső görgőket. Az ajtót akasszuk rá a felső keret sínjébe, majd szereljük rá az alsó görgőket is. Egyelőre csak finoman húzzuk meg a görgők anyáit - hogy ne lötyögjön - a beállítás előtt. Rakjuk be a másik ajtót is. A felső görgők beülnek a sínbe és tartják az ajtót, az alsók csak vezetik és nem engedik kiesni, a görgők a sín felső éléhez fekszenek fel, nem az alsóhoz. Először a felső görgők helyzetét állítsuk be, az ajtó a keret éleihez igazodjon és könnyen mozogjon a sínben. Mindkét ajtót úgy kell beállítani, hogy egyforma magasságban legyenek és párhuzamosan záródjanak egymással. A görgők rögzítő tengelyei nem egyenesek, elforgatásukkal állítható a görgő magassága és a görgő tengelyének szöge (íves kabin, a görgő nem szorulhat meg benne). Ha az ajtók helyzete megfelelő, rögzítsük az anyával szorosan, a tengely helyzetét a tengelyvég hornyába helyezett csavarhúzóval lehet megtartani. Az anya meghúzásával vigyázni kell, túlhúzáskor először a műanyag távtartók deformálódnak, majd az üveg is elrepedhet. A felső görgők után az alsókat is állítsuk be, az ajtónak stabilan kell a keretben állnia, nem mozoghat függőlegesen, viszont mégis könnyen kell gördülnie a sínben. Jó kis türelemmunka, nem érdemes idegeskedni. A végén az ajtók műanyag mozgáshatárolóit szereljük fel a sínben, ezek megakadályozzák az ajtók falhoz csapódását és a másik ajtó térfelébe csúszását.
A legvégén még ellenőrizzük le még egyszer a vízelvezető csövek szivárgásmentes illesztését, és a víz könnyű lefolyását. Ha minden rendben van, fel lehet szerelni az előlapot és kész a zuhanykabin. Az első használatig lehetőleg hagyjunk egy félnapos kötési időt a szilikonnak.
Idáig az én kabinom jól működik, stabilan áll a helyén, víz nem tud kifolyni a kabinból, mondhatnám a sok kínlódással egész használható dolgot sikerült csinálnom.

Mint már említettem, nem vagyok szakember, nekem ez az első ilyen beszerelés, sokat gondolkodtam, próbálkoztam, míg használható lett. Egy ilyen kabin beszerelés szakembernek pár óra lehet, bár nem tudom vállalkozna-e az előzőekben leírt megerősítésre bárki is.
Remélem tudtam ezekkel másnak is segíteni, ha valakinek több tapasztalata van és jobb, hatékonyabb megoldásai, kérem írja meg, elképzelhető a másodikat már én is máshogy csinálnám.
Szép jó napot Mindenkinek!

Zuhanykabin lefolyó problémával írok. Van nekünk egy Sfera "márkájú" zuhanykabinunk aminek lábbal állítható (elzár,kinyit ) lefolyója van és sikerült olyan szépen rálépni,hogy azóta ferdén áll a helyén és ha visszaigazítom akkor tökéletesen zár,de nem ugrik feljebb,hogy lefolyhasson a víz. A kérdésem az lenne,hogy ki lehet-e venni ezt a valamit és ha igen akkor hogyan? Tisztítás miatt amúgy is aktuális lenne,mert a rengeteg hajszál miatt már nehezen folyik le a víz.
DSC06783.JPG
DSC06783.JPG (193.95 KiB) Megtekintve 79733 alkalommal.


DSC06780.JPG
DSC06780.JPG (165.57 KiB) Megtekintve 79502 alkalommal.
Plaszlo írta: Egy minőségi akril zuhanykabinokat és kádakat gyártó Cseh cég honlapján olvastam, hogy némely típusú zuhanytálcáit a régóta jól bevált fa fenéklemez erősítéssel gyártja. Nos, ha nekik bevált, nekem is beválhat.
Aki még nem dolgozott műgyantával érdemes néhány dolgot megszívlelnie:
- a műgyanta kötésének gyorsaságát a hozzá adott „B” komponenssel lehet beállítani. A térhálósodást (kötést)a „B” komponensel lehet elindítani, a gyorsasága arányos a műgyantába bekevert mennyiségével. Az elején érdemes a lehető legkevesebb B komponenssel dolgozni, legyen idő kitapasztalni.


Nem irigyellek, jókat derültem a glosszádon. :)
Az egyik akril sarokkádam szintén falapos merevítés, hazai kádgyártó gyártmánya. Mikor leszállította a fazon, a helyére raktuk ideiglenesen, én is meglepődtem, sima 20-as forgácslap csíkok, négyszögek kerültek üvegszövetes beágyazásra a fenéklemez alá. Végül is tökéletes.

