Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
354 hozzászólás Oldal: 23 / 24
Bocs, 7 radiátor van, nem 9. Négy körön kettő, egy pedig egyedül
T. dtibi! Gondolom, ha a szivattyú és a csőtermosztát megújult, akkor át van nézve az egész. A Totya S20-ról található prospektus, sajnos nincs a tűztérajtón levegőbeeresztő csappantyú. Valahogy szekunder levegőt kellene beengedni. Ez csökkenti a kormozást, és javítja a hatásfokot. Mennyi most a nyomás? Zárt rendszerben a 18 és 23 sz. kazán 2,5 bar-t bír, ez alatt kellene maradni. Általános biztonsági felszereléseket kellene először ellenőrizni, mielőtt termoszatikus radiátorszelepre költene az ember.
(Baumann: szilárd tüzelés anyag található interneten). A kazán helyiség légbevezetése is lényeges.
A begyújtás kérdése: keveset először (kb. 1/3 tűztér, ill. használati utasítás szerint), és felső begyújtás kellene szekunder levegővel.
Sok sikert, BUÉK!
Hello
Igen, az ajtók is le lettek cserélve, de a tűztérajtó utángyártott beépítési mérete nem stimmel, úgyhogy az maradt a régi.
A nyomás 1,2 bar-rol indul és 80 foknál éri el a 2-2,2 bart. A lefuvatószelep 2,5-nél nyit, keverőszelep nincs, úgyhogy e fölé nem megyek (meg egyébként is megsülnénk a lakásban :)).
A kazánház kap levegőt, azzal nincs baj.
Köszönöm a segítséget, marad addig a konix por. Apropó, Securiflame-ről van valakinek tapasztalata?
Üdv!
Ilyen kis alapterületű házhoz enyhén szólva is nagy a Totya kazán. Majd lehet -15 foknál már rendben lesz, de szerintem még akkor is sok oda. Két lehetőséget látok, az egyik a puffer. Ez nem a fűtött tér mérete miatt kell, hanem a kazán kátrányosodásának elkerülésére. A puffer lényege, hogy a kazán üzemi hőfokon és teljesítménnyel felfűti a puffert és abból annyit vesz el a fűtésrendszer amennyi kell a fűtéshez. Így jól szabályozható a lakott tér hőmérséklete és a kazán üzeme is ideális lehet. Kis térnél még fontosabb a puffer, mert a kazán nem tud olyan kevés meleget (és hosszan) adni, amire szükség lenne.
A másik út a kazáncsere, vagy gázkazán, vagy szabályozható pellet kazán.
Köszönöm szépen a segítséget, én is ezekre gondoltam, de szükség volt a megerősítésre.
Gázkazán nem lesz, a közmű nincs lakásig húzva, csak csonk van. A kiépítése és a bevezetése többe kerülne az idei büdzsébe, mint a puffer beiktatása. A kazán pedig szépen fel lett újítva, úgyhogy azt nem cserélném.
Még egyszer köszönöm és igen, boldog új évet kívánok!
T. dtibi!

Megkérdeztem Bauferr 2000 céget, és adtak egy címet, ahol ajtókat lehet választani. Azt mondja, hogy az ajtón nem érdemes változtatni, drágább.
http://totyakazan.com/termek/totya-kazan-s-20

Üdv
A kővetkezőkben kérek tanácsot:
Régi családi ház vegyes tüzelésű kazánnal, nyitott rendszer, ahol az előremenő és a visszatérő ág csövei felül mennek, közel a mennyezethez + a kazánnál csőtermosztát és háromfokozatú keringető szivattyú.
Ez a rendszer ki lett egészítve egy belső térben elhelyezett kombi gázkazánnal, de csak a fűtés megy róla. Jelenleg ez a gázkazán van használva fűtésre.
A beépítést végző szerelő javaslatára a gázkazán használatakor a vegyes tüzelésű kazán felé áramló víz félig el van zárva és a kombi kazánnál lévő keringető szivattyú ki van kapcsolva.

Mivel idős emberek élnek a házban ezért a fatüzelés áttálalás után megtörtént, hogy a gázkazánra átállva bekapcsolva marat a vegyes tüzelésű kazán körébe építtet keringető szivattyú. Tehát 45fok hőmérsékletnél az is bekapcsolt.
1:Kérdés, hogy árt-e a gázkazánnak vagy a rendszernek, ah a gázfűtéskor, beindul a vegyes tüzelésű kazán keringető szivattyúja?

További tapasztalat az, hogy ha a gázfűtés mellet bekapcsol a vegyes tüzelésű kazán keringető szivattyú is, akkor a szobákban 1 - 1.5 fokkal melegebb van. 2: Ez mitől lehet? 3: Lehetséges, hogy a gázkazánban lévő keringető szivattyú kevés a rendszer vízének az átmozgatásához?

