Ezermester Fórum

Otthon szépítés, lakberendezés, bútor, szőnyeg, függöny, tisztítás, takarítás
249 hozzászólás Oldal: 9 / 17
Előző 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17 Következő
Jó napot mindenkinek!

Panel lakásban, háló/nappali szobában szeretnék halszálkamintás parketta helyére laminált parkettát lefektetni. A régi parketta recseg, néhány helyen érzésre 'gödrök' vannak. Az egyik sarokban felszedtem pár parkettát, hogy lássam, mit találok (párnafás vagy ragasztott-e). A párnafák 14 cm szélesek, 5 cm magasak, az alaptávolságuk kb. 20 centi lehet (néha köztes lécek is vannak). A hézagok gyapottal vannak kitöltve. A régi parketta kopott és hézagos, nem szeretnénk megmenteni. Erre a parkettára ráparkettázni szintén nem szeretnénk.

A témában kezdő vagyok (laminált padlót már többször raktam le, de csak padlószőnyeg helyére vagy PVC padlóra így azok sík, problémamentes felületek voltak).
Interneten művelődve gyakran olvastam, hogy a párnafák megfelelő állapota (még egyben vannak, nem sűllyedtek meg) esetén azokra OSB lapokból vakpadló építhető, ami megfelelő sík felület a laminált padló fektetéshez. A régi gyapotot felszedném és helyette hungarocell-t tennék be szigetelésnek. Az OSB lap és a párnafák közé 2mm-es szigetelőfóliát tennék. Az OSB lap fölé pedig valami vastagabb (3-6mm) fóliát tennék. Az OSB lapokat (2500x1250) a párnafára merőlegesen (a szobában hosszába) fektetném, de úgy, hogy az egész lapok a szoba széleihez igazodnának és közéjük jönne a méretre vágott darab, hogy az állandó terhelés alatt lévő részek (bútorok helye ill. az ajtók közötti 'ösvény') lehetőleg egy darabból álló OSB lapra essenek (a szoba közepén jó eséllyel ágy vagy asztal láb nélküli része lesz így ott nincs komoly felületi terhelés).

A padló alatt látszólag minden száraz, a gyapot mennyisége laikus szemmel nem sok (nem éri el a lécek tetejét).

Kérdéseim a gyakorlott ezermesterekhez:
0. Alapvetően a fent vázolt megoldás megfelelő-e? (még semmi nem lett véve/csinálva)? Mit kellene másképp csinálni?
1. Hogyan kell ellenőrizni a párnafák állapotát? Van tolerálható mértékű sűllyedés? Csere esetén milyen fajta lenne oda való?
2. Milyen vastagságú OSB lap lenne jó vakpadlónak? (egyelőre 2500x1250-es lapokban gondolkodom, 8-12mm-es vastagsággal)
3. A szoba bejárata a hosszú oldal végén van, a közlekedő irányával párhuzamosan futnak a párnafák. Ha az OSB lapok ehhez képest keresztben futnak, akkor sem fogom tudni a terhelés elosztás miatt a szoba rövid falára párhuzamosan (-> a párnafákkal párhuzamosan) fektetni a sorokat, ugye ?

Bármilyen információmorzsát vagy meglátást örömmel fogadok :D

Köszönettel

Balázs
Üdv!
0, Igen alapvetően jó, néhány észrevétellel.
1, A párnafák állapota a parketta felszedése után lesz látható. Ne legyen korhadt és ne legyenek rovarrágás helyek, jellegzetesen a szúvak járataira gondolok. Esetleg érdemes lenne valamilyen favédő alapozóval átkenni a biztonság kedvéért (pl: Lazurán favédő alapozó), gondolom régen nem sokat törődtek ezzel. Bármilyen mértékű süllyedés, mozgás nyikorgáshoz vezethet, így azt mondom nincs tolerálható süllyedés. Hosszú szintezővel ki lehet szintezni és jól alátámasztani, ha szükséges. Csere esetén sima fenyő építőléc megfelelő, de meg kell várni, míg teljesen kiszárad, nedvesen nem szabad beépíteni. Fatelepeken általában nincs száraz anyag, csak a drágább szárított. Barkácsáruházakban nagyobb az esélye légszáraz fának, ha nem túl friss a szállítmány.
2, Az OSB-ből a vastagabbat (10-12) tenném, jobb a tartása. A méretnél ki kellene számolni, melyik méretűt lehet kisebb veszteséggel méretre szabni, de mivel a teljes méretű táblák szállítása nehézkes panelben, valószínűleg a keskenyebb lesz a jobb megoldás.
3, Az OSB lapokat úgy lenne jó fektetni, hogy az illesztési felületek nagyobb része párnafákra essen, tehát minél kevesebb legyen a levegőben. 20 cm-es kiosztás jó alátámasztást eredményez, így gyakorlatilag mindegy milyen irányba lesz fektetve, csak az illesztések nagyobb része a párnafákon legyen.