Hanem a műgyanta kötés gyorsasága: :(
- mikor anno, megismerkedtem a műgyantával, nem volt még "A" meg "B" komponens. Volt Poliészter M gyanta 5kg-os dobozba, volt hozzá un. siccosol 1,5dl üvegben, ami egy térhálósító ugyan, de a polimerizációhoz a levegőből venné az oxigént, ami "végtelen időt" jelentene és volt hozzá, hogy ne a levegőből vegye az O2-t, un. perox egy parányi kémcsőben.
Egyszer majd elmesélem, sikerült seperc alatt előállítanom a 2kg-nyi "magamfajta" plasztik repeszgránátot, majd azok "fia-gránátjait", majd a "fia-gránátok" kis unokáit, egészen le a gombostű fejnyi repeszekig, ami a milliónyi darabok a röpködésével, cserép kopogtatásával vagy 30percig "uralta" a környéket. :D Szerencsére a nagy döbbeneten túl nem történt semmi baj...

u.i.: gyakorlatilag mindent jól csináltam :D , csak kihagytam, hogy nyár van, du. 2óra és 35°C árnyékban :( ...
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni? Miért van az, hogy a kabin alatt folyik a víz fürdés után? A szerelő megnézte a szifont, vagyis engedte bele a vizet 10 percig, nem folyt. De mihelyst rendeltetés szerűen használnánk, máris folyik alul a víz. Minden létező helyen el van tömítve sziloplaszttal. Kívül és belül egyaránt. Mégis folyik. A szerelő, aki az egész fürdőszobát csinálta, vízvezeték szereléssel együtt, állítja, hogy ő jó munkát végzett, nem a szifon a hibás, hanem a kád. De hol? Ha egyszer ki van tömítve? Köszi a választ.
Nehéz megmondani, semmit nem tudunk a kabinról, és hogy hol és mennyire folyik a víz. Javaslom, ha meg lehet nézni a kabint takarólemezek nélkül, rendeltetésszerű használat közben, akkor kiderülhet merről folyik a víz. Lehet egy rossz csatlakozó, vagy tömítés, hiányos szilózás, rossz összeszerelés, hibás alkatrész, stb. Használd a kabint rendeltetésszerűen, a párod meg közben nézze, honnan tűnik elő a víz, úgy könnyebb megtalálni a hibát is.
Plaszlo írta: Nehéz megmondani, semmit nem tudunk a kabinról, és hogy hol és mennyire folyik a víz. Javaslom, ha meg lehet nézni a kabint takarólemezek nélkül, rendeltetésszerű használat közben, akkor kiderülhet merről folyik a víz. Lehet egy rossz csatlakozó, vagy tömítés, hiányos szilózás, rossz összeszerelés, hibás alkatrész, stb. Használd a kabint rendeltetésszerűen, a párod meg közben nézze, honnan tűnik elő a víz, úgy könnyebb megtalálni a hibát is.

Köszi a választ, épp itt a szerelő, üvöltözik velünk, hogy ő csak a szifonért felelős, ha abba megy a víz, akkor nem folyik, tehát ő nem tehet semmiről. Én is kértem, hogy vegye le az előlapot, és úgy nézzük meg. De azt nem lehet. De előtte elejtette, hogy egy résznél az előlap alatt nem tett szilót. Akkor kértem, hogy vegye le és tegyen, erre már viszakozott. Hogy ő nem úgy gondolta, mert akkor az ajtót nem lehetett volna felteni. Nagyon szomorú vagyok, hogy egy sima, egyszerű zuhanykabinnal ennyi a probléma. Vagy a mesterrel. Csak a sok pénzt kérte el, amiért talán jó munkát vártam volna. Sanimaxos a zuhanykabin, Szatmáriban lett vásárolva, a mester vette. És hozzá mindent. A víz pedig tenyérnyi helyen megjelenik a fürdéskor. A fuga nem szárad ki reggelre. Megpróbálok felrakni egy képet is. sajnos nem tudom feltenni, mert túl nagy.
Ezzel le tudod kicsinyíteni a képeket, ingyenes program:

http://letoltes.prim.hu/program/90475/

Kicsit(?) furcsállom a hozzáállását a "mesternek", ha mindent ő szerzett be és ő is telepített, felelnie kell a munkájáért.
Úgy látszik a nagy válságban a szerelőknek megy a legjobban, megengedhetik maguknak, hogy trehányak legyenek és ne vállaljanak garanciát a munkájukra. Épp ma vesztem össze az autószerelőmmel, mert lehúzósdit játszott. :evil:
Plaszlo írta: Ezzel le tudod kicsinyíteni a képeket, ingyenes program:

http://letoltes.prim.hu/program/90475/

Kicsit(?) furcsállom a hozzáállását a "mesternek", ha mindent ő szerzett be és ő is telepített, felelnie kell a munkájáért.
Úgy látszik a nagy válságban a szerelőknek megy a legjobban, megengedhetik maguknak, hogy trehányak legyenek és ne vállaljanak garanciát a munkájukra. Épp ma vesztem össze az autószerelőmmel, mert lehúzósdit játszott. :evil:


kép 061.jpg
kép 061.jpg (312.01 KiB) Megtekintve 75330 alkalommal.
OK, látszik a tócsa, de semmi más a zuhanyfülkéből. :roll:

Lekicsinyítettem a képet, lehetőleg ilyen méretűt csatoljál.
Sajna nem bírom lekicsinyíteni. A mester átkent mindent sziloplaszttal, aztán elment.

kép 063.jpg
kép 063.jpg (239.19 KiB) Megtekintve 34573 alkalommal.
Akkor várjuk meg, mire ment vele. Remélem nem a csempe mögött folyik le. :?
Kár, hogy az előlapot is leszilózta. :(
50 hozzászólás Oldal: 1 / 4

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 66 vendég