Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
36 hozzászólás Oldal: 2 / 3
Üdv. mindenkinek!
Egy kis segítséget, tanácsot, szeretnék kérni.
Mi is vásároltunk tavaly, egy Viadrus 6 tagú öntöttvas kazánt, amivel egy 120 négyzetméteres házat fűtünk. Kéményünk, tégla, 150-es kb. 9-10 méter magas. Rendszerhez tartozik, egy keringető szivattyú, ami 35 fokra van állítva a beszerelés óta.
Problémám a következő: Eleinte tökéletes huzata volt a kazánnak, ami fokozatosan csökkent, olyannyira, hogy jelenleg fogpiszkáló méretű gyújtóssal is nehézkes a begyújtás. Vásároltam kémény seprűket, alaposan kitisztítottam mind a kéményt, mind a kazánt, de semmi változás. Szintén érthetetlen számomra, hogy ugyanazon beállításokkal (keringető: 35 fok, huzatszabályzó: 75 fok) és tüzelőanyaggal, eleinte 3-4 óránként kellet raknunk rá, most viszont 1-2 óra alatt leég a tűz.
Esetleg a kazánon kell valamit tisztítani még? Füstkimeneti csövet is alaposan koromtalanítottam, ahol egy pillangószelep is található. Tudna valaki egy pontos beállítást, mit mire kell állítanom, hogy helyesen üzemeltessem a kazánt?
Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.: Csaba
Sziasztok!

NAgyon nem értek hozzá, légyszíves segítsetek, ne szakzsargonnal ha lehet.

Nem rég új albérletbe költöztünk, alsó szinten mi, felsőn a főbérlő. A ház 2 kazános, termotéka 25 gázkazán, és viadrus u22 (d??????) vegyes, fával fűtöm (kb 3 órája). Eddig csak a termotéka ment, de horoor a fogyasztása (20 fokon a termosztát, délután 4 után kapcsoljuk csak be, plusz hétvége).

Ezért elhatároztam hogy a viadrust beüzemelem. Mivel a főbérlő tavaly elhunyt apja intézte a fűtést, senki (feleség és 2 lány) nem tudja hogy smint kel használni a rendzsert. Annyit mondtak, hogy ahogy áll minden, úgy működött. Termotékát lezártam, viadrust beizzítottam, 3 pec után már pakolhattam is meg, rossz vaskályhák után öröm volt látni a jó huzatát, begyújtéskor nem jöt füst se vissza, stb...

A rtermotékából kimenő csövön van egy óra, bar és hőmérséklet, meg a viadrus tetején is.

Teganap utántöltöttem a vizet, persze csak érzésre, gőzöm nincs mennyit kell (4 baros a skála, 1 en állt , 2 ig mertem engedni-ja, kb tinikoromban anyáméknál raktam meg begyujtottam a totyát, kb ennyi a tapasztalatom kazánnal)

A bar skala mindkét órán szépen kúszott fel.
Ma mieltt begyújtottam , a termotékát lekapcsoltam őrlángot hagytam csak. Rakatm a viadrusra vagy 7-8 fát 3 lépésben (25 centis rönköt).
Kb 2-3 óra használat után a viadrus hőmérséklet skálája ugyanúgy ál 30 fokon ahogy fűtés előt volt. Azt hittem ennek is kellene mennie, logikusnak tűnt. Elromolhatott, vagy ez mikor moccan meg?
A viadrus bal oldalán a felső ajtónál van egy gomb, O és Z állást jelez. Ez mi? Nem mertem hozzányúlni. ű

Nem találok a kazánhoz doksit, ha lenne valakinek, kérem ossza meg.

A viadrusból kimenő csövek szépen forrósodnak, de aggaszt, hogy nem tudom mennyire pakolhatom mert nem látom a hőméréskletet. Most éjjelre visiarakom a termotékát, 15 fokra rakva, ha leég a viadrus fája és hűl a lakás, hát teljesen ne hűljön ki a reggeli ébredéshez.