Fűtött terek közötti födémnél nem szükséges párazáró fóliát tenni, eddig sem volt. Viszont én maradnék a kőzet, vagy üveggyapotnál a párnafák között, jobb a hangcsillapítása, mint a hungarocellnek. Lépéshang csillapításhoz el kell választani a vakpadlót és a szalagparkettát. A kettő közé olyan lépésálló szigetelőanyagot érdemes tenni, ami jól csillapítja a lépéshangokat, ez mindenkinek jobb megoldás, mint a veszekedés.
Ilyenre gondolok, mint az 5 mm-es szintemelő alátétlemez.
http://www.szalagparketta.com/szalagparketta_kiegeszitok.php

Erre klikk rendszerű szalagparkettát fektetnék, hogy ne kelljen szögelni, mert az vezeti a hangot. Gyakorlatilag úsztatott padlószerkezetet kell csinálni, amikor a szalagparketta sehol sem érintkezik közvetlenül a vakpadlóval és az oldalfalakkal, küszöbbel. Az oldalfalak és a küszöbtől elválasztást le lehet vágni a linkelt 5 mm-es lemezből is.
Kedves Plaszlo!

Köszönöm szépen a gyors és kimerítő választ! OSB-ből akkor keresek kisebb táblákat (barkácsáruházból veszek mindent és szellőztetek mindent beépítés előtt), nagyobb vastagsággal.

Azóta kicsit tovább tudtam haladni a padló bontással (még kell a padló a tapétázás meg a mennyezet festés miatt), az már látszik, hogy hosszában is vannak még alul fektetve párnafák kb 40 centinként, kb. 15mm-es fenyő lécek. Ami furcsa, hogy az alsó, ritkábban, hosszában rakott lécek vannak alul és a 20 centinként rakott kereszt lécek csak 40 centinként vannak alátámasztva... :/

"Hosszú szintezővel ki lehet szintezni és jól alátámasztani, ha szükséges."


A síkból kiálló régi léceket kell szintezni?

Én is a lapokban kapható (EPS? XPS?) csillapítő-szintezőket néztem ki. Kizárólag a klikk rendszer jöhet szóba és csak úsztatott padló, mert az épület téli és nyári mérete/alakja között akkora különbség van, hogy az ajtók igazítás nélkül télen feszülnek a tokban, a szögelt parkettát pedig a beépített szekrényekben a falak púposra tolták...

Üdv

Balázs
Üdv!
Tudnál néhány képet is felrakni? Úgy jobban lenne érthető a lécezés.

A szintezést arra értettem, hogy a megsüllyedt párnafákat vissza kell hozni vízszintbe, hogy ne legyen huplis a parketta.

Amennyiben ennyire nagy a hőmozgása a háznak, akkor a szokásosnál nagyobb dilatációs hézagot hagyjál és szélesebb szegőléccel takard el.
Otthon majd lövök képet, hogy mit látni.

Üdv
Sziasztok! Kérdésem az lenne, hogy panelban lévő nem tetsző ( kék) laminalt parkettára rakhatok-e újat? Ha nem , akkor milyen aljzatkiegyenlitő az ideális panelban? Előre is köszi!
1., Elvileg igen. Feltétele, hogy stabil és recsegésmentes legyen, másrészt a magasságemelkedést kompenzálni lehessen ajtóknál, küszöböknél.
2., Ehhez tudni kellene, mi van a parketta alatt.
sziasztok!bocsánat! be szabad "pofátlankodni a kérdésemmel?
Teljesen analfabétaként szeretnék kérni tanácsot. teljes leírás video is jól jönne.. legfontosabb rész amit nem értek az a küszöb körüli részt hogy rakom ki? illetve a fütéscsöveknél??csatolok képet a kérdéses területekről. Köszönöm!
Kép
és
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Sziasztok!

Nemrég vásárolt lakás padlóját szeretném rendbe tenni, de a padlószőnyeg ragasztója kifogott rajtam. Már a felszaggatás se volt egy világraszóló élmény, de ami utána maradt, az maga a tiszta szenvedés :)
Ilyen állapotban van jelenleg a lakás:

Kép Kép
Kép Kép

Az első 3 kép a padlószőnyeg alatti állapotot mutatja, az utolsó pedig ami a linóleum után maradt.

A drótkefe nem segít, csak a felső vékony poros réteget csapja le. Felvésni az egészet elég durva lenne. Van-e erre valamilyen oldószer, amire nem megy rá a gatyám, hogy felszedjem, vagy lehet-e a drótkefézett állapotra úgy alapozót kenni, hogy nyugodtan mehessen rá az aljzatkiegyenlítő?

Köszönöm.
Ha a lakásban az emeletre vezetö lépcsöt is laminált burkolattal (9 mm) akarom burkolni azt hogyan oldjam meg? Nem sok csak 17 lépcsòfok van!
Üdv!