Köszönöm az észrevételeket.
Üdv!
Ez kicsit zavaros. Ha a gázkazánnál a szivattyú ki lett iktatva, akkor mi keringeti a vizet? Mert azt írtad, hogy a vegyestüzelésű szivattyúja IS bekapcsol 45°-nál.
A legjobb lenne úgy megoldani, hogy a vegyestüzelésű kazánt teljesen leválasztani a rendszerről, ha a gáztüzelésű megy és elektromosan a keringtetőjét is blokkolni, kiiktatni. Annak nincs értelme, hogy félig elzárod, attól még kering rajta a melegvíz és fűti a kazánt meg a kéményt. Ezt motoros szeleppel és átkapcsolóval meg lehet oldani, hogy vagy csak az egyik, vagy csak a másik működjön.
Nincs ki iktatva a vegyes tüzelésü kazán szivattyú, de ki lehet kapcsolni. A gázra átáláskor néha elfelejtik ki kapcsolni, ezért tud menni a gáz fütés mellet is.

Értem én, hogy ne menjen amikor átálnak gázfűtésre, de miért lesz melegebb amikor mégis hagyják hogy az is keringessen.

A kazán azért van csak félig kizárva, hogy ne fagyon bele a viz.
Sajnos kellene egy kapcsolási rajz. Meglévő nyitott rendszer térfogata nyilván elég nagy, elképzelhető, hogy segít egy második szivattyú. Az az egyik kérdés, hogy ha a vegyes t. kazán szivattyúja nyomta a kazánba a vizet, és lezárom a vegyes t. kazánt, hogy kering vissza? Valószínűleg van utána egy leágazás a rendszerbe. A szerelőnek viszont igaza lehet, jobban ismeri a rendszert.
A fagyveszély nélkül is nagy veszteség egy kazán fém felülete, a lezárás megfelelő, de ha még fagyveszély is van, azt el kellene kerülni.
A félig elzárt csapon keresztül még el nem éri a 45 fokot a vízhőfok a vegyes kazánban is felmelegíted azt a kb 100 liter vizet ami benne van. Amikor eléri a 45 fokot akkor elindul annak is a szivattyúja és vegyes kazánban lévő meleg vizet és a működő gázkazánból is a meleg vizet ugyanabba a rendszerbe nyomod bele. Ez viszont azt eredményezi hogy a gázkazánon keresztül lecsökken a vízáramlás (mert két szivattyú dolgozik ugyanarra a radiátor keresztmetszetre) így a gázkazánból kijövő víz a lassabb áthaladás miatt jobban felmelegszik. :!: Sajnos ezek azok a rendszerek amik néha fel szoktak robbanni :!: mert addig "bűvészkednek" a hozzá nem értő esetenként figyelmetlen és még idős emberek is az elzáró szerelvényekkel, hogy elzárt csapok mellett majd egyszer begyújtanak a vegyes kazánba. A kombi gázkazánnak van védelme az (elvileg) nem gyújt be ha zárva a vízkör vagy ha nem működik a szivattyú ill ha túlmelegszik akkor lekapcsol, de a vegyes kazán az nem tud ilyent és hát benne a rengeteg égő tüzelő anyag, nem is oly egyszerű azt baj esetén eloltani. Sajnos évről évre történnek ilyen balesetek mikor elzárt csapok mellett befűtenek a vegyes kazánba ami felrobban ezért nagyon körültekintően kell egy ilyen kettős rendszert megépíteni ill üzemeltetni.
Ahogy észrevettem, a vegyes tüzelésű kazánt kizáró váltó nem zár tökéletesen. Zárt állapotában is melegszik a kinti kazánban a víz.
Mindenesetre, most csak a kombi gáz kazán megy 50 fokos előremenő vízzel (szerelő szerint ennél nem érdemesebb magasabb hőfokra állítani). A nappaliban lévő szabályzója 19C kapcsol be és 20,5C ki. (a nappali legnagyobb légterű helyiség) és cirka 30perc alatt fűti fel 20.5C fokra.
A kamrában lévő Gázkazán-tól a konyha - nappaliból van leosztva a rendszer a fürdő, majd az egyik és onnét a másik szoba felé. A első szoba hőmérséklete így 20C fok de a kör végén lévő szobában csak 18.6C van a felfűtést követően. Ez utóbb szoba hőmérsékletét keveslik és erre mondják, hogy ez több szokott lenni.
A rendszer nem levegős, ezt már én és a szerelő is ellenőrizte, a szerelő szerint a szigeteletlen északi fal az oka, hogy az a szoba ennyivel hűvösebb. Csak az öregek állítják,hogy eddig is ott volt az a fal, mégis melegebb volt ah hagyták menni a másik szivattyút is.
Mindenesetre érdekes a dolog.

mindenkinek nagyon köszönöm a válaszokat és az észrevételeit.
lalibatyo írta: A félig elzárt csapon keresztül még el nem éri a 45 fokot a vízhőfok a vegyes kazánban is felmelegíted azt a kb 100 liter vizet ami benne van. Amikor eléri a 45 fokot akkor elindul annak is a szivattyúja és vegyes kazánban lévő meleg vizet és a működő gázkazánból is a meleg vizet ugyanabba a rendszerbe nyomod bele. Ez viszont azt eredményezi hogy a gázkazánon keresztül lecsökken a vízáramlás (mert két szivattyú dolgozik ugyanarra a radiátor keresztmetszetre) így a gázkazánból kijövő víz a lassabb áthaladás miatt jobban felmelegszik. :!: Sajnos ezek azok a rendszerek amik néha fel szoktak robbanni :!: mert addig "bűvészkednek" a hozzá nem értő esetenként figyelmetlen és még idős emberek is az elzáró szerelvényekkel, hogy elzárt csapok mellett majd egyszer begyújtanak a vegyes kazánba. A kombi gázkazánnak van védelme az (elvileg) nem gyújt be ha zárva a vízkör vagy ha nem működik a szivattyú ill ha túlmelegszik akkor lekapcsol, de a vegyes kazán az nem tud ilyent és hát benne a rengeteg égő tüzelő anyag, nem is oly egyszerű azt baj esetén eloltani. Sajnos évről évre történnek ilyen balesetek mikor elzárt csapok mellett befűtenek a vegyes kazánba ami felrobban ezért nagyon körültekintően kell egy ilyen kettős rendszert megépíteni ill üzemeltetni.


Hű ez nagyon jó magyarázat, ezer köszönet érte!
Sziasztok!
Még tavaly kértem segítséget, tanácsokat egy Totya s20-al kapcsolatban. Kátrányosodás, nem tudok 60 °C-nál jobban fűteni, mert megsülünk a lakásban, stb.
Büszkén jelentem, hogy egy 500l-es puffer boldog tulajdonosa lettem, úgyhogy idén kap a Tottyos rendesen ;)
A kérdés, hogy az eddigi 18 literes tágulási tartály nem lesz-e kicsi a mostani plusz térfogathoz? A bekötési magasság nem változik, a csőátmérőt még nem tudom, a bekötést nem én végzem, csak kíváncsi vagyok, cserélni kell-e azt is, és ha igen, hány literesre?
Válaszokat előre is köszönöm
Üdvüzletem Mindenkinek
Központi fűtés átalakítása villany kazánosra témában szeretném a tanácsotokat kérni.
Adott egy téglalap alakú tanyaépület, amely a 90-s években fűtés korszerűsítésen esett át. Kiépítésre került egy gravitációs rendszerű keringető szivattyúval támogatott központi fűtés. Lébényi bálás kazán, Dunaferr acéllemez radiátorok, a kazánnál az induló csövek 2"-ak van egy hosszanti irányú "fő" csőhálózat és ebből ágaznak le a radiátorok felé csökkenő keresztmetszettel 11/2" és 3/4"-al csatlakoznak a radiátorokhoz. A fűtött alapterület 150 nm a belmagasság 3,25 m. Ez évben sikerült pályázatot nyernünk napelem kiépítésre ami az elmúlt héten meg is történt. Ezen felbuzdulva az az ötletem támadt hogy a jelenlegi fűtés hálózatot felhasználva veszek egy villany kazánt és beépítem a rendszerbe. A bálás kazánt megszüntetném mert egy részen már le lettek vágva az oda vezető csövek csak a villanyt szeretném használni. Hosszú távon tervezünk az épülettel de jelenleg nem lakunk ott még felújításra vár. Az a cél a villany kazánnal hogy egy állandó hőmérsékletet tartson az épületben és generáljon villamos áram fogyasztást. A későbbiekben padlófűtés kiépítését tervezzük puffer tartállyal és ahhoz is fel tudnánk használni másodlagos forrásként.
A kérdésem az lenne hová lenne célszerű felszerelni? Az épület hosszúkás elrendezésű ami azt jelenti hogy 20 méter x 7,5 méter. A régi kazán a végén volt így a legtávolabbi radiátor 20 méterre volt a kazántól. Gondolom a villany kazánokban lévő szivattyú nem tolerálná túlságosan ezt a távolságot. Számításaim szerint az acél radiátorokban és csövekben összesen kb. 500 liter víz van.
A kinézett villany kazán egy Bosch Tronic Heat 3500 24 kW.
Az első gondolatom az hogy a folyosó közepén helyezném el a villany kazánt ami megközelítőleg minden radiátortól ugyan akkora távolságra lenne. De azért merültek fel bennem kérdések:
- működik e úgy a meleg víz áramlás ha a felső és az alsó csövek közé „T” idommal helyezem el a kazánt?
- kell e plusz keringető szivattyú?
- kell e plusz tágulási tartály? (a kazánba lévő 7literes)
- hová érdemes autómata légtelenítőt beépíteni? (nem minden radiátoron van)
- az alapterületet és belmagasságot alapul véve számoltam a 24 kW-os kazánnal de tényleg kell e akkora? (gondolva a jövőre amikor a padlófűtésbe a 40 fokos víz is elég lesz és most is max 20 fokot akarok az épületbe de azt is csak időszakosan alapból elég a 15 fok is ha nem vagyunk ott)

Az egyszerűbb érthetőség miatt készítettem pár vázlatot. A segítő hozzászólásokat és tanácsokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Zoli

Csatolmányok

354 hozzászólás Oldal: 23 / 24

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 37 vendég