Grundfos szivattyút közelről hallom, hogy dolgozik, a szivattyú is meleg.
Házban radiátorok is kellemesek, nem hűlt a lakás a viadrus használatbavétele óta.

Amit látok a rendzseben: van egy nagy piros gömbszerű tartály, meg a viadrus kimenő csövén, közel a kazánhoz , van egy cső és rajta egy szelep.

Meg aa kazánból kijövő másik csövön van egy narancssárga kütyü, rugószerű drótok jönnek ki belőle, 40 fokra van állítva

és a kazán ajtaját alul meddig kell nyitvahagyni, mikor csukhatom be? Vaskályhánál amíg nem lobogot nyitva volt, azt lecuktuk.

Szóval a lényeg: nem merem jelen esetben alaposan megpakolni, nem tudom mennyire melegíti a vizet, mi a teendő?

köszönöm a leendő segítséget

sonicattack
Üdv!

Az a narancssárga kütyü csőtermosztát, 40 fok alatt és felett kapcsolja ki a keringető szivattyút. Ha rendben van a bekötés, és nem nyúltak túlságosan bele, ilyen megoldásoknál amíg nem melegszik fel kellően a kazán víz, nem indítja be keringtetést, illetve ilyen rendszereknél egyfajta reteszeés is működik, amíg megy a vegyes tüzelés, és kellő a vízhőfok, nem engedi bekapcsolni a gázkazánt. Ezekben a megoldásokban amennyire látom, az egyes körök irányszelepekkel vannak elválasztva, illetve több szivattyú is kiszolgálja. Ez régen csapos kizárásokkal oldották meg.
Még annyit, hogy vegyes tüzelésnél a hőfokot érdemes 60-70 fok felett tartani, a kisebb vízkőképződés végett. Alacsony hőfok már csak azért sem kedvező, mert az égés téren belül kátránylerakódás jön létre, ami rontja a fűtés hatásfokát. Is.
Alapvetően, amíg ég a fa, nem illik elzárni, mivel a keletkező füstgázok tartalmaznak éghető gázokat - ld. faelgázosító kazánok - és ha vmely ok miatt begyullad, az robbanáshoz vezet. Leégés után viszont érdemes elzárni, már levegő nem szükséges, de az izzó hasábok minél több hőt adjanak le a kazánvíz felé. Hát ezt könnyebb leírni, mint elmondani, leginkább ki kell tapasztalni. Ilyenkor már nem marad éghető rész, a teljes hasáb átizzott, lángnyelvek sem jellemzőek.
Hát elsőre talán ennyi.

További kellemes, meleg szobát!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Köszönöm a tanácsokat.
Mit javasolnál, mennyire merjem megpakolni a vidrust?
Aggaszt hogy a hőmérője meg se mukkant, de a nyomásmérője meg működik ,szóval nem tudom elromlott-e vagy egyszerűen oka van hogy nem megy tapodtad sem.
Azért illene neki ha már égetgetem a fát benne, volt szép nagy lobogó tűz.
Olvastam kátrányosodásról is, mi a teendő ezzel?
Mi a vaskályhát hamutuk, azt kész is.

Biztos fűtött a viadrus, mert egyáltalán nem volt hideg a lakásban késő esetig, kellemes melegek a radiátorok, ahogy éghetet le a fa, persze hűltek ki, de nm volt rosszabb , mint a gázzal.
Kocogtasd meg finoman a hőmérőt, hátha csak megakadt. Ha úgy érzed, hogy nem vagy biztos a működésében, viszonylag olcsón tudsz az elmenő csőre könnyen felszerelhető hőmérőt venni, ez kontrollnak megfelelő.