Van egy egyszerű, ámde fontos kérdésem. Panellakásba tervezem laminált padlót lerakni. 5.5mm-es "szivacsot" raknék le alá, amit 0.5 x 1m -es táblábkan lehet kapni. A kérdésem az, hogy lényeges-e milyen irányba teszem le a lapokat? Párhuzamosan a laminált lapokkal, vagy keresztbe? Ezen kívül gondolom ugyanúgy kötésbe kell lerakni a lapokat, mint magát a parkettát?
Üdv.
1., Én keresztben raknám le, hogy minél kisebb legyen a lehetőség a parketta és az alátétlemez illesztéseinek egymás fölé kerülésére az esély.
2., Igen.
Sziasztok,

Elég komoly tanácsra lenne szükségem.

1. a körülmények leírása
Adott egy 4m x 5m szoba, amelynek egyik sarkában 2m x 2,5m amerikai konyhát csináltam. Ehhez a régi halszálkás csaphornyos parkettát ki kellett vágni, felszedni. Alatta salak vagy sitt van, inkább utóbbi, mert volt benne minden. Felszedtem a léceket alóla, a vastag gerendákat viszont nem. Nagyjából 5cm mélyen kiszedtem az aljzatból a sittet, és esztrich betonnal kitöltöttem, kicsit vastagabb, mint 5cm, erre aljzatkiegyenlítő, majd járólap. Az így kapott felület viszont 3cm-re kilóg a parketta síkjából. Elq...tam, ami valószínűleg abból adódott, hogy a felületre kiszámolt 500kg> estrich-et kézzel kellett 20kg adagokban keverni, és nagyjából 8 órába telt, mire letettem, ezután viszont már nem tudtam összetömöríteni tisztességesen. Vagy csak az aljzatot nem szedtem ki elég mélyen. (Miután a parketta 2cm, a párnafák még 2cm, és még egy kis salakot kiszedtem, ezért gyanítom, hogy a beton nem lett elég tömör.)

2. Amiben tanács kéne
Sajnos a régi parketta faanyagig kopott, helyenként mélyen karcolódott, az előző lakó igénytelensége miatt. A nyikorgást PUR habbal próbálták orvosolni, helyenként 2m-en belül van 5mm körüli hepe-hupa. Egyenletesnek tehát nem tekinthető. A nem konyha területét képező L alakú, nagyjából 2,5 m illetve 2m széles részre szeretnénk laminált padlós felületet tenni. Emellett a laminált padlós felülettel együtt jó lenne kb. 2(/3)cm-el megemelni a talaj szintjét. Hogy lehetne ezt kivitelezni, ha egyáltalán lehetséges? Egyetlen előny, hogy a pehelykönnyű kanapé a várhatóan legnehezebb berendezési tárgy a szobában...

Felmerült opciók:
- Parketta felszedése, betonozás, kiegyenlítés: Nagyjából 1,5T betont kéne második emeletre lépcsőn felvinnem 40kg zsákokban, miután a parkettát felszedtem (ami szálanként van leragadva a PURhab miatt), és kiszedtem elegendő ganét alóla. Ezt semmiképpen nem tenném meg, akár linóleumot is leraknék inkább a régi parkettára.... :roll: :roll: :roll: Drága, macerás, kilőve
- Felcsiszolni a dimbes-dombos parkettát - nem szeretném, érthető okokból...
- OSB lap - nem egyenletes a padló, csak összeilleszthető OSB-t tudnék letenni, abból is 2000 Ft/nm fölötti áron.
- 20mm XPS polisztirolt letenni, rá 12mm laminált padló. Nem tudom, mennyire törik ez a vastagságú XPS.
- bármi más aljzatkiegyenlítés, amire egy 20mm körüli emelő réteg, arra laminált padló?
- hagyjam így, nem kivitelezhető, és csináljak egy küszöböt felső maróval tömörfából a jelentős szintkülönbség kiegyenlítésére, majd esetleg jövő nyáron szenvedjek a felcsiszolással?

köszönöm a segítséget!
Üdv.
Én felszedném a régi, rossz parkettát teljes egészében, azzal úgyis csak gond lenne később. Amikor ilyen helyzetben voltam 40 nm-en, 20 cm mélyen kilapátoltam mindent (parkettát, párnafát, homokot) és töltöttem fel 3 rétegben kaviccsal, perlites betonnal, majd betonnal (igaz földszinti lakás volt).
A töltőanyag állapotától függően több megoldás lehetséges, ebből csak kettő ötlet szinten ami szerintem némi segítséggel viszonylag könnyen kivitelezhető:
- eltávolítani az egészet és kitölteni könnyűbetonnal a helyét. Ez jóval könnyebb a normál betonnál és a keverési aránytól függően teherbíró.
- eltávolítani az egészet és kitölteni Liaporral a helyét, vagy a nagyon szemetes részt eltávolítani és a hiányzó részt kétszer rostált kaviccsal, vagy Liaporral kiegyenlíteni és tömöríteni. Erre már lehetne fektetni OSB lapot és rá a szalagparkettát.
Mindegyik megoldásnál nagyon fontos, hogy a parketta már síkba kerüljön a járólapozással. Tudom nagyon fárasztó és nehéz a rossz töltőanyagot levinni és az újat felhordani, de csak egyszer kell rendesen(!) megcsinálni.
Előző 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17 Következő
249 hozzászólás Oldal: 9 / 17

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 32 vendég

cron