R431562-01.jpg
R431562-01.jpg (21.57 KiB) Megtekintve 22034 alkalommal.

http://hu.rs-online.com/web/p/homerok/4315621/
http://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=02839

A felfűtést neked kell megtapasztalnod figyelve a kazánhőmérséklet és berakott fa mennyisége közötti összefüggést. A kazánnak a 60 c°feletti vízhőmérséklet a megfelelő, akkor nem alakul ki kátrányosodás és a hatásfoka is jobb, mint alacsony hőfokon. A tapasztalati időben óvatosan növeld a tüzelő mennyiségét, és vedd figyelembe a beltér és a kültér hőmérsékletét, mert ha megszalad a kazán - nincs hova leadnia a megnövekedett hőmennyiséget -, akkor felforrhat a víz és az nagyon nem jelent jót.

A kátrányosodás alattomos folyamat, tönkreteheti a kazánt és a kéményt is, de legfinomabb esetben is a lerakódott kátrány rontja a kazán hatásfokát. A kátrányosodás alacsony hőfokon való tüzeléskor, és/vagy vizes fa esetén lép fel. A hidegebb helyeken - mint a kazán hőcserélőjén és a kéményben - csapódik le. A béleletlen kéményt átáztatja és képes a kémény külső oldalán is megjelenni, ami ha lakott térben van, akkor nagyon büdös és csúnya jelenség. A kazánban lerakódva rontja a hatásfokát és maró anyagai károsítják a kazán belső terét.
Értelemszerűen a megfelelő kazánhőfok tartása megelőzi ezeket a problémákat. Korszerűbb rendszerekben már beépítenek egy olyan keverőszelepet, ami csak akkor engedi ki a meleg vizet a kazán belső vízköréből, ha már elérte a beállított 55-60C°-ot. Ezzel biztosítja a kazán megfelelő üzemét, hatásfokát és megelőzi a kátrány kiválását. Elvileg a kémény optimális hőmérsékletét is biztosítja, de ahhoz a kéménynek is megfelelőnek kell lennie.
szia

kcocogtatáson sajna túl vagyok, meg sem mukkan


itt van egy jópár fotó az egész rendszerről, hátha segít

https://plus.google.com/photos/10749911 ... jf66m4q2MA

https://plus.google.com/photos/10749911 ... k__ShbyDEg
it tlenne akkor pontosítani pár kérdés, bár van amire megkaptam már a választ
1. viadrus
minek a hőmérsékletét méri?
mi a bar-nal a fehér és a piros mutató?

2 és 5
mi ez? mire jó, mit csinál?

3
mi a piros kar?
lezárja a gázkazán körét?

4. ez pontosan mi, mit csinál?

6
ez mire jó, kell-e állítani?

7
mi a fehér és piros skála?
mit csinál?
van valami érzékelő esetleg a tekerő alatt?
(én kézzel nyitottam hogy nagyobb tűz legyen)
Bumptious Q Bongwater írta: 1. viadrus
minek a hőmérsékletét méri?
mi a bar-nal a fehér és a piros mutató?


A felső egyértelműen a kilépő vízhőmérséklet, míg az alsó a kazánban uralkodó nyomás. Ha többszintes volt az épület, vagy a pincébe került a kazán, nyitott rendszer lévén, be lehetett állítani, mi az alapnyomásérték, ha elfolyás miatt csökkent, az így volt észrevehető volt.

Bumptious Q Bongwater írta: 2 és 5
mi ez? mire jó, mit csinál?

Ezt én sem tudom, elvileg az előre menő körben van, nagyon sokszor ide csatlakozotatták be a gravitációs rendszer kiegyenlítő tartályát. Aki jobban vizes, az majd segít.

Bumptious Q Bongwater írta:
3
mi a piros kar?
lezárja a gázkazán körét?


Ez elválasztó csap a vegyes és gáztüzelés között, amiről előzőleg is szó volt.

Bumptious Q Bongwater írta:
4. ez pontosan mi, mit csinál?


Csőtermosztát. Beállított hőfok felett elindítja a keringető szivattyút, alatta értelemszerűen leállítja, így van a kazánnak egyfajta felmelegedési ideje.

Bumptious Q Bongwater írta:
6
ez mire jó, kell-e állítani?


A füstcső záró kézi állítója, ez az O talán oroszból valami otkrivaty-nyitva, illetve Z zakrivaty-zárva állapotokra utal. Amikor már nem kell az égéshez oxigén, izzik a berakott fa, akkor lehet lezárni a füstcsövet, és a az alsó légnyílást, így az égéstérben izzó fa a legtöbb hőt képes leadni a kazán belső égésterében.

Bumptious Q Bongwater írta: 7
mi a fehér és piros skála?
mit csinál?
van valami érzékelő esetleg a tekerő alatt?
(én kézzel nyitottam hogy nagyobb tűz legyen)


Olajos hőfokszabályzó. A hozzákapcsolt lánccal az alsó részen lévő huzatszabályzót nyitja, a hőmérséklet emelkedésével zárja a beáramló levegő útját, elzárva a levegőt, csökken az égés, csökken a hőfok, amire a lehűlés miatt megint nyitódik az ajtó, lesz égés tápláló levegő, nagyobb égés jön létre, nő a hőfok ... Lényegében állandó hőfokon, a szabályzón lévő előre beállított hőfokon tartja a kazánban lévő víz hőmérsékletét. Érdemes egy meghatározott értékre állítani (70-80 fok), rakva a tűzre, a előremenő víz hőfokát a előzetesen beállított értéken tartja.

Mindez a teljesség igénye nélkül. Az, hogy mi mivel függ össze, és hogyan működik, ahhoz kell egy pár év tapasztalat, amikor tudja az ember, mikor mit kell zárni, vagy rakni rá még, de sorolhatnám. Leginkább a "Hogyan tanuljunk karatez-ni kézikönyv segítségével" megoldásra emlékeztett.
Azért a fűtéssel csak óvatosan, mert ha a vegyes tüzelésű kazánban felforr a víz, a keletkező gőz bizony nagyon csúnya dolgokat képes csinálni, ha nincs beavatkozó rész.

Remélem tudtam segíteni, bár ez nekem nem vág a szakmámba. De biztosan lesz nálam okosabb, aki részletesebben kifejti a használat mikéntjét.
További szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
A 2. és 5. képen túlnyomásszelep látható. Ha eléri a rendszerben lévő nyomás a szelep nyitási értékét, elengedi a felesleges nyomást, kiereszti a vizet amíg vissza nem csökken normális értékre a nyomás. Ez speciel 2.5 bar-nál nyit, 20-90 KW teljesítményű kazánokhoz használható.
Érdemes lenne egy olyan ismerőst keresni, aki már régóta fűt szilárd tüzelésű kazánnal, és személyesen be tudná mutatni a használatát sok jó tanáccsal fűszerezve. Nem ördöngösség, de vannak szabályok, amit be kell tartani a biztonságos üzemeltetéshez.
Nagyon köszönöm a segítséget!
Picit összefoglalnám, és most már talán érthetőbb kérdést is fel tudok tenni:
[i]
1. viadrus
minek a hőmérsékletét méri?
mi a bar-nal a fehér és a piros mutató?[/i
]
A felső egyértelműen a kilépő vízhőmérséklet, míg az alsó a kazánban uralkodó nyomás. Ha többszintes volt az épület, vagy a pincébe került a kazán, nyitott rendszer lévén, be lehetett állítani, mi az alapnyomásérték, ha elfolyás miatt csökkent, az így volt észrevehető volt.
Épület 2 szintes, kazánok pincében. A köz emlékei akkor nem állják meg a helyüket érdemben. A jelek szerint nem kellett volna feltölteni vízzel, vagy csak nagyon keveset, le is engedem, 1 bar volt az alapnyomásérték (piros mutató, ami nem mozdult), visszaengedek erre az értékre (fehér mutató)

2 és 5
mi ez? mire jó, mit csinál?

Ezt én sem tudom, elvileg az előre menő körben van, nagyon sokszor ide csatlakozotatták be a gravitációs rendszer kiegyenlítő tartályát. Aki jobban vizes, az majd segít.
A 2. és 5. képen túlnyomásszelep látható. Ha eléri a rendszerben lévő nyomás a szelep nyitási értékét, elengedi a felesleges nyomást, kiereszti a vizet amíg vissza nem csökken normális értékre a nyomás. Ez speciel 2.5 bar-nál nyit, 20-90 KW teljesítményű kazánokhoz használható.

Akkor ez is teljesen világos. It az a kérdésem, hogy:vízfeltöltés után (1 barrol 2 barra) fűtöttem 3-4 órát, másnap a nyomásérték 1,5 bar lett (ekkor már nem fűtöttem be) Létezhet , hogy ez a szelep nem csak vizet, hanem gőzt is elenged? Sehol nem láttam a pincében vízre utaló nyomokat.

4. ez pontosan mi, mit csinál?
Csőtermosztát. Beállított hőfok felett elindítja a keringető szivattyút, alatta értelemszerűen leállítja, így van a kazánnak egyfajta felmelegedési ideje.
40fokon áll, olvaastam ezt is azt is, van aki 30 ra rakta, van aki 65 re, de megintcsak a kitapasztalást említették többen.
Ha eddig jó volt így, hát hagyom egyenlőre, bajt gondolom nem csinál.
De: mennyi a kazán felmelegeési ideje? Nehezen tudom elképzelni, hogy gyönyörűen lobognak a 25 centis rönkök benne, hogy azért ez órákik tartana. Mint írtam, kis vaskályhával tapasztalat ,na meg tini koromban a totya kazánt gyújtottam be és pakoltam a brikettel, ott azért elég hamar megindult a hőmérő, sőt, figyelni kellet bizony hogy ne csináljunk túl jó tüzet (volt 1-2 izgulós, 100 fok környéki befűtés.

6
ez mire jó, kell-e állítani?

A füstcső záró kézi állítója, ez az O talán oroszból valami otkrivaty-nyitva, illetve Z zakrivaty-zárva állapotokra utal. Amikor már nem kell az égéshez oxigén, izzik a berakott fa, akkor lehet lezárni a füstcsövet, és a az alsó légnyílást, így az égéstérben izzó fa a legtöbb hőt képes leadni a kazán belső égésterében.
Akkor ez egy tapasztalton alapuló megismerés lesz majd ha jól értem.
Elviekben az alsó ajtót a termosztatikus / automata huzatszabályozó nyitja csuklya? Nem nekem kell kézzel állítgatni? (vízcsapszerű lánccal az alsó nyílásra csatlakozik)
A próbafűtésnél ez nem moccant meg az fiksz (de ugye nem is mertem nagyon befűteni)
És az O és Z állású füstcső állítót pedig kézzel állítom be. Begyűjtáskor, pakoláskor nyitva, este lefekvés előt ha jó mnagy parazsam van, akkor bezárom.


7
mi a fehér és piros skála?
mit csinál?
van valami érzékelő esetleg a tekerő alatt?
(én kézzel nyitottam hogy nagyobb tűz legyen)

Olajos hőfokszabályzó. A hozzákapcsolt lánccal az alsó részen lévő huzatszabályzót nyitja, a hőmérséklet emelkedésével zárja a beáramló levegő útját, elzárva a levegőt, csökken az égés, csökken a hőfok, amire a lehűlés miatt megint nyitódik az ajtó, lesz égés tápláló levegő, nagyobb égés jön létre, nő a hőfok ... Lényegében állandó hőfokon, a szabályzón lévő előre beállított hőfokon tartja a kazánban lévő víz hőmérsékletét. Érdemes egy meghatározott értékre állítani (70-80 fok), rakva a tűzre, a előremenő víz hőfokát a előzetesen beállított értéken tartja.

Akkor elviekben ezzel az égvilágon semmi dolgom.
Magas hőfokra állítva nyitva az ajtaja, azt ha melegszik a víz, szépen becsukja és nem táplálja az oxigén a tüzet., visszahűl.

Egy aggaszt igazán csak, hogy a viadrus tetején lévő hőmérő nem moccant meg, tényleg kizártnalk találom hogy 3 óra fűtés (és szépen lobogó tűz) után sincs változás, míg az elmenő csövek forróak voltak, a radiátorok jó melegek.

Mivel ugye van egy termotéka gázkazán, annak az elmenő rendzserén is van egy hő-nyomás mérő, nemcsak a kazánon.
Elviekben ez is mutatná a vízhőfok emelkedését? Vagy ezt felejtsem el? A vízfeltöltéskor mindkét kazán mérője együtt mozgott.

és még egy kéréds:
ezt a sárkány leírásánál találtam (sajna egyszerűen a viadrushoz nem találok semmit)
Szilárdtüzelésű kazánok gyakran túlmelegedhetnek, többnyire áramszünet esetén. A keringetőszivattyú megáll, a termelt hőenergia nem kerül kivezetésre a kazánból, ezért túlmelegszik.
Ilyen esetekben egy hőmérsékletvezérelt szelep biztosítja a kazán biztonságos lehűtését. Amint a kazán hőmérséklete eléri a 90-100°C-ot, a szelep kinyit és a vízvezetékrendszerből hidegvízet enged a kazánba. A Sárkány vegyestüzelésű kazánok esetében a biztonsági víztéren keresztül (JBV1 szeleppel) kerül lehűtésre a kazán.
A pontos működés érdekében a szelepet a kazántest legmelegebb pontján kell elhelyezni - a kazán tetején vagy a kilépőcsonknál. Mivel a termoelem a szeleptestben helyezkedik el, ezért a hőmérsékletváltozásra azonnal reagál.

akkor ez lenne ami a 2és 5 fotó volt?
Viszont nem tudom, hogy nálunk enged-e hidegvizet be a kazánba, egyáltalán a viadrus így működik-e?

Köszönöm ha törelemmel segítetetk

És megfogadom a tanácsokat, kerítek valaki szakit, sajna senki nem fűt itt ilyemivel, gázkazán vagy szobai vas és scserépkályha van szinte mindenkinél
Akkor ez is teljesen világos. Itt az a kérdésem, hogy:vízfeltöltés után (1 barrol 2 barra) fűtöttem 3-4 órát, másnap a nyomásérték 1,5 bar lett (ekkor már nem fűtöttem be) Létezhet , hogy ez a szelep nem csak vizet, hanem gőzt is elenged? Sehol nem láttam a pincében vízre utaló nyomokat.


Ez a szelep csak akkor nyit, ha a rendszernyomás 2.5 bar fölé emelkedik, addig - normális működés esetén - semmit nem enged ki. Ha engedne, látnád a nyomát, a víztócsát, mert maga alá "piszkít".
A frissen beengedett vízben oldott oxigén van, ami a vas csövek falán oxidáció (rozsda) formájában lekötődik, innen lehet némi nyomásvesztés feltöltés után, meg van tágulótartály is a rendszerben, ami a meleg miatt kitágult vízmennyiséget - egy ideig - fel tudja fogni, nem kell kiereszteni túlnyomás miatt.
A Viadrus kazán üzemi nyomása 4 bar, de mivel a rendszer össze van kötve a gázkazánnal, ezért van benne 2.5 bar-os lefúvószelep, a gázkazán védelme miatt. Tartsd 1-1,5 bar között hidegen a rendszernyomást, akkor még van lehetősége a fűtés alatti biztonságos nyomásnövekedésnek.

Túlfűtés:

Szilárd tüzelésű kazánok legnagyobb gondja a megforrás, ha a szivattyú leállása miatt, vagy keletkezett hő elvezethetetlensége miatt 100 C°fölé emelkedik a vízhőmérséklet. A lángoló tüzelőanyagot nem lehet egyből lefojtani, vagy kilapátolni a kazánból, hogy ne melegítse tovább a vizet. A szellőzők lezárása is veszélyes, mert a lefojtott, izzó tüzelőanyagból robbanásveszélyes gázok fejlődnek, elég csak egy kis oxigén és begyulladhat, rossz esetben berobbanhat.
A gravitációs rendszerekben rengeteg víz volt a csövekben és a fűtőtestekben, így pufferként fel tudták venni a felesleges hőt, de a mostani szivattyús rendszerekben sokkal vékonyabb csövek és jóval kevesebb víz van, elmarad a pufferhatás. Ezért ha túlmelegszik a rendszer mert a szivattyú nem tudja elszállítani időben a hőleadó felületekig, vagy áramszünet, műszaki hiba miatt, akkor nagyon hamar forráspontra hevül a víz a rendszerben.
Ennek egyik elvezetési módja a túlnyomásszelep, ami a felesleges nyomást, gőzt el tudja vezetni (bizonyos határok között), míg víz van a rendszerben.
A másik megoldás a Sárkány kazánnál látott biztonsági szelep, ami hideg vizet enged a hideg - visszatérő - oldalára és egyben a felesleges forró vizet kiengedi a csatornába. Ez annyival jobb megoldás, hogy folyamatos hűtést biztosít a kazánnak, amíg nem csökken a tűz intenzitása, vagy el nem indul a szivattyú ismét. Szerencsétlen esetben sok száz liter víz folyhat így el, meg a kazánnak sem ideális a hirtelen hideg víz beengedése. Ha megy a szivattyú, csak egyszerűen megforrt a kazán, akkor kevésbé brutális a hűtés, mert a visszatérő melegvízzel keveredik a hűtővíz.

DBV-1_001.jpg
DBV-1_001.jpg (8.95 KiB) Megtekintve 22816 alkalommal.

schemaDBV1-EN.png
schemaDBV1-EN.png (27.37 KiB) Megtekintve 22836 alkalommal.


A fényképeiden ennek nyomát sem láttam, csak a lefúvószelepnek.

Van aki szünetmentes tápegységgel védekezik áramszünet ellen, ez a teljesítményétől függően órákig is képes működtetni a szivattyút, míg a hálózati áram vissza nem tér, vagy leég a tüzelőanyag.

A mai, modern szilárdtüzelésű rendszerekben - főleg az elgázosítós kazánoknál - puffertartályt alkalmaznak, amivel kihasználható a kazán optimális üzeme. A kazánok nagy többsége akkor a legjobb hatásfokú, ha intenzíven ég a láng, nagy mennyiségű hő szabadul fel. Ekkor nincs kokszolódás, lerakódások, kátrányosodás sem a kazánban, sem a kéményben. Viszont ennyi hőre általában nincs szüksége egyszerre a fűtési rendszernek, ezt tárolni kell valahol. Erre jó a puffertartály, ami egy nagy űrtartalmú, hőszigetelt víztartály, a kazán felesleges hőjét felveszi és tárolja, míg szükség nem lesz rá. Pufferes rendszer esetén 1-2-3 adag tüzelőanyag leégetésével a puffer felfűthető, és az ebben eltárolt hőt tudja a fűtési rendszer hasznosítani a ház hőigényének megfelelően, akár 24 órán, vagy hosszabb időszakon keresztül. Ilyen rendszereknél sokkal ritkábban fordul elő túlfűtés, de ettől függetlenül itt is megtalálhatók a biztonsági szelepek, eszközök.

Egy aggaszt igazán csak, hogy a viadrus tetején lévő hőmérő nem moccant meg, tényleg kizártnak találom hogy 3 óra fűtés (és szépen lobogó tűz) után sincs változás, míg az elmenő csövek forróak voltak, a radiátorok jó melegek.


Kevéssé hihető, hogy nem melegszik a kazánvíz fűtés esetén, úgy látszik megadta magát a hőmérő. Tegyél rá egy olyan hőmérőt, amit korábban belinkeltem az elmenő (kilépő) vízcsőre.
A gázkazánnál csak akkor látod a hőmérséklet növekedést, ha sorba vannak kötve a kazánok, a vízkőr mindkét kazánon átmegy.
Bumptious Q Bongwater írta: 4. ez pontosan mi, mit csinál?
Csőtermosztát. Beállított hőfok felett elindítja a keringető szivattyút, alatta értelemszerűen leállítja, így van a kazánnak egyfajta felmelegedési ideje.
40fokon áll, olvastam ezt is azt is, van aki 30 ra rakta, van aki 65 re, de megintcsak a kitapasztalást említették többen.
Ha eddig jó volt így, hát hagyom egyenlőre, bajt gondolom nem csinál.


Igazán 60 C°körül lenne ideális a beállítás, de azért nem javaslom, mert lökésszerűen engedi a kazánra a visszatérő hideg vizet, ami nem tesz jót neki. Ez úgy működik, begyújtod a kazánt, elkezdi felmelegíteni a vizet. Nő a hőmérséklete, jó esetben gravitációsan szép lassan elindul az áramlás, és 40C°-nál elindul a szivattyú és hideg vízzel (lökésszerűen) lehűti a kazánt, ekkor a termosztát lekapcsolja a szivattyút, kezdődik elölről. Ez mindaddig tart, amíg a visszatérő víz nem hűti 40 C°alá a kazánt. Ha magasabbra állítod a szabályozót, később indítja a szivattyút, de nagyobb a hőlépcső, kevésbé szereti a kazán.

De: mennyi a kazán felmelegedési ideje? Nehezen tudom elképzelni, hogy gyönyörűen lobognak a 25 centis rönkök benne, hogy azért ez órákig tartana. Mint írtam, kis vaskályhával tapasztalat ,na meg tini koromban a totya kazánt gyújtottam be és pakoltam a brikettel, ott azért elég hamar megindult a hőmérő, sőt, figyelni kellet bizony hogy ne csináljunk túl jó tüzet (volt 1-2 izgulós, 100 fok környéki befűtés.


Ez függ a külső és belső hőmérséklet különbségtől, a tűz intenzitásától, a tüzelőanyag fajtájától, a fűtésrendszer vízmennyiségétől, a szabályozók beállításától. Tapasztalati úton tudod megállapítani. Idővel ráérzel, megtanulod, ne lesz gondod vele.
Üdv mindenkinek wiadrus kazánunk van nekünk is ,olvastam Radnainė irását ės a hozzászolásokat,kėrdėsem a következö nalam is visszahül a kazán 70 fokig fel megy utana leesik a hömėrsėklet reggelre nincs parázs nagyon hamar kihül, olvastam a esbe szelepröl nincs puffertartályom fel lehet tenni az esbe szelepet tartály nėlkül?
Sziasztok wiadrus kazánnál beėpithetö esbe szelep ugy hogy nincs puffer tartály?
Szia!
Igen, sőt határozottan ajánlott. A kazánvédő thermosztatikus szelep feladata, hogy ne engedje visszahűlni a kazán vízkörét. Csak akkor engedi a külső körbe a melegvizet, ha a víz hőmérséklete magasabb a beállítottnál, függetlenül attól, hogy utána puffer, vagy közvetlen a fűtésrendszer van.
Szia László beszėltem a szerelővel aki csinálta az egėsz rendszert mondtam neki szeretnėk egy esbe szelepet beėpitettni azt mondta ezt csak padlófütėsnėl szokták alkalmazni,hát nem tudom de a hėten megnėzi igėrte,másik gond,hogy mikor kinyitjuk a felsö ajtót füstöl a kazán ,a felsö ajton is van egy huzatszabályozó a felesėgem kinyitotta eddig zárva volt nem tudtuk mi a szerepe a kis kör alaknak most nem füstöl ės a fütėsi höfok is jobb lett lehet befolyásolhata a kazán fütėsi teljesitmėnyėt amiėrt zárva volt ez a húzatszabályzó.
36 hozzászólás Oldal: 2 / 